Jump to content

Výběr OIII 1,4 tsi vs T. Avensis


Recommended Posts

Obracím se na vás s radou o vaše postřehy ke dvou vybraným vozidlům. Dost možná budete říkat, že se snažím srovnávat neporovnatelné, ale i přesto se zeptám. Budu si pořizovat Toyota Avensis 1.8 combi, rok 2012, 108 kw(po faceliftu) nebo Octavia III 1.4 tsi 110 kw, rok 2014. Rozpočet je 250 -265 000 kč, auto bude dovezeno z Reichu. Nájezdy obou do 125 000 km. Jsem vysoké postavy, potřebuji combi, auto vyjimečně potáhne vozík, jezdím krátké trasy. Roční nájezd asi 10 000 km.

Pro Toyotu je plus atmosféra, údajně spolehlivější pověst vozu. Negativa - zastaralý interiér. Pro Octaviu je přínosem hezčí interiér, vybavenost, za stejný rozpočet je to o dva roky mladší auto. Negativa - pověst tsi (byť ta pověst spíše vychází z předchozích modelů s řetězem). Ještě i lehce zvažuji za ty peníze pořídit Toyota Auris combi 1.6 VVTi, byť je to o třídu menší auto, nedám za to vozík ale je to už zase o dost mladší vůz.

 

Abych to shrnul, Avensis vs OIII 1.4 tsi. Díky za postřehy !

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

1.4 TSI 110kw je špičkový motor. Pokud bude mít kolem těch 100 tisíc a nebude stočený. Jestli se tam každý rok a nebo 15-20 tisíc měnil olej bude určitě příjemnější na svezení jak 1.6 nebo 1.8 .

Odhadl bych že budou i levnější díly na O3. Pro Toyotu zase mluví to, ze je to prostě Toyota 😁.

Jediný co tak po těch letech bych u té 1.4 TSI zvážil vyčištění sání od možného karbonu.

Edited by Malarkey
Link to post
Share on other sites

Co se týče toho tsi, býval jsem skeptický a říkal si, jestli to není malá hmota motoru, na takové auto. Přeci jen to je menší čtrnáctistovka obohacena turbem. Vydrží to alepsoň nějaký ten rok ? Popřípadě jak si vede tento motor v sedmičkovém Golfu, či vůbec ten Golf samotný ? 

Link to post
Share on other sites

To máš pravdu, pročetl jsem toho opravdu hodně ale přesto ještě rozhodnutý. Toyotu vůbec neznám, snad někdo ze zdejších bude schopný k ní něco říct, to mi pak usnadní ve výběru.

Link to post
Share on other sites
před 29 minutami, sol.luk napsal:

Co se týče toho tsi, býval jsem skeptický a říkal si, jestli to není malá hmota motoru, na takové auto. Přeci jen to je menší čtrnáctistovka obohacena turbem. Vydrží to alepsoň nějaký ten rok ? Popřípadě jak si vede tento motor v sedmičkovém Golfu, či vůbec ten Golf samotný ? 

 

To si myslí spousta lidí. Malým turbomotorům vůbec nevadí vysoká zátěž a vysoké otáčky. Ničí je nízká zátěž a nízké otáčky kde dochází více ke karbonovani a detonačnímu spalování.

Kdo má třeba 1.0 TSI a bude lítat ve 4 lidech s plným kufrem po dálnici nikdy ten motor neutaha. Kdo bude jezdit na 5 stupeň do kopce a držet plný plyn kolem 1300 otáček protože je to turbo a nějak se to posbírá, tak můžete oddělat motor klidně po 70 tisících.

 

 

Link to post
Share on other sites

Já kupoval auto zhruba před rokem a chtěl jsem taky 1.4tsi s podobným rozpočtem a nájezd cca 15tkm rok. No nebyl jsem schopnej nic sehnat, buď to byl totální holomrd nebo hujda bez historie. Těch 1.4tsi je prostě málo a nevím jestli se za ten rok něco změnilo. Takže jsem nakonec skončil u 2.0tdi, ale to asi slyšet nechceš.

 

Co je obrovská výhoda u Škodovky, že to umí opravit každej pepík. Nápravy, brzdy... to je stejný nebo podobný už od dob jedničkový octavie. Velká fanouškovská základna.

Mraky věcí se dá dodělat a dokódovat to u Toyoty máš smůlu.

Link to post
Share on other sites

To Malarkey - díky za info.

 

No, co se tak dívám na mobile.de po vyfiltrování určitých kritérií to je taky bída s výběrem. Já i uvažoval, že nakonec vezmu naftu, abych si vybral hezkou výbavu a pořídil to celkově za levněji, ale přeci jen víme, k čemu nafta je a není určená ...

Právě že mi je u Škodovky sympatický dostupný servis i náhradní díly. V minulosti jsem měl dvě dvojkové Octavie, takže něco už ledacos znám.

Link to post
Share on other sites

no takhle, namlsas se cenama  O III s 1.6TDi. A pak predpokladas, ze za podobnou cenu sezenes 1.4TSi.

Nesezenes., ty jsou cenove uplne nekde jinde.

Link to post
Share on other sites

Jen jestli můžu co se týče životnosti 1.4tsi. Dneska jsem dělal servis na CHPA, motor najeto 298tis km, celou dobu na LL servis, bez nějakého většího zásahu. Jen rozvody se při 260 dělaly, byly na odpis. Když jsem to pak vezl zákazníkovi, letí to pořád jak z praku. Já mám na 1.4 tsi najeto 240 tis, nedávno jsem dělal dekarbonizaci sacích kanálů, to auto neskutečně ožilo, takže to bych určitě doporučil udělat po koupi. A hlavně jak tu někdo psal. Měnit často olej, klidně i po 10tis...

Link to post
Share on other sites

Díky všem za pomoc. Nakonec se rozhodnu dle nabídky, prostě co bude vycházet finančně příznivěji. Je pravda, že až teď, když jsem na těch inzercích pečený vařený zjišťuji reálné ceny tsi, protože jsem byl opravdu rozmlsaný cenami za naftovou 1.6.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...