Přejít na obsah

Vytlumení - odhlučnění vozu


Deawon

Doporučené příspěvky

Na nápad vytlumit si dveře mě přivedlo téma "Mikliskovo bílé TSI-čko". Pro  přehled raději zakládám extra téma.


Mám nového Rapida Liftback 10/2019 a ani mě zatím nenapadlo, že bych na novém autě něco začal předělávat, ale dost lidí si stěžuje, že Rapid je dost špatně odhlučněné auto. Miklisek mi při vyfocení svého tapecu ukázal, že přední dveře jsou odhlučněné velmi špatně a zadní pro jistotu vůbec. Trošku jsem použil jeho nápady a zapátral na internetu. Výsledek je, že vzhledem k novému autu určitě nebudu tlumit palubní desku. První fáze jsou hlavně dveře. Třeba to někomu pomůže.


Nářadí na oddělání tapeců:
https://www.alza.cz/auto/yato-sada-k-demontazi-calouneni-5ks-d3964064.htm
https://www.autokelly.cz/Product/FOR-905M1/12859739/39051195;40136792;40133892

"Několik" příchytek tapeců, protože nevěřím, že nějaký neurvu:
https://www.autokelly.cz/Product/VAG-7L6868243/9182119/39849642;39850140;7;3967882;44889291;44889522;44894361;44907104

Pak tlumící pěnu na tapecy:
https://www.ahifi.cz/comfortmat-soft-wave-15.html


Fáze jedna je nářadí, příchytky a pěna. Počty typuji pěna 3ks na dveře (celkem 12ks), příchytky projistotu 3ks na dveře (celkem 12ks).
Vytlumení tedy pouze pěnou jsem spočítal na 1341,-Kč.


Druhá fáze je použít na kov ve dveřích tlumící folii. Lepší tlumení + audio.

Tlumící folii na kov:
https://www.ahifi.cz/comfortmat-d2.html


Pokud vezmu na každé dveře 4 kusy (celkem tedy 16ks), tak je cena 1744,-Kč.

Pokud bych tedy použil oboje tlumení, tak celé auto mě vyjde na 3085,-Kč. Zbyde mi nářadí + zřejmě i nějaké přebytky tlumícího materiálu, který bych zřejmě použil třeba pod zadní sedačky.

Hlavní otázka je, zda to bude ve výsledku znát. Zda si sednu do auta a okamžitě poznám, že je v interiéru mnohem větší ticho a zda se nějak citelně zlepší audio (mám 6repro a Škoda Surround). Další otázka je, zda se nebudu bát "rejpat do nového auta v záruce".

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidávám fotky těch tapeců bez a s tlumením.

 

Předek ze sériovou tlumící deskou.

IMG_20210206_133212.thumb.jpg.28caf6bc8e74e8efd6fa0e395fca9b2e.jpg

Předek po jejím oddělání.

IMG_20210206_133247.thumb.jpg.a607c872a977057068b32e0b2b860f88.jpg

Nalepený protihlukový materiál Comfortmat Soft Wave 15 (aktuálně březen 2021 ve slevě za 69Kč/kus).

IMG_20210206_133708.thumb.jpg.63f48f93f41544a7390e734046a9c6ff.jpg

Zadek bez fólie.

IMG_20210204_201648.thumb.jpg.b010f68546e7e39687822b69379d1753.jpg

Zadek s nalepeným odhlučněním.

IMG_20210204_220410.thumb.jpg.e05ace7ea02f9ddc5cbc860f4c0f7272.jpg

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V druhé půli roku plánuji přestavbu dveřních jednotek na systém Fabia 3 FL s cílem ovládání všech 4 oken s dojezdy, ovládání i po vypnutí zapalování a pro ovládání oken přes dálkový ovladač (jak to umí F3 face - viz téma v sekci elektrika zde u Rapidů). Auto už má po záruce. Při této přestavbě půjdou všechny 4 tapecy dolů. A když už budou dole, tak už tam tu hlukovou izolací lípnu :-)

 

Zkusil jsem hledat trochu ekonomičtější řešení odhlučnění a potřebného nářadí (ono 4 dveřní jednotky + spínače do všech 4 dveří + konektory a piny - to není finančně úplně sranda). Objednal jsem na Aliexpressu toto:

https://www.aliexpress.com/item/4001208354856.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.31784c4d9gmGUC

https://www.aliexpress.com/item/1005001374170153.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.31784c4d9gmGUC

 

Té tlumící pěny jsem objednal 7ks, snad to bude stačit.

