Přejít na obsah

Vytlumení - odhlučnění vozu


Deawon

Doporučené příspěvky

Tak druhý den jsem makal cca od 15:30-21h. Stihl jsem antivibrační vrstvu vnitřního plechu + "molitan" na tapec + smontování dveří.

Druhé dveře jsem stihl skoro celé, ale na dnešek mi ještě chybí dodělat molitan na tapec a smontování. Chvíli jsem hledal jak připevnit osvětlení kliky, protože jsem si to inteligentně zalepil molitanem.

První dveře tedy kompletní a moje postřehy: dveře jsou citelně těžší, poklep zvenku tlumený, poklep na celý tapec luxusně tlumení žádné rezonance, dveře jsou při zavření mnohem tižší, původní dveře proti tomu zní jako Felicie, audio je i při jedněch dveří znát, že je lepší, hlavně basy, nic nerezonuje.

 

Antivibrační vrstvu na vnitřní plech jsem udělal schváně tak, aby plech nerezonoval, ale na druhou stranu jsou všechny komponenty volně přístupné a tedy v případě oprav mi vytlumení nebude překážet. V ahifi většinou přelepí všechny šrouby, otvory i kabely. byl oby to jednodušší a méně pracné, ale myslím si, že takhle je to dostačující a s výhledem na opravy rozumnější.

 

Plán je dnes dodělat druhé dveře a snad i pravé zadní. Zítra ochlazení-déšť, ale levé zadní bych měl být schopen udělat i v garáži. Do konce týdne bych měl mít snad všechny dveře. Kapotu také mohu udělat v garáži. Kapotu pouze polepím antivibračním materiálem a zvukovou vrstvu nalepím na originální kryt. Bude to mnohem jednodušší (obkreslím to a vystřihnu o cca 2cm menší) a hlavně to bude přes celou kapotu a ne jenom v těch výsečích. Další na řadě jsou zadní sedačky a prostor mezi palubkou a motorem. I když jsem vzal trochu více materiálu, tak je celkem možné, že díky poctivému lepení co největší plochy mi nakonec ještě bude scházet.

 

Reálnou učinost posoudím dnes s hotovými předními dveřmi a pak koncem týdne se všemi + sedačkami. Pokud to bude opravdu znatelné, tak bych ještě v létě mohl zkusit přední podběhy. Cena materiálu na podběhy je cca 1800Kč

20210510_205914.jpg

20210510_170219.jpg

20210510_162510_HDR.jpg

Editováno: , autor: Deawon
  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle začíná připomínat deníček :) .

Včera jsem stihl dodělat dveře u spolujezdce a celé zadní pravé dveře. Dnes i při dešti budu dělat uvnitř v garáži levé zadní.

Zadní dveře se dělají snáž. Jsou menší a hlavně ta výztuha je pro polep lépe umístěná.

 

Na fotkách vidíte, že jsem se opět snažil polepit co možná největší plochu plechu. Molitan na tapec jsem lepil raději i s přesahy. Zadní tapec na fotce jsem ještě dolepoval okraje. Tapec je pak o dost težší. Lepil jsem i horní rantl u okna. Je to znát při poklepu na tapec. Antivibrační vrstvu na vnitřní plech jsem opět polepil tak, abych mohl v případ poruchy vyměnit kabely i stahovačku.

 

A to hlavní. Kolem 20:30h mi to při zajíždění do garáže nedalo a jel jsem auto projet kolem garáží na rozmláceném asfaltu. Nesrovnatelný rozdíl. Najednou vám dojde jak to všechno normálně vrže a teď ticho. Při pohupování na špatné cestě mi došlo, že mi vrže autosedačka. Do té doby mi to při vrzání všeho možného nedošlo. Zvuk repro je nyní mnohem čistčí a basovější. Dokonce jsem v rádiu musel ubrat basy. Zvuk zavírání dveří je také někde jinde. Služební Rapid na mě ráno působil jako Felicie s tím kovovým třísknutím.

 

Na to, že mě ještě čekají jedny dveře, kapota, palubka a zadní sedačky, tak už teď jsem byl spokojený. Když jsem slyšel výsledek, tak mě až přestaly bolet záda, která jsem měl tři odpoledne do bž.

 

Pořádný test chci až někdy o víkendu, kdy už snad budou všechny dveře a snad (podle deště) i to ostatní.

20210511_200426.jpg

20210511_173754.jpg

Editováno: , autor: Deawon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono se to blbě popisuje. Chce to vidět naživo.

- cena materiálu cca 5500Kč. Vzal jsem trošku lepší materiály, ale mají i levnější varianty.

