Přejít na obsah

2.0 TDi 85kW vs 110kW


acjaja

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Jak 85 tak 110KW maji tu novou prevodovku MQ281 s limitem kroutaku 340Nm. O2 a O3 s 6q prevodovkou meli MQ350 ktera mela limit nekde na 400Nm. Z toho plyne, ze tam moc prostoru ke zvednuti kroutaku nebude takze to budou jen vyhozeny penize a znicena prevodovka. Uplne nechapu jak i zname spolecnosti muzou mit v nabidce upravu na 400Nm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...
  • o 1 rok později...

Teraz mám 85 kW, predchádzajúca O3 mala 110, osobne pri ďalšom aute, ak pustí budget, pôjdem radšej do vyššieho výkonu aj za cenu nižšej výbavy. Na diaľnici a v meste je 85 dostačujúcich, ale pri jazde mimo diaľnic, keď je potrebné predbehnúť, je cítiť, že ten motor už hore dosť stráca, so 110 kW je to istejšie. 

Takže závisí od spôsobu použitia a štýlu jazdy. 

Kolega, ktorý má v regióne výrazne viac diaľnic je so slabším motorom spokojný, ja mám pomer iný a mne nevyhovuje. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se 110kW jsem bohužel nejel, ale mám manuál 85kW a jsem spokojený (najeto přes 60.000 km). Letos jsem kupoval nové a opět jsem si vzal 85kW. 

Jsem soukromá osoba, jezdím hodně po dálnici (většinou tempomat na 150km/h), mimo dálnici jezdím svižně. Oproti předchozímu motoru 1.6 TDI má 2.0 TDI perfektní krouťák. 

 

Jak ale bylo řečeno, záleží jak jezdíš . 110 kW bude samozřejmě lepší, ale za mě je 85 kW  dostačující. S DSG může být výkon pocitově slabší. 

Nedostatečný výkon 85 kW jsem pociťoval pouze, když jsem dal 4 kola na střechu a přejížděl Rakousko. Nebylo to nic tragického, ale odpor byl hodně cítit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, Zdenek 13 said:

Oproti předchozímu motoru 1.6 TDI má 2.0 TDI perfektní krouťák. 

1.6 TDI měl 250 Nm, 2.0 TDI 85 kW má s manuálem 300 Nm.

1 hour ago, Zdenek 13 said:

110 kW bude samozřejmě lepší, ale za mě je 85 kW  dostačující. S DSG může být výkon pocitově slabší. 

Výkon je v případě 85kW motoru u obou verzí s/bez DSG shodný: 85 kW. Liší se krouťák, kdy s manuálem je 300 Nm a s DSG jen 250 Nm. U 110kW verze je to obráceně. Vyšší krouťák je s DSG (360 Nm), s manuálem je o 20 Nm menší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co jsem zjistil, tak jak 85 kW, tak 110 kW jsou shodné motory, které se liší jen softwarem. Napovídají tomu i hodnoty po chipu - oba dva motory firmy jako Cimbu nebo BSR chipují shodně na 145 kW a 400 Nm. Před objednáním jsem měl O1 1,9 TDi 81kW chipnutou na 96 kW. Takže jsem od začátku věděl, že ať si koupím 85 nebo 110 kW, stejně auto půjde na chip.  Takže jsem si objednal 85 kW, protože v ceníku vycházel tento motor o 50.000,- levněji. Trochu problém je teď s tím chipem, protože  mám nový hardware ŘJ a zatím žádná firma se do ní neumí dostat. Mám modelový ročník 2023. Je to ale jen otázka času. Takže teď jezdím s origo 85 kW. Auto jede pěkně, oproti O1 v nízkých otáčkách je "silnější", ale po překročení 2.500 otáček auto nejde tak do výkonu, jako mi šla O1. Souhlasím s názorem výše, že na dálnice a klidnou jízdu OK, ale na akceleraci při předjíždění mimo dálnici by se pár koníků navíc hodilo. Takže pokud bych při koupi nové octavie nepočítal s chipem, šel bych do 110 kW. A to nejen kvůli výkonu, ale i spotřebě nafty. 110-ku jsem měl půjčenou do Chorvatska a vzala si skoro o litr/100 km méně, než mi při srovnatelné jízdě bere moje 85-ka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj. Tiež ma zaujímalo, či je tam rovnaká spojka a porovnal som si dve Octavie IV , prvá bola 2.0 TDI 85kw, motor: DTRD, druhá bol motor 2,0 TDI 110kw, motor: DTTA a podľa katalógu ETKA je tam rovnaká spojka, resp. rovnaké číslo dielu. V čom bol rozdiel bolo turbo, tam sa čísla dielov odlišovali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...