 

Materiál z ahifi bude co do kvality jistota, ale toto je citelně levnější - zatím mi to nedorazilo, tak nevím co to bude za "čína" kvalitu, ale bude to kdesi ve dveřích a pokud to bude držet nalepený a nebude se to nějak sypat, tak to splní to co od toho chci. Dík za odkaz na ty příchytky tapeců, pár jich asi na auto kelly objednám...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, zmínil jsem to jen jako alternativu (já budu auto odkupovat ve velmi zachovalém stavu z firmy - taký jako nový stálo přes 350.000Kč, vyrobeno 08/2018). Schválně až mi ta Čína dorazí, tak dám vědět, jestli to nejsou vyhozený prachy. S Miklisek jsem domluvený, že až bude instalovat ty odhlučněné tapece, tak by mi ve dveřích ještě odměřil nějaké cca délky vodičů pro úpravu zapojení nových dveřních jednotek co plánuji. Takže pokud na mě nezapomene, tak budu vědít kdy ty odhlučněné tapece namontil a také mě pak bude moc zajímat výsledný efekt odhlučnění :-)

 

Možná by se Ti mohl Miklisek mrknout i na ty příchytky, jestli to jsou oni (má nejspíš ty tapece připravený někde doma mimo auto). Jen nevím, abychom jej moc nevytěžovali :-D

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, 5J0 867 276 to je ona. Na skoda-dily je za 11 Kč/ks https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5j0867276-prichytka-vyplne-dveri-eu-41993.html. Myslím, že bohatě stačí 5ks. Tapecy jsem měl dole už asi 4x a nepraskla mi zatím ani jedna. Spíš se přiohne ta hlavička, což jde vždy srovnat zpět. Ale tapec šel dolů vždy za tepla. A poznámka: dost často zůstane příchytka ve dveřích, protože se ráda vysmekne z měkkého tapecu. Možná lepší, než to rvát silou ze dveří a aby tapec praskl..... 

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedalo mi to a hledal jsem firmy, které auto vytlumí za mě, ale bohužel tam je sakra znát ta cena za práci. Jenom 4x dveře je to kolem 8tisíc. Na druhou stranu u nového auta bych se nemusel bát že něco rozbiju. Vy kdo jste už viděli rozebrané dveře u Rapidu: Dá se nějak rozumně vyndat reproduktor? Nebo je na nýtech > tedy musí se odvrtat a pak znovu nanýtovat? Dá se bez velkého rozebírání nalepit tlumící folie na vnější plech dveří?

 

Do podběhů se pouštět nebudu, ale rád bych vytlumil všechny dveře + plech pod zadními sedačkami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by znamenalo naučit se nýtovat :), koupit nýtovací kleště, zjistit jak velké nýty potřebuji a hlavně bezpečně odvrtat původní nýty. Protože když už se do toho pustím, tak to chce pořádně polepit i vnější plech za reprákem a tam se rukou asi nedostanu bez vyndání repráku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Však na tom nic není, odvrtáš nýt a je to. A pak tam dát třeba toto https://www.ahifi.cz/plastove-podlozky-pod-repro-seat-skoda-volkswagen-0.html#tab-description nebo toto https://www.ahifi.cz/mdf-podlozky-skoda-vw-seat.html a pak nějaké lepší reproduktory, než je originální chrchlák. Ale to už jsme trochu mimo téma.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja nejsem žádný audiofil. Mám 6repro a Škoda Surround a oproti služebnímu Rapidu je to dost znát. Přeci jen pořád je to jenom Rapid, takže audio měnit nebudu. Ale ty cca 4000tisíce do odhlučnění dveří a zadních sedaček z přebytků dám. Pořád je to auto v záruce, tak pochopte ten strach něco odvrtávat  :)

 

Nevíte velikost nýtu pro "navrácení" původních repro?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Páni, zdravím, ja len tak na okraj, mal som RAPIDA LB, vytlmil som dvere aj tapacírung, ale som aj menil repro aj rádio za Amundsen+, bol tam Swing. Zvuk samozrejme bol 100:1 oproti pôvodným repro a rádiu aj s vytlmením. Auto som pred pol rokom posunul synovi, malo to len 83 000 km, 2014. Kúpil som Scalu,  8x repro, infotaiment Bolero 8 palcov, ale ten zvuk ako z hrnca. To pôvodné repro v Rapide s tým Swingom hralo lepšie. Tak v lete až bude teplo to rozoberiem, chcem dať nové repro a vytlmiť,, tak som zvedavý, čo to urobí. :) Repro už mám vyhliadnuté, špičkové komponenty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem si vyzvedl tu Čína tlumicí pěnu z Aliexpress:

https://www.aliexpress.com/item/1005001374170153.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.31784c4d9gmGUC

 

Když jsem propočítal hmotnost pěny kg/m2, tak je stejná jako ta od ahifi. Tloušťka je 18mm vs. 15mm ahifi - zanedbatelné. Zkoušel jsem na to kápnout trošku vody a nevpíjí se do pěny. Lepidlo lepí dobře, teplotní rozmezí pro použití v autě těžko vyzkouším. Suma sumárum spokojenost.

