Jump to content

Suchá DSG 7° a výměna oleje


GoofySK

Recommended Posts

Zdravím, mám motor 1.8 TSI a 7° DSG (2013/132kW).

 

Otázka č.1: jedná se o suchou nebo mokrou variantu?

Otázka č.2: pokud jde o suchou, co si myslím, tak se výměna oleje i tak provádí s proplachem (jako mokrá varianta) nebo se jen vypustí a doleje jak výměna oleje v motoru? Jde mi o to, jestli to můžu nechat na šikovném známém (který ale nemá vybavení na proplach) nebo raději do autorizáku.

 

Díky

Link to comment
Share on other sites

Díky. Takže výměna jak sem psal stejný postup jak při výměně oleje motoru? Zjednodušeně - vypustit, vyměnit filtr a napustit ano? Neboli, zvládne se to v garáži s běžným servisním vybavením?

Edited by GoofySK
Link to comment
Share on other sites

  • Pawouk changed the title to Suchá DSG a výměna oleje
  • 3 months later...

Zdravím vás,

neviem či som dal túto tému do dobrej zložky, ale chcem sa opýtať.

Mám Octaviu III r.v. 2014 1,6 77kW a 7 stupňový automat a neviem či a kedy treba meniť olej v prevodovke. V jednej predajni Škoda mi povedali že na 7mičke sa olej nemení že je tam celoživotná náplň. Kamarát, ktorý pracoval v Škodovke tvrdí že sa tam olej mení a je tam 5,5L. On má Passata 6stupňového.

 

Neviete mi  povedať ako to vlastne je?

 

Ďakujem

Link to comment
Share on other sites

Pokud si dobře vzpomínám, tak i u této motorizace bude převodovka DQ200, jako mám já v mé Octavii MR2016, 1.6 81kW. Tam není předepsáno, že se musí olej měnit. Já když jsem auto koupil, mělo najeto 182 tisíc km (olej neměněn). Při najetých 200 tisících km jsme výměnu oleje v převodovce provedli a původní olej byl "čistý jako nový", ale i přesto jsem rád, že ten olej jsem raději vyměnil. A jelikož se jedná o suché spojky, tak toho oleje tam tolik není. Jestli si dobře vzpomínám, tak já tam dal cca 1,8 litru (na 100% jsem kupoval dva litrové kanystry).

6 stupňová převodovka, co má v Passatu bude nejspíše mít mokré spojky a tam se toho oleje dává mnohem více a hlavně se má měnit pravidelně každých 60 nebo 30 tisíc km (to si nejsem jistý)

Edited by Krosta
  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

  • Pawouk changed the title to Suchá DSG 7° a výměna oleje
  • 3 weeks later...

Nedávno som bol v servise po 60 tisíc. Mám prevodovku DQ200. Všade čítam, že meniť olej treba pravidelne. Pri tejto prevodovke mi hovorili, že v spojkovej časti olej nie je, tak samozrejme nie je čo meniť. Olej sa nachádza v mechatronike. Je ho tam vraj cca 2litre. To mi tvrdili, že ten je doživotný. Vraj olej treba meniť v prevodovkách ktoré majú spojku v oleji, tam sa pri tých spojkách mení olej. Dal som vymeniť aj tie 2 litre aby som mal klud. Ale po tej info zo servisu a potom ako som si čítal, tak som na pochybách či mám dávať meniť nadalej. 

Ako je to teda s tou DQ200, treba tam v tej mechatronike meniť olej alebo nie? Neznamená aj tu doživotný (t.j. do konca záruky)?

 

Snád prerozprávavam tú info zo servisu správne. 

Link to comment
Share on other sites

v podstate máš prevodovku manuálnu kde radí robot - mechatronika

 

sú v nej dve oddelené náplne , dva litre oleja v prevodovke , v podstate to isté ako manuál , výmena nie je problém , materiál cca 50eur za dva litre a možno 1,5hod roboty ... interval to samozrejme nemá , držal by som sa rozumne ako pri manuály , dajme tomu 150tis km , skôr to ozaj význam nemá

 

samostatná náplň hydraulického oleja je v mechatronike , liter cca 20eur , tiež sa dá vymeniť ale asi to nikto robiť nebude chcieť , tu je dôležité aj plniace množstvo a tak trochu bez demontáže mechatroniky a poriadneho vyliatia si neviem predstaviť ako to urobíš ... neriešil by som

 

 

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, suri. said:

sú v nej dve oddelené náplne , dva litre oleja v prevodovke , v podstate to isté ako manuál , výmena nie je problém , materiál cca 50eur za dva litre a možno 1,5hod roboty ... interval to samozrejme nemá , držal by som sa rozumne ako pri manuály , dajme tomu 150tis km , skôr to ozaj význam nemá

 

 

 

ok, tak potom som nechápal správne. Myslel som, že v DQ200 je iba jedna náplň. 

