Bubaq 68 Posted Tuesday at 08:24 AM Share Posted Tuesday at 08:24 AM (edited) Ahoj, zajímá mě, jestli a případně čemu vadí volnoběh u dostatečně prohřátého motoru 2.0 TDI 110 kW (s DSG). Zkoušel jsem hledat tady na fóru i na jiných stránkách a odpovědi nejsou úplně jednoznačné. Jako rizikové body se uvádí v podstatě tři hlavní: 1) Potenciálně nedostatečné mazání motoru díky nižšímu tlaku oleje. Tenhle bod osobně beru jen jako teoreticky možný. Předpokládám, že výrobce není úplně blbý a že kontrolka tlaku oleje by se v takovém případě rozsvítila (což se neděje). 2) Karbonizace ventilů a lopatek turba díky nízkým otáčkám, ne ideálnímu spalování a nedostatečnému omývání ventilů palivem. To mi zní rozumně a reálně. Je ale otázka, jestli se například po 4hodinovém volnoběhu díly zanesou natolik, že se následnou běžnou jízdou zase neočistí. 3) Zvýšené zanášení DPF. Zde by měla zafungovat častější regenerace, i když negativní dopad na životnost/zanesení filtru by to asi mít mohlo. Pak sem tam zazní obava z toho, že díky nechlazení proudícím vzduchem by se kolem spalinové cesty mohlo něco přehřát, roztéci se nějaké plasty, případně vzniknout požár. Také že při dlouhém stání venku na volnoběh do kabiny pronikají výfukové plyny a mohou posádku otrávit. Obě tahle rizika mi přijdou úplně na hlavu. Samozřejmě platným argumentem je zákonné ustanovení zakazující stání se zbytečně nastartovaným motorem. To ale prosím pomiňme. Proč se ptám: jezdím pracovně po celé republice a stává se, že nevyhnutelně potřebuji během dne vyřídit pracovní záležitosti. To může být na půl hodiny, hodinu ale i tři. V normální době jsem to řešil zastávkou v restauraci / na ČS. Dnes, kdy je všechno zavřené, nezbývá než zůstat v autě a nechce se mi tam mrznout :-). Děkuju za podnětné odpovědi. Edited Tuesday at 08:25 AM by Bubaq 1 Quote Link to post Share on other sites
Vápno 11 Posted Tuesday at 07:38 PM Share Posted Tuesday at 07:38 PM Vůbec bych to neřešil... kolikrát jsem v autě potřeboval přespat tak prostě klapalo celou noc a nic se neděje. 1. mazání se říkalo hlavně u studeného motoru, že je lepší pomalou jízdou vyrazit. 2. u 2.0tdi omývání ventilů palivem opravdu nehrozí ani na volnoběh ani nikdy jindy, není to MPI. 3. Taky bych vůbec neřešil... Ten zbytek jsou taky kraviny. Ty spaliny na volnoběh mají třeba jen 100°C takže nehrozí nic. Při regeneraci je na filtru třeba 600°C, ale to auto je na to dělaný nic se nestane. 1 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.