Zetoxus Posted June 9, 2021 Share Posted June 9, 2021 Zdravím, mám fabii combi 1.0 81kw rv.2017 a chtěl jsem se zeptat jestli už někdo z vás měnil spojku, neskutečně by mě zajímalo kolik ve fabii vydrží když v rapidu vydržela 50 tisíc. Teď má moje fabie najeto cca 30 tisíc kilometrů, jezdím normálne a auto nijak zvlášť nezatěžuji. Máte nějaké zkušenosti? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martab Posted June 9, 2021 Share Posted June 9, 2021 Spojka vydrží podle toho, jak se s ní zachází, z počátku výroby měla 1.0 TSI se spojkami problém, kdy odcházeli brzo, ale to se řešilo a pokud spojka odešla, byla vyměněna na záruku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan R. Posted June 9, 2021 Share Posted June 9, 2021 150tkm musí určitě vydržet. Pokud za volantem sedí ,,pilot” je to různé. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rapid1.0 Posted June 9, 2021 Share Posted June 9, 2021 Ty inovované spojky co prý vydrží více byly v Rapidech (takže předpokládám, ze Fabie na tom bude stejně) montovány od 02/2018. Ve světě motorů měli tu předchozí a vysypala se jim dost brzo, ale zase za tím tahali karavan. 🤷♂️ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zetoxus Posted June 9, 2021 Author Share Posted June 9, 2021 před 14 minutami, Jan R. napsal: 150tkm musí určitě vydržet. Pokud za volantem sedí ,,pilot” je to různé. Právě že je to různé a nikde jsem se nedočetl, krom světa motorů, kolik vydrží. Oni v tom rapidu tu spojku celkem trápili, tak se to podle toho nedá moc soudit. Za mě si myslím že by těch 120-150tkm měla dát. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan R. Posted June 9, 2021 Share Posted June 9, 2021 Fabie nemá ani dvouhmotový setrvačník. První odejde ložisko, tím, že chladná rána bude vydávat zvuky a na funkčnost to nebude mít vliv, ale lamela to dá. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben06 Posted June 9, 2021 Share Posted June 9, 2021 před 59 minutami, Zetoxus napsal: Právě že je to různé a nikde jsem se nedočetl, krom světa motorů, kolik vydrží. Oni v tom rapidu tu spojku celkem trápili, tak se to podle toho nedá moc soudit. Za mě si myslím že by těch 120-150tkm měla dát. Na zdejším foru se to jistě taky obsáhle řešilo, po koupi rapida jsem hledal a informace našel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slapnahrabe Posted June 10, 2021 Share Posted June 10, 2021 Já měl tu původní spojku, co se jim rozpadla v testu, a když šel Rapid do světa s necelými 90 000 km, tak byla v pořádku. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RichardSA Posted October 9, 2022 Share Posted October 9, 2022 Jan. R. Vyzerá to tak že tie ložiská sú nekvalitné už od výroby. Mne to začalo na Fab3 MPi ševeliť po najazdení 10tis.km. Predchádzajúca Fab2 16V tam to pri 180tis. trochu ševelilo. Teraz som zistil že ak napríklad zaparkujem na parkovisko s miernym sklonom. Alebo na vyvýšený chodník s jedným kolesom tak to začne búchať ako kov o kov stlačím spojku prestane. Na rovinke O.K. a nikdy. Teraz otázka má to význam dávať reklamovať pokiaľ Škoda nemá nejaké pevnejšie inovované ložiská ktoré vydržia normálne aj 150 až 200tisíc bez týchto anomálií. Nemá to dať význam meniť pokiaľ to za 10tisc km začne znovu. Ako som sa tu dočítal už to neviem nájsť. Boli tam niektorý čo im to dva trikrát menili a to isté sa vrátilo. Vidím že to je aj problém nie len prevodoviek MQ100 ale aj prevodoviek MQ200 teda by ma zaujímalo čo si o tom myslíš. Nerád by som si dal vŕtať zbytočne do auta. Nemá to význam keď to znova začne po pár tisíc km znovu. Rozmýšľam aj nad výmenou auta za Fab4 MPi. A zjavne tento problém bude mať aj Fab4 predpokladám. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan R. Posted October 9, 2022 Share Posted October 9, 2022 Ano vznikne to i u Fabie 4 Já toto šetření objevil u Fabie 2 HTP také cca. v 10 tkm. Reklamaci jsem zkoušel, bylo vysvětleno dokud to funguje, rozebírat to nebudou ( 114tkm se na to nesáhlo, spojka O.K.). Pak Fabii3 jsem koupil MPi, začalo to hned první zimu, věděl jsem která bije, auto teď 118 tkm, vše původní jezdí dál. Ale pak jsem dokoupil ještě F3 1.0 TSi a tam ani po 30 tkm nic. U té se to neprojevilo, to samé u O4 po 32 tkm a teď mám také po 15 tkm nic. Je to jen problém základní převodovky, výměna řádově 6, 8 tis nepomůže, objeví se znovu. By muselo být speciální ložisko, aby se hned neopotřebilo. Vyřešil jsem-nastartovat a hned vyjet. Po 500 m to zmizí. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RichardSA Posted October 9, 2022 Share Posted October 9, 2022 (edited) V 9. 