Přejít na obsah

Molitanová výplň blatníků


gembi99

Doporučené příspěvky

Zdravím koupil jsem rok starou Fabii III a při otevření předních dveří jsem si všiml, že prostor, kde končí blatník je vyplněn nějakou molitanovou izolací, nejspíš kvůli hluku, viz. foto. Co mě ale vadí je, že auto mám doma už týden a spodní část té výplně je stále mokrá a to jsem z ní prstem možná tak deci vody vymačkal.

Neřešil jste někdo co s tím? Auto má prodlouženou záruku do konce roku 2024, ale předpokládám, že pokud se pod tím neobjeví rez, tak se se mnou o tom v servise bavit nebudou... Ale z dlouhodobého hlediska to tam prostě za několik let musí začít reznout, pokud to je stále mokré. Nechápu, proč tam není použitá nějaká nenasákavá izolace.

IMG_20210302_171920.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také jsem si toho všiml u Rapidu, který to má identické a stejně nacucané slaným bordelem ze silnic. Když jsem montoval přední zástěrky (tj. rozebral jsem zadní část podběhu), tak jsem tuhle houbu z toho blatníku prostě vybral a nemám tam nic. Nezaznamenal jsem nějaké citelné zvýšení hlučnosti v interéru ani špinění vnitřku prahů. Navíc jde vnitřek blatníku pěkně vymývat. Možná někdy v budoucnu až budu mít čas a náladu se s tím zaobírat, tak odříznu tu spodní část té houby někde nad úrovní vnitřku prahu (kde je to nejvíc nacucaný) a vrátím to tam jen tu horní část alt. zkusím vymyslet nějakou nenasákavou alternativu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tom01: No já už tam zástěrky mám namontované, namontoval mi je tam prodejce. Dají se bez problémů demontovat, jsou tam jen na ty tři šrouby, nebo jsou tam i nějak přilepené? A to jsi ty molitany vyndal když ještě bylo auto v záruce? Obávám se, aby s tím pak nebyl nějaký problém, po dobu té záruky s tím asi budu jezdit do AS.

 

Mrštik: To je zajímavé, že u MR 2019 je tam molitan. No ono 7 let zase není tak moc, předchozí auto (Saxo) co jsem měl bylo staré 22 let, zadní náprava se mi propadla do kufru:-) I to Saxo se v podstatě do 10 let věku jevilo jako zcela bez koroze. Tohle auto si plánuji nechat co nejdéle, takže by mě spíš zajímalo, jak to pod tím molitanem bude vypadat za 15 let... Ale předpokládám, že před 15 lety se ještě do žádného auta tyhle "vychytávky" nemontovali...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to vyndáš, nikdo ti nic neřekne, nejspíš si ani nevšimnou... Zástěrky jsou jen přišroubované, nijak se nelepí, nicméně i za nimi se drží nečistoty a potom vlhkost... U MR17 tam mám myslím taky plast, ale co je za ním nevím.

Ten tlumící molitan měl už Focus II co vím (možná se najde i něco ještě staršího) a že by nějak korodovali v oblasti předních blatníků se říct nedá... (ve srovnání s obdobně starými auty)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto mám od konce léta 2018, zástěrky jsem si montoval sám hned před zimou spolu s prohozením na zimní kola. Byly to tuším na 2 torxy co drží podběh + píchnout aku vrtačkou jednu dírku do plastového podběhu (tam jsem místo plastového druku dal plastový šroubek s matičkou). Nic jsem nelepil, možná že v tom balení u zástěrek nějaká oboustranka byla jen jsem ji nepoužil už fakt nevím...

