Přejít na obsah

Spojka


Zetoxus

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám fabii combi 1.0 81kw rv.2017 a chtěl jsem se zeptat jestli už někdo z vás měnil spojku, neskutečně by mě zajímalo kolik ve fabii vydrží když v rapidu vydržela 50 tisíc. Teď má moje fabie najeto cca 30 tisíc kilometrů, jezdím normálne a auto nijak zvlášť nezatěžuji. Máte nějaké zkušenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 minutami, Jan R. napsal:

150tkm musí určitě vydržet. Pokud za volantem sedí ,,pilot” je to různé.

Právě že je to různé a nikde jsem se nedočetl, krom světa motorů, kolik vydrží. Oni v tom rapidu tu spojku celkem trápili, tak se to podle toho nedá moc soudit. Za mě si myslím že by těch 120-150tkm měla dát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 59 minutami, Zetoxus napsal:

Právě že je to různé a nikde jsem se nedočetl, krom světa motorů, kolik vydrží. Oni v tom rapidu tu spojku celkem trápili, tak se to podle toho nedá moc soudit. Za mě si myslím že by těch 120-150tkm měla dát.

Na zdejším foru se to jistě taky obsáhle řešilo, po koupi rapida jsem hledal a informace našel. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Jan. R. Vyzerá to tak že tie ložiská sú nekvalitné už od výroby. Mne to začalo na Fab3 MPi ševeliť po najazdení 10tis.km. Predchádzajúca Fab2 16V tam to pri 180tis. trochu ševelilo. Teraz som zistil že ak napríklad zaparkujem na parkovisko s miernym sklonom. Alebo na vyvýšený chodník s jedným kolesom tak to začne búchať ako kov o kov stlačím spojku prestane. Na rovinke O.K. a nikdy. Teraz otázka má to význam dávať reklamovať pokiaľ Škoda nemá nejaké pevnejšie inovované ložiská ktoré vydržia normálne aj 150 až 200tisíc bez týchto anomálií. Nemá to dať význam meniť pokiaľ to za 10tisc km začne znovu. Ako som sa tu dočítal už to neviem nájsť. Boli tam niektorý čo im to dva trikrát menili a to isté sa vrátilo. Vidím že to je aj problém nie len prevodoviek MQ100 ale aj prevodoviek MQ200 teda by ma zaujímalo čo si o tom myslíš. Nerád by som si dal vŕtať zbytočne do auta. Nemá to význam keď to znova začne po pár tisíc km znovu. Rozmýšľam aj nad výmenou auta za Fab4 MPi. A zjavne tento problém bude mať aj Fab4 predpokladám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano vznikne to i u Fabie 4

Já toto šetření objevil u Fabie 2 HTP také cca. v 10 tkm. Reklamaci jsem zkoušel, bylo vysvětleno dokud to funguje, rozebírat to nebudou ( 114tkm se na to nesáhlo, spojka O.K.). Pak Fabii3 jsem koupil MPi, začalo to hned první zimu, věděl jsem která bije, auto teď 118 tkm, vše původní jezdí dál. Ale pak jsem dokoupil ještě F3 1.0 TSi a tam ani po 30 tkm nic. U té se to neprojevilo, to samé u O4 po 32 tkm a teď mám také po 15 tkm nic.

Je to jen problém základní převodovky, výměna řádově 6, 8 tis nepomůže, objeví se znovu. By muselo být speciální ložisko, aby se hned neopotřebilo. Vyřešil jsem-nastartovat a hned vyjet. Po 500 m to zmizí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 6. 2021 na 19:52, Jan R. napsal:

Fabie nemá ani dvouhmotový setrvačník. První odejde ložisko, tím, že chladná rána bude vydávat zvuky a na funkčnost to nebude mít vliv, ale lamela to dá.

Tiež myslím že nemá to význam. Teraz keď si sadli silentbloky zase do toho vŕtať s neistým výsledkom. Som sa  stým zmieril. Už pred kúpou som vedel že sa toto môže vyskytnúť. Je to choroba koncernových prevodoviek. Viem že toto isté má veľa iných značiek. Stellantis, Renault a podobne. Dokonca aj na Mazdách sa to vyskytuje. Dal by som to spraviť iba za predpokladu že by vyšlo nejaké inovované ložisko kde by sa to už nevyskytovalo.

Editováno: , autor: RichardSA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je ten že auto potrebujem každý deň, preto sa mi nechce šachovať s tým to tam nechávať dlhšiu dobu. Rozmýšľam že zavolám na Škoda linku nie autorizovaný servis. Posťažujem sa im čo na to povedia a nenápadne im naznačím či nie je iné inovované ložisko ako je tam z výroby. Nejaké ako sa vraví konečné riešenie. Dám im prípadne VIN čo povedia či ma odporučia to riešiť zo servisom. Však určite o tomto probléme vedia keď každé štvrté auto to robí pomaly. Servisom moc neverím. Pokiaľ nie je konečné riešenie sa vybodnem na to asi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 4 týdny později...

Chip tady má několik lidí a nezaznamenal jsem, že by někomu odešla spojka natož převodovka. Záleží totiž hodně na používání, pokud tomu nebudeš dávat plný kotel z 1500 ot. nebo jinak to extrémně zatěžovat, tak se životnost zkrátí jen nepatrně.

U Pola jsem nechal čip naladit na 97kW a 210 Nm a zatím není problém a jede to hezky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano ja jsem menil spojku. V určitych otackam mi prislo, ze proklouzla a jednou kdyz jsem jel docela dost svizne do dlouheho kopce, protoze si chtel nejaky zavodnik povodit F3 , tak jsem citil smrad :-)) ale jezdil jsem dal asi dva roky a necitil jsem ze by se to zhorsovalo a udajne to dela i prestavovac vacky ( nebo tak neco, moc se v tom zase nevyznam) Nicmene jsem koupil spojkovou sadu od LUK a nechal potahnout HDS57 tusim a nechal nedavno vymenit.. Celkove po vymene se mi zda, ze je to lepsi ve vsech smerech 🙂 Uz ani neslysim to tupy mlácení kdyz sešlapuji spojku pri stani napriklad.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...