Jump to content

Velká spotřeba - výměna Climatronicu v Auto Jarov + další průsery


Recommended Posts

K tomu nepříjemnému šustění si najdi téma o klimatizaci a reklamacích kompresoru Sanden. Víc to tady u motoru 1.0 nebudu rozmazávat. A že ti olej ukápne z měrky není divu. Kolečka climatronicu u style 2019 mám tuším stejný. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

jestli na něco přijdeš s tou spotřebou, dej vědět.. mám tedy jiný motor, 1,2 81kw, ale  jezdím zhruba tak jak ty, kolem těch 7,5, když se hodně snažím a jezdím na 2000 otáčkách dostanu se na taky tak na těch 6,8, ale to je opravdu pomalá jízda, neodpovídající provozu, kolega se stejným autem, motorem taky prý bez nějakého snažení jezdí kolem 6, i pod, což mi přijde jako docela velký rozdíl.  když je tepleji, klimatizace jakoby hučí, přehlučí i motor na volnoběh, začínám ho podezřívat, jestli s tou spotřebou taky nemá co dělat

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Posted (edited)
V 8. 4. 2021 na 22:17, ben06 napsal:

K tomu nepříjemnému šustění si najdi téma o klimatizaci a reklamacích kompresoru Sanden. Víc to tady u motoru 1.0 nebudu rozmazávat. A že ti olej ukápne z měrky není divu. Kolečka climatronicu u style 2019 mám tuším stejný. 

Omlouvám se za pozdní odpověď.  Klidně to tady o tom motoru rozmázni. V mém případě to řeší jiný autorizák s MB. Co se týče Climatroniku, tak dle vyjádření garančního managera je špatně a v rozporu aby porušili vizuál kokpitu tzn. - pokud jsem tam měl tmavé matné knoflíky, tyto tam nemají co dělat (pokud by se ale třeba nejednalo o Felici, na kterou už nic není). 

 

 

Edited by demonic
Link to post
Share on other sites
V 8. 4. 2021 na 22:30, Xegiie napsal:

jestli na něco přijdeš s tou spotřebou, dej vědět.. mám tedy jiný motor, 1,2 81kw, ale  jezdím zhruba tak jak ty, kolem těch 7,5, když se hodně snažím a jezdím na 2000 otáčkách dostanu se na taky tak na těch 6,8, ale to je opravdu pomalá jízda, neodpovídající provozu, kolega se stejným autem, motorem taky prý bez nějakého snažení jezdí kolem 6, i pod, což mi přijde jako docela velký rozdíl.  když je tepleji, klimatizace jakoby hučí, přehlučí i motor na volnoběh, začínám ho podezřívat, jestli s tou spotřebou taky nemá co dělat

Ahoj, ono to dost težké. Tam je celá řada aspektů... stáří, návyky řidiče, nájezd, vzdálenosti - město/mimo město ...to je takhle težký.

Musel by jsi to více rozepsat... V mém případě se to řesí přes reklamaci, jelikož i toto může způsobit banální výměna oleje v Autorizáku.

Link to post
Share on other sites
před 1 minutou, ben06 napsal:

V tématu motor 1.0 tsi nebudu nic  o sandenu rozmazávat, admin by to zamázl. Najdi si to v patřičném tématu u Rapida, nebo F3. 

OK, omlouvám se za ot...  Jinak bych čekal že to tady bude mít větší ohlas, poněvadž je to na žalobu. Ale asi tu budou převážně zaměstanci Auto jarov :).  

Link to post
Share on other sites

4mm a litr? Nezdá se mi. To je toho, odsaj si to...