- plastové nářadí 200Kč

- kovový váleček 200Kč určitě doporučuji. Je velmi nutný na správné nalepení antivibrační vrstvy

- nýty na repro 4,8 * 16. Špatně se nýtují, protože originální plastový držák má takový rantl, kdy se tam špatně dostává s kleštěmi, ale u třetích dveří jsem už přesně veděl jak na to.

- pak to chce hlavně trpělivost, protože opakuji, že je to neskutečná piplačka

 

Teoreticky se zvýší spotřeba kvůli váze (u mě cca 18-20kg), ale na druhou stranu za ten komfort to stojí. Mám služební Rapid na 15", tak bych teoreticky mohl udělat nějaké měření db na stejné trase.

 

Pokud je někdo z okolí města Zbiroh, tak můžu ukázat naživo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Deawon Jak ty vytlumené těžší dveře zvládá jejich aretace? Předpokládám, že snad nemají tendenci se samy zavírat a aretace zvládá i tu jejich větší váhu.

 

Pak mi ještě vrtá hlavou jedna věc, ve dveřích jsou čísla někde airbagů, zjistils ori práci, kde vlastně jsou? A otázkou je jak tyto úpravy ovlivní či neovlivní jejich funkčnost. 🤔

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aretace na rovině drží. Při stání např. ve větším kopci se ty dveře asi budou zavírat sami. Otestuji o víkendu. Odhaduji, že dveře jsou teď težší o cca 3-3,5kg a to musí být znát.

 

Já jsem žádný senzory nenašel. Mám MR2019 Style+ boční airbagy samozřejmě mám a netuším jak to s čidly je. Nikde ve dveřích jsem neviděl, že by tam něco jako senzor bylo. Pokud jsem to přehlédl a bude to měřit zvuk praskajícího plechu, tak logicky jsem vytlumením tomuto senzoru snížil účinost.

 

Na dveřích Fabie 3 ten senzor zřejmě je a je dost možné, že na Rapidu šetřili i v tomto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je super zpráva :-D Se senzory tedy tato úprava nekoliduje, to je celkem důležitá věc.

 

Já budu s materiálem na vytlumení asi trochu úspornější než ty, odhaduji, že každé dveře přitížím nějakými max 2kg, takže se aretace snad zas tolik nepřitíží :-). Čeká mě s těmi dveřmi v létě taková menší generálka - nové motorky stahovaček, spínače oken, jiné konektory, úpravy kabeláže, musím pak dát někomu nakódovat (přihlásit parametrizací přes LIN signál do BCM jednotky, ovládání oken DO atd.). No a zároveň ty dveře vytlumím. Plastové tapece udělám komplet jako ty. Vnitřní a vnější plech cca v polovičním rozsahu co ty. Zaměřím se hlavně na části kde je plech plochý a nejvíc se rozvibrovává, v pertlech a záhybech by měl být tužší, tam zkusím trochu ušetřit na materiálu (snad je moje laická úvaha správná). Když mi něco zbyde tak doplním do předních podběhů, alt. pod palubku či pod torpédo stěračů, uvidím. Jo a až budu sundavat ty děsný erár-firemní potahy tak něco přidám pod zadní sedák :-) Příchytky jsme právě koupil za 75Kč a vyzvedl osobně v ČB, bral jsem poslední 2ks skladem (https://voton.cz/pruchodka-5g0886373-skoda-originalni-dil?utm_source=eshop_order_email&utm_medium=email&utm_campaign=eshop_order_email&utm_content=order_item

 

S mým časovým plánem mi trochu souvisí dodávka nástupnického auta do firmy, bude to Scala se spoustou fičůr a nevím, aby výrobce měl všechny ty všemožný čipy a auto nestálo rozhrabaný někde v Hradci na letišti, ale bylo zavčasu (tj. počátkem července) dodáno :-/

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ve čtvrtek jsem dodělal levé zadní dveře.

V pátek jsem udělal kapotu - antivibrační materiál do "výsečí" na kapotě pod originálním krytem. Protihlukový materiál jsem nakonec vyřízl podle originálního krytu a nalepil ho přímo na tento kryt. Výhoda je, že tlumí po celé ploše kryt a ne jenom ve výsečích.

 

Další krok byly zadní sedačky. Antivibrační materiál i protihlukový jsem nakonec nenalepil pouze na "viditelný plech", ale na celý plech co je vodorovně, takže i pod koberce. Oproti dveřím bylo lepení mnohem jednodušší. Problém nastal, když jsem chtěl sedačky vrátit.

Očekávaně několik milimetrů materiálu navíc překáželo háčkům vpředu. Izolaci jsem musel kolem zámečků mírně seříznout.

