Přejít na obsah

Čelní sklo


vormen

Doporučené příspěvky

Ahoj, po jednom roce a jedné zimě mám čelní sklo ve stavu auta po 10 letech. Nespočet škrábanců, ale hlavně sposuta bublinek. Tohle jsem měl naposledy na Ibize z roku 2010 a od té doby používám místo škrabky pouze rozmrazovací spreje. Navíc jsem toho moc nenajezdil a v zimě už vůbec. Shodou okolností mám důlek ve skle od kamínku, takže mě čeká bohužel/bohudík  jeho výměna. Vnímáte taky jeho menší odolnost a má už někdo zkušenost s výměnou? Vzpomínám si, že když jsem auto kupoval, prodejce říkal, že sklo je relativně levný, ale musí se tam potom složitě kalibrovat senzory LA, tak mám obavy, jestli ten systém nebude po výměně skla zlobit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem měnil naposledy na Felicii a od té doby nic a to jsem chytl těch šutrů celkem dost. Na Scale, kde jsem si říkal, že mě to snad nikdy nepotká se to stalo. Ale je to důlek 2-3mm průměr a s toho prasklinka jedním směrem dlouhá asi 4mm, ale myslím, že byla menší. Je to přesně ve svislé ose a ve třetině nad palubkou, zevnitř to vypadá jak malá kapka, tohle mně nevadí, bych to tak nechal, ale časem se to asi rozjede. Výměnu budu protahovat jak to jde, protože když vidím co všechno je potřeba rozebrat, složit, nastavit a nic nepoškodit, tak to sand ani není možný :) Navíc nemám čas být bez auta a druhý nemám. Leda by to trvalo jeden den, to bych asi nějak udělal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozem potvrdit, ze moje celne sklo po prvej zime je plne bodiek, dierok. A to som pre Coronu najazdil tak polovicu bezneho najazdu pocas zimy. Skoda, ze sa to neda realne odfotit a porovnat napr. s kolegovym autom inej znacky, ktore ma 4 roky a 150 tis. km s povodnym sklom ... Mam skodovku asi po 10 rokoch, tak realne neviem potvrdit znizovanie kvality celneho skla z poslednych cias

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na FIII budu mít letos 3. sklo za 80 tis.km a 4 roky. Od ledna tam mám prasklinu, čekám až se zamete a nechám vyměnit.

Na Polu mám třeba sklo pořád původní, i po 5 letech a 70 tis.km. Dodřené a obité je neskutečně.

Ale jinak na všech autech se měnilo. Na staré fabce ale za 16 let a 220 tis.km jen 2x, na SII za 160 tis.km 1x. Problém s výměnou nebyl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se přidám. Na Scale jsem použil škrabku 1x a jinak používám taky jen sprej. Sklo je v pohodě (bez bublinek a děr), ale taky už mám plno škrábanců. O Tiguanovi ani nemluvím. Toho máme 2 roky a sklo je skoro ve stavu 17ti leté Dacie, kterou má teď tchýně po nás. Je pravda, že u něho se škrabka použila hodněkrát. Ale i tak. Na Rapidovi po 4 letech a 70 tisících km jsem neměl ani škrábanec. A to jsem používal škrabku pořád a taky tu origo. Pije mi to krev ty škrábance. Jde to vidět i večer pod lampami a když jedu proti slunku v Tiguanovi, tak mám vždycky chuť vystoupit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, jedlaa napsal:

Taky se přidám. Na Scale jsem použil škrabku 1x a jinak používám taky jen sprej. Sklo je v pohodě (bez bublinek a děr), ale taky už mám plno škrábanců. O Tiguanovi ani nemluvím. Toho máme 2 roky a sklo je skoro ve stavu 17ti leté Dacie, kterou má teď tchýně po nás. Je pravda, že u něho se škrabka použila hodněkrát. Ale i tak. Na Rapidovi po 4 letech a 70 tisících km jsem neměl ani škrábanec. A to jsem používal škrabku pořád a taky tu origo. Pije mi to krev ty škrábance. Jde to vidět i večer pod lampami a když jedu proti slunku v Tiguanovi, tak mám vždycky chuť vystoupit. 

