Jump to content

Vytlumení - odhlučnění vozu


Deawon

Recommended Posts

Tak kolegové. včera jsem dolepil protihlukovou vrstvu do kufru a dokonce jsem stihl i smontování.

 

Na podlahu jsem použil Raptor (kvůli menší tloušťce). Po odhlučnění podlahy jsem zbytek Raptoru použil i na boky kufru a zbytek dodělal Integrou. Záda i krk do BŽ. U smontování jsem se bál, aby se to tam všechno zase vešlo a to se nakonec povedlo (nejhorší v tomto ohledu jsou podběhy).

 

Auto jsem jel projet cca 200m a pocitově mi přišlo, že je v autě mnohem větší ticho a žádné duněný a rány od zadní nápravy, ale chce to pořádný test.

 

Vozím s sebou v autě všechno možné nářadí, startovací kabely atd., takže mi bude hodinu trvat jenom to tam všechno zpátky naskládat a doladit.

 

Hranu odhlučnění (která je vidět u rezervy) chci "začistit" přelepením černé pásky podobné kobercové. Pak ještě pořádný úklid auta.

 

Finální jízda bude bohužel až v neděli, tak dám vědět.

20220519_171902.jpg

20220519_183457.jpg

20220519_183509.jpg

20220519_183518.jpg

20220519_203724.jpg

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Další kroky v rámci odhlučnění:

 

- vytlumení/odhlučnění 5.dveří kufru

- dodělání odhlučnění palubní desky

 

Rapid má problém s velkým hlukem na dálnici kolem těsnění dveří, tak mě napadlo k originálnímu těsnění přidat ještě jedno navíc.

Např.:

https://www.kutilstvi.cz/samolepici-tesnici-d-profil-pro-velke-spary--tesneni-dveri-a-vrat--odmerujeme-metraz/?variantId=13024&gclid=Cj0KCQjw-JyUBhCuARIsANUqQ_KjJgamQAhn8lkbjBkpEfUPiCIcN_Oe1DfbJH0B0tJ6QmNfkdLrojoaAh9JEALw_wcB

 

https://www.onpira.cz/zbozi/univerzalni-gumove-tesneni-do-dveri-a-kufru-auta/?variantId=14897&gclid=Cj0KCQjw-JyUBhCuARIsANUqQ_ICweBJvD6-7MCStPPhP9Zn8GYAmmTI-KEFczCjBJsnBN75qjRX7okaAjriEALw_wcB

 

No a pak mimo odhlučnění ošetření podvozku a ramen proti korozi, brzdové třmeny do červené barvy, zadní USB v loketní opěrce atd. :)

Link to comment
Share on other sites

Tu první variantu jsem lepil jako třetí těsnění u OII - mezi vnější a vnitřní těsnění na ten výlisek pod tapecem. U O2 jsem hodně bojoval s hlukem od silnice který šel od prahu dveří. Pomohlo to velmi. Jen se dveře trochu hůř dovírali.

Nezapomeň na proti stranu kde máš lak nalepit průhlednou ochranou folii, jinak si ten lak časem ošoupeš.

Edited by 15degren
Link to comment
Share on other sites

před 11 hodinami, Deawon napsal:

@15degren Bez antivibračního podkladu to nebude mít takový efekt. Tlumí to vibrace a nízké tóny.

 

@dfga U zadní nápravy bych šel po kufru + podběhy + plech pod zadními sedačkami.

Kufor nebudem riešiť lebo mam sedan ale ten plech pod sedačkami by som zatlmil, čo tam kúpiť? 

Link to comment
Share on other sites

Další krok k odhlučnění byly páté dveře. Nechtěl je moc zatížit, tak jsem použil pouze rozumné množství D2 + lehký Vision. Na tapec/koberec jsem použil SoftWave15. Bál jsem se, aby to na tomto povrchu lepilo, ale naštěstí je ten povrch na druhé straně hodně vyhlazený a tvrdší, takže to tam dobře drží.

 

+ jsem promazal písty a vyměnil vazílu v pružinových dorazech. Dveře se teď mnohem lépe zavírají + díky vytlumení je to zavření mnohem tlumenější.

