Přejít na obsah

výměna hydroštelů


Zdend

Doporučené příspěvky

Diky za radu. Rok výroby 2002 motor AZF - 1,4/44Kw - najeto 151 000 tiskm. Asi přejdu zpět na plnou syntetiku. I když mě varují že to není na tak starý motor dobré kvůli karbonu. Já si osobně myslím že by to nemělo vadit. Tak jak píšeš. Při startu to někdy trochu zacvaká než se to natlakuje. Horší je to v zimě. Nyní mám v autě Liqui Moly SUPER LEICHTLAIF 10W-40. A je to trochu lepší.Předtím jsem jezdil na Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 bez problémů. A jak píši bylo mi razeno abych dal už polosyntetiku tak jsem ji nalil a začalo to klepat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem letěl do sklepa abych věděl přesně co tam mám :) Je tam Shell Helix HX7 5W-40 plně synteticky. Plní normu VW 502 00 a to je myslím pro ten motor. Pocitově je klidnější chod, necvaká to moc jen občas a v zimě častěji. Navíc jen když je motor studený při startu. Olej to nežere ani kapku, spíš se mě začíná dostávat do vody po kapičkách.. Mám 216 500 km, motor AZE 1.4/44kw.

 

Měním olej tak co 10 - 12 000 km což je u mě necelých půl roku, někdy míň. Už jsem jej několikrát vyměnil a bývaly majitel tam lil olej od castrolu pro sportovní motory a taky to byla plná syntetika, dokonce 10W-40. Já tam pak nalil 10W-40 polo a začalo to cvakat. Takže fakt, za mě jedině plnou syntetiku.

 

Doplním, kdybys je neposlechl a lil dál plnou syntetiku, nejspíš se ti ani hydroštely neozvou ;) Já si to taky dodnes vyčítám, že jsem si říkal naliju 10W-40 polo .. každý mi říkal o karbonu a taky o tom že jen 5W-40 je plná a nelze přeci dát 5W-40 když tam byla 10W-40 .. Dal jsem tedy 10W-40 a bylo to v prdeli :)

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslíte, že hydroštely má na svedomí olej? Svoje auto poznám, od nova sa dávala polo synt.  Mám cez 203 000 km. Vždy len polosyntetika. Keď to vezmeme zo širšieho hľadiska, koľko modernejších vozov ma hydrá? Od čias favorita a felície asi dosť :kol-47: . Potom každý, kto dáva alebo raz dal plosyntetiku by mal mať s hydrami problém.

Prečo brat, ktorý ma octaviu tdi a nagúľané habakúk  km a hydrštely nemenil? A dáva tiež od nova polo-syntetiku.  A dáva ju dodnes. A takých prípadov ohľadne aj benzínových fábii možem uviesť mnoho.

Osobne si myslím, že skôr ako o olej ide o konštrukciu a celkovo životnosť hydorštelov.

 

Väčšina ľudí tu stále píše plnú alebo bolo syntetiku. Ako už bolo x krát písané, pre auto je dôležitá výkonnostná trieda oleja. Nie to, či je plne alebo polo synteticky olej. A to, že polo synt. je dajme tomu horšia, tomu nezodpovedá stav mojho motora :kol-46: . Ako som písal. Od nova olej predpísanej výkonnostnej triedy, viskozita 10W40. Vložky valcov bez rýh, tlaky valcov 1,4, vačka bez poškodení. Rozvod - dával som nový, bodaj by po 203 tis. km :kol-28: . Hydá menené teraz s rozvodami pri 203 tis. Asi prišiel ich čas....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím, ale mě to opravdu začalo cvakat kolem 150 000 když jsem nalil polosyntetiku místo plné. Teď liju plnou a mám třeba i 3 měsíce klid bez mlácení. Někdy i déle až třeba do zimy. A neřeším to podle mě motor lítá. Má 216 000 už a pořád udělá bez problému 180 a dnes jsem musel naprudko vyjet za úplně ledového motoru a vystřelil jako z praku :) Podle mě to dělá olej. Prostě nevěřím kecům že do starého motoru polo syntetiku. Dokud to nežere olej, proč dávat polo? Není důvod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim vsechny, potreboval bych ziskat prehled o rozsahu planovane udrzby na me Fabii 1.4mpi/44 r.2002, najeto 100.000 ... dekuji predem za chvili vaseho casu. Pravdepodovbe me ceka vymena hydrostelu, bohuzel pri nedavne vymene tesneni (duvodem byl prunik chladici emulze do oleje)  se vymena nepodarila provest - mechanik udajne nase jine reseni jakehosi docasneho nastaveni serizeni ventilu (zatim netusim jak to udelal). No vzhledem ze jine auto nemam a chtel bych na nem jeste nejakou dobu jezdit, tak bych to chtel dat do poradku co nejdrive. Tedy mel bych nekolik otazek:

