Přejít na obsah

Teplota motoru


Randal

Doporučené příspěvky

V těchto mrazivých dnech se mi špatně zahřívá motor. Jedu do kopce ohřeje se tak do půlky, jízda z kopce teplota klesne téměř k nule. Motor 1.5TSI DSG, jedu sice jen 10 km ale přece jen si myslím, že by teplota měla spíše stoupat a určitě ne kolísat, pokud jsou v pořádku termostaty? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, jestli ti to pomůže, protože tu máme v okolí spíš rovinu, ale motor se mi zahřívá celkem rychle, pokud máš teda na mysli vodu a ne olej 🙂 Ale to kolísání je v pořádku, jak už bylo řečeno výše, dost tepla si vezme topení, já to osobně moc nepozoruju, ale to je těmi rovinkami. Teplota oleje mi samozřejmě podle zátěže kolísá, ale to je prostě těmi mrazy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za každou reakci. Jezdím do práce 10 km, dnes bylo jen - 2 a teplota byla v pohodě po 5 minutách 90 a zůstala tam. Mě hlavně zarazilo to že ta teplota může i klesat, myslel jsem že termostat to nepustí dokud není 90,prostě nejdříve motor a potom topení. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem nikdy nic takového nezaznamenal, za 2 roky ježdění v různých podmínkách i délkách tras a to i teď v mrazech. Vždy mi teplota vody vzrůstá celkem rychle a víc jak 90 °C jsem tam neviděl. V těchto mrazech jsem měl vždy nastaveno ohřev vzduchu na 24 °C a pak jsem snižoval na 20 °C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, Patrik Baroch napsal:

Nevím, jestli ti to pomůže, protože tu máme v okolí spíš rovinu, ale motor se mi zahřívá celkem rychle, pokud máš teda na mysli vodu a ne olej 🙂 Ale to kolísání je v pořádku, jak už bylo řečeno výše, dost tepla si vezme topení, já to osobně moc nepozoruju, ale to je těmi rovinkami. Teplota oleje mi samozřejmě podle zátěže kolísá, ale to je prostě těmi mrazy.

Akcelerace ručičky teploměru vody nemá s realitou nic společného. Smysl má sledovat jen teplotu oleje. Pokud by olej kolísal, není to dobře. Nikdy jsem pravda netestoval za stejné  různé venkovní teploty, jak rychle vylítne ručička na 90, ale vidím tam spíš drobný rozdíl. Minuty, kilometry.

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ono jde hlavně o to, že polovinu rozsahu to ukazuje od nějakých 70°C a hýbat ze ručička začíná při cca 50°C vody. Takže v principu stačí, aby se teplota chladící kapaliny pohybovala mezi 60-65°C a ručička bude běhat po budíku jak šílená (což se běžně děje v těchto mrazech, kdy motor ještě není ohřátý, musí topit a jedeš z kopce kdy se chladí proudem studeného vzduchu. Toto dělají uplně všechny motory, jde jen o to, jak moc reálně výrobce nastaví ukazatel teploty, proto je u koncernu třeba lepší se dívat na teplotu oleje, kterou zatím ukazuje reálně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...