Přejít na obsah

Výměna rozvodů na 3.6 - Až nečekaně velký problém


OndraVy

Doporučené příspěvky

Ahoj,

dost už se ozvaly rozvody bzučením a s nimi podle diagu chyba čidla vaček a občasné špatné startování. Auto jsem raději odstavil do garáže a dal jsem se do hledání někoho, kdo bude schopný a ochotný rozvody vyměnit. Do autorizáku se mi upřímně nechce, zastavil jsem se tam a sami mi řekli, že ať jim to hlavně nedávám :D Zkouším tak tady, jestli by se nenašel někdo se zkušenostmi a přípravky na tento motor. Bydlím v Praze a otáčím se do Přerova, takže lokalita pro mě není větší problém. Díky moc chlapi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

cena čoho ? origo diely , náhrady?  len reťaze , lišty a napináky ? alebo aj oba prestavovače na vačkách , prípadne stenu čo je za nimi podľa potreby , plus kolesá , plus olejové čerpadlo ?

 

rátaj nápravu dole , prevodovku von , a čo to peknej roboty ... nič strašné ale za deň to nebude 

 

potom nastáva otázka ako je na tom zotrvačník , detto spojky v dsg , rovno nový olej do diferáku , rovno spraviť veci na náprave ked to bude dole a kopa vecí čo sa objaví ...

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Cena originálních dílů a to:

- řetězy,

- kluzné lišty,

- napínáky,

- ventily nastavování vačkového hřídele sání a výfuku,

- olejové čerpadlo.

 

Ozubené přestavovače na vačkách se dají vyměnit dodatečně, takže ty bych zatím neřešil.

 

S delší časovou náročností počítám, ale chtěl jsem vědět jestli to budou dva, tři dny apod.

 

Otázku výměny dalších dílů zatím nezvažuji ... apropo ... jsme v diskusi o rozvodech 3.6 ...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

apropo to má všetko súvis , vymeniť sa dá všetko dodatočne to je pravda,  logiku to akosi postráda ...  najčastejšie sú KO lišty ale osobne by som to urobil komplet , prestavovače by som zvážil po tom či rachtali a či majú ok zuby 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím o radu ...

 

Jako druhý majitel vlastním Superba II původem v ČR, r.v. 2011 s nájezdem 260.000 km a pravidelným servisem ve Škoda servisech.

 

Nejprve se mi na palubních přístrojích objevila červená kontrolka oleje. Po zastavení a vypnutí motoru a opětovném nastartování zhruba po 5 minutách se již neobjevila. Současně s tím jsem objevil návštěvu kuny v motorovém prostoru (rozedraný tapec haubny).

 

Zhruba po měsíci se mi objevila oranžová kontrolka motoru a výpis závad u autorizovaného servisu byla:

Závady na motoru:

- snímač teploty oleje,

- ventil 1 nastavení vačkového hřídele,

- přestavení vačkového hřídele sacích ventilů.

 

Od zjištění závady v autorizovaném servisu jsem se velmi pomalu přesunul ze servisu do svého bydliště zhruba 3km daleko a Superb je nyní odstaven.

 

Motorový olej je v mezích měrky oleje a je poslední 3 roky měněn 1/rok. Najedu zhruba 12.000 km ročně. Předchozí servis byl vždy škoda auto s proměnným intervalem výměny motorového oleje.

 

V příloze je zvukový záznam mé 3.6, který jsem nahrál v pravé části víka hlavy, kde se nachází rozvody motoru. Zkusil jsem nastartovat asi na 3 minuty. Dokud byly otáčky po nastartování vyšší, tak byl zvuk motoru celkem ok, ale po ustálení otáček volnoběhu zhruba po 30 vteřinách byl viz nahrávka.

Přijde mi, jako by nefungovaly napínáky řetězů (možná kvůli nízkému tlaku oleje). Zvuk z motoru zní jako traktor.

A teď babo raď ... je v háji olejové čerpadlo? Nebo je nefunkční jeden, nebo oba napínáky řetězu?

 

Nevím co s tím, protože bez opravy je auto neprodejné, i když je jinak ve velmi dobrém technickém i vizuálním stavu.

Osobně bych byl rád, kdyby se daná závada dala vyřešit opravou a vozidlo bych si rád ponechal, protože soudobé filtry DPF, močovinu a Hodně Trapné Pohony vozidel nechci ani vidět. Na druhou stranu dát až nehoráznou sumu za rozvody v autorizovaném servisu se mi příliš nechce, jelikož je to prakticky více než polovina hodnoty vozu.

