Přejít na obsah

Teplota oleja motora.


bavor75

Doporučené příspěvky

Zdravím, nedávno som kúpil Scalu s motorom 1,5 tsi, 6 stupňový manuál, mám najazdené cca 2300 km. Všimol som si pri kontrole teploty oleja na palubnej doske, že pri diaľničnom tempe cca 130-140 km/h mám neustále teplotu oleja cca 105-108 °C. Teplota vody ukazuje stále 90 °C, ani sa nehne. Pri normálnej jazde  po okreskách cca 100 km/h je teplota cca 100 °C. nie je to veľa.? Porovnávam to preto, že som vlastnil pred tým Fabie 1,0 tsi 81 kw a 1,2 tsi 66 kw a tie mali teplotu na diaľnici  cca 94 °C, jedine na na dovolenke v HR v stúpaniach plne naložená max 102 °C. Na okreskách cca 91 °C. Ešte dodávam že od výroby mám namontovanú prípravu na ťažné zariadenie, kde by to malo chladiť ešte lepšie , myslím väčší chladič, ináč spúšťaný ventilátor chladenia atď. Ďakujem za akékoľvek odpovede alebo príspevky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja len cakam kedy vam tu teplotu oleja zrusia, alebo vyfiltruju ako to urobili s teplotou vody. Voda ti beha od 82 do 98st a ukazuje ti 90 tak si spokojny. Olej daju na 100st v rozsahu 90 az 110st a budes tiez spokojny. 

 

Jazdit neriesit olej okolo 100st je v poriadku. Do 110to ani neries. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem za príspevky, neriešil by som to, ak by som nejazdil pomerne veľa, vo firme jazdievam na Superbe 1,8 tsi 4x4 a tam teplotu ukazuje cca 102 °C, na Octavii 1, 4 tsi  nemám ukazovateľ teploty oleja, chodievam cca rovnako, tak som to nemal ako porovnať. V autorizovanom servise o tom moc nevedia  povedať. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netreba to riesit. To je normal. Po kupe som i ja sledoval, ze pri dialnicnom tempe to ide az k 110 (TDI) a pod 100 prakticky na dialnici ani neklesne, no ziadna vada to nie je. Proste , keby ten ukazovatel tam nie je, ani by sa to neriesilo.

Jedine na co ja davam pozor je, aby bolo aspon 50°C ked zacnem jazdit sviznejsie. Ale to uz vodu mavam na 90ke skoro, ked sa objavy 50ka na oleji. Dovtedy sa snazim ist bez prudsich predbiehani, ci razantnejsich zrychleni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Já mám s 1.2 TSi 81kW CYVB teploty na dálnici pokud je venku přes 30 běžně teplotu pořád přes 115 stupňů a běžně to přehupuje přes 120 už jsem viděl i 130, aniž by se teplota vody hnula.

Motor má už najeto hodně a pořád funguje takže bych řekl že je to normální :-) 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na který rychlostní stupeň po té dálnici jezdíš :D ? Protože 120°C indikovaných považuji dle návodu za hranici, kdy se olej nedegraduje. Ani chladicí kapalina už tou dobou nebude na 99°C, nevím kolik ten motor (s přetlakovou náplní) vydrží, kolik vydrží kapalina (nevařící), ale nad takových 105°C to asi nebude. Aby něco nefouklo, i víčko je problém. Osobně jsem ještě neviděl víc jak 113°C po příletu do kolony s AC, nebo trackday, ale je to asi o výkonu chladiče, chladiči olej/voda, kterým asi 1,2 TSI nedisponuje :)

 

V 17. 5. 2021 na 9:15, csabac napsal:

aby bolo aspon 50°C ked zacnem jazdit sviznejsie. Ale to uz vodu mavam na 90ke skoro, ked sa objavy 50ka na oleji. Dovtedy sa snazim ist bez prudsich predbiehani, ci razantnejsich zrychleni.

Ne, na 90ke vodu v tu chvíli nemáš bohužel. Olej je blíž motoru, ohřívá se dříve.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, bouchy napsal:

Na který rychlostní stupeň po té dálnici jezdíš :D ? Protože 120°C indikovaných považuji dle návodu za hranici, kdy se olej nedegraduje. Ani chladicí kapalina už tou dobou nebude na 99°C, nevím kolik ten motor (s přetlakovou náplní) vydrží, kolik vydrží kapalina (nevařící), ale nad takových 105°C to asi nebude. Aby něco nefouklo, i víčko je problém. Osobně jsem ještě neviděl víc jak 113°C po příletu do kolony s AC, nebo trackday, ale je to asi o výkonu chladiče, chladiči olej/voda, kterým asi 1,2 TSI nedisponuje :)

 

Ne, na 90ke vodu v tu chvíli nemáš bohužel. Olej je blíž motoru, ohřívá se dříve.

 

105-115 mám dle terénu na dálnici pořád pokud jedu 130 km/h a teplota vzduchu je přes 30 (tacho 140).

Nad 120 se dostávám pokud tlačím dálničním tempo na tachometrových 160 a držím více 5 stupeň a 6 dávám jen když udržuji rychlost po rovině/kopec

přes 120 se dostanu poměrně snadno, stačí vícekrát po sobě roztáhnout auto na 180+ na 5 stupeň. Pokud to drtím na hranici a přejdu přes 200 s 5 kvaltem tak to vyšvihne na těch 130 krátkodobě.

 

Bavím se samozřejmě o německých dálnicí v čr jezdím obvykle do 140 na tachometru, ale i tak často vidím 120 - stoupání na D1 to vyhřejí i na 6 stupeň.

 

Jinak nerad ti beru iluze ohledně chlazení oleje, ale motorizace od 1.0 TSi po 1.5 TSi mají naprosto stejný chladič oleje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozdravujem, minulý týždeň, so scalou 1,5 , prvý príspevok , pri teplotách cca 31° , jazda po dialnici , rýchlosť 145 tacho. teplota oleja stále 110-112° ,pri rýchlej jazde , krátkodobo  teplota oleja 115° , po zastavení a dochladzovaní motora cca 5 minút , mi vyskočila teplota na teplomeri vody na cca 110° , ručička teploty sa zdvihla asi na  2 sekundy a zaplo vetrák chladiča ručička okamžite klesla na 90° , v tom okamihu bola teplota oleja 104° , vetrák následne bežal asi 1 minútu .Naposledy som videl zdvihnutú ručičku ukazovateľa teploty vody nad 90° na vozidle škoda felícia 1,3 a 1,6....to len poznatok k pozorovaniu tepelného manažmentu chladenia motora scaly , asi to tak má byť, ináč olej som už dolieval cca 3 dcl. najazdených .4000 km, vizuálna kontrola oleja, je stále relatívne pekné žltý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...