 

Ten molitan jsem při této příležitosti z blatníku prostě vybral ven - je na celou výšku dveří tj. od zástěrky až ke sklu. Původně jen na zkoušku a už to tak zůstalo dodnes :o) Možná tím trochu stoupl hluk od předních kol (jízda v mokru, kamínky na šotolině), ale pro mě nic zásadního. Celý vnitřek blatníku jde naopak pěkně vyplachovat (solanka zespoda u prahu a překvapivě dost nateklé nemrznoucí směsi do ostřovačů shora od skla) a kontrolovat. Auto jezdí jen do autorizáku a nikdo tam takovédle kraviny neřeší, asi si toho ani nevšimli. Pravda jezdím jen do toho samého a bavím se jen s jedním už dobře známým přejímacím technikem. Auto tam jezdí jen na pravidelný servis, žádný problémy s ním nejsou a není tedy ani důvod, aby mi se zárukou nějak odporovali...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martab: No tak zrovna Focus II v tom místě docela koroduje, co jsem našel na netu.

 

Tom01: U předchozího auta jsem to vždycky při mytí vystříkával hadicí, jak píšeš a nikdy se tam koroze neobjevila. Ono i pokud je tam trochu blátíčka, tak to vyschne rozhodně rychleji než ten molitan, který je mokrý už skoro týden. Takže říkáš, že hluk se nijak výrazně nezvýšil? Zatím jsem s tím najel jen cca 200 km, ale právě co se týká utlumení hluku, tak je to velký rozdíl proti Saxu:-)

 

ondra.rs: No to je právě ono, věřím, že ani během těch 5 let prodloužené záruky to nic neudělá, ale za těch 10 let bych na to už nesázel. Takovéhle korozní prostředí nemůže dlouhodobě vydržet sebelepší povrchová úprava.

 

No zatím to tam možná nechám minimálně do podzimu, kdy mě bude čekat servis a zkusím se tam na to zeptat. Ještě mě zajímá, jestli je tu víc lidí, co to prostě odstranili a jaké s tím mají pak zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsme se díval a má MR17 tam má plastové zrytí (jestli je něco pod tím nevím, zkusím se podívat při výměně kol, pokud nezapomenu), takže pokud chceš, vyndej to a kup ty plasty z před FL (podle tvé fotky na blatníku na ty plasty uchycení je).

@gembi99 Ano FOFOII tam rezne, asi stejně jako Octavia nebo Fabia, a to hlavně verze před FL, ale ty výplně jsou tam až od FL...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Martab vyndej ten molitan (není to složitý, sundat kolo a povolit pár torxů na podběhu) a uvidíš. Případně sežeň plasty z před FL verze, pokud Ti to nebude vyhovovat. Já na Rapidu jezdím už přes 2 roky bez toho a pohoda. Auto je tedy zatím služební, chystám se jej letost odkoupit a trochu dovylepšit, mj. zkusím dořeším nějakou náhradu za ten molitan. Pro Rapid budu muset vymyslet nějaké samo domo řešení, uvidím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé, podle téhle příručky to vypadá, že původně tam byl jak ten molitan, tak to plastové zakrytí. Asi optimalizace nákladů... Jsem zvědavý, jestli to tak Martab opravdu má, pokud se na to podívá. Nicméně, vyndat ten molitan a dát tam jen ten plast je zajímavá myšlenka. Jen jsem zatím nikde nenašel katalog dílů na tu novější verzi po FL, abych si ověřil, že je číslo blatníku stejné a tudíž tam bude ta plastová krytka pasovat. Máte pravdu, že demontáž bude snadná, na starém autě jsem si dělal spoustu věcí sám, jen se mi zatím nechtělo hrabat v autě co je v záruce, ale asi mi nic jiného nezbyde:-)

Kde kupujete náhradní díly, někde na netu, nebo přímo v autosalonech Škody? Kdybych kupovat ta plastová ukončení...

