Přejít na obsah

Výměna předních tlumičů Škoda Fabia II


novivo60@seznam.cz

Doporučené příspěvky

Dobrý den.

Obracím se zde prostřednictvím tohoto vlákna na všechny odborníky i nadšené opraváře aut o radu, jak přesně postupovat při výměně předních tlumičů na osobním automobilu Škoda Fabia II. gen. r. v. 2007.

Někde jsem se dočetl, že je třeba kvůli této samotné operaci stáhnout z kloubového hřídele hlavu ložiska čepu kola, bez toho prý hrozí poškození vnitřního kloubu kloubového hřídele, respektive jeho ložisek. Pokud toto je skutečně pravda, pak to pro mě představuje určitou komplikaci.

Při zevrubné prohlídce tam vidím nějakou speciální dvanáctihrannou matici, na jejiž povolení zřejmě bude potřeba nějakou speciální nástrčnou hlavici / oříšek /a pak to vidím na nějaký stahovák na kulové čepy, ten nevím, jakou konkrétní velikost, případně rozsah zdvihu na tuto operaci / demontáž čepů spodního ramene nápravy a čepů řídící tyče /, zakoupit.

Prosím o info, zda s tím máte někdo nějakou konkrétní zkušenost, zda by jste mě zde mohli popsat zevrubný postup demontáže a následné montáže, případně prosím o radu, jaký rozměr stahováku na čepy zakoupit, případně kde zakoupit oříšek na dvanáctihrannou matici.

Děkuji předem za veškeré rady a tipy k této výměně...

Děkuji...

S pozdravem Ivo NOVÁK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ivo všechno co sháníš zde na fóru je. Stáhni si dílenskou příručku,

přečti příslušná vlákna a pak se ptej na jednotlivosti. Z tvého dotazu

vyplývá, že o tom víš zatím málo a je třeba studovat. Nic extrémně

složitého to není, ale jistá zkušenost s ohledem na bezpečí tvoje a

tvého automobilu je zapotřebí. Případně řekni nějakému kamarádovi

co ví, co dělá a uč se od něho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den.

Děkuji za prvního reagujícího na můj příspěvek. Abych to vzal popořádku. Moc obšírně se zde na fóru touto problematikou zatím nikdo nezabýval. Dílenskou příručku k tomuto konkrétnímu vozu již mám. Zas za úplného amatéra se již nepovažuji. Nedávno jsem dělal kompletní repas tlumičů jak předních, včetně kulových čepů tak zadních tlumičů na podstatně jednodušším autě / Škoda Felicia /, kde nebylo nutné nic dalšího /těhlici /, vůbec sundavat a na kulové čepy spodní nápravy nebyl třeba žádný stahovák. Stahovák pružin již mám doma z repase té Felicie. 

Jen jsem se chtěl ujistit, zda je opravdu rizikové vyndávat ten tlumič bez toho, aby se stáhla ta těhlice. Rovněž prosím - sháním informace, jakou velikost   - rozměr stahováku na kulové čepy, jak spodního ramene, tak řízení zakoupit, případně, kde zakoupit ten speciální oříšek na dvanáctihrannou matici.

Samozřejmě nějaké praktické rady, jak se čeho případně vyvarovat, či jaký postup zvolit jsou vždy cenné.

Děkuji ...

S pozdravem Ivo NOVÁK

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý večer. 

Děkuji za reakci - videonávod uživateli Alma. Dle rady uživatele Sudetak jsem pečlivě prostudoval část originální dílenské příručky Škoda Fabia II. , týkající se této problematiky a zde se výslovně uvádí, že je třeba stáhnout hlavu ložiska čepu kola z kloubové hřídele jestě před samotným vymontováním samotného tlumiče z těhlice. Tak teď po shlédnutí toho videonávodu nevím, zda je na tom Roomsteru něco jinak...

Díky za veškeré Vaše názory...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poradí ti zkušenější co se tím živí, nejspíš to jde i na prasáka jak je v tom videu,

když vidím jak tam rve tu brzdovou hadičku ...

Neznám Fabii 2, ale já jsem demontoval z auta celou tlumičovou jednotku, tedy

stahovák na čep řízení (označení nevím, ale běžný typ na čepy), spodní čep jsem

nestahoval, ale povolil jsem tři šrouby na rameni. Musel jsem třírameným stahovákem

vytlačit poloosu a co se týče matice poloosy je to myslím 32 dvanáctihran běžně

k dostání. Dělal jsem to víc jak před desti lety, takže vše bez záruky ...

 

P.S. pro inspiraci

https://www.autokelly.cz/Product/GV-ST1516B/8469634

https://www.autokelly.cz/Product/GV-ST703A6/8469491

https://prislusenstvi-ke-gola-sadam.heureka.cz/gola-orech-dvanactihran-32mm-1-2_3/

Editováno: , autor: Sudetak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den.

Obracím se zde ještě s prosbou o info na uživatele Sudetak, ale samozřejmě budu rád když se k problematice vyjádříte kdokoli, kdo s tím máte nějakou praktickou zkušenost.

Chtěl bych jít cestou nejmenšího odporu a tak jsem se chtěl ještě zeptat, pokud bych chtěl nakonec tu hlavu ložiska z čepu kola stáhnout z kloubového hřídele, zda se bez vhodného stahováku neobejdu. Pokud ne, chtěl bych / mám přístup k třískovému obrábění /, vyrobit místo toho tříramenného stahováku jenom přírubu s vnitřním vylehčením do které bych udělal dvě díly v rozteči na závity na šrouby kol a středem bych vyrobil díru s nějakým jemným závitem / st. 1.25 - 1.5. mm /. Namontoval bych to rovnou na čelo brzdového kotouče na kolové závity a přes šroub bych to vytlačil. Mohlo by to takto fungovat...?

Děkuji předem za veškeré Vaše názory.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když budeš mít štěstí půjde poloosa vytlačit lehce a nic není potřeba.

Tvůj popsaný postup bez stahováku bude samozřejmě fungovat, já

jsem ho při prvním kole též neměl a použil jsem vyříznutý střed starého

plechového disku, který jsem podložil a díky šroubům poloosu vytlačil.

Origo stahovák používá tři díry pro šrouby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
  • Pawouk změnil název na Výměna předních tlumičů Škoda Fabia II

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...