Přejít na obsah

Životnosť - kilometrový nábeh


ghkim

Doporučené příspěvky

Dobrý deň, chcel by som sa vás tu opýtať aké máte vedomosti (osobné skúsenosti) s motorom 1.0MPI 55kw. Chcem vymeniť moju kedysi dávno (22 rokov) rodinnú Octaviu 1 1.9TDI 81kw za fábiu combi s týmto motorom. Dnes ju už niekoľko rokov ničíme jazdami po meste. Rodinné auto sme kúpili iné (to tu nebudem riešiť, nie je škoda) a chceme niečo na mesto. nové kupovať nebudeme. No a v bazároch sa objavujú aj také fábie s nabehanými 110 000km -150 000km. Je ten motor ešte v pohode? Áno ja viem, že tam môže byť veľa aspektov čo to ovplyvňujú. Ale tak predpokladajme, že sa o to niekto naozaj stará tak ako má. Je možné že sa tento motor dožije 200 000km - 250 000km?

Snažil som sa to tu preliezť čo som mohol, ale nenašiel som takúto tému. Ak tu náhodou je, prosím, neukameňujte ma za založenie tejto témy.

Ďakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áno to už som tu čítal o tých ,,rozvázačoch pizze". Len rád by som počul majiteľov MPI-čka z roku 2015 či sa niekomu podarilo dať na tom 200tis a viac a či s motorom bol/nebol problém. A že ako písal  embino len menili olej a tankovali.

Tak že kúpiť bazarovku so 120tis z roku 2016 je vlastne úplne v pohode? Samozrejme s jasnou históriou. Čakám aby auto vydržalo aspoň ďalších 10 rokov. Momentálne na Octavii dáme tak 300km/mesiac.

Editováno: , autor: ghkim
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šéf vývoje motorů ze Škodovky Ing. Hrdlička konkrétně o tomto motoru tvrdil, že je postavený na minimální výdrž 250.000 km, samozřejmě při adekvátní a správné péči. Soused z paneláku má služební Fabii combi  1.0 Mpi 55 KW, najeto něco kolem 150.000 km a nemá žádný problém.  Nic zásadně negativního jsem o těchto motorech neslyšel a to se myslím vyrábí  a provozují  v různých typech aut již 10 let.  Spíše se korozí rozpadne kastle, než by se rozpadl motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, budu mít 133000 km a jen měním olej a 2x svíce. Jinak jen pořád tankuji plyn a jezdím (teď moc ne co zavřeli okresy, ale jinak ...) a jednou za měsíc Vervu za 300,-. Ale motoru se nebojím, u jedničkové dvanáctiventilové Haťapy mi plynař, když jsem jí předělával na LPG říkal, že ty motory jsou dělané tak na 150t km a bude po smrti a? ... najel jsem na ní cca 360t km, když jsem jí dal mladé na dojetí. Ta jezdila do 400t km a pak jsme jí za symbolickou cenu poslali dál (byly v háji prahy, přední blatníky u prahů, ale motor byl cajk, nebral olej) a info cca 14 dní staré ... Fábka už má o dalších 14 000km více a stále jezdí. Jen závěrem, na motoru nebylo nic dělané, dokonce i rozvodový řetěz je tam stále ještě origo !!! Takže věřím, že i tento jedničkový jednoduchý motor to zvládne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo a měnit olej a raději častěji, než těch max. 30.000km u proměnného intervalu. Já měním po 10.000 km a mám nastavený pevný interval. Uvědomme si, že je 1.0 Mpi celkem vysokootáčkový motor oproti těm oturbeným, tedy pokud člověk chce, aby to nějak solidně táhlo a jelo. Dokázal bych  ten motor klidně držet i nízko kolem 1500-2000 otáček jako u 1.0 Tsi a on by zas tak moc neprotestoval, ale bude to líná lemra a torzní kmity při nízkých otáčkách taky motoru nepřidají.  Takže jezdím běžně 2500-4000 ot/min a vytáčím občas i více, ale jak jsem psal na začátku, dopřávám tomu častější výměny oleje (VW 502.00), to je dnes naprostý základ dlouhodobější výdrže motoru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, souhlas s první větou, rovněž nedržím 30t interval, ale rovněž neměním po 10t. Nedělal jsem to ani u jedničkové a nedělám to ani zde, prostě držím 15t km. Olej, vzhledem k tomu, že servis dával LL, tak abych nestřídal specifikace, držím i na patnáctitisícové mezivýměně taktéž LL. Kolem 1700 otáček držím, když jedu na rovině po dědině 55km/h tacho a vyloženě to lechtám, ale trojáka se nebojím vytočit do omezovače, prostě aby nezlenivěla. Stejně jsem to praktikoval (to vytáčení) u jedničkové, ta měla omezovač malinko níže, ale bylo jedno, jestli má 50 000km nebo 350 000km najeto, když bylo potřeba, prostě jsem ji prohnal. Taky kdo do ní sedl a měl zkušenost s haťapkou, okamžitě pravil, že jede nějak dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no já v tom jasno mám, jsme v sekci FIII, takže pokud je řeč o 1.0MPi je myšlen motor v trojkové Fábce a tam je řemen a @ski1961 reagoval na můj příspěvek, kde jsem se nostalgicky vrátil k mé jedničkové Fábii a jejímu nájezdu s origo komponenty motoru a vzhledem k tomu, že to byl 1,2 12V, tak tam byl řetěz, o kterém výrobce hovořil jako doživotním a tak tam doživotně stále je :D ale nikde jsem nehovořil o tom, že ty motory jsou stejné