 

Na druhou stranu je znát, že zvedání do první třetiny je hlavně pro ženu náročnější.

20220521_185058_HDR.jpg

20220521_190702_HDR.jpg

20220521_192410_HDR.jpg

20220521_194115.jpg

Edited by Deawon
Link to comment
Share on other sites

Další krok bylo vylepšení odhlučnění palubní desky. Používal jsem hlavně SoftWave15 a Integru. Na palubce mi vrže dlouhodobě jediné místo a to spoj A sloupku a palubní desky. Všechny dotykové plochy jsem polepil textilní páskou co mám z ALI na spojování kabelových svazků, aby o něco neklepali.

 

Vše jsem se snažil odhlučnit tak, aby nebyla narušena funkčnost např. topení atd. + aby tyto materiály nebyly v blízkosti elektrických zařízení a kabelů.

 

Foto alepsoň s dodělání Integry, která teď plně navazuje od podlahy až po palubku + na ní je vylepený SoftWave15, aby to nějak vypadalo.

 

Bohužel nezbyl čas na testovací jízdu.

20220522_175029.jpg

20220522_175639.jpg

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Posledními kroky jsem svůj vůz odhlučnil, myslím si, velmi poctivě. Snažil jsem se použít co možná nejkvalitnější materiály a aplikovat je co možná nejlépe.

V případě torpéda(Integra místo Neoprene) a dveří(vrstva Vison navíc) jsem se dostal na vyšší level než co dělají sami borci z ahifi.

 

Jako nevýhody beru :

- váhu auta, která je minimáně 60kg. Logicky by mělo auto jet pomaleji + vyšší spotřeba. jezdím vlastně s člověkem navíc.

- cenu materiálů - kupoval jsem se slevami 10 - 18 - 35% a přesto jsem se dostal jenom za materiál na 18tisíc. Na AHIFI je snadné dohledat, že podobné odhlučnění by u nich stálo minimálně dvojnásobek. Při vší úctě k nim, si troufám řící, že jsem to udělal ve vyšší kvalitě, vzhledem k tomu, že jsem si dělal na vlastním.

- pracnost - Strávil jsem nad tím neskutečně času. Je fakt, že kdybych tento čas využil ke svojí profesi IT, tak bych si vydělal 2x tolik co stojí odhlučnění v ahifi. Ale bavilo mě to. Budu si toho teď mnohem více vážit.

 

Výhody:

- "obyčejný" Rapid jsem zvednul minimálně o jednu o třídu výše. Co se týká vibrací a hluku jsem utekl Octávii a troufám si tvrdit, že jsem dorovnal i Superb. Po přesednutí na tovární Rapid si připadáte jak na trakaři.

- dveře jsou nyní mnohem těžší, ale zavírání připomíná vozy jako Audi. Když vedle postavím svého služebního Rapida, tak je to skoro až k smíchu, když slyšíte ten rozdíl.

- delší trasy jsou nejen komfortnější, a logicky jste pak i méně unavení. Hudba nemusí hrát nahlas a díky snížení hluku je právě sníženo "zvukové zněčištění", které velmi unavuje řidiče. Je to stejné jako světelné znečištění při jízdě po tmě.

- skokové navýšení audio kvality i při zachování původních repro.

 

Snažil jsem se moje úpravy alespoň trochu dokumentovat a snad to pomůže někomu dalšímu. Moje řešení je uznávám maximální, ale je to způsobeno i tím, že mám auto od nova a hodlám si ho nechat delší dobu + cena se díky covidu a Ukrajině dokonce zvedla, takže se mi tyto investice vyplatí. Jenom se děsím dne, kdy Rudohněva prodám (ten den se poprvé od dětství zřejmě rozbrečím) a koupím si jiné auto a tento kolotoč začně nanovo. Každopádně až tento den přijde, tak nejspíš zůstanu na tomto fóru (prostě mám rád Škodovky) a přesunu se jenom do jiné kategorie. Tedy pokud nebude nová Octavia Combi opět čtyřoká a nebo na tužkové baterky.

