Přejít na obsah

Regenerace filtru pevných částic


Michal B.

Doporučené příspěvky

Už se někomu stalo ? 

Sobota cesta do Zlína. Nastartuji, vyjedu a hned přepínám na hybrid. Hned to naskočilo jako závada. 

Auto točilo vysoké otáčky, divně to cukalo a škubalo a nechtělo to moc jet. Jel jsem max.80km/h, nechtěl jsem hnát neboť ten motor řval........

Po 10km to zmizelo a už to jelo normálně, těch 10km jel jen motor. 

Nyní je klid, ale celkem mě to překvapilo že tak brzo.

Na druhou stranu když si vezmu naše trasy a jak ten motor spíná a vypíná, asi to je opodstatněné.

 

 

Screenshot_20210410_210051_cz.skodaauto.connect.jpg

Screenshot_20210410_210056_cz.skodaauto.connect.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano tak to je napsano v manuálu. Dealer mi řekl, postupovat dle návodu a bude to v pořádku.

Ano naše trasy jsou mix.elektro, benzin, 5,10,50km....atd.....ten spalovák se snažím taky zapojit do jízdy, ale ono kolikrát chvilku jede a pak tam hned tlačí elektro........no uvidíme časem jak se to bude tvářit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom možná upřesnění, aby nedošlo k nedorozumění, že je potřeba to drtit pod plynem v otáčkách.

Vypalování GPF u benzinového auta probíhá jinak:

  • Jeďte rychlostí min. 80 km/h s otáčkami motoru mezi 3000-5000/min.
  • Uvolněte akcelerační pedál a nechte vůz několik sekund pohybovat se zařazeným rychlostním stupněm.
  • Tento postup několikrát zopakujte.

U benzinového motoru je potřeba přivést na filtr vzduch s nespáleným kyslíkem, proto vysoké otáčky, ale s uvolněným akceleračním pedálem. Takže ideálně na dálnici, vypnout tempomat, z kopce podřadit, aby motor měl ty otáčky nad 3000/min a nechat na volno zpomalovat k těm 3000/min. Pak opět přidat na vyšší otáčky a znovu nechat zpomalovat.

U klasického benzinového auta se toto děje za běžné jízdy. Ale u iV se pravděpodobně zpomalování motorem neděje tak často a tedy tam bude potřeba tomu občas pomoci...

  • Díky 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano od roku 2019 mají bohužel filtr částic. Ale ta 1,4tsi s filtrem jede lépe jako 1,5Tsi - můj pocit, nelze to přímo porovnat, protože 1,4tsi pomáhá elektromotor.

Stejně je divné že hybrid elektromotor s benzínem musí mít filtr, určitě by přes emise prošel i bez filtru.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...