Jump to content

Kolísání otáček na volnoběh Superb III 2.0tsi


ffoccus

Recommended Posts

Díky. Přemýšlím ale, jestli rovnou nevyměnit i ty magnety. Nalítáno 185k km, ve zvuku už trochu slyším nerovnoměrnost volnoběhu, magnety jsou za 700 kus a při představě, že se s tím budu muset dělat někdy znovu až odejdou, tak se mi to nebude chtít absolvovat opakovaně.

Link to comment
Share on other sites

Nejdrive bych kouknul do diagnostiky, zda neni v ECU ulozena chyba:

 

16448 - Prest.vac.hrídele sac.ventilu; r.vál.1; príl.pomalé
nebo

14870 - rada valcu 1: vackovy hridel A (saci)
 

Pokud tam alespon jedna z nich bude, tak je to jiste a magnety bych urcite vymenil.

 

Pokud tam chyby nebudou, je to spis zkouska zda to pomuze nebo ne.

Mozna bych koupil jeden a zkusil vymenit zatim ten na saci strane, ktery odchazi zpravidla drive.

Vymena je fakt jednoducha - tri srouby a jeden konektor.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Chybu nemám žádnou, ten volnoběh na otáčkoměru není poznat a jenom vyloženě uchem sluším občas lehke škobrtnutí. Vyloženě bych to měnil spíše jako prevenci když už je budu muset vytahovat z motoru kvůli těsnění, co je na nich. Objednal jsem vše, možná vyměním jen ty gumy. Lepší je mít na dílně vše, než aby něco chybělo. Je možné, že mi ten olej teče i kvůli nějakému poškození na magnetech a né jen kvůli těm těsněním.

Link to comment
Share on other sites

V 26. 12. 2022 na 16:59, patrikbasovnik napsal:

Zdravím rád bych oživil téma.. vlastním nově superb 3 2017 s CJXA motorem 2.0tsi 206kw najeto 100tiskm a všiml jsem si že naopak za studena mi kolísá volnoběh.. je to většinou pár minut po nastartování (nastartuju, pár vteřin jsou otáčky zvýšené což je ''sytič'' poté otáčky spadnou tak jak mají.. a dokud nezahřeju vodu aspoň na polovinu tak při stání na volnoběh začne volnoběh kolísat, otáčky se pohupují nahoru dolu v rozmězí od 700-900ot za min. a auto se začne třepat..prostě jednoznačně nepravidelně spaluje ..ale kontrolka motoru se nerozsvítí..a když přidám mírně plyn třeba na 1000ot tak je klid ..dělá to jen při volnoběhu ..a jakmile se auto zahřeje voda na 90 tak problém zmizí. 

 

Myslíte že to bude těma magnetama N205? zkusím v týdnu vyměnit.

 

Totožné sypmtomy, nejvíce to bylo slyšet z výfuku (znělo to jako by k tomu ještě přepínalo klapky).

Opraveno výměnou obou magnetů (originál 1700 kus). Pokud jste alespoň trochu zruční (drobné ruce výhodou), vyměníte si to sami, doporučuji koupit i těsnění.
Na opravu si připravte krátký T30 torx nejlépe s úhlovým nástavcem (není tam moc místa).

Link to comment
Share on other sites

On 2/5/2023 at 10:20 PM, midlan said:

Radím vyměnit i magnety, já vyměnil jen jeden a za pár měsíců se v diagnostice ozval i ten druhý 😀 Nájezd podobný jako ty.

V magnetech to nebylo, byl vadny separator oleje. Menil jsem tesneni rozvodoveho krytu, tak jsem rovnou vymenil i ty magnety, kdyz jeden stoji 600, at se s tim nemusim delat znovu v budoucnu.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dobry den, mam otazku k tym "magnetom".

Su tam dva otvory, naco to tam je?

Ked som jeden magnet vymontoval, tak sa ta oska v strede ledva hybala a z tych otvorov po bokoch vytekal olej.

Ma byt vnutri toho tela magnetu olej alebo nie?

Maju to tie tesnenia uplne utesnit od oleja, alebo tie su tam len na to, aby nevytekal olej von cez kryt rozvodov?

 

 

image.thumb.png.6a90832c83b4fa5d12a951cf7a04ced2.png

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...