 

Tolik asi zhodnocení laciné alternativy z Číny...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vzhledem k tomu, že tlumení budu dělat svépomocí a hlavně čekám na lepší počasí, tak mám ještě dost času nasát teorii a např naučit se nýtovat :) (nikdy jsem to nepotřeboval). Dnes bohužel zdražily tlumící pěnu o 30Kč a zřejmě ji ještě zdraží, protože i nyní je ve slevě. Do té doby budeme reálně vědět, zda pouze pěna bude nějak znát od Mikliska. Pokud to znát bude a já navíc plánuji antivibrační folii, tak by to mělo Rapid zase trochu zvednout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyzkoušené to nemám, ale když už by byl tapec dole, asi bych polepil i minimálně vnitřní stranu plechu (tu co je do interiéru pod tapecem) antivibračním materiálem a nechal přístupné setrvisní otvory. Jen výměna originální plachty v předních dveřích za tuto pěnu asi nebude mít moc velký smysl, co jsme se díval na nějaké vytlumení, tak tu orig. pěnu tam nechávají a jen zakrývají ty zbylé místa. Vzadu, kde nic není, tam to nějaký význam mít bude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No určitě zaáklad je ta pěna. Ideálně sundám originál a dám tu lepší. Vzadu není nic, takže tam by to mělo také pomoci. Další krok je tlumící materiál na vniřní plech. nemusí se navíc nic rozebírat. Poslední krok je polepení vnějšího plechu a tam je nejhorší, že musím sundat repro a znovu nanýtovat. Když už to budu mít rozebrané, tak to udělám pořádně. auto je skoro nové a chci si ho nechat pár let.

1) přední dveře a zadní určitě

2) rád bych vytlumil i plech pod zadními sedačkami

Odlučnění motoru asi neklapne, protože bez demontáže palubní desky to asi nemá smysl. Sundat kryt kapoty a pod něj dát tlumící folii se asi taky nevyplatí. Podběhy jsou také celekm pracné. Ono by to chtělo se svézt ve "vytlumeném" rapidu a porovnat, zda to má vůbec cenu.

 

Dveře + zadní sedačky by měly vyjít do 4000Kč za materiál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odhaduji že čidlo airbagu je ten díl uprostřed dveří (žlutý konektor, díl 4H0 955 557 asi) u FIII:
P5150304.JPG

U Rapidu bude možná někde z vnitřní strany, aspoň já jen nevidím

P6120603.JPG

Něco jsme k tomu našel zde: https://dspace.tul.cz/bitstream/handle/15240/25435/bpairbagymichalchrtek.pdf?sequence=-1&isAllowed=y
 

Citovat

CISS senzor
„CISS senzor využívá zvukové vlny šířící se pevnou strukturou podvozku a karoserie vozu, který se při nárazu deformuje. Podle vlastností naměřeného signálu může algoritmus řídící jednotky určit typ nárazu a dát impulz k aktivaci airbagů  předepínačů bezpečnostních pásů. Použití CISS senzoru nahradilo jeden akcelerační senzor v řídící jednotce airbagů (k aktivaci airbagů při čelním nárazu je např. u modelu Superb II zapotřebí signál celkem od tří akceleračních senzorů z toho dvou integrovaných do řídící jednotky airbagů). K rozpoznání čelního nárazu, je tedy využíván jeden akcelerační senzor detekující síly nárazu a zpomalení vozidla a zároveň CISS senzor,který rozpoznává akustické vlny. Pro aktivaci airbagů je nutné naměřit jak akcelerační,tak zvukový signál. Senzor je schopen zaznamenat akustické vibrace v rozmezí 400 Hz-16 kHz. Díky nasazení CISS senzoru není nutné používat další akcelerační senzor na frontendu jako tomu je u modelu Superb II.“

je tam toho víc a nevypadá to špatně.

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se ráno zbláznil a hlavně díky slevám jsem objednal tlumení.

