Přejít na obsah

špatný teplý start


cuco

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

studeny startuje ok a teply uz nie tak to bude asi cidlo teploty kvapaliny termostat. si novacik pouzivaj funkciu hladat uz sa to tu pisalo 1000x

HLEDAT- v pravo hore

Moje auto se chová stejně při startu s ohřátým motorem, výměna čidla teploty a termostatu na to němá žádný vliv auto se chová stejně jako před výměnou.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Dobrý den,

 

chtěl bych se zeptat, zdali jste se někdo u MPI nesetkali s následujícím problémem.

 

Motor za studena nastartuje na jedno otočení startu, otáčky vyletí na 1500. Ideálně v zimě - to je úplně nejrychlejší.

 

Kdyžje motor zahřátý po jízdě, vypnu ho a třeba za 5 - 10 min startuji znova, tak je start normální - 3 až 4 otočení startéru, otáčky vyletí lehce přes 1000 a hned se stabilizují na volnoběh.

 

Když ale startuji motor tak hodinu po jízdě, tak je to děs. Startér točí a točí. Někdy musím na 2x. Pak se to celé oklepe a otáčky se horko těžko vyhrabou k volnoběhu. Pak stačí ťuknout do plynu a už to běží OK.

 

Za všech okolností auto jede normálně, sílu má, spotřeba je v pořádku.

Nevíte prosím kdokoliv, co s tím? Já už nevím a nechci měnit stylem pokus/omyl díly.

 

Moc díky!

Editováno: , autor: Ferdinand II
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vag jsem prošel. Mám nové čidlo na termostatu (házelo špatné teploty o 20°) po výměně se to zlepšilo. Měnil jsem lambdu, teď je o dost menší spotřeba. Čistil jsem senzory otáček (na vačce i na setrváku) a to nemělo žádný účinek. Na Vagu žádné chyby, hodnoty v normě dle DP.

Proto už jsem nevěděl a napsal sem ;)

Editováno: , autor: Ferdinand II
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych si přisadil na kapající vstřik. Simptomy tomu odpovídají.

 

Do sání nakape "zásoba paliva".  Tím pádem je ze začátku směs tak bohatá, že nejde nastartovat, pak se to postupně zlepšuje, napřed běží motor nepravidelně, za chvíli se zásoba paliva odpaří a chod motoru se vrátí do normálu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všem vám děkuji za příspěvky. Zaměřím se na ty vstřiky. Prve bych ale rád zkusil upustit ten tlak v palivovce. Nemůžu ale přijít na to, jak to udělat, abych nemusel odpojovat hadici. Nevíte někdo? Koukal jsem i do DP a u demontáže tam zmínka není. Z levé strany je jakoby našroubované víčko, ale nejde s tím hnout a asi by se to dříve ulomilo.

 

Poslední možnost je sundat listů i se vstřiky, dát je nad papír a sledovat, který a jestli bude kapat, jinak nevím. O se mi ale nechce ted dělat, protože je to časově náročnější a potřebuji, aby bylo auto operativně pojízdné. Ideální by bylo upustit tlak a zkoumat, co se bude dít za pochodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukal jsem na to a vpravo na liště žádné víčko není, jen tam normálně končí. Naopak vlevo je něco, co vypadá jako zátka (pod tím by to mohlo být?), ale zaboha s tím nejde cuknout. Zkoušel jsem to i sikovkama a nic. Ale bylo by to dobré, když bych nemusel sundavat hadici, jen to upustil a zkoušel.

Přidávám foto lišty, jak to vypadá. Na fotce je přímo můj motor.Screenshot_20210522-113123.thumb.png.f80921ad7814f37289050d62de115716.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak jsem zjistil ještě jednu novinku. Auto vůbec nemusí jet. Stačí, aby bylo horko, auto na slunci a už startuje blbě. Něčemu v motoru se nelíbí horko, když motor stojí, ale zaboha nevím čemu.

Mám dvě Fabky. Druhá, také 1.4 MPI (ale už AQW), je střep a má nalítáno 330tkm. Startuje vždy jako nic. Napadlo mě prohodit zapalovací modul, ale to fakt vařím z ničeho stylem pokus omyl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snímač na termostatu (jestli se bavíme o tom) jsem měnil, protože původní dával haluz data. Trochu se to zlepšilo, ale nijak zvlášť.

 

Na diag jsem nic neobvyklého nezaznamenal. Hodnoty dle DP jsou ok. Koukal jsem na hodnoty lambdy (je ale půl roku stará), čidla klepání, vstřiky, klapku, teplota a tlak vzduchu... Všechno je v toleranci.

 

Bezprostředně po jízdě startuje ok. Pak odstávka a startér točí, točí a motor sotva naskočí. Stačí drhnout do plynu a otáčky se okamžitě srovnají a už to drží.

 

Čistil jsem klapku, hledal netěsnosti (stříkal jsem sprejem na brzdy na berany, svody, okolo klapky), čistil jsem snímače otáček od špon a oleje, měřil jsem komprese... Prostě nic nenasvědčuje, že by v něčem byla chyba.

Editováno: , autor: Ferdinand II
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nieco z toho co pises je polopravda.Sam motor svojim startom za tepla ti to dokazuje.Ja k mojmu MPi pristupujem inak a zatial po 360 tkm som nemal taketo problemy.Ak rozoberiem sanie kukam ake su o kruzky ak neodstavaju idu nove.Ak meram kompresiu musim si byt 100% isty ze rozvody su ok aj mechanicky aj elektronicky.Ak vidim ze mechanicky ok ale skace hodnota ide novy snimac na kluku.Dalej kontrolujem vsetky vyvody zo sania.Podtlak brzd egr aktivne uhlie a podtlakova klapka.Ak toto splnim idem po elektrike.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co znamená přístup jinak? Já nejsem z těch, kdo na to kašle a pak až se něco přihodí, tak to řeší. Auto má v rámci možností nej údržbu. Bohužel tohle řeším téměř rok a fakt nevím, co s tím. Nechci vyměňovat pokus omyl.

 

Rozvody elektricky ok - co to prosím znamená? Jestli neskáčou otáčky? Mně skáčou +/- 32 tuším. Dokonce to dělalo každé 1.4 MPI, že mírně kolísají otáčky, tak jsem to blíže neřešil.

 

Co se týče senzorů otáček, myslíte, že v tom by to mohlo být? Bylo mi řečeno, že kdyz by byl KO, tak mi motor za tepla prostě nenaskočí, jenže on startuje normálně. Pouze když se nechá stát déle zahřátý, tak pak je problém a nejde to. Stejně když je ve vedru na slunci, tak ani jet nemusím a nechce startovat. Nevěřím už proto, ze by to bylo kapajícím vstřikem.

Měl jsem tip na čerpadlo, ale to je totéž - motor jede normálně v celém spektru otáček, tak nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...