 

Poslední krok bylo vylepení tlumícího "molitanu" pod přístrojovou desku. U řidiče jsem polepil všechny plasty i volné prostory až k pedálům. U spolujezdce jsem polepil u čas pod kobercem  unohou. Z přístrojové desky jsem sundal boční kryty. Tyto kryty jsem polepil + jsem několika vrstvami vyplnil "škvíry" mezi palubkou a prostupem k motoru. Po sundání bočního krytu palubky u spolujezdce jsem zjitil že mezi airbagem a odkládací skříňkou je velký prostor, který je naprosto volný. Je špatně přístupný rukou a tak mě napadla možná šílená věc a to, že jsem tento volný prostor vyplnil původním odlučněním předních dveří. Narval jsem tam molitan z obou dveří. Dával jsem si pozor aby molitan nebyl nalepený na přivody topení a nepřekážel pohyblivým částem (zavírání průduchů topení, otevírání odkládací schránky).

 

Bylo tedy hotovo. K testovací jízdě jsem se dostal až v sobotu a neděli, kdy jsem jel na ryby po zasloužené práci. Moje hodnocení má ohromnou výhodu, protože mám služebního Rapida, takže mohu velmi rychle porovnávat rozdíly.

 

- auto je na pohled bez viditelných změn. Schválně jestli si toho při servisce všimnou ve Škodovce.
- moje úpravy poznáte až např. při poklepu na dveře či kapotu
- úpravy zaručeně poznáte při otevření dveří. I "klapnutí" kliky je mnohem tišší, protože jsem tlumící materiály narval co to šlo.
- další kdy vás to trkne je otevření dveří. Dveře jsou cca o 3,5-4kg težší. Celkem padlo asi 19kg materiálu. Spíše ty 4kg
- zavření dveří mi připomíná auto v mnohm vyšší třídě. Krásně tlumený zvuk. Zvenku, ale i zevnitř. Díky vyšší váze za ně sice musíte vzít větší silou, ale dveře na druhou stranu vyšší váhou snáže překonají zaklapnutí zámků. A to mám od Miklíska ještě objednáné ty Audi dorazy.
- další výrazný rozdíl je jízda po horších cestách, kdy dveře prostě nevržou. Izolace tlumí zvuk, ale antivibrační vrstvy + polepený tapec "nevyrábí" žádné rezonance.
- zvuk poklepu na tapec je někde jinde. Molitan, který je nalepený po celém povrchu dělá své.
- v zádu jsem za jízdy ještě neseděl a obecně tam skoro nesedím, tak to bude težší porovnat. Plánuji, že mě někdo vyveze služebákem a pak přesedneme.
- mám 6repro + Škoda Surround a zvuk je opět jinde. Čistší a tlumenější. Reklama na ahifi, kdy píší, že po odhlučnění můžete snížit hlasitost je potvrzená. V obci na nic moc cestě hlasitost cca 1/3 a krásně slyšíte
- najednou zjistíte co kolem vás dělá zbytečně hluk o kterém jste předtím nevěděli. Třeba držák mobilu na sklo, který ve schránce vrzal, ale zjistil jsem to až po vytlumení.

 

Ještě to chce otestovat, ale po prvních jízdách jsem velmi spokojený. Za tu investici to stálo. Největší nevýhodu vidím v té ne úplně příjemné práci, kdy se u toho kroutíte do bž několik dní. Samozřejmě můžete zvolit méně poctivou verzi, kdy budete mít hotovo v třetinovém čase. Umím si představit pouze vytlumení vnějšího plechu na 50% plochy + molitan na tapec jako základní verzi.

 

V případě dotazů klidně pište. Rád poradím.

 

Foto jde podle mého postupu od spodu

 

20210514_143308.jpg

20210514_133601.jpg

20210514_124343_HDR.jpg

20210514_123405.jpg

20210514_123022.jpg

20210514_121318.jpg

20210514_113017.jpg

20210513_182626.jpg

Editováno: , autor: Deawon
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Udělal jsi to parádně. Na podlaze i integra 👍.

Já to dělám rád, ale jinak je to vážně strašná práce 😁.

Každopádně to zavírání dveří je super ne ? Hned máš pocit, že to není úplně z papíru a i za jízdy je v autě větší klid.

Trochu jsi mě nalomil na výměnu těch repro.

Se zvukem jsem relativně spokojený, ale možná bych to zkusil a rovnou dodělal odhlučnění pod reprakem.

Hrajou o hodně lépe ? Jsem co se týče z elektřiny amatér. Zásuvku nebo světlo si doma namontuje, ale spíš na základě toho že to udělám stejně jak to bylo 😁. Tak nevím jak je ta výměna uzivatelsky přívětivá .

Editováno: , autor: Malarkey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta integra bohužel způsobila problém s vrácením sedáků, ale dalo se to v pohodě vyřešit.

 

Rozmýšlel jsem  jak to pojmout a nakonec jsem si říkal, že když už, tak to udělám poctivě. Proto ve dveřích 4 vrstvy + 5.pod repro.