20220508_154835_HDR.jpg

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

Hezká práce chlapi👍

Pokud píšete cca 60 kilo navíc, pane jo😳

Kolik by cca vážilo jen vytlumení dveří popř. jen vytlumení tapecu dveří které jsou asi největší problém? 

Já na S2 kdysi tlumil tapece montážní pěnou🤣 Jsou nýtované plastovými nýty z více kusů. Tragedie. 

Povrch jsem zdrsnil smirkem a pfffffff... Přebytky pak zařezal nožem. 

Kupodivu to fungovalo naprosto perfektně!!! Fakt. A váha navíc nula nula nic😀

Link to comment
Share on other sites

@touareg3 Auto mám skladovku 10/2019 a nyní mám najeto 21500km. Vzhledem k tomu kolik jsem do auta investoval odhlučněním, repro a kolik nyní stojí nová i ojetá auta, tak minimálně dalších pět let o tom uvažovat určitě nebudu. Dost se o auto starám, takže to bude i po letech zajímavá ojetina :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak dnes proveden další slepičí krok v odhlučňování a to kapota. Ve výsledku má motor zvenčí a možná i uvnitř takový dospělejší zvuk. Zavírání kapoty je teď o dost tlumenější. Antivibračního materiálu jsem dával jen střídmě, cca 0.5kg plus tlumící materiál do 0,2kg. Mám totiž v plánu instalovat plynové vzpěry, tak jsem se chtěl vejít do max. kilového přitížení, aby vzpěry netrpěly.

20220605_113825.jpg

20220605_103744.jpg

20220605_101146.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jsem vytlumit torpédo a musím říct že mě efekt docela zklama. Na to jak obrovskou plochu jsem vyplnil a teoreticky jak tam mohl původně zvuk rezonovat, tak efekt poměrně malý.

Už neslyším takové takové to jemné pocvakávání ventilů ale motor bručí pořád stejně... (TSI EA211)

Link to comment
Share on other sites

Zkusil jsem nějak zakrýt nevzhlednou díru do palubky nad pedály řidiče. Použil jsem jako korpus tuto protihlukovou izolaci (CZK 226.38  30%OFF | Car Sound Deadener Mat Sound Deadening Noise Insulation Dampening Subwoofer Mat Automobile Car Sound Deadener Mat 100x50cm
https://a.aliexpress.com/_mOnuoNG) a na její spodní samolepku nalepil černý čalounický autokoberec (https://www.ahifi.cz/cerna-potahova-latka-mecatron-374031.html). Možná, že to i trochu odhluční motor, ale hlavně to podstatně lépe naf pedály vypadá 🙂

 

20220724_113428.jpg.1c4af3bfd7e664468009b82ea6e2adf2.jpg

Edited by tom01
  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

Ahoj, povedlo se nekomu vytlumit ovladani okynek? Kdyz pustim hudbu nahlas tak mi rezonuji tlacitka na ovladani okynek, kdyz na ne dam ruku tak je klid ale nevim jak to vytlumit kdyz je to pohybliva cast. Rezonuji primo ty jednotliva tlacitka. Jinak pedaly udelam taky, diky za radu, hluk motoru me stve.

Moc diky

Edited by Green93
Link to comment
Share on other sites

před 6 hodinami, tom01 napsal:

Zkusil jsem nějak zakrýt nevzhlednou díru do palubky nad pedály řidiče. Použil jsem jako korpus tuto protihlukovou izolaci (CZK 226.38  30%OFF | Car Sound Deadener Mat Sound Deadening Noise Insulation Dampening Subwoofer Mat Automobile Car Sound Deadener Mat 100x50cm
https://a.aliexpress.com/_mOnuoNG) a na její spodní samolepku nalepil černý čalounický autokoberec (https://www.ahifi.cz/cerna-potahova-latka-mecatron-374031.html). Možná, že to i trochu odhluční motor, ale hlavně to podstatně lépe naf pedály vypadá 🙂

20220724_113428.jpg

Šablona by nebyla? A jak to tam drží? 

Edited by miklisek
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...