Myslím, že to nádherně dokumentuje ten neustálý tlak fabriky na snižování výrobních  nákladů u subdodavatelů. Prostě Škodovka nechce platit za díly čím dál větší ceny, i když náklady stále rostou, tak jak roste mimo jiné inflace, platy aj.  a tím pádem nepřímo  nutí subdodavatele hledat jiná řešení, bohužel se to odráží na kvalitě a životnosti výrobků,  Samozřejmě nějaké bezpečnostní, aj.  normy to  musí plnit, no a co dále? Není to o tom, že najednou neumíme vyrobit kvalitní skla jako před x-léty, prostě toto všechno kolem, si  v tom systému, který si fabrika nastavila vůči svým subdodavatelům odneseme my zákazníci. 

Začíná to být pomalu stejné jako u potravin, koupím si šunku, nebo tak nějak se to jmenuje, zaplatím za ní skoro jako za šunku, ale není to šunka, nebo je to šunka s přidanou vodou.

Obyčejný rohlík stojí pomalu již 20 let stále 2 koruny, ale s rohlíkem před těmi 20-ti lety to má málo společného.

Takže se nedivme, že nám ty skla vlastně dnes nic nevydrží.  Nebo taky je druhá možnost, že budem nekompromisně požadovat kvalitu, ale pak se nedivme, že Scala bude místo 1/2 miliónu stát 1 milión, no a to asi nechceme, takže proto to tak máme, třeba i s těmi skly. Já se už ničemu nedivím, jen sleduji, co zase už u aut nefunguje, nebo se vy...re!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A není ta zdánlivá nekvalita požadavek na bezpečnost, snižování hmotnosti a kdoví čeho ještě? Taky nepamatuji takovou spotřebu skel co jezdím víc jak 30 let, ale jezdilo se relativně pomaleji, všichni měli zástěrky.... 

Moje první ruplé sklo na soukromém autě bylo až loni na 10leté O1 a už si i výměnu zasloužilo (naštěstí bylo 2 roky připojištěno 😁), ale jinak jsem jich taky pár na služebních autech udělal. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak bezpečnost a úspora hmotnosti možná, i když nevím co je na tom bezpečné, že se sklo dříve a snadněji poškrábe. Vzpomínám si na jednu událost, tehdá  jsem vlastnil Škodu 120L a přišlo opravdu strašné krupobití, když jsem byl na rybách. Než jsem doběhl k vozu, tak jsem měl omlácenou hlavu a lokte od krup velikosti holubího vejce, jak jsem se ji snažil rukami chránit. Na autě tj. na laku, kastli a sklech ani škrábaneček, nebo dolík. To dneska taková krupová přeháňka dopadnout na moji Fabii III, tak na 100% měním celou kastli i se všemi okny. No ale když to všichni svedeme na bezpečnost, tak proč ne.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To sklo se má už třeba rozbít za nějakých definovaných podmínek. Proto se asi změnilo od dob š742. Poškrábání je věc užívání. Co třeba polykarbonát bo co to je na světlech je lepší jak sklo? Těžko, vydrží, prd. Já teda parkuju pod střechou a degraduje minimálně, ale škrábance už taky vidím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já měl kdysi škrabku s kovovým břitem. 

tuším hliník. 

škrábala dobře. celou zimu. 

na jaře po umytí jsem se nestačil divit😀

 

(mimochodem víte, že když 3x rychle zmáčknete tl. u staženého bočního okna tak sklo zajede úplně dolů? Třeba na vyčištění stíracích gumiček.

To asi umí všechny novější škodovky)

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, zkušenost z výměnou skla na Scale už máme také za sebou. Nemáme tedy vyhřívané a cena byla bratrů 15000kč takže lidovka😄 Musím ale s Vámi souhlasit, že kvalita skel šla prudce dolů, jsou jakoby měkké tudíž nesmírně brzy dodrbané a to mluvím o Scale, Superbu i Arteonu.

Pro porovnání Vyhřívané Infra sklo na Superba3 15700kč a Arteon Vyhřívané Infra 20000kč protože limit na pojištění máme těch 20000Kč tak tam museli kluci dát 10% na práci.

Oprava provedena špičkově v autorizovaném servisu Škoda, nová skla bez optických vad👍

Ceny za akci na klíč s dph😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • keras změnil název na Druh čelního skla

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...