 

Audio je o dost znát, že se zlepšilo. Dveře ani tapec nerezonují + akustická pěna pod repro.

 

Repro určitě doporučuji podlepit. Musí se nýty odvrtat + znovu přinýtovat, ale bez toho by celá takhle akce neměla smysl. Zaprvé kvůli zlepšení audia a zadruhé si myslím, že  od spodního rohu dveří (kde je repro) jde do interiéru největší ruch od vozovky a kol.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak ještě ke spotřebě materiálů :)

 

Antivibrační materiál - Comfortmat D2 - 35x50cm - 22ks  - zbyla mi půlka desky, takže jen tak tak

https://www.ahifi.cz/comfortmat-d2-500-x-350-mm.html

 

Odhlučnění dveří a sedaček - Comfortmat Integra L - 70x50cm - 7ks - zbyla mi opět půlka desky, já měl cenu v akci 149Kč nyní 229Kč

https://www.ahifi.cz/comfortmat-integra.html

 

Odhlučnění kapoty - Comfortmat Vision XL - 100x70cm - 1ks - zbyl mi proužek 50x cca 15cm

https://www.ahifi.cz/comfortmat-vision-xl.html

 

Odhlučnění tapece - Comfortmat Soft Wave 15 - objednal jsem 35x50cm 15ks v akci za 69Kč a tedy celkem za 1035Kč, ale kvůli jejich chybě a naskladnění mi poslali 5*100x70cm, které nyní stojí 5*399Kč==1995Kč.  Zbylo mi cca 70x40cm.

https://www.ahifi.cz/comfortmat-soft-wave-15-xl.html

 

 

Materiálu mi tedy zbylo naprosto minimálně a to mě ještě u Soft Wave zachránilo, že jsem chybou dodavatele dostal vlastně 5* 35x50cm navíc materiálu.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 5. 2021 na 7:29, Deawon napsal:

Ta integra bohužel způsobila problém s vrácením sedáků, ale dalo se to v pohodě vyřešit.

 

Rozmýšlel jsem  jak to pojmout a nakonec jsem si říkal, že když už, tak to udělám poctivě. Proto ve dveřích 4 vrstvy + 5.pod repro.

 

Audio je o dost znát, že se zlepšilo. Dveře ani tapec nerezonují + akustická pěna pod repro.

 

Repro určitě doporučuji podlepit. Musí se nýty odvrtat + znovu přinýtovat, ale bez toho by celá takhle akce neměla smysl. Zaprvé kvůli zlepšení audia a zadruhé si myslím, že  od spodního rohu dveří (kde je repro) jde do interiéru největší ruch od vozovky a kol.

 

 

Jasně, ty jsi neměnil reproduktory. Pouze je sundal 👍. To mě popravdě vůbec nenapadlo udělat. Možná se do toho ještě v létě pustím a doodhlucnim prostor za reprakama. 

Případně možná ty repráky vyměním taky i když nejsem zrovna "úchyl" přes hudbu a v podstatě asi ani meodhadnu co čekat od repraku různých cenových hladil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky 6xrepro + ŠkodaSurround mám mnohem lepší zvuk než ve služebáku, kde mám pouze přední středy+výšky. Teď po vytlumení-odchlučnění je to opět o level jinde a narovinu mě to stačilo už před tím. Nejsem audiofil. Výměna repro to je cca dalších 5-6tisíc a možná za 1000Kč prodej původních.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak moc jsem toho za poslední dva týdny soukromím vozem nenajezdil, ale v porovnání se služební je rozdíl opravdu markantní. Další nad čím přemýšlím je odhlučnění předních podběhů. To je jediná část vozu, kde se to ještě projeví cena/výkon. Zadní podběhy, kufr, podlaha, strop se mi už vzhledem k ceně vozu nevyplatí.

 

Pro podběhy jsem si předběžně vybral materiály:

Antivibrační materiál

https://www.ahifi.cz/comfortmat-d4.html  3x 50x70cm 3x339Kč ==1017Kč

 

Protihlukový

https://www.ahifi.cz/comfortmat-d4.html  3x 50*70cm  3*249Kč == 747Kč

 

Molitan co jsem použil na tapec. Podlepil bych tím koberec pod podběhem. Možná bych použil Integru, která bude asi vhodnější.

https://www.ahifi.cz/comfortmat-soft-wave-15-xl.html

https://www.ahifi.cz/comfortmat-integra.html

takže + 1x399Kč nebo asi vhodnější varanta 2x229Kč

 

Celkem tedy 1764Kč + cca 400Kč za vnitřní odhlučnění podběhů. Poštovné nad 2000Kč zdarma. Cena cca 2220Kč.

 

No teď jen, zda do toho jít nebo ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • Pawouk změnil název na Vytlumení - odhlučnění vozu

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...