 

Mechatronika je teda to ovládanie prevodovky? To sú neni tie "ozubené kola" prevodov?

Link to comment
Share on other sites

V 7. 11. 2021 na 9:24, LiveBomb napsal:

Doživotní náplň = do konce životního cyklu výrobku, tj. od jeho uvedení po stažení z trhu

Životní cyklus u  VWAG = 4-5 let (podle toho, jak u kterého modelu se provádí facelift). 

ahojte, dozivotna napln som si myslel, ze je bez vymeny. Ani v garazi u servisakov mi nevraveli, ze mam chodit na vymenu. Mam 1.6 tdi 77kw so 7st. automatom. Ked som auto kupil malo 184t km, teraz uz ma 240t km. Zatial som tam ziaden olej nemenil. Sam som zvedavy, ze aku maju zivotnost taketo typy prevodoviek.

Link to comment
Share on other sites

životnosť ? ťažko povedať , od 30 do 400tis km

 

odídu spojky , odíde mechatronika , odídu vidličky a ich uloženie , samotné mechanické opotrebenie prevodovky , ložísk ani synchronov nebýva ...  daj tam vymeniť dva litre oleja G055512A2 a jazdi ... hlavne niekomu kto vie čo robí 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
V 19. 11. 2021 na 7:26, suri. napsal:

životnosť ? ťažko povedať , od 30 do 400tis km

 

odídu spojky , odíde mechatronika , odídu vidličky a ich uloženie , samotné mechanické opotrebenie prevodovky , ložísk ani synchronov nebýva ...  daj tam vymeniť dva litre oleja G055512A2 a jazdi ... hlavne niekomu kto vie čo robí 

 

Do DQ200 patří olej  G055512A2, nebo G 052 512 A2

Edited by JasteR
Link to comment
Share on other sites

Kdo chce autu dopřát,olej v "suché DSG" si vymění.Zvlášť v převodovce,zvlášť v mechatronice.

Donedávna koncern VW nepovoloval u suchých DSG výměnu oleje v mechatronice,teď už ano-ale není nařízený,pouze při nějakém servisním zásahu týkající se mechatroniky.

Co je zakázáno jsou proplachy DSG mokrých,ale o tom jsem již psal.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Olej v automatu jsem nikdy neměnil ! Mám najeto 405 tkm. Spočítejte si kolikrát bych měl už měnit olej cca 7 krát ! Jen za výměnu oleje bych dal cca 40 tisíc Kč. Za to už mám celou převodovku po repasu a ještě 10 tisíc Kč mi zbyde , tak že asi tak k výměnám oleje v automatu.

 

Link to comment
Share on other sites

Spousta lidí nemá o rozdělení automatických převodovek ani páru,jak fungují atd,Berou info z různých fór kde co druhý je chytrý jak rádio a pak ty informace vypadají.Bohužel tak to je.Tím nechci říct,že zde nejsou fundovaní lidé,co vysvětli.Jen prostě někdo bude pořád šprtat a šprtat různé zavádějící informace.

Link to comment
Share on other sites

před 10 hodinami, M.Ko napsal:

Olej v automatu jsem nikdy neměnil ! Mám najeto 405 tkm. Spočítejte si kolikrát bych měl už měnit olej cca 7 krát ! Jen za výměnu oleje bych dal cca 40 tisíc Kč. Za to už mám celou převodovku po repasu a ještě 10 tisíc Kč mi zbyde , tak že asi tak k výměnám oleje v automatu.

 

Někdo celý život nechodí k doktorovi a dožije se 100 let. Někdo chodí k doktorovi prvidelně a zemře v 80 letech. Znamená to snad, že bychom měli přestat chodit k doktorovi? Ne. Měl prostě štěstí. To samé platí u převodovky a servisu. 🙄

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...