vendalehy 0 Posted April 5 Share Posted April 5 Ahoj všem,mám Fabii1 55kw 1.4 16v označení motoru BKY.Má najeto 103000 a už motor klepe za studena, tak jsem se rozhodl že udělám výměnu pístu.Máte někdo zkušenost jaké písty použít,jakého výrobce,tento motor má výšku pístu 47 a třeba botor BBY 49.9mm.Koukal jsem třeba na píst KOLBENSCHMIDT 99562600 který je dole téměř kulatý a bude obepínat celou vložku.Vím že už budou načaté vložky (prasátka) ale právě proto nechci koupit originál píst na BKY ale třeba delší.Koukal jsem že je i náhrada píst dlouhý 59mm ale nikdo ho nemá skladem.Budu rád když napíše někdo kdo už to řešil a jak .Dík Quote Link to post Share on other sites
vendalehy 0 Posted Wednesday at 04:22 PM Author Share Posted Wednesday at 04:22 PM Tak chlapy opravdu nikdo neměnil písty,takové téma jak to všem klepe a nikdo s tim nic nedělal ? Tak třeba radu na co si dát pozor, nebo jestli dát automaticky nové šrouby na hlavu a nebo na ojnice. Quote Link to post Share on other sites
atlan 77 Posted Wednesday at 05:38 PM Share Posted Wednesday at 05:38 PM Nitktonto neriesi pac tie auta uz maju cez 10r a take opravy sa neoplatia. Jazdi to jazdi, klepeto daj hlasnejsie radio. Alebo predaj auto. Treba pozriet navod od skodovky. Ale myslim ze nove sruby na hlavu asi bude treba, plus nove loziska do ojnic. 1 Quote Link to post Share on other sites
ben06 293 Posted Wednesday at 06:16 PM Share Posted Wednesday at 06:16 PM Taky mám pocit, že samotná výměna pístů nic neřeší. Vyřešíš vrch, povolí ti spodek. Quote Link to post Share on other sites
psurn 38 Posted Wednesday at 06:17 PM Share Posted Wednesday at 06:17 PM Já bych si to taky rozmyslel, pokud ti to nebere olej anebo nemáš velkou spotřebu benzínu. Mám ten samý motor, najeto přes 220T a základní díly motoru jsou původní. Quote Link to post Share on other sites
vendalehy 0 Posted Wednesday at 06:40 PM Author Share Posted Wednesday at 06:40 PM No taky se mi do toho nechce ,ale má to jen103000km,je to uplně bez koroze a práci si udělám sám.Tak jestli bude až to rozeberu hlava ok tak matroš je tak za 6000kč.Nechci to podcenit abych nemusel kupovat za dva roky jiný motor který bude taky klepat.Ono to než se prohřeje klepe jako prase, hlavně při přidání plynu.Koupil jsem ho tchánovi a koukam že jsem neměl štastnou ruku :( Quote Link to post Share on other sites
atlan 77 Posted Wednesday at 06:52 PM Share Posted Wednesday at 06:52 PM (edited) No zabrusit ventily, nove vsetky gufera, neprehadzat hydrosteli, nove rozvody, plus piesty, ojnicne loziska, tesnenia, nova nemrzka, novy olej a 1az2 dni roboty. Neviem ci sa vojdes do 6 tisic Edited Wednesday at 06:53 PM by atlan Quote Link to post Share on other sites
vendalehy 0 Posted Wednesday at 07:03 PM Author Share Posted Wednesday at 07:03 PM Rozvody jsem dělal letos v unoru když jsem koupil auto,písty cca 4000kč,těsnění pod hlavu erling cca 550kč,těsnění pod sací a výfuk potrubí cca 300kč,plus silikon 300,a nové šrouby na hlavucca 350kč.Ale právě počítam když to má jenom 103000km že tu hlavu nebudu muset dělat.No uvidíme až se to rozebere. Quote Link to post Share on other sites
vendalehy 0 Posted Wednesday at 07:05 PM Author Share Posted Wednesday at 07:05 PM Olej to nežere a spotřeba 6.5l benzínu.Jen to klepání, ono to pak přestane ale tak po 15 km. Quote Link to post Share on other sites
marfan 158 Posted Wednesday at 07:42 PM Share Posted Wednesday at 07:42 PM Doma máme síce F2 s 1.4 ale konštrukčne skoro rovnaký motor. Do 170tkm ten motor mal neskutočne tichý chod akokeby to bolo tsičko. Dal sa spraviť servis s rozvodmi jednému servisu a motor začal klepať vymenili sa zdvíhatka nič sa nezmenilo. Teraz má ten motor 320tkm motor klepe o niečo viac ale olej mením 10-12tkm a nežerie to žiadny olej. Tiež som uvažoval o výmene piestov, môj mechanik to už robil na Pole, dával tam originál piesty a motor bez výbrusu po zložení mal zvuk ako nový motor. Hovoril mi, že boli mierne chytené aj spodne šály, tie ten klepot tiež môžu trocha robiť. A hovoril mi, že ten motor robil pre nejakého dedka čo to nevytočí aj keby musel. Proste motor treba držať v otáčkach aby tie piesty sa nezodrali. Niekto tu na fóre menil piesty za vyššie od výrobcu Nural. Jeden piest ho vyššiel tuším 60€. Možno to je riešenie problému. Quote Link to post Share on other sites
vendalehy 0 Posted Wednesday at 08:10 PM Author Share Posted Wednesday at 08:10 PM No právě ,já to koupil od pána kterému bylo 82 let a za rok najel 2000 km.Měl to 9 let takže ten jezdil jenom na volnoběh :( Když jsem to kupoval tak motor šel potichu ale pak jsem udělal výměnu všeho možného a nemožného a asi olej 5w40 od totalu mu nešmakoval a začal klepat.Koupil jsem i Militec 1 a ani ten už nepomohl. Quote Link to post Share on other sites
marfan 158 Posted Thursday at 04:26 AM Share Posted Thursday at 04:26 AM Aspoň tu je typický príklad toho, že tomuto motoru nie že nesvedčia nízke otáčky oni ho proste pošlú do hrobu. V tom servise tiež dali total a celé sa to pokazilo, odvtedy sa dával znova Shell a motoru to skoro neuškodilo. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.