Přejít na obsah

Kolísání otáček na volnoběh Superb III 2.0tsi


ffoccus

Doporučené příspěvky

Ahoj, prosím o radu, nejsem moc zběhlej v těchto nových tsi. Přijel ke mě známý s kolísáním otáček na volnoběh. Vag vypsal tři závady. Co tak pročítám, tak mě to odkazuje na řetěz mezi vačkami, nebo máte někdo jiný názor?

Addresa 01: Motor Labely: SVO\06K-907-425-V1.clb
Objednací èíslo øídící jednoky: 3G0 906 259 B HW: 06K 907 425 B
Systém a/nebo verze: 2.0l R4 TFSI H13 0002
Kódování: 0C1D003A2476010B3004
Èíslo dílny: WSC 33361 790 00063
ASAM Dataset: EV_ECM20TFS0203G0906259B 001003 (SK48)
ROD: EV_ECM20TFS0203G0906259B_SK48.rod
VCID: 2B55B2AB420539171C-807E
3 závad nalezeno.

16448 - Prest.vac.hrídele sac.ventilu; r.vál.1; príl.pomalé
P000A 00 [096] - -
Sporadická - Nepotvrzeno - Testováno od smazání pamìti

14870 - rada valcu 1: vackovy hridel A (saci)
P0011 00 [104] - nastaveni POZDEJI nedosazeno
Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání pamìti
info o závadì:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 7
Kilometry: 102143 km
Datum: 2021.02.19
Èas: 10:42:50

Otáèky motoru: 1808.50 /min
Normovaná hodnota zátìže: 35.3 %
Rychlost vozidla: 62 km/h
Teplota chladicí kapaliny: 94 °C
Teplota nasávaného vzduchu: 13 °C
Okolní tlak vzduchu: 970 mbar
Napìtí svorky 30: 13.242 V
Èítaè zapomenutí po OBD: 30
Provozní stav motoru: PL
CAM_VCP[IN_1]: 19.375 °
CAM_SP_IND_VCP[IN_1]: 53.000 °
MAP_MES_SAE: 107 kPa
Teplota motorového oleje: 108.0 °C
PWM_HLD_VCP[IN_1]: 38.800 %
STATE_PWM_VCP[IN_1]: ACT

14874 - snimac polohy vack./klik.hridele (G40)
P0341 00 [032] - neverohodny signal

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

začal bych kontrolou řetězu, svíček. Potom je otázka jaký benzín tam dává? Ideál dávat 100oktan + koupit aditivum na přímé vstřiky ideál: BG 245 325 ml

 

A dále pokus/omyl: Čidlo (snímač) teploty, magnet přestavovače vačky (sání), snímač polohy vačkové hřídele + servis uvádí vstřiky (ale ty dle mého bych vynechal..).

 

Důležité je kdy a jak se to projevuje: Za studena při jaké teplotě vody, kolik je venku stupňů +/-, jak dlouho ten volnoběh takto běží nepravidelně, v jakém rozpětí otáčky skáčou..   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

100oktan na tsi motoroch dokonca nie je odporucany.

Ak ma problem na volnobeh v urcitych teplotach motora,tak na retaz by som to nevidel.Motor ma vela rezimov,prave podla teploty-priamy vstrek,nepriamy,kombinacia.

To vsetko este plus prestavenie vacky ,dlzka vstreku a pomer vzduchu.

Hladal by som urcite v jednom z menitelnych parametrov pri zmenach teplot-vaha,map senzor,prestavovac.

Moj odskusany 'favorit' je prestavovac.

Poznam pripady kde to presne takto zacalo a koncilo to chodom podobnym dvojvalcu.

Na zahranicnych forach sa tieto problemy objavuju pri najazde 100-160tis km.

 

Editováno: , autor: bajky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 týdny později...

Bajky, tisíceré díky. A Mardakovi také, zvláště za sdílení zkušeností s celým procesem hledání příčin!

 

Měl jsem stejné problémy s otáčkami na volnoběh jako Mardako, zvuky motoru na videu v jiném vlákně odpovídaly tomu, co bylo u mne. V posledních několika měsících mi dokonce motor několikrát při “plachtění” v Eko módu chcípnul. Bylo to takové “milé” překvapení, když motor chcípne při sjíždění z dálnice nebo někde na křižovatce…

 

Auto s tím bylo v servisu, který začal hledání závady postupným vylučováním příčin - bohužel pro mne začali ne od nejlepšího konce: kontrola rozvodů, časování,  výměna svíček. Na začátek 10 000 Kč. Při studeném motoru mírné zlepšení, ale výrazné zhoršení u ohřátého.  Před dalšími “pokusy” AS se naštěstí objevily poslední příspěvky Mardaka a Bajkiho a usoudil jsem, že výměna magnetu N205 v nejhorším nic nezkazí.

