Přejít na obsah

LED Matrix světlomety


boban1108

Doporučené příspěvky

před 13 hodinami, Chloop napsal:

O4 tohle umi. Pouziva GPS, aby auto vedelo kde je. A podle toho upravuje praci se svetly. Takze bych se skoro vsadil, ze to umi i S3 s matrix svetly. Treba pri mlze a nebo mrholeni je videt kam sviti svetlomety. A ten levy je na te dalnici viditelne utlumeny.

 

Na svoji O4 cekam. S tatovou mam na dalnici najezdeno max 200 km. Kdyz jsem vjel poprve na dalnici s rozsvicenyma dalkama, tak jsem byl nervozni jestli nebude prusvih. Nikdo neblikal. Ani v mem smeru, ani v protismeru. Kdyz bych najezdil vic, tak se asi najde situace kdy nebudou ty svetla fungovať, ale zatim dobry.

O4 na diaľnici na 100 % ľavú stranu tlmí, osobne vyskúšané, pokiaľ prepneš z auto módu na manuálne diaľkové, okamžite auto nasvieti ľavú stranu,ktorá je inak zatemnená. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 11. 2021 na 15:25, Jan R. napsal:

To je pravda, ale co protijedoucí řidiči. Oslňuje to a přepínání dálková/tlumená nefunguje přesně ( elektronika to 100% nenahradí) popsáno je toho dost. Mě se tedy na předváděčce funkčnost nelíbila.

Moje zkušenost je jen pozitivní, za půlrok používání Matrixů mě ještě ani jednou nikdo z protijedoucích neproblikl s pocitem, že na něj peru dálkové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 hours ago, deto said:

Nuz, tak to vyzera tak, ze O4 ma "chytrejsie" matrixy nez S3.

 

Mae culpa 😉

Bohužel už to tak bude. Když kouknu do manuálu k S3, tak o dálnici ani zmínka. Kdybych byl na tvém místě a viděl, že S3 to nedělá, tak bych taky nevěřil, že O4 bude. Zvláštní. Ale třeba Kodiaq to taky v manuálu nemá. Třeba je to tím, že ty světla přibily do těhle aut po faceliftu a něco jim chybí, kdežto O4 je měla od začátku.

Screen Shot 2021-11-29 at 12.48.39.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aj Matrixy sa dajú stále nastavovať na stenu - u Oplu aj u BMW. U O4 to teraz nemám ako pozrieť, ale nemá byť prečo rozdiel. Základné nastavenie montáže svetlometu musí byť mechanické.

Väčšinou sú to dva prvky (skrutky) s vnútorným 6-hranom a nastavujú sa presne rovnako ako pred 20-timi rokmi. Jedna hore-dole, druhá doprava-doľava.

Postav auto ca 5m od steny, rozsvieť svetlá. Matrix pri státi rozsvieti vždy stretávacie svetlá a imbusom pootoč o jednu otáčku a uvidíš čo sa stalo na stene. Najlepšie je to robiť v podzemných garážach - ak máš možnosť, sú tam vyznačené parkovacie boxy takže máš istotu, že budeš stáť kolmo k stene.

Svetlá sa nastavujú na sklon, ktorý je u väčšiny áut vylisovaný na svietidle viditeľný po otvorení kapoty. U mňa je to sklon 1%

