Jump to content

Špatné starty zahřátého motoru po odstávce


Recommended Posts

Ale to je asi fajn nápad. Zkusím ho prohodit a zkusím prohodit i snímače otáček a uvidím.

Čidlo teploty na termostatu jsem dával nové před půl rokem. Mám nové i všechny filtry, svíčky a lambdu - furt stejné.

 

Zajímavé je, že po tom, co jsem vyměnil těsnění pod hlavou na té druhé (ta má 330tkm), tak to trochu dělá také, ale vždycky v pohodě naskočí a nemá tendence chcípnout.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dneska jsem měnil těsnění, co je nad klapkou v plastovém potrubí, protože bylo úplně tvrdé. Při té příležitosti jsem se rozhodl prostříknout klapku čističem brzd (před nějakou dobou jsem ji mel venku a čistil pořádně štětcem - tohle bylo jako prevence). Krom toho, že starty furt stejné, tak se asi v sání nakumulovalo více toho čističe a nevyvzlínal.

 

Po startu měl motor tendence chcípnout, klepal se a z výfuku šlo černo :o Nemohl jsem tím třeba podpálit ventily nebo něco oddělat? Asi to muselo hodně hořet...

Link to comment
Share on other sites

A na VAG se objevila závada - systém příliš bohatý. To jsem smazal. Nemohly se podpálit ventily nebo písty? Co katalyzátor?

 

Neuvědomil jsem si, že jsem tam toho nastříkal více a pak to nenechal vyvzlínat z beranů, kde navíc na dně byla loužička oleje (jsou projmuté).

Link to comment
Share on other sites

Když je směs bohatá, tah hoří špatně. Na to, aby se v motoru teplem něco poškodilo to chce čas. Minuta na volnoběh u právě nastartovaného = studeného motoru nemůže nic poškodit. Katalyzátor se u zatěžovaných motorů chladí bohatou směsí. Na to, aby směs v katalyzátoru hořela nemá kyslík.

Link to comment
Share on other sites

Čím tedy mohlo být, že se najednou linul čoud od někud z motoru? Z výfuku šlo černo, jako když startuje diessel v mrazu.

 

Každopádně díky za zprávu, to mě uklidnilo. Nejdřív jsem fakt nevěděl, co se děje, až pak mi došlo, že jsem tam nastříkali ten sajrajt v plechu.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Jo, to jo. Zarazilo mě, že to hulí černě a kromě z výfuku i od někud z motoru (jestli tam tedy nedoputovalo pod autem to, co šlo z výfuku). Anebo mě napadlo, jestli ten čistič nenavázal olej ze sacích beranů. Vím, že tam na dně trochu bylo.

Prostě to vypadalo hodně nezdravě, no.

Edited by Ferdinand II
Link to comment
Share on other sites

Jako jak co, no. Na tom autě jsem už dělal mraky věcí. Nebojím se toho, jen když něco zvořu, tak se pak děsím, co jsem oddělal. Takže tady jsem měl strach o ventily a katalyzátor.

 

Jinak dělal jsem si např. těsnění pod hlavou a to šlo samo. Pak servo, stahovačky, vůle ventilů...

 

Ještě ke špatným startům - nemůže mít vliv i drážkový řemen? Zkrátka po startu v tom někdy tak jako syčí a mechoš říkal, že mi prokluzuje řemen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...