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám Fabii III combi s motorem 1.0 Mpi 55 kW s datumem výroby konec listopadu 2018. Takže minimálně do tohoto datumu se to vyrábělo. No a proč nejsou v bazarech k sehnání Fabie III combi s motorem Mpi? Asi proto, že to podniky do tzv. flotil moc nekupovali  a tím pádem teď je nemohou dát k odkupu a soukromníci, kteří tento motor chtěli a koupili, tak nemají zatím žádný důvod ho prodávat. Motor drží, nemá problémy a Fabie kromě pátých dveří zatím nerezne, takže proč by to někdo prodával. Snad až po náběhu výroby Fabie IV combi a to bude až v roce 2023. 

Já osobně bych své auto neprodal, jezdím za cca 5-5.5 l, motor táhne čím dál, tím líp, je jednoduchý není tam žádný EGR, GPF aj, věcičky co mohou v budoucnu pozlobit, výkon mi stačí a kufr je obrovský. Jedině ta spojka je jak z másla a musí se hlídat.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, ghkim napsal:

Áno, jedná sa o motor vo F lll  1.0 MPI, 55kw (poprípade 44kw). Je ich v bazároch strašne málo. Mám problém vôbec niečo dobré nájsť. Hlavne teda keď som sa zameral na kombi.

 

Nehledej mezi motorem 44kW a 55kW nějaký velký výkonostní rozdíl. Při běžné jízdě nepoznáš mezi 44kW a 55kW žádnej rozdíl. Ten se začne projevovat až od cca 4.000 otáček nahoru. 55kW má trochu jinou převodovku, protože má 4 a 5 trochu kratší, aby lépe využila dynamiku při jízdě po dálnici. Slabší verze je jen uměle přiškrcena zkrácením předstihu zážehu, prostě slavné emise. Takže pokud nebude auto jezdit převážne po dálnici nemá cenu uvažovat o 55kW, v ježdění kolem komína se rozdíl nepozná 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, ale on píše, že chce Fabii combi a tak tam má na výběr u motoru Mpi jen ten výkon 55 KW, combi se s motorem 44 KW nedělalo.  A ano v podstatě máš pravdu, že do těch 4000 ot. je to pocitově stejné, ale ve vyšších otáčkách jsem rád, že mi to jede líp s tím 55 KW, protože  s motorem Mpi 44 kW  třeba při nájezdech na dálnici je to podstatně horší,  jsem rád, že to při vysokých otáčkách neuvadá jako u 44 KW a je to opravdu znát. Nakonec motor Mpi má opravdu malý točivý moment 95 Nm a tak jsem rád, že tu 55 KW můžu v pohodě vytáčet, u té 44KW mi to vadilo, že to tak nešlo a uvadalo

Co se týče rozdílných převodovek u verze 44 a 55 KW, tak to rozdílné zpřevodování tam bylo snad jen první 2 roky výroby, potom to již bylo stejné. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanV jasně..já v reakci neřešil kombi nebo HB, jen jsem mu popisoval rozdíly v těch motorech :-) Já už jsem měl F3 1,2TSI 81kW, F3 1.0TSI 81kW a ted mám jen 1.0MPI 44kW a v klidu mohu napsat, že není lepší auto na couračky po městě, jak se říká kolem komína, jednoduchej motor, kterej přežije všechno.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak na to ti asi odpoví zdejší "plynař" Malta, ale mě by asi bylo divné, proč někdo, kdo si do auta pořídil plyn, tak ho pak vymontuje. V naprosté většině se plyn do auta montuje z důvodu úspor jízdních nákladů. Chtěl bych vědět od prodávajícího, proč tomu tak bylo. 100.000 km na plyn za cca 2 roky a něco, tak to je celkem dost pálka. Mě tedy ta kombinace zmiňovaných faktů moc neštimuje, snad jen, že ten namontovaný LPG systém nemusel být zrovna od renomovaných výrobců a majitel měl s ním problémy, nebo  třeba první majitel měl plyn a další ho vyloženě nechtěl a tak ho po koupi nechal vymontovat, ale to jsou ode mne jen spekulace. Nech si od majitele vysvětlit, jak to bylo a stejně to bude jen na tobě, zda-li do toho půjdeš. Pokud LPG systém dříve fungoval tak jak měl, tak snad by motor měl být OK, ale nevím jestli se to dá nějak relevantně zjistit. Nevím jestli by třeba nepomohlo změření kompresních tlaků motoru?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V práci máme fabču 1.0 mpi combi rv 2016 s LPG nájazd okolo 300 tis km +/- , ide ako hodinky akurát trochu žerie vodu ale to je skôr kvôli LPG a kolega to teda riadne vytáča pri rozbehu resp pri predbiehaní a na diaľnici aby nemal smrť v očiach :D

 

Edit: Ešte doplním , že auto je celý čas servisované v škodovke čiže výmeny oleja sa robia každých 30 tis km. Do mesta úplne super auto, na pravidelnú jazdu po dialnici by som zvolil asi niečo iné.

Editováno: , autor: tomasendoKE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...