Pokud není problém s motorem, tak spotřeba se skutečně může lišit, záleží i jak je motor sestavený, jak je či není zajetý. Jak můžu zajet motor, když se musím vymotat ze showroomu a u první benzínky zastavit načerpat? Navíc motor běžel už několikrát předtím, jednak na VK a pak manipulace na vlak/auto a složit. Dá se udělat chpituning, naladění motoru na spotřebu skrz mapy. Viskozita není měřitelná nějakými kapkami, ale laboratorními zkouškami - můžeš za ně utrácet, aby ses dozvěděl alespoň přibližnou viskozitu a možná i výrobce. Určitě se nedá zjistit přesný typ oleje. Autorizáky mají sudovky, většinou lijí do všech benzínů stejný, nebo výběr ze 2. Takže tam asi chyba nebude. S novým olejem by měla být spotřeba menší, kor s takovou "vodičkou" (no abych nepopřel sám svoje tvrzení...). Podomácku by šel benzín v oleji zjistit možná "chromatografickou" zkouškou - 1 kapka na filtrační papír, měřit čas a sledovat, kam se rozleze flek. Srovnat s kapkou nového oleje. Rozpouštědlo by mělo "vytáhnout" některé složky dál od kapky.

"Měnili celý Climatronic" - tak to jsem pochopil, že vypitvávali kompresor, chladič, vedení, ovládání... proč?

Link to post
Share on other sites
před 44 minutami, ben06 napsal:

Ohlas na co? O výsledku žaloby jsem tady za 11 let nic nečetl.

Na Jarov to mám 300km, ale cca 6 let jsem jezdil kolem 😀 

Ohlas na to jaky jsou v servisech  kr****i....popřípadně nějakou zpětnou vazbu třeba s tímto servisem.

V tomto ohledu jsi šťastný člověk :)

 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Před hodinou, bouchy napsal:

4mm a litr? Nezdá se mi. To je toho, odsaj si to...

Pokud není problém s motorem, tak spotřeba se skutečně může lišit, záleží i jak je motor sestavený, jak je či není zajetý. Jak můžu zajet motor, když se musím vymotat ze showroomu a u první benzínky zastavit načerpat? Navíc motor běžel už několikrát předtím, jednak na VK a pak manipulace na vlak/auto a složit. Dá se udělat chpituning, naladění motoru na spotřebu skrz mapy. Viskozita není měřitelná nějakými kapkami, ale laboratorními zkouškami - můžeš za ně utrácet, aby ses dozvěděl alespoň přibližnou viskozitu a možná i výrobce. Určitě se nedá zjistit přesný typ oleje. Autorizáky mají sudovky, většinou lijí do všech benzínů stejný, nebo výběr ze 2. Takže tam asi chyba nebude. S novým olejem by měla být spotřeba menší, kor s takovou "vodičkou" (no abych nepopřel sám svoje tvrzení...). Podomácku by šel benzín v oleji zjistit možná "chromatografickou" zkouškou - 1 kapka na filtrační papír, měřit čas a sledovat, kam se rozleze flek. Srovnat s kapkou nového oleje. Rozpouštědlo by mělo "vytáhnout" některé složky dál od kapky.

"Měnili celý Climatronic" - tak to jsem pochopil, že vypitvávali kompresor, chladič, vedení, ovládání... proč?

Díky za koment...

S tím olejem mluvíš uplně přesně jak ta dotyčná žena po telefonu v oddělení škoda :). 

Nevim no......jak to můžeš napsat ? si to odsaj ? Tak ja tam dam karu, necham tam 3400 a oni to přelijou nad horní rysku a ty me napíšeš tohle ? Ten litr jsem tam psal s tím, že to nebylo myšleno ve srovnání s 0.4, ale v tom kolik ho mohlo být odlito. ( ten litr je muj odhad a netvrdím že je správný) 

Vždyť sem to v uvodu psal...jak jsem jezdil...

Garanční manager mě jasně jasně řekl, olej se tam má lít pod horní rysku, ne nikdy k ní natož nad ní...pak to jde do sání.  ale když to odsaješ a nevypustíš, vždycky tam neco zbyde - což byl asi tento laxní případ mechanika, který tam podle vin nalil tolik kolik tam má být.

S tím testem díky za tip, už jsem o tom něco četl.

Co se týče Climatronicu (jednotka v autě) - ne kompresor, spojka atd...tak jsem to napsal jako obecnou dedukci...měla to být otázka, zdali je možné že vyměnou jednotky to dělá to či ono, ne že to dělali a nebo nedělali...nevím.

 

Nejsem odborník, něco vím neco ne....ale tohle by nasralo každýho.

 

 

 

Edited by demonic
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...