- po precteni ruznych prispevku v tomto foru na toto tema,jsem se docetl, ze vymena hydrostelu se provadi asi po 200.000, take kdosi psal ze pricinou muze byt prave jakesi poskozeni vlivem karbonu, spojeneho pave s prunikem chadici emulze do oleje. Jaky je na to tedy vas nazor?

- nevim zdali pri vymene hydrostelu budu muset nechat sundat hlavu znova, tady ze nazory rozchazeji ... nekdo  tvrdi z ne, jiny zase ze ano. Jak to tedy je ve skutecnosti?

 

diky!

pokud by muj dotaz byl prilis troufaly, odpovezte prosim klidne do soukrome zpravy

Editováno: , autor: ross4435897
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

AHOJ,

 

- neni pravidlem ze se to provadi pri 200 000 km,... zalezina kazdem motoru zvlast, ale cca okolo techto kilometru k tomu dochazi, presneni u me nejakych 165 000 km....... a pricinou zanesenim karbonem to je pravda, ale urcite ne, ze na to ma vliv chladici kapalina, je ale samozrejme jasne, ze kdyz ti do motoru bude kapalina tect hodne a je logicke ze chladici kapalina nemaze,.... tak se snimi neco muze stat v tom smyslu ze se pridrou,... ale zase urcite min nez kdyz se zanasi karbonem a co si budem povidat, pokud clovek neni nejaky nouma, tak ze s motorem neni neco v neporadku, zacne to resit hned,... tudiz ta kapalina na to nema podle meho nazoru vliv ;)

 

- u vymeny hydrostelu je to nekompromisni a HLAVA musi DOLU ....... hydra totiz neprotahnes hlavou, kde vedou tycky a taky je nevyndas bokem jako napr. u felicie, favorita ci skodovky, protoze tam uz nemaji bocni vicko, u fabie je to cele zadelane.

 

 

   Kdyby si mel nejake dalsi otazky, nevahej psat ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

technickou , chci vědět, jaký je rozdíl mezi : http://www.skoda-dily.cz/eshop/047109309-zdvihatko-ventilu.html

 

německo, Eu a čína, řeším jeden hydroštel a sere mě to jk blázen, díky moc. V. :kol-44:

 

A další věc, kde mám jistotu, že bo dotáhnutí vahadel nepodpálím ventil, když bude nekde po trase načatý?? Srry ale sem rejpavej díky moc :)

 

:kol-44:

Editováno: , autor: cros72
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak v hydrech bude urcite v kvalite materialu ;) + priplatek urcite za znacku ;) ...... pokud to mas jenom jeden,... urcite bych tohle neresil,.. vem origo bezdebat ;)

 

ventily to je otazka nahody ;) tezko rict,... kdyz uz to budes mit dole,... zkus je rovnou prejit ;) ....... ja to taky delal pro jistotu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem letěl do sklepa abych věděl přesně co tam mám :) Je tam Shell Helix HX7 5W-40 plně synteticky. Plní normu VW 502 00 a to je myslím pro ten motor. Pocitově je klidnější chod, necvaká to moc jen občas a v zimě častěji. Navíc jen když je motor studený při startu. Olej to nežere ani kapku, spíš se mě začíná dostávat do vody po kapičkách.. Mám 216 500 km, motor AZE 1.4/44kw.

 

Měním olej tak co 10 - 12 000 km což je u mě necelých půl roku, někdy míň. Už jsem jej několikrát vyměnil a bývaly majitel tam lil olej od castrolu pro sportovní motory a taky to byla plná syntetika, dokonce 10W-40. Já tam pak nalil 10W-40 polo a začalo to cvakat. Takže fakt, za mě jedině plnou syntetiku.