 

Nářadí na sundání tapece:
https://www.ahifi.cz/4carmedia-sada-nastroju-do-interieru.html#tab-rating

 

Na dveře dám čtyři vrstvy:
Antivibrační na vnější plech:https://www.ahifi.cz/comfortmat-d2.html
Protihlukovou jako druhou vrstvu na vnější plech:https://www.ahifi.cz/comfortmat-integra-l.html
Antivibrační na vnitřní plech:https://www.ahifi.cz/comfortmat-d2.html
Utlumení tapecu:https://www.ahifi.cz/comfortmat-soft-wave-15.html

 

Pod zadní sedačky:
Antivibrační : https://www.ahifi.cz/comfortmat-d2.html
Protihlukovou jako druhou vrstvu : https://www.ahifi.cz/comfortmat-integra-l.html

 

Na kapotu pod originální tlumení. Pod ním je ještě několik cm volného místa:
Antivibrační na plech:https://www.ahifi.cz/comfortmat-d2.html
Protihlukovou jako druhou vrstvu : https://www.ahifi.cz/comfortmat-vision-xl.html

 

Za palubní desku nad pedály a u spolujezdce:
Utlumení : https://www.ahifi.cz/comfortmat-soft-wave-15.html

Celková částka 5134,-Kč. K tomu mě ještě čeká nákup několika příchytek tapeců (kdybych nějaký urval, 17Kč kus), nýtovacích kleští+nýtů(340Kč + nýty).

 

Je to na jednu stranu hodně, ale na druhou auto stálo 10/2019 352tisíc. Teď mám najeto 11,5tisíc km a plánuji si auto nechat cca dalších 8let. Včera jsem poklepával služebního Rapida i mého a hlavně ty dveře a tapecy to je vážně zvukově hrůza. Celé se to třese a vrže. Čeká mě ještě spousta práce a strach, abych na novém autě něco nepodělal i kvůli záruce, ale očekávám od toho zbavení se vibrací od tapeců + snížení hluku v interiéru. Pokud se podíváte na foto tapecu nahoře od Mikliska, kde tlumení prakticky neexistuje (vzadu se na to vybodli radši úplně) a vezmete si, že mezi Vámi a vnějším světem je slabí kus plechu, tužší plech a pak kus slaboučkého plastu, který vydává neustále nějaké zvuky.

 

Vzal jsem něco navíc. Radši ať mi něco zbyde, než aby mi chybělo a já zase čekal několik dní než to dojde. Hodil jsem do kalkulačky váhu jednotlivých materiálů a co bylo objednáno by mělo vážit celkem 19kg. Nějakých min. 15-16kg na auto přijde.

 

Repro mám 6ks + Škoda Surround a zatím nechám původní. Přiznám se, že mi stačí už jak jsou teď, tak uvidím změnu po vytlumení.

 

Teď musím počkat na lepší počasí. První na řadě budou dveře u řidiče, tak pak hned dám report, jak se budou po vytlumení chovat + foto.

 

Třeba se budou moje myšlenkové pochody někomu hodit.

  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ještě nakonec na ahifi přiobjednal na vnitřní plech tento antivibrační materiál - je tam teď sleva 50% (vzal jsem 10ks i s dopravou je to ani ne 500Kč).

https://www.ahifi.cz/comfortmat-s2.html

 

Na vnitřek plast. tapece dám tu Čínu, co už mi dorazila z Aliexpressu (i s dopravou za 550Kč), jak jsem psal výše.

 

Vytlumení vnějšího plechu řešit nebudu - nechce si mi rozebírat vnitřek dveří, mám obavu o ty čidla airbagů a nebudu z toho zas dělat Mercedesa :-D Ono já bych vlastně to vytlumení vůbec neřešil, kdybych nepředělával to kokotský ovládání oken na systém FIII FL. Pokud už budu mít jednou ty tapce dole, tak tu cca tisícívku do toho vytlumení vrazím...

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem ještě přidal k původní objednávce akustický materiál, který přijde jenom za repro.

https://www.ahifi.cz/comfortmat-tsunami.html

 

Na čtyři dveře budou stačit dva kusy za 378,-Kč. Naštěstí původní objednávku ještě neodeslali, tak bez poštovného.

 

Nýtovací kleště už také mám + nýty 4,8 x 16mm, tak snad to jsou opravdu oni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Nedalo mi to a ještě jsem si do původní objednávky nechal přidat váleček na pořádné přitlačení antivibračního materiálu za 199Kč.

https://www.ahifi.cz/pritlacovaci-valecek-comfortmat-roller.html

 

Teď jen čekám až se pořádně oteplí. Mám najeto 12tisíc a v říjnu to budou dva roky od nákupu, takže mě nejpozději v říjnu čeká první prohlídka, tak je otázka co na to v servisu řeknou a zda to vůbec poznají. Netuším co při první prohlídce kontrolují. Nechám měnit olej a filtry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Vytlumení - odhlučnění vozu

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...