Jump to content

Příčníky, nosiče, držáky


Jan R.

Recommended Posts

Nikde jsem to předtím neviděl, dám i pro ostatní. Originály na LB, teď v akci, pěkné zpracování, nacvakáno za 3 min, hučí od 80km/h. Mohli být o 5cm nižší, jak pěst na oko.

Seženu 3 držáky na kola asi Thule 594, by mohli pasovat a vejít se.

0A814854-8483-44F8-92DB-A882A7900497.thumb.jpeg.f0e01b0d9f9c3f299619ea70eb1d7c6f.jpeg
1C9CC3C7-83B7-455E-91B2-142C3EE993D4.thumb.jpeg.8963a2272692e99ba9a50f6b1ca76713.jpeg2C874640-8FA8-46F9-9422-4732A6D2DE1F.thumb.jpeg.89e14049517a80fa3cd081e7907142a0.jpeg0228460C-F5ED-4988-A446-E4347132E318.thumb.jpeg.4488602e7831d39b451325874854418a.jpeg6447BFF4-08FB-4DF6-B786-6266A361DD3B.thumb.jpeg.3a4f548d6adc875601ee003eb6cb439b.jpegD054A7D7-C73C-48F3-B2E5-8369997633FF.thumb.jpeg.395f81fc21c6f15c5906e62f585afd7b.jpegAD73F17F-7C1D-436B-BD7B-FC07BB8C5A8D.thumb.jpeg.1a0c62d3182ac1a1b8b8692a2b28325f.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Ja teda neviem aké čisté zvyknete mať bicykle, ale keď idem s bicyklami za dažďa a mám ich na ťažnom, po jazde mám skôr pocit že sa tým na diaľnici umyli a nie že by sa ešte viac zašpinili. Samozrejme si to pýta namazať potom reťaz, ale to isté by bolo aj keby boli na streche.. Viem si ale predstaviť že keď človek jazdí po nejakých bežne prašných cestách môže to vyzerať inak ako z mojej skúsenosti...

Link to comment
Share on other sites

Mě se ten držák na tažné vůbec nelíbí, nikdy to nechci koupit a příčníky mají pro mě více využití ( lyže do střešního boxu) a nebo Ikea, vánoční stromek... Mám je ke každému vozu.

Kola na dovolenou jsou v pohodě, pokud se vezme karavan, držáky na kola jsou na něm a příčníky mohou zůstat doma..

Link to comment
Share on other sites

Na kole a s koly různě na autě/v autě jezdím 30 let. Kola na tažném nebo na střeše mají v obou případech svoje výhody a nevýhody. Ani jedno není všeobecně jasně lepší nebo horší. Je to spíš o osobních preferencích.

 

Tažné výhody:

- snadnější instalace nosiče i manipulace s koly

- volná střecha třeba pro rakev

- menší aerodynamický odpor = spotřeba

- nemění se světlá výška auta

- střecha zůstává čistá i když člověk veze zablácená kola

 

Tažné nevýhody:

- auto musí mít tažné :-)

- výrazně větší špinění kol za mokra i za sucha (prach)

- nutnost buď přendavat RZ nebo si pořídit třetí

- i při banálním ťukanci poškození nosiče + kol + auta

- snadnější terč pro zloděje (jsou schopni ukrást i sedlovku se sedlem)

- při vožení 3 a 4 kol docela tetris s pedály a řídítky, aby tam kola šla dát a nemlátila se o sebe

- horší parkování

 

Mně osobně vychází líp vozit kola na střeše. Úplně ideální je vevnitř, ale to v Oktávce s "dospělými" koly lze pohodlně max ve dvou lidech+kolech.

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

kozakm ok diky za info, nicméně už vyřešeno. Pořídil jsem Thule Wingbar Evo. Do cca 90 o nich vůbec nevim, potom do cca 115 lehký hukot - podotýkám, že s vypnutým rádiem, jinak nejsou slyšet vůbec. Nad 115 ještě nezkoušeno, cesta z obchodu byla jen po okresce a provoz víc nedovolil.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ahoj všem, 

tak dávám zpětnou vazbu na Thule Wingbar Evo doplněné o Thule ProRide 598. Zatím ujeto cca 300 km, mix dálnice, okresky. 

Zvuk - do cca 90 nevím jestli na střeše něco je nebo ne, pak už se ozvou, ale do 130 žádný problém a nic co by mi dlouhodobě vadilo. 

Spotřeba - s jedním kolem nahoře na stejné cestě o 0,5 litru nižší (5,5 vs 6). Tam bude mít vliv hlavně dálnice, kdy s kolem přes 135 nejdu ]:-)

 

suma sumárum, za mě perfektní kombinace za rozumný peníz.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nakonec jsem po zhlédnutí vybral z originálního příslušenství. Příčníky za 2min, držák nacvaklý za půl minuty, pevné to je zkoušel jsem i 130km/h, pásky jsou chytře vymyšlené tak pro někoho, jak to vypadá. V balení i držáky na menší hagusy.

FD11BDE2-61DD-4732-B140-AC6B06A7CBC2.thumb.jpeg.061a3bb74360cb5ff783e132c6e41c60.jpeg3F1DE536-F2BF-4AF9-8D92-848D5BF5C003.thumb.jpeg.d2f5ca453d21c550360dc68a7fc184cf.jpeg6F537CE0-2CC1-478D-B4F9-746064119A06.thumb.jpeg.2832b2c52de8d3600e0b616147f52de7.jpeg04066802-A10A-480F-80DF-402732A651C9.thumb.jpeg.cd2eacb458b570747a2cdcdcf2e002ee.jpeg

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ahojte, chystám se kupovat příčníky na Combi a narazil jsem na celkem příjemnou slevu na originálním eshopu. Viz https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/pricny-stresni-nosic-octavia-iv-combi/p/5E7071151A  . Sleva je i na liftback. Co u těch originálů na Combi oceňuji, a upřednostnil bych je třeba před Thule, je to, že na jejich montáž není třeba žádné nářadí, je tam jen páka, která se zacvakne (tak jako originály na O3).

 

Těch slev je tam více, hlavně na exteriér doplňky.

  • Díky 1
Link to comment
Share on other sites

@cosby JJ myslel jsem si to, proto mě třeba udivilo, že na Thule je třeba k montáži spešl šroubovák pro dotažení. Já když viděl u taťky jak se montují origo příčníky na o3 tak mě to úplně nadchlo :) Instalace trvá tak 5 minut a z toho 4 minuty člověk ladí polohu, jak mají být ideálně od sebe :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
V 4. 4. 2022 na 8:46, JirikHL napsal:

Ahojte, chystám se kupovat příčníky na Combi a narazil jsem na celkem příjemnou slevu na originálním eshopu. Viz https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/pricny-stresni-nosic-octavia-iv-combi/p/5E7071151A  . Sleva je i na liftback. Co u těch originálů na Combi oceňuji, a upřednostnil bych je třeba před Thule, je to, že na jejich montáž není třeba žádné nářadí, je tam jen páka, která se zacvakne (tak jako originály na O3).

 

Těch slev je tam více, hlavně na exteriér doplňky.

Už jsou doma :-) Díky za upozornění.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...