Přejít na obsah

Příčníky, nosiče, držáky


Jan R.

Doporučené příspěvky

Máme takovýto box, nevím přesně typ, ale podle fotek to vypadá na stejné otvírání a všechno. Skladujeme jí rovnoběžně se stěnou na šířku. Kvůli Covidu byla 2 roky takto na stěně a letos v zimě bez problémů, zkroucená nebyla, fungovala skvěle. Bez hluku nebo výrazně zvýšené spotřeby.

Celkově můžu určitě doporučit, cena je sice vysoká, ale je to v podstatě bez kompromisů :). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motion XT XL je podle mě perfektní volba pokud potřebuješ co největší prostor ale zároveň řešíš hluk a spotřebu. Měl jsem půjčený XXL a jízda po dálnici s ním už byla očistec. Hluk nad 120 km/h opravdu velmi výrazný a nárůst spotřeby jakbysmet.

XL verze je sice o něco málo menší, ale výrazně tišší. Určitě neplatí, co píše @JirikHL, že je to bez hluku. Možná s přimhouřenýma očima do nějakých 60 km/h. Na okreskách už se vítr rozhodně ozývá a na dálnici pak docela výrazně. Ale oproti XXL je to pořád v pohodě snesitelné. Dálniční spotřeba cca plus 0.5-1 litr podle povětrnostních podminek s 2.0 TDI 110 kW.

Funkčně není co vytknout. Do boxu nezateče ani při největší průtrži, otevírání a zavírání jde snadno. Jen je třeba dbát na to, aby při plně naloženém boxu byl zavírací/zamykací mechanismus volný, jinak box nezavřeš. Na střeše je naložený box naprosto stabilní i při 140 km/h. Na manipulaci je lehounký a na střechu do dáš/sundáš sám levou zadní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@JirikHL @Bubaq Díky za postřehy. Já uvažuji o takovémto větším boxu kvůli tomu, že potřebuji aby se nám tam vešel kočárek a nějaký bordýlek kolem, abych nemusel vždy hrát tetris s věcmi v kufru. Pokud mu svislé skladování neškodí, tak ho asi uskladním na chalupě ve stodole.

 

A ještě se vrátím k příčníkům. Je nějaké doporučení kde/kam příčníky na střeše umístit? Např. přední ke středovému sloupku,....a tak?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@jenycek 

Já se inspiroval videem, které se objeví po načtení QR kódu na předním příčníku. V mém vlákně jsem dával odkaz. Přední cca někde nad B sloupek a zadní nad ten "tenký C sloupek" na zadních dveřích. V návodu jsou přesné rozměry, ale takhle od oka je to podle mě ok. 

 

Video hodím i sem přímo. 

https://www.skoda-auto.com/services/accessories-assembly-manuals

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
V 26. 6. 2021 na 11:03, Jan R. napsal:

Potkal jsem první O4 ( auto škodovky) s držáky na kouli. Taky by to šlo. Pro představu.

 

 

CC3A7255-F1F9-41E4-BE52-66D6B077CEF0.jpeg

Super to vidieť. Riešim teraz podobný problém napíšem to zvlášť. Očividne majitelovi nevadilo že v návode má písané rôzne desné údaje o tom ako používať ťažné pre nosič bajkov. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, má niekto prosím skúsenosti s nosičom na ťažné na 4 bajky na octáviu 4 alebo staršiu?  Mám pocit že to auto nezvládne. 

 

V manuály od auta sa uvádza aj taký parameter ako vzdialenosť nosiča od gule (smerom dozadu od auta). Pri O4 je to 70cm. Tiež sa uvádza že ak má auto zvyslé zaťaženie 80 pre príves tak pre nosič je to len 75kg.

 

Paradoxom je že samotná škoda ponúka v príslušenstve https://eshop.skoda-auto.sk/sk_SK/nosic-bicyklov-na-tazne-zariadenie-/p/000071105P nosič ktorý je vraj kompatibilný s O4 ale jeho dlžka prekračuje vzdialenosť od gule minimálne o 13cm v porovnaní s normou v manuály.

Tiež sa pri tom nosiči spomína, že je dôležité neprekračovať vertikálne zaťaženie uvedené v techničáku. To je 80 ale podla manuálu je to len 75 pri nosičoch na bajk. Takže výrobca v príslušenstve uvádza iný údaj ako je pre auto určené alebo sa sekol v manuály a môže to byť 80kg aj pre nosič na ťažné?

 

Zamýšlam sa preto nad tým či môžem na ťažné u O4 teda nasadiť nosič na 4 bajky - ak bude mať menšie, alebo rovnaké rozmery ako ten pre 3 bajky v originálnom príslušenstve a bajky na neho nahodiť tak aby spolu s nosičom som neprekročil 80kg (ale mal by som podliezť aj 75. 

Posledný parameter o ktorom som doteraz ani netušil že ťažisko všetkého čo sa naloží na ťažné nesmie byť ďalej ako 30 cm od gule inak klesá nosnosť ťažného :-(

Jediný nosič ktorý som na trhu našiel je tento: Buzz Buffalo 4. Ale výrobca aj tak chce zvyslé zaťaženie 80kg - a tu je problém kedže v techničáku je síce 80 ale pre nosiče je to len 75. 

Nemáte s tým niekto skúsenosti , nevozíte na oktávií 4 bajky vzadu? Neprasklo to niekomu - a v ktorej časti? Nechcem si zničiť nové auto resp. vyhodiť prachy za nosič ktorý nebudem môcť použiť. (viem že je možné dať bajky na strechu ale kvôli tomu som neplatil cez 900€ za ťažné :-(  ) 

 

vďaka 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 6 měsíců později...

Rád bych se s vámi poradil ohledně profilu příčníků na integrované hagusy u OCT4 combi.

Mohu si vybrat mezi klasickým obdélníkovým profilem (v řezu) a nebo aerodynamickým oválným průřezem. Podle mne:

 

(+) obdélníkový profil: o tisícovku nižší cena, menší rozměry průřezu (4x2,5cm) - lépe se přenáší, lépe se uvazují třeba gumicuky.

(+) oválný profil: nižší hlučnost a nižší odpor vzduchu, vyšší nosnost o 10kg

 

Co myslíte, které koupit? máte někdo zkušenost s oběma? Je třeba ten rozdíl v hlučnosti zásadní?    ... dosud jsem měl ty obdélníkové typy, při jízdě to zpívalo dost. Děkuji.

Editováno: , autor: Wdog
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...