6. 2021 na 19:52, Jan R. napsal: Fabie nemá ani dvouhmotový setrvačník. První odejde ložisko, tím, že chladná rána bude vydávat zvuky a na funkčnost to nebude mít vliv, ale lamela to dá. Tiež myslím že nemá to význam. Teraz keď si sadli silentbloky zase do toho vŕtať s neistým výsledkom. Som sa stým zmieril. Už pred kúpou som vedel že sa toto môže vyskytnúť. Je to choroba koncernových prevodoviek. Viem že toto isté má veľa iných značiek. Stellantis, Renault a podobne. Dokonca aj na Mazdách sa to vyskytuje. Dal by som to spraviť iba za predpokladu že by vyšlo nejaké inovované ložisko kde by sa to už nevyskytovalo. Edited October 9, 2022 by RichardSA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan R. Posted October 9, 2022 Share Posted October 9, 2022 Kdyby se dalo zjistit, jaký výrobce ložiska je v prvovýrobě a dát tam druhovýrobu, pokud někdo vyrábí. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RichardSA Posted October 9, 2022 Share Posted October 9, 2022 Problém je ten že auto potrebujem každý deň, preto sa mi nechce šachovať s tým to tam nechávať dlhšiu dobu. Rozmýšľam že zavolám na Škoda linku nie autorizovaný servis. Posťažujem sa im čo na to povedia a nenápadne im naznačím či nie je iné inovované ložisko ako je tam z výroby. Nejaké ako sa vraví konečné riešenie. Dám im prípadne VIN čo povedia či ma odporučia to riešiť zo servisom. Však určite o tomto probléme vedia keď každé štvrté auto to robí pomaly. Servisom moc neverím. Pokiaľ nie je konečné riešenie sa vybodnem na to asi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben06 Posted October 9, 2022 Share Posted October 9, 2022 ŠA linka ti nijak nepomůže a odkážou tě stejně jen na AS 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arokysjerdno Posted March 12, 2023 Share Posted March 12, 2023 Zvažuju chip, nicméně jedna z firem uvádí po následné úpravě navýšení na 97 KW a kroutící moment 250 nm. Ale dle specifikace Fabia combi 3 r.v. 2018 1.0 TSi 70 ta spojka je dimenzovaná jen na max 200 nm ... odpálí to spojku ? co myslíte ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vojta.MM Posted April 6, 2023 Share Posted April 6, 2023 Spíše by to mohlo odrovnat převodovku. Prý jsou dělané s minimální rezervou. Na rozdíl od motoru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lancelot Posted April 7, 2023 Share Posted April 7, 2023 Chip tady má několik lidí a nezaznamenal jsem, že by někomu odešla spojka natož převodovka. Záleží totiž hodně na používání, pokud tomu nebudeš dávat plný kotel z 1500 ot. nebo jinak to extrémně zatěžovat, tak se životnost zkrátí jen nepatrně. U Pola jsem nechal čip naladit na 97kW a 210 Nm a zatím není problém a jede to hezky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martab Posted April 7, 2023 Share Posted April 7, 2023 Myslím že @kvetosm měnil spojku, protože prokluzovala, ale nebylo to hned a kdo ví jestli v tom měl chip nějakou zásluhu nebo ne… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kvetosm Posted April 9, 2023 Share Posted April 9, 2023 Ano ja jsem menil spojku. V určitych otackam mi prislo, ze proklouzla a jednou kdyz jsem jel docela dost svizne do dlouheho kopce, protoze si chtel nejaky zavodnik povodit F3 , tak jsem citil smrad :-)) ale jezdil jsem dal asi dva roky a necitil jsem ze by se to zhorsovalo a udajne to dela i prestavovac vacky ( nebo tak neco, moc se v tom zase nevyznam) Nicmene jsem koupil spojkovou sadu od LUK a nechal potahnout HDS57 tusim a nechal nedavno vymenit.. Celkove po vymene se mi zda, ze je to lepsi ve vsech smerech 🙂 Uz ani neslysim to tupy mlácení kdyz sešlapuji spojku pri stani napriklad.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shmaic Posted August 7 Share Posted August 7 Vyměněna spojka za Sachs, původní byla také Sachs. 127000 km, cena s prací 10000 Kč neautorizovaný servis. Nemusela se sundávat náprava, jak strašil Vaculík, šikula to tam nějak zázračně nasoukal shora, tedy nedošlo k seřízení geometrie ani radaru. Prvních 80000 jsem tomu dával povětšinou na max, možná před výplatou trochu méně. Od 80000 jezdím na LPG a úsporu. Už to bylo takové rozveklané. Teď po výměně, přesně, jak psal Vaculík, celé auto míň klepe, je to takové kultivovanější, po nastartování to zaklepalo, teď ne. Doporučuji. Uživatelé 1.2 by se nám asi smáli, ale nám to zas líp jede a míň žere, že:-) Přemýšlím, do čeho zainvestovat příště, ale to už je jiné téma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.