 

image.thumb.png.159d48d1278de4db0780c50e39ba3abe.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rapid má na spodku blatníku na styku s prahem (za zástěrkou) zespoda díru. Tam když jsem u novýho auta vrazil prst, tak jsem ždímal ten slavnej nacucanej molitan. Jestli to má FIII podobně, tak zjistíš snadno zda za tím plastem je tahle houba taky :o)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to na základě této diskuze zkoumal dnes u svého Karoqa MR 2020. A co myslíte? No, je tam taky. Mimo jiné jsem dnes sundal zástěrky, které jsem tam dal před zimou, a světě div se, vyvalil se na mě slušný bordel. Takže @Martab měl pravdu a znovu už tam nepůjdou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martab: V pohodě, však já to nepotřebuju vědět hned:-)

 

15degren: Takže v podstatě asi nemá moc cenu tam dávat ten samotný plast, pokud mi nevadí, že po vyndání molitanu tam bude díra. Obávám se, že vyrobit si to doma z polystyrenu bude asi docela nemožné, přeci jen ten tvar je poměrně složitý a navíc by to mělo být dost přesné s malým přesahem, aby to tam vůbec drželo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem si na podzim před zimou dělal komplet nástřik podvozku a podběhů bitumenem a dutin voskem na Fabii 3 combi MC, vyrobené 7/2016. Měl jsem sundané komplet všechny plasty na spodku a podběhy. U předface byl pouze plast. To vím určitě, tohohle materiálu bych si všiml a trošku mi to prostříklo přes ten plast na práh ke spodní hraně dveří, kde jsem to potom čistil. Takže to tam tutově není. Ale stejný materiál nacucaný vodou byl vložen mezi přední třetinou předního blatníku a šavlí motorového prostoru. To jsem odtamtud vyrval a vyhodil. Jsou to jen kurvítka od výrobce. I když to samozřejmě odůvodní hlučností, atd.  Jinak se vám divím s těma zástěrkama. Blbě to vypadá a ještě to pod nima rezne. Také pravidelně při prezouvání odmontuji plast. podběh, vyčistím spičku prahu a spodek blatníku a potom vždy zaleju voskem a vyleju olejem. A nikdy mi to tam nerezlo ani na předchozích starých Fabiích 1.

 

IMG_20201115_100709.jpg

Editováno: , autor: šlaušek rs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

šlaušek RS: No co se týká vzhledu se zástěrkami, tak je to asi ryze individuální, podle mě jsou vzhledově u Fabie III docela pěkné a efekt v menším ušpinění auta je jasný. O zimě, kdy se ty zmrzlé hroudy sněhu drží na zástěrkách a ne na prahu, ani nemluvím... U předchozího auta jsem problém, že by to hnilo v místě zástěrek neměl, ale je fakt, že tam byla prostě přiznaná škvíra mezi zástěrkou a podběhem a dalo se to tam vymýt. Tady zástěrka sedí docela přesně.

Ono se stejně člověk zaměří na nějaké místo, kde si myslí, že by to mohlo zreznout a pak to tam každý rok čistí a ošetřuje, ale ve finále ti to za 15 - 20 let prohnije někde úplně jinde, jako mě u Saxa uložení zadní nápravy... A Fabie III je prostě ještě moc mladá na to, aby se vědělo, jestli nějaké takovéhle rizikové místo má.

Ale je fakt, že to umístění toho molitanu je fakt hovadina a určitě se to vyplatí to nějak eliminovat...

 

Miklisek: No to je vlastně fakt, polystyren vrže. To už raději zvýšený hluk od kol:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajimavý, mě kapsy za zástěrkama na 11leté O1 a 15letém juniorovi ani náznakem nehnijí jen prostor občas v myčce vystříkám. Na Rapida jsem zástěrky dal zase, protože se u nás sype inertem a vím jak vypadají auta bez zástěrek a svoje auta nemám jen na 2 nebo 4 roky. Vzhled je už pro mě druhotný a kila slaných sraček na prazích taky nesnáším. Pod podběhy se po dvou letech určitě podívám. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím přesně tyhle dva důvody jsou největší argument pro zástěrky. Bez zástěrek možná pokud někdo jezdí jen po městě nebo silnicích první třídy kde se solí. A tady na Vysočině se stále ještě mimo hlavní tahy sype štěrkem... Je fakt, že zadní zástěrky jsou v tomhle případě vlastně bonus hlavně pro ty co jedou za mnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...