Zmeraj výšku svetlometu od zeme, vzdialenosť od steny a výšku lúča na stene.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravděpodobnost, že OIV s Matrixy nemá klasické dva štelovací šrouby, je podle mě nula nula nic. Těmi se nastaví základní poloha světel, od které se následně odvíjí nivelace, pokud se auto vzadu zatíží. Takže pokud je potíž jen v tom, že ti světla svítí moc nahoru, vyřešíš sám během pár minut. Zmíněné podzemní garáže jsou ideální i docela spolehlivou vodorovnou podlahou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tady asi jde o to, co dělá Matrix za jízdy, některým protijedoucím se skutečně může zdát, že jsou oslňováni (protože logika dálkových matrix světel). To se asi štelováním sklonu na parkovišti napravit triviálně nedá (jako jo, může se to nakroutit úplně nesmyslně do země). Matrix nemám, ale "automatická dálková světla" mám vypnutá už od začátku. Jezdil jsem takovou trasu, kde byly samé horizonty, kře a nevím co, takže automat reagoval na protijedoucí vozidlo pozdě. O případném chodci nebo (nějak osvětleném) cyklistovi ani nemluvím, ty to ignorovalo. Moje ruka je rychlejší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Alexgala2 ale píše, že si protijedoucí pravděpodobně myslí, že má zapnutá dálková světla, z čehož mi prostou logikou plyne, že má dálky vypnuté. Tzn. nemá problém s dálkama nebo Matrixem, ale potkávacíma světlama.

Ověření sklonu potkávacích světel je to nejjednodušší a nejrychlejší, jak zjistit, jestli svítí správně nebo pánubohu do oken.

 

Jinak s tím "rychlým lidským okem" - dálková světla myslím nevypínáš okem, ale rukou, která není vždy připravená na páčce pro vypnutí dálek, takže v reále (ne představách) trvá jejich vypnutí klidně i vteřinu. Matrixy nejsou pomalejší. A když už někdy někoho probliknu kvůli dálkovým, nejsou to Matrixy (od jakéhokoliv výrobce), ale běžné dálkové, které dotyčný zapomene vypnout. Komu z nás se to sem tam nestane...

 

Jane, to že na autě nemáš nějakou funkci neznamená, že ta funkce funguje špatně, jak se ohledně Matrixů snažíš dokola podsouvat.

Editováno: , autor: Bubaq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Bubaq Off-topic: Když na F3 vypnu zapalování se zapnutými dálkami, tak po opětovném nastartování zůstanou zhasnutá do doby, než páčku vrátím do nulové polohy a opět jí neodtlačím do polohy na dálky. Předpokládám, že by to samé chování mohlo být i u ostatních modelů (mimo matrixů).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, jenycek napsal:

@Bubaq Off-topic: Když na F3 vypnu zapalování se zapnutými dálkami, tak po opětovném nastartování zůstanou zhasnutá do doby, než páčku vrátím do nulové polohy a opět jí neodtlačím do polohy na dálky. Předpokládám, že by to samé chování mohlo být i u ostatních modelů (mimo matrixů).

U základních světel - na páčku jednou sáhnu ( jako F3 FL vychytaná funkce) zapnou se a vrátí se do nulové polohy, při startu jen funkce AUTO

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 hours ago, Bubaq said:

z čehož mi prostou logikou plyne, že má dálky vypnuté.

A to je argumentační fail, protože Matrix funguje práve na přincipu "obkročení" protijedoucího (nebo snad i jiného vozidla, o kterém systém ví, že je "vozidlo") tak, aby se dálková vypínat nemusela. Ono už nejde o vlákno, či LED, určenou pro daný účel (viz OIII 4 oko, kde dálky svíltí jen ty vnitřní), ale o matici ledek, které svítí s vyšší či nižší intenzitou. Protože má LED z principu úzký pozorovací/vyzařovací úhel, lze to takto realizovat. S halogenem by to nešlo, i kdybych jich bylo ve světlomětu 20 @ 5W.

  

2 hours ago, Bubaq said:

ale rukou, která není vždy připravená na páčce pro vypnutí dálek, takže v reále (ne představách) trvá jejich vypnutí klidně i vteřinu.