 

Doplním, kdybys je neposlechl a lil dál plnou syntetiku, nejspíš se ti ani hydroštely neozvou ;) Já si to taky dodnes vyčítám, že jsem si říkal naliju 10W-40 polo .. každý mi říkal o karbonu a taky o tom že jen 5W-40 je plná a nelze přeci dát 5W-40 když tam byla 10W-40 .. Dal jsem tedy 10W-40 a bylo to v prdeli :)

 

Nechápu o čem píšeš.

Prosímtě než začneš někomu bít klíny do hlavy ověř si fakta aspoň na netu.

5W40-plná syntetika

10W40-polosyntetika

15W40-mineral

 

Jinak já koupil auto mělo nalítano 90 tkm a bylo cca 5let staré, samozřejmostí bylo vyměnit olej a filtry, někde jsem vyštrachal že je tam 5W40 plná syntetika, OK nalili jsme to tam a po cca 5tkm začali hydroše mlátit. tak jsem pátral dál a zjistil jsem že tam má bejt 10W40 polosyntetika a dost hodně dobrej mechanik nám poradil propláchnout motor tak na cca 200km minerálem páč ta plnásyntetika odlepila plno karbonu, nalil jsem mineral a po pár otáčkách se hydroše sklidnily.

Dodnes liju minerál (mám ho zadarmo nějaký Mogul) a vše je bez problému, olej měním co max 8tkm.

tot má zkušenost s hydrošema, nalitáno 160tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím Hydra mě klepou taky jen do rozjezdu cca 100m pak ticho ,leju polo. 10W40   teď mám 286 600 Km  a zatím neřeším :kol-31: .Kouknul jsem na CC-autodíly origo tam mají za 749 Kč tak počkám na slevu a koupím mám v plánu ještě aspoň 100 tis natočit než pošlu dále, výměně se asi nevyhnu.Počkám až opět rupne těsnění pod hlavou ono jim propláchnutí G 12 nedělá dobře  :kol-28:

 

 

Po výměně zalít olejem a nechat 30 min v klidu - tak píšou v příručce.

 

 

Po namontování nových hydraulických zdvihátek nesmí
být motor po dobu 30 minut startován. Hydraulické vyrovnávací
prvky si musí sednout ljinak mohou ventily zùstat
trvale otevøené a hrozí jejich dosednutí na píst).
Editováno: , autor: martin71
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ved prave...ja mam 200000 a ruplo mi tesnenie,mizne mi voda a v nadobke mam bordel...takze ked uz bude hlava dolu,kupil som aj hydrostely kus cca 20€ a rad by som ich aj vymenil...radsej si veci na aute robim sam...radsej,ako pachat peniaze do servisu...A kedze sa chystam na dovolenku,tak chceb,aby to bolo ok...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

technickou , chci vědět, jaký je rozdíl mezi : http://www.skoda-dily.cz/eshop/047109309-zdvihatko-ventilu.html

 

německo, Eu a čína, řeším jeden hydroštel a sere mě to jk blázen, díky moc. V. :kol-44:

 

A další věc, kde mám jistotu, že bo dotáhnutí vahadel nepodpálím ventil, když bude nekde po trase načatý?? Srry ale sem rejpavej díky moc :)

 

:kol-44:

Fábia 1 ,4 mpi 44kw  a 50 kw nemá hydroštely. Tohle jsou zdvihátka.

Tohle je hydroštel

Zdvihátko ventilu (hydroštel) 036109423A

Editováno: , autor: Jaroě
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahojte ....tiez mi klepu hydrostely ale opacne ako som cital... ked je motor studeny tak nic a cim je viac zohriaty tym zacina aj silnejsie klepanie.. Moje otazky su

1-davnejsie som chcel davat ostru vacku kde bolo treba menit hydra za mechanicke zdvihatka s felicie... nakonec som sa na to vykaslal a chcem sa spytat ci ich mozem pouzit aj teraz na povodnu vacku?? (jedna sa mi ze pri zdvihatkach z felicie je ohmnoho nizsia cena)

2-Preco klepu mne presne opacne ako ostatnym??

3-Ked tak ci by ste mi este daco neporadili ako som vyssie cital nastavovanie pripadne to zatiahnutie nastavovacich srobov o pol otacky??

