Přejít na obsah

Najetí na obrubník ve vyšší rychlosti


Sayt

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

 

jsem začínající řidič a jako první auto jsem si pořídil Rapida 2019. Před týdnem jsem udělal takovou hloupost a když jsem najížděl na dálnici, tak jsem si nevšiml obrubníku, který byl předemnou (byla tma a dost sněžilo). Už jsem byl docela rozjetej, ale vedle mě byl kamión. Auto jsem zpomalil na rychlost 40-50km/h a na obrubník jsem najel pravým kole (už si nevzpomínám, jak jsem měl natočený volant). No předemnou ještě bylo nějakých 20km cesty. Celou dobu jsem byl malinko v šoku a naštvanej, že jsem tomu auto něco udělal. Když jsem dojížděl do cíle, tak jsem slyšel něco šoupat po zemi. Naštěstí to byl "jen" spojler podběhu, tak jsem ho odmontoval. No řekl jsem si, že to nechám být, protože auto jezdilo úplně normálně. Uběhl týden a já už začínám vnímat možné vady. Jako první je to, že abych jel rovně, volant musím mít natočený opravdu malinko doleva. Když to nevnímám, nejde si ničeho všimnout, ale cítím to, když jedu na rovině a zkouším dát volant rovně.. malinko doprava to táhne. Tak jsem tedy usoudil, že by asi chtělo seřídit geometrii. Tohle by ještě nebylo tak špatný, ale teď začíná jiný problém. Při startu (né při každým, stalo se mi to dvakrát) se z motoru na 2-3 sekundy ozívali zvuky, jako by nějaký kus o něco drhl, nebo mlátil. Není to tak hlasitý, ale je to tam a dost se s tím teď bojím jezdit, aby se tomu nestalo něco víc. Taky mi opravdu potichu píská u levýho předního okna.. to mi začalo dělat dnes, asi tam bude špatný těsněný, fakt nevím. O autech vím téměř prd a potřebuju na to znát odpověď od někoho, kdo tomu rozumí, abych byl v klidu. Možná si to jen vsugerovávám, protože teď se na tom autě fakt snažím vnímat vše. Dokonce ani kvůli tomu nezapínám rádio. Za měsíc mě čeká první servisní prohlídka, ale nevím, jak teď ty servisy fungujou.. a je to až za měsíc. Proto bych rád věděl, jaký následky ten naráz mohl způsobit.. jestli to mohlo udělat něco vážnějšího a nejezdit s tím, a nebo jestli můžu s klidem opět zapnout rádio.

 

Děkuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je samozrejmne mozny, ze jsi prihnul rameno, tahlo rizeni, ... Nebo je taky mozny, ze jsi to driv nesledoval a tahne to do strany furt. Nakopnutej disk bys poznal vibracemi do volantu kdyz pojedes 100 kmh+

 

Neco drhnout nebo mlatit muze tak neco kolem klinoveho remene, co pohani prislusenstvi motoru (alternator). Ale jestli to prestava po 2 sekundach, tak nevim, to je nejaky divny. Otevri kaputu a nech nastartovat psa - a pozorneji sleduj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poznat nemusí být nic a nebo jsi klidně mohl ohnout něco na podvozku.

Každopádně i kdyby teď bylo všechno v cajku počítej s tím že si už něco načal. Ložisko začne zlobit třeba dřív než by bylo normální ATP...

Ideálně to dát do servisu aby to prošlo kontrolou.

To jsou přesně ty situace kde si člověk udělá z auta co jezdí bez problémů 100 tisíc km a víc auto kde musí předčasně něco měnit 😁.

Editováno: , autor: Malarkey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel.. jsem mladej cucák co u řízení chvilku nepřemýšlel.. ale jinak jezdím zodpovědně. Příští týden závolám do servisu a budu pevně doufat, že na tom nebude auto tak špatně a že mechanik nic nepřehlédne. Děkuju za reakce :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží na tom, jak si obrubník kolem nabral. Základ je ale 100% geometrie. Pokud bude extrémně mimo odklon nebo záklon kola, připrav se nejdřív na výměnu ramene za odhadem 4. 000 (origo díly). Po výměně opět geometrie. A pokud bude opět špatně, čeká tě těhlice s ložiskem a ABS snímačem za 10. 000. Ale nemusí z toho co jsem napsal nutné měnit nic a jen se seřídí geometrie.

Je potřeba taky zkontrolovat pořádně ráfek a pneumatiku, vyvážení a případné praskliny. To nech udělat v pneuservisu, snad tě vezmou někde, je doba přezouvání, tak to bude asi boj se někde chytit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Sayt napsal:

Bohužel.. jsem mladej cucák co u řízení chvilku nepřemýšlel.. ale jinak jezdím zodpovědně. Příští týden závolám do servisu a budu pevně doufat, že na tom nebude auto tak špatně a že mechanik nic nepřehlédne. Děkuju za reakce :) 

Budiž ti to k dobru, že to tak vidíš, ale člověk se učí celý život a rána přijde, když to nejméně čekáš... 

Prostě problém s nápravou nemusí být a nebo se odsune v horším případě do budoucna. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...