Pro rekapitulaci níže uvádím seznam dílů po nacenění servisem s originálními díly Škoda.

Popř. je možnost volby některých z dílů díly z druhovýroby bez vlivu na kvalitu samotných dílů a tím i jejich životnosti (na čem by bylo možné ušetřit druhovýroba/Škoda díly)?

 

Již jsem se tu zmiňoval o nacenění rozvodů ve Škoda servisu s částkou minimálně 110.000 s dovětkem, že to může být až 140.000. Je to až sci-fi cena za rozvody, i když cena originálních dílů, do kterých je zahrnuto:

 

03H 109 465 A řetěz rozvodový

03H 109 503 B řetěz rozvodový

021 109 467 napínák řetězu

021 109 469 kluzná lišta

N 909 238 01 šroub s čočkovitou hlavou s vnitřním mnohohranem

03H 109 569 kolo rozvodové (D >> - 08.08.2011)

N 104 044 04 šroub s šetihranou hlavou (D >> - 08.08.2011)

03H 109 507 mapínák řetězu

03H 109 509 A napínák řetězu

03H 109 513 B kluzná lišta

N 106 139 01 šroub s válcovou hlavou s vnitřním mnohohranem (kombi)

WHT 008 987 čep

03H 109 570 E kolo rozvodové

066 109 514 A kluzná lišta

N 909 658 02 šroub vnitřní torx (kombi)

03H 109 087 D jedn. Stavěcí pro vačkovou hřídel

03H 109 088 D jedn. Stavěcí pro vačkovou hřídel (D >> - 08.08.2011)

N 911 180 01 šroub s šetihranou hlavou

03H 906 455 ventil řídící hřídel vačkový

03H 109 140 B těsnění

03H 103 151 B těsnící příruba

D 176 501 A1 silikonový prostředek lepící těsnící

03H 115 105 L čerpadlo olejové

WHT 002 780 O-kroužek

N 911 500 01 šroub s válcovou hlavou s vnitřním mnohohranem

N 905 969 06 šroub s šetihranou hlavou a podložkou samojistící

N 910 296 02 šroub dvojitý s šestihranem

N 105 524 02 šroub s šetihranou hlavou

03H 103 429 L víko ventilů s těsněním a šrouby (SÁKNE)

 

... odpovídá celkové ceně 90.707 Kč s DPH.

Plus práce, tak jsem zhruba na ceně 120.000 Kč.

 

Je tam prakticky všechno, až na vodní čerpadlo, které bych při rozvodech také nechal vyměnit.

 

Mám z toho dost špatnou náladu ;-( ;-( ;-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ako som pisal aj na DP  čo chceš počuť ? treba to rozobrať a zistiť čo tomu je , ešte pred rozobratím by som zmeral tlak oleja aby sme vedeli ako sa hýbeme ... veko sa dá aj pretesniť , prestavovačom na vačke nemusí byť nič , ale od stola to nikto nepovie ... nakoniec to bude skočené a zlomený klzák alebo podobná prkotina , dáš tam nový rozvod a bude to jazdiť ... bez toho aby sa to rozobralo ti to povie jedine veštec ...  škoda že nie je kombi , uvažoval by som nad tym 

 

vodné čerpadlo je na druhej strane a pokiaľ netečie nevidím dôvod meniť

Editováno: , autor: suri.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zatím mám Superba ve stále stejném stavu, tudíž odstaveného. Nikdo ze zdejších automechaniků nemá čas. Očekávám další informace o možné realizaci a ceně od nově osloveného automechanika. Pokud ani to nedopadne, tak budu poptávat další ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V týdnu se na to byly podívat 2 automechanici z jedné firmy, které zná můj otec a ti si motor poslechli a říkali, že to vypadá na vytahaný řetěz a pravděpodobně asi špatný elektromagnetický ventil nastavovače vačkového hřídele sání (typ ventilu dle diagnostiky), který nepustí olej do vlastního nastavovače vačkového hřídele.

 

Bohužel jim trvalo 3 týdny, než se na to přijeli podívat (prohlídku odkládali zhruba po 3 dnech, kdy jsem se je pokaždé snažil uznat) a pak mi stejně řekli, že toho mají hodně a dali mi kontakt na někoho dalšího, což jsem uvedl v předchozích příspěvcích.

 

Samozřejmě, že jakmile se to pohne z místa, tak sem napíšu výsledek 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takového človíčka tady bohužel nenajdu. Jediné co pro to můžu maximálně udělat je, že potenciálnímu automechanikovi dám dílenskou příručku k motoru 3.6 a zmíním se o nastavovacích přípravcích, které jