DušanV Vloženo 3. Duben 2021 Sdílet Vloženo 3. Duben 2021 Podle mne je provoz na LPG teoreticky k motoru šetrnější,, než provoz na benzín. Samozřejmě musí ten systém LPG být pravidelně seřizován a servisován, no a taky kvalita paliva je důležitá. Údajně je pořád velký rozdíl v kvalitě LPG na čerpačkách. Opět bych si počkal až na reakci Malty, ten má zde na fóru s LPG nejvíc zkušeností. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ghkim Vloženo 3. Duben 2021 Autor Sdílet Vloženo 3. Duben 2021 před 40 minutami, DušanV napsal: Podle mne je provoz na LPG teoreticky k motoru šetrnější,, než provoz na benzín. Samozřejmě musí ten systém LPG být pravidelně seřizován a servisován, no a taky kvalita paliva je důležitá. Údajně je pořád velký rozdíl v kvalitě LPG na čerpačkách. Opět bych si počkal až na reakci Malty, ten má zde na fóru s LPG nejvíc zkušeností. 👍 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
embino Vloženo 3. Duben 2021 Sdílet Vloženo 3. Duben 2021 LPG obecne nedela dobre ventilum. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 3. Duben 2021 Sdílet Vloženo 3. Duben 2021 To nedělá, ale v případě kdy se bavíme o přímo vstřiku, jim dělá lépe než benzín :-D 1,5/1,4 TSI na CNG netrpí na zakarbované ventily. Mimochodem právě ten názor že nedělá dobře ventilům vznikl proto že právě nedocháze k omývání sacích ventilů a ty makali na sucho, takže tato nevýhoda se u přímo vstřiku stala výhodou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 4. Duben 2021 Sdílet Vloženo 4. Duben 2021 před 21 hodinami, ghkim napsal: Je to odkúpenie firemné auto, ktoré pôvodne malo dorobné LPG. Ten čo ho odkúpil ho dal vymontovať. No a teraz ho predáva. Mňa by skôr zaujímalo či LPG zanecháva nejaké zlé stopy na motore. Podle mě ne, pokud je dobře udělané a hlavně dobře seřízené, to je totiž alfa a omega bezproblémového provozu. Pokud to někdo "nějak udělá " a pak se soustavně rozsvěcuje check motoru a "plynař" řekne že je to u těchto motorů normální, tak není. Je to prostě blbě naladěná mapa a pak je to bohaté nebo chudé a způsobuje to zmiňované problémy s ventily . Kvalita plynu ma samozřejmě také vliv, ale spíše na plynové komponenty, jako jsou vstřikovače, nebo různé gumičky na reduktoru a filtry. Takže závěrem pokud tam byl plyn, nemusí to znamenat nutně problém, ale jak tu zaznělo určitě prověřit kompresi na teplém motoru. Co se týká motoru, klapky, bude určitě výrazně čistší než motor se stejným nájezdem na BA. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ghkim Vloženo 5. Duben 2021 Autor Sdílet Vloženo 5. Duben 2021 Všetkým vám ešte raz ďakujem a dúfam, že sa už ozvem s novým autom. Tých áut je hrozné málo a keď tak, tak len v základnej výbave. A priznám sa, že by som chcel niečo viac ako len lakťovú opierku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MIgráček Vloženo 5. Duben 2021 Sdílet Vloženo 5. Duben 2021 V 29. 3. 2021 na 19:24, DušanV napsal: No jo, ale on píše, že chce Fabii combi a tak tam má na výběr u motoru Mpi jen ten výkon 55 KW, combi se s motorem 44 KW nedělalo. A ano v podstatě máš pravdu, že do těch 4000 ot. je to pocitově stejné, ale ve vyšších otáčkách jsem rád, že mi to jede líp s tím 55 KW, protože s motorem Mpi 44 kW třeba při nájezdech na dálnici je to podstatně horší, jsem rád, že to při vysokých otáčkách neuvadá jako u 44 KW a je to opravdu znát. Nakonec motor Mpi má opravdu malý točivý moment 95 Nm a tak jsem rád, že tu 55 KW můžu v pohodě vytáčet, u té 44KW mi to vadilo, že to tak nešlo a uvadalo Co se týče rozdílných převodovek u verze 44 a 55 KW, tak to rozdílné zpřevodování tam bylo snad jen první 2 roky výroby, potom to již bylo stejné. Tady bych jenom poopravil, že i combi se dělalo s motorem 44kW. Minimálně tedy pro německý trh. V německé inzerci se dají najít a je tedy jen otázka času, než to nějaký dovozce dotáhne i k nám. Např: https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Skoda-Fabia-Combi-Active-SC-1.0-60PS/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:22900_6_,frn:2015,ful:petrol,mlx:100000,pwx:44,dmg:false,vcg:estatecar/pg:vipcar/321158702.html 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 5. Duben 2021 Sdílet Vloženo 5. Duben 2021 (editace) @Mlgráček přesně tak, jak píšeš..44kW v kombi existují a už jsou občas i tady nás, např. zde : https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/19091718?goFrom=list Editováno: 5. Duben 2021, autor: ski1961 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 5. Duben 2021 Sdílet Vloženo 5. Duben 2021 Hm, tak to je pro mne novinka, to combi s 1.0 Mpi 44 kW, no je vidět, že člověk musí sbírat informace pořád a stejně neví všechno. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr AMF Vloženo 5. Duben 2021 Sdílet Vloženo 5. Duben 2021 V německu můžež v této motorizaci koupit nové i teď. Oni mají cenu pojistku podle kw. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MK136 Vloženo 4. Květen 2021 Sdílet Vloženo 4. Květen 2021 Mám už třetí auto na plyn (Felicia 1.3 MPI, Octavia I a II 16.MPI 75kw). A vůbec bych nedal na strašení s přestavbou - a prvním i druhým autem jsem vždy najel cca 300k km na plyn (vždy jsem kupoval mírně ojeté) a vydržely do cca 350 tis. km a na třetím užm mám cca 100 tis a zase bez problémů. Takže pro ty kdo jezdí je to jasná volba, o auto rozhodně nijak extra nepečuji, jen servisky kdy se má a jinak nic navíc. Pokud to přepočtete na peníze tak to auto se mnohonásobně přestavbou zaplatí a kdyby ne, tak kolik stojí "nový" motor v bazaru... Na octavii cca 10 - 15 tis, takže s montáží 15 - 20 tisíc a jedete dál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 20. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2021 tak nevím, překročil jsem 160t km, u předchozí Fábie jsem měl řetěz a bral ho jako doživotní (400t km vydržel origo jak nic), ale jak je to u řemene, je předepsaná kontrola/výměna, po kolika km? edit: fakt jsou doživotní také? https://forum.skodahome.cz/topic/130245-motor-10-mpi-44-a-55-kw/?do=findComment&comment=2127229 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 20. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2021 @Malta ano, škodovka nemá na rozvody žádný výměnný interval..jen první kontrola ve 240tkm a pak každých 30tkm.. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 20. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2021 tak to mám ještě 2 roky čas, při současném nájezdu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.