 

A výsledek: výměna magnetu přestavovače problém vyřešila, tak klidný volnoběh má ten motor poprvé od chvíle, co jsem auto koupil (téměř rok, nyní 105000 km).

 

Děkuji vám pánové! :-)

Editováno: , autor: S-N
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cauko.To som rad,ze pomohlo a to je vlastne aj poslanie fora.

Tieto nase TSi cka su vyborne,ale komplikovane motory.

Dalsia z takych spolocnych vad je tecuca vodna pumpa.V skode vymena cca 400€,da sa urobit aj doma,(postup aj tu na fore myslim v O3).Mna uz to postretlo.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 měsíce později...

tak můj TSI už to dělá taky

nejdřív (asi poslední půlrok jsem viděl v diagnostice tuto chybu)

14870 - rada valcu 1: vackovy hridel A (saci)
P0011 00 [104] - nastaveni POZDEJI nedosazeno


a včera začal zlobit volnoběh

Zvládnu ten přestavovač vyměnit sám? Na jak je to dlouho?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 9 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

Zdravím rád bych oživil téma.. vlastním nově superb 3 2017 s CJXA motorem 2.0tsi 206kw najeto 100tiskm a všiml jsem si že naopak za studena mi kolísá volnoběh.. je to většinou pár minut po nastartování (nastartuju, pár vteřin jsou otáčky zvýšené což je ''sytič'' poté otáčky spadnou tak jak mají.. a dokud nezahřeju vodu aspoň na polovinu tak při stání na volnoběh začne volnoběh kolísat, otáčky se pohupují nahoru dolu v rozmězí od 700-900ot za min. a auto se začne třepat..prostě jednoznačně nepravidelně spaluje ..ale kontrolka motoru se nerozsvítí..a když přidám mírně plyn třeba na 1000ot tak je klid ..dělá to jen při volnoběhu ..a jakmile se auto zahřeje voda na 90 tak problém zmizí. 

 

Myslíte že to bude těma magnetama N205? zkusím v týdnu vyměnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, patrikbasovnik napsal:

Zdravím rád bych oživil téma.. vlastním nově superb 3 2017 s CJXA motorem 2.0tsi 206kw najeto 100tiskm a všiml jsem si že naopak za studena mi kolísá volnoběh.. je to většinou pár minut po nastartování (nastartuju, pár vteřin jsou otáčky zvýšené což je ''sytič'' poté otáčky spadnou tak jak mají.. a dokud nezahřeju vodu aspoň na polovinu tak při stání na volnoběh začne volnoběh kolísat, otáčky se pohupují nahoru dolu v rozmězí od 700-900ot za min. a auto se začne třepat..prostě jednoznačně nepravidelně spaluje ..ale kontrolka motoru se nerozsvítí..a když přidám mírně plyn třeba na 1000ot tak je klid ..dělá to jen při volnoběhu ..a jakmile se auto zahřeje voda na 90 tak problém zmizí. 

 

Myslíte že to bude těma magnetama N205? zkusím v týdnu vyměnit.

Myslim, že je to přesně ono. Vyměň to je to pár korun.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v úterý jsem koupil v autorizáku 2x originální magnety N205 cena za kus 1500,-, dnes vyměněno a vyzkoušeno a kolísání otáček se neprojevilo takže super :) 

Jen bych chtěl upozornit že jsem v autorizáku objednával díl pod číslem 06L109259A a technik nemohl díl najít..no poté ho vyhledal podle motoru a upozornil mě že díl má nové číslo jelikož byl modernizován (snad vydrží víc :D) ...stejné číslo jen D místo A na konci...06L109259D kdyby je někdo sháněl v autorizáku tak snad to pomůže.. magnety měly vyražené výr. číslo 7/2022.

IMG_0725.HEIC IMG_0720.HEIC

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, jak je řešeno těsnění pod tím magnetem? Z pod obou magnetů mi teče (asi v zátěži) olej, že je s tím zašpiněnej blok od vrchu až na olejovou vanu a řeším, jestli stačí jen vyměnit ty magnety, nebo tam bude nějaký hlubší problém u těšnění ještě před magnetem na vačce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...