Přejít na obsah

Termostat ve vozidle neotevírá


spoless

Doporučené příspěvky

Dobrý den, 

nedávno se měnily rozvody a do té doby bylo vše ok. Po rozvodech asi 4 dny na to jsem zjistil, že neotevírá termostat - objednal jsem tedy nový. Nový termostat též neotevíral, tak jsem to zkusil dát do varné konvice. V konvici oba termostaty při 87c otevírají. V autě při teplotě 99,9c neotevřel. Chyba tedy v termostatu nebude.

Podle slov mechanika je vodní pumpa v pořádku a auto je odvzdušněný. Nenapadá někoho prosím, kde může být chyba? 

Předem díky za odpověď.

 

Škoda Octavia 1.9tdi 77kw 2007

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 24 minutami, Mirek 835 napsal:

Bohužel jsi myslím,že odvzdušněné není. Jinak by termostat otevřel. Ale to je jen můj názor a zkušenost.

Děkuji za odpověď. Myslím si, že to je taky zavzdušněný (slyšel jsem to víckrát), ale mechanik pořád tvrdí, že to odvzdušněný je. Kde se prosím konkrétně octavia odvzdušňuje? Mechanik to dělal způsobem - otevřel nádobku s chladící kapalinou a jen dolíval. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nádobku bych nechal zavřenou a jezdil. Po jízdě je třeba, aby se roztočil ventilátor chladiče. Tím je jistota, že je otevřený okruh chladiče. Po vychladnutí dolít, případně opakovat. Tohle auto by mělo mít měřák teploty motoru ještě nezfalšovaný, ručička by se měla držet na konstatní hodnotě za běžné jízdy...pokud skáče, je zavzdušněno, případně problém s pumpou. Takový postup mi říkal servisák po výměně pumpy a kapaliny, odvzdušňovací body neříkal, nejspíš nejsou.

Každé auto by po dosažení provozní teploty mělo tuto udržet i na volnoběh v zimě, často slyším opak, but that's not my business...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Je to tu asi trošku OT, ale řeším nyní něco podobného.
Teplota motoru se podle budíku teploty na palubce nedostane ani na 1/4 tedy je na prvním záchytném bodě který tuším že značí okolo 40-50°C a když jedu z kopce nebo mám neutrál, tak to dokonce spadne až uplně dolu jako když se zapíná studený motor tedy pod 30°C. Všechny hadice ve kterých cirkuluje chladící kapalina jsou hodně teplé. Ještě jsem se s tím nesetkal. V autě je stále zima, i když mám topení naplno, tak fouká jen mírně vlažný vzduch tak 15°C ne více a je jedno jestli je venku 5°C nebo -10°C. Termostat jsem měnil před rokem z nový, chladící kapalinu jsem měnil letos v květnu a odvzdušnoval jsem nádržkou po výměně asi 3x (pro jistotu). Netuším čím by to mohlo být, nesetkal jsem se s tím aby auto neukazovalo teplotu ani na 1/4, netopilo a ještě po cestě z kopce ručička teploty uplně spadla dolu. Jedině kdy vyleze asi za 10 minut ručička na 90°C je když stojím s nastartovaným autem. Jak se rozjedu, do 1 minuty je to na 1/4 a pak uplně dole na 30°C. Setkal se s tím prosím někdo ?

 

Automobil:  Škoda Fabia 1.2 HTP 40kW (2003) bez klimatizace.

263811175_397287415484113_9048288100059958213_n.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...