Vždy jsem to stihnul líp, jak ten automat, který vypne, až když vidí 2 lucerny. Řidič ve vysoké kabině, (moto)cyklista? Zero fucks given. Vtip je v tom (no dobře, vypíšu to, i když jsem měl za to, že to je jasné všem), že moje oko vidí světelný kužel nad horizontem dřív, než Light Assist. Ruka má sice latenci 1s, ale v pohodě to stihnu. Zato blikanců při automatu jsem pár měl. Ani nemám páru, jak si automat poradí s červeným světlem vozidla přede mnou, mnohdy velmi daleko. Obávám se, že na to pěkně se*e. Takže cykluju páčkou OFF-AUTO-ON-OFF.

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prázdné blábolení o argumentačních faulech se nijak netýká problému alexgala2 s příliš vysoko svítícíma potkávacíma světlama. O Matrix zde není řeč. Raději znovu, o Matrixech zde není řeč.

 

O Light Assistu, který opravdu fungoval nespolehlivě, už není řeč vůbec. Zbytečný příspěvek zcela mimo téma v obou částech.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K základnému nastaveniu:

Alexgala2 - postav auto v garáži, v prvom momente hneď uvidíš, či niektorý svetlomet nesvieti náhodou inam než kam má. Mne po výmene prasknutého svetlometu neznačkový servis kam nás leasingovka posiela svetlomet "nastavili" tak, že svietil asi 10m pred auto. takže toto prvotné nastavenie ľahko skontroluješ

ak je toto správne odmeraj výšky a zistíš, či nesvietia príliš vysoko a môžeš ich na skúšku spustiť

 

k matrixovému nastaveniu:

neviem ako je to u O4, ale poznám prípad, keď menili čelné sklo u auta prémiovej značky a odborný servis vôbec netušil že niečo ako matrix existuje. Matrixy síce fungovali ako funkcia, len nekalibrovaná kamera to pálila práve tam kde išli autá a vykusovala miesta kde nič nebolo. Keby som nevidel na vlastné oči neverím.

Mne menili čelné sklo a túto funkčnosť zvládol servis na 100%, či tam bola potrebná nejaká kalibrácia netuším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možno malý návod:

fotka 1/ postav auto ca 5m od steny, dobré sú čiary v podzemnej garáži.

- vodorovná časť lúča má svietiť v rovnakej výške. Ja mám pravé vždy o milimetrík vyššie

- u matrixov je dôležité aby svietili v ose svetlometov. V momente keď budú svietiť viac doprava alebo doľava u obyčajných svetiel sa celom nič nedeje (pokiaľ to nie je extrém), bude len horšie osvetlená vozovka pre autom. U matrixov však bude dynamický systém pracovať zle - kamera uvidí auto v určitom mieste ktoré sníma, zhasne príslušné segmenty, ale mechanickým pootočením svetlometu sa stane, že vlastne vypína "nesprávne" segmenty a budeš svietiť priamo do protiidúcich áut a tma bude pred nimi alebo za nimi

 

fotka 2/ na svetlomete by mal byť vylisovaný spôsob nastavenia (na O4 to neviem skontrolovať, na iných značkách to tak je). Na fotke vidíš že je tam 1%. Myslím, že je to teraz tak aj vo vyhláške o prevádzke motorových vozidiel.

Tzn., že na meter vzdialenosti svetlometu od steny musí byť horný osvetlený okraj o 1cm nižšie než je zdroj svetla v svetlomete.

ak postavíš auto na 5m od steny osvetlený lúč musí byť o 5cm nižšie ako zdroj svetla. Ak máš svetlomety vo výške 50cm, znamená, že dosvit po nastavení bude 50m. Pozor teda na to! 1cm pri vzdialenosti od steny 1m bude robiť na ceste rozdiel 10m!

 

fotka 3/ sú dve nastavovacie skrutky - biele imbusy. Jedna výškovo, druhá do strán.

skús pootočiť jednou zo skrutiek o jednu otáčku a sleduj na stene kam sa lúč posunul.

 

stena.jpg

hodnota sklonu.jpg

prvky nastavenia.jpg

Editováno: , autor: OpelInsi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...