Jump to content

Kolísání otáček na volnoběh Superb III 2.0tsi


Recommended Posts

Ahoj, prosím o radu, nejsem moc zběhlej v těchto nových tsi. Přijel ke mě známý s kolísáním otáček na volnoběh. Vag vypsal tři závady. Co tak pročítám, tak mě to odkazuje na řetěz mezi vačkami, nebo máte někdo jiný názor?

Addresa 01: Motor Labely: SVO\06K-907-425-V1.clb
Objednací èíslo øídící jednoky: 3G0 906 259 B HW: 06K 907 425 B
Systém a/nebo verze: 2.0l R4 TFSI H13 0002
Kódování: 0C1D003A2476010B3004
Èíslo dílny: WSC 33361 790 00063
ASAM Dataset: EV_ECM20TFS0203G0906259B 001003 (SK48)
ROD: EV_ECM20TFS0203G0906259B_SK48.rod
VCID: 2B55B2AB420539171C-807E
3 závad nalezeno.

16448 - Prest.vac.hrídele sac.ventilu; r.vál.1; príl.pomalé
P000A 00 [096] - -
Sporadická - Nepotvrzeno - Testováno od smazání pamìti

14870 - rada valcu 1: vackovy hridel A (saci)
P0011 00 [104] - nastaveni POZDEJI nedosazeno
Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání pamìti
info o závadì:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 7
Kilometry: 102143 km
Datum: 2021.02.19
Èas: 10:42:50

Otáèky motoru: 1808.50 /min
Normovaná hodnota zátìže: 35.3 %
Rychlost vozidla: 62 km/h
Teplota chladicí kapaliny: 94 °C
Teplota nasávaného vzduchu: 13 °C
Okolní tlak vzduchu: 970 mbar
Napìtí svorky 30: 13.242 V
Èítaè zapomenutí po OBD: 30
Provozní stav motoru: PL
CAM_VCP[IN_1]: 19.375 °
CAM_SP_IND_VCP[IN_1]: 53.000 °
MAP_MES_SAE: 107 kPa
Teplota motorového oleje: 108.0 °C
PWM_HLD_VCP[IN_1]: 38.800 %
STATE_PWM_VCP[IN_1]: ACT

14874 - snimac polohy vack./klik.hridele (G40)
P0341 00 [032] - neverohodny signal

 

 

Link to post
Share on other sites

Ja by som tu riesil magnet prestavovaca vacky.Velmi casta zavada.Magnet nepracuje spravne a presuva Vacku do nespravnej pozicie a jeden zo symptomov je velmi nepravidelny chod na volnobeh tepleho motora.Mam to uz odskusane

Link to post
Share on other sites

Ahoj,

 

začal bych kontrolou řetězu, svíček. Potom je otázka jaký benzín tam dává? Ideál dávat 100oktan + koupit aditivum na přímé vstřiky ideál: BG 245 325 ml

 

A dále pokus/omyl: Čidlo (snímač) teploty, magnet přestavovače vačky (sání), snímač polohy vačkové hřídele + servis uvádí vstřiky (ale ty dle mého bych vynechal..).

 

Důležité je kdy a jak se to projevuje: Za studena při jaké teplotě vody, kolik je venku stupňů +/-, jak dlouho ten volnoběh takto běží nepravidelně, v jakém rozpětí otáčky skáčou..   

Link to post
Share on other sites

100oktan na tsi motoroch dokonca nie je odporucany.

Ak ma problem na volnobeh v urcitych teplotach motora,tak na retaz by som to nevidel.Motor ma vela rezimov,prave podla teploty-priamy vstrek,nepriamy,kombinacia.

To vsetko este plus prestavenie vacky ,dlzka vstreku a pomer vzduchu.

Hladal by som urcite v jednom z menitelnych parametrov pri zmenach teplot-vaha,map senzor,prestavovac.

Moj odskusany 'favorit' je prestavovac.

Poznam pripady kde to presne takto zacalo a koncilo to chodom podobnym dvojvalcu.

Na zahranicnych forach sa tieto problemy objavuju pri najazde 100-160tis km.

 

Edited by bajky
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...