 

Dakujem za vsetky rady :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím, mám uplně stejný problém, když je motor studený tak nic, ale když je ohřátý tak občas klapou, (chvilku jo a chvilku ne).

Najeto 120tis. Od nova...

Mám otázečku, můžu takhle jezdit? Respektive nemůže se díky tomu poškodit něco jinýho?? Mám na mysli např ventily...

Díky za rady :kol-47:

Editováno: , autor: fanymili
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Chlapi mám trošku problém se svou Fabkou I 2003 1.4MPi 44kW.

 

Mám ji rok, koupil jsem ji s najetýma 52 000km. Ověřoval jsem si to všemi možnými způsoby (STK, čas běhu serva atd.) a všechno sedělo.

Nyní na ni mám 60 000 a jelikož to byla taková uloženka, majitel neměnil olej každý rok, ale co dva roky (byla k ní i serviska). Lil tam vždy 10W-40 i já u této viskozity zůstal. Vím, že je to koncepčně starší motor, který není tak citlivý na kvalitu oleje, tak jsem tomu, že majitel měnil olej co 2 roky nepřikládal žádnou váhu. Auto je jako nové.

 

Nyní jak přišla zima mi začaly zlobit zřejmě hydroštely. Nastartuju a cvakají, po chvíli, někdy až po minutě to přestane. Nejhorší ale je, že když jedu první kilometry a přidám více plynu, ozve se zřetelně slyšitelné cvakání. Uberu plynu a hnedka to přestane. Nyní v zimě to trvá dost dlouho, třeba i 15km než se olej taky pořádně zahřeje. Potom je už to Ok. Spotřeba je Ok, diagnostika čistá, auto je jak píšu jako nové.

 

Jen to cvakání. Nejsem odborník, ale detonace to jednoznačně nejsou, jen se divím, že cvakání ovlivnuje pedál plynu. Jsou to opravdu hydroštely? Jak je zkontrolovat? Trošku auto zahřát a pak sundat víko ventilů a zkusit prstama jestli jsou zdvihátka "tvrdá"?

 

Dost mě štve, že se kvůli výměně hydroštelů musí sundávat i hlava, těsnění pod ní je pořád naprosto v pořádku a nechce se mi do velmi pěkně fungujícího motoru tak zasahovat... no asi budu muset. Že?

Editováno: , autor: tgfh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co rict no, klasika ze zavad u tohoto motoru,... me to treba po startu trochu zacvaka a pak nic a zacne to cvakat az kdyz se olej dostatecne zahreje,... je mi to proste i tak divny,... to ze prudce seslapnu plyn a z podpalubky nepatrne slysim cvakani se mi taky stava ;) proste usuzuji ze jsou nacnuty hydra ;) ale na jejich vymenu se mi jen tak nechce, protoze za hydra a vsechny nechat vymenit je to cena cca 6500 kc jenom za hydra ;) sundat hlavu + novy tesneni a atd... je vec dalsi ze ale i tak bych si to mozna udelal doma vytahat hydra je to nejmensi  ale je to proste naprd reseny, favorit to mel reseny dobre a prave kvuli zkurveny inovaci a aby meli mechanici vic prace to udelali asi takhle,....

 

   vymenu zvaz ty, nebo zajed do servisu, jestli ti neco neporadi,... ja drive lil 10w40 polosyntetiku a tedka uz leju 5w40 plnou syntetiku, cenove me to vyjde jen o 40 kc vic a motor aspon se ma lip, ovsem 10w40 tomuto motoru bohate staci,... zkus prejit na 5w40 a uvidis co to udela,... 

Pokud predchozi majitel ale na vymenu oleje moc nedbal, bacha na to, prechodem 5w40 muzes motoru jeste vice ublizit ! ! ! Je potreba provest vyplach motoru a trochu ho jakoby zevnitr vycistit, tento motor snese hodne, ale je to lepsi ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělat průplach motoru tzv. výplachovými oleji V2 v zásadě bych nikomu nedoporučil, neboť nesplňují v podstatě žádnou normu a mají velmi nízkou viskozitu. A naopak zůstane ti necelé deci toho bezcharakterního oleje a ten posléze smícháš s novým. Takže sis ani nepolepšil. Spíš pohoršil. Definice oleje jako syntetika a polosyntetika je v dnešní době taky už passé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...