Jump to content

Regenerace filtru pevných částic


Recommended Posts

Už se někomu stalo ? 

Sobota cesta do Zlína. Nastartuji, vyjedu a hned přepínám na hybrid. Hned to naskočilo jako závada. 

Auto točilo vysoké otáčky, divně to cukalo a škubalo a nechtělo to moc jet. Jel jsem max.80km/h, nechtěl jsem hnát neboť ten motor řval........

Po 10km to zmizelo a už to jelo normálně, těch 10km jel jen motor. 

Nyní je klid, ale celkem mě to překvapilo že tak brzo.

Na druhou stranu když si vezmu naše trasy a jak ten motor spíná a vypíná, asi to je opodstatněné.

 

 

Screenshot_20210410_210051_cz.skodaauto.connect.jpg

Screenshot_20210410_210056_cz.skodaauto.connect.jpg

Link to post
Share on other sites

Mne ešte nie, ale dobre že to teraz už viem. Pri znečistenom filtri podľa návodu k obsluhe: zahriaty motor, rýchlosť min 80 km/h a 3000-5000 ot/min počas max. 30 min, než kontrolka zhasne. :-) 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Ano tak to je napsano v manuálu. Dealer mi řekl, postupovat dle návodu a bude to v pořádku.

Ano naše trasy jsou mix.elektro, benzin, 5,10,50km....atd.....ten spalovák se snažím taky zapojit do jízdy, ale ono kolikrát chvilku jede a pak tam hned tlačí elektro........no uvidíme časem jak se to bude tvářit.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Jenom možná upřesnění, aby nedošlo k nedorozumění, že je potřeba to drtit pod plynem v otáčkách.

Vypalování GPF u benzinového auta probíhá jinak:

  • Jeďte rychlostí min. 80 km/h s otáčkami motoru mezi 3000-5000/min.
  • Uvolněte akcelerační pedál a nechte vůz několik sekund pohybovat se zařazeným rychlostním stupněm.
  • Tento postup několikrát zopakujte.

U benzinového motoru je potřeba přivést na filtr vzduch s nespáleným kyslíkem, proto vysoké otáčky, ale s uvolněným akceleračním pedálem. Takže ideálně na dálnici, vypnout tempomat, z kopce podřadit, aby motor měl ty otáčky nad 3000/min a nechat na volno zpomalovat k těm 3000/min. Pak opět přidat na vyšší otáčky a znovu nechat zpomalovat.

U klasického benzinového auta se toto děje za běžné jízdy. Ale u iV se pravděpodobně zpomalování motorem neděje tak často a tedy tam bude potřeba tomu občas pomoci...

  • Thanks 2
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Ano od roku 2019 mají bohužel filtr částic. Ale ta 1,4tsi s filtrem jede lépe jako 1,5Tsi - můj pocit, nelze to přímo porovnat, protože 1,4tsi pomáhá elektromotor.

Stejně je divné že hybrid elektromotor s benzínem musí mít filtr, určitě by přes emise prošel i bez filtru.

 

 

Link to post
Share on other sites

Zalezi asi jakou euro normu plni v hybridu. Ja v normalni 1,4tsi 2015 mam jen katalizatory. Ale pamatuju si ze treba jednickova fabia rs nemela filtr pevnych castic, ale nektere z de meli pridany aby plnil lepsi emisni normu 😉

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...