Přejít na obsah

Životnosť - kilometrový nábeh


ghkim

Doporučené příspěvky

Podle mne je provoz na  LPG teoreticky k motoru šetrnější,, než provoz na benzín. Samozřejmě musí ten systém LPG být  pravidelně seřizován a servisován, no a taky kvalita paliva je důležitá. Údajně je pořád velký rozdíl v kvalitě LPG na čerpačkách. Opět bych si počkal až na reakci Malty, ten má zde na fóru s LPG  nejvíc zkušeností. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 40 minutami, DušanV napsal:

Podle mne je provoz na  LPG teoreticky k motoru šetrnější,, než provoz na benzín. Samozřejmě musí ten systém LPG být  pravidelně seřizován a servisován, no a taky kvalita paliva je důležitá. Údajně je pořád velký rozdíl v kvalitě LPG na čerpačkách. Opět bych si počkal až na reakci Malty, ten má zde na fóru s LPG  nejvíc zkušeností. 

👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nedělá, ale v případě kdy se bavíme o přímo vstřiku, jim dělá lépe než benzín :-D

1,5/1,4 TSI na CNG netrpí na zakarbované ventily. Mimochodem právě ten názor že nedělá dobře ventilům vznikl proto že právě nedocháze k omývání sacích ventilů a ty makali na sucho, takže tato nevýhoda se u přímo vstřiku stala výhodou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, ghkim napsal:

Je to odkúpenie firemné auto, ktoré pôvodne malo dorobné LPG. Ten čo ho odkúpil ho dal vymontovať. No a teraz ho predáva. Mňa by skôr zaujímalo či LPG zanecháva nejaké zlé stopy na motore. 

Podle mě ne, pokud je dobře udělané a hlavně dobře seřízené, to je totiž alfa a omega bezproblémového provozu. Pokud to někdo "nějak udělá " a pak se soustavně rozsvěcuje check motoru a "plynař" řekne že je to u těchto motorů normální, tak není.  Je to prostě blbě naladěná mapa a pak je to bohaté nebo chudé a způsobuje to zmiňované problémy s ventily . Kvalita plynu ma samozřejmě také vliv, ale spíše na plynové komponenty,  jako jsou vstřikovače, nebo různé gumičky na reduktoru a filtry. Takže závěrem pokud tam byl plyn, nemusí to znamenat nutně problém, ale jak tu zaznělo určitě prověřit kompresi na teplém motoru. Co se týká motoru, klapky, bude určitě výrazně čistší než motor se stejným nájezdem na BA.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 3. 2021 na 19:24, DušanV napsal:

No jo, ale on píše, že chce Fabii combi a tak tam má na výběr u motoru Mpi jen ten výkon 55 KW, combi se s motorem 44 KW nedělalo.  A ano v podstatě máš pravdu, že do těch 4000 ot. je to pocitově stejné, ale ve vyšších otáčkách jsem rád, že mi to jede líp s tím 55 KW, protože  s motorem Mpi 44 kW  třeba při nájezdech na dálnici je to podstatně horší,  jsem rád, že to při vysokých otáčkách neuvadá jako u 44 KW a je to opravdu znát. Nakonec motor Mpi má opravdu malý točivý moment 95 Nm a tak jsem rád, že tu 55 KW můžu v pohodě vytáčet, u té 44KW mi to vadilo, že to tak nešlo a uvadalo

Co se týče rozdílných převodovek u verze 44 a 55 KW, tak to rozdílné zpřevodování tam bylo snad jen první 2 roky výroby, potom to již bylo stejné. 

 

Tady bych jenom poopravil, že i combi se dělalo s motorem 44kW. Minimálně tedy pro německý trh. V německé inzerci se dají najít a je tedy jen otázka času, než to nějaký dovozce dotáhne i k nám.

 

Např: https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Skoda-Fabia-Combi-Active-SC-1.0-60PS/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:22900_6_,frn:2015,ful:petrol,mlx:100000,pwx:44,dmg:false,vcg:estatecar/pg:vipcar/321158702.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Mám už třetí auto na plyn (Felicia 1.3 MPI, Octavia I a II 16.MPI 75kw). A vůbec bych nedal na strašení s přestavbou - a prvním i druhým autem jsem vždy najel cca 300k km na plyn (vždy jsem kupoval mírně ojeté) a vydržely do cca 350 tis. km a na třetím užm mám cca 100 tis a zase bez problémů. Takže pro ty kdo jezdí je to jasná volba, o auto rozhodně nijak extra nepečuji, jen servisky kdy se má a jinak nic navíc. Pokud to přepočtete na peníze tak to auto se mnohonásobně přestavbou zaplatí a kdyby ne, tak kolik stojí "nový" motor v bazaru... Na octavii cca 10 - 15 tis, takže s montáží 15 - 20 tisíc a jedete dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

tak nevím, překročil jsem 160t km, u předchozí Fábie jsem měl řetěz a bral ho jako doživotní :D (400t km vydržel origo jak nic), ale jak je to u řemene, je předepsaná kontrola/výměna, po kolika km?

 

edit: fakt jsou doživotní také? :o https://forum.skodahome.cz/topic/130245-motor-10-mpi-44-a-55-kw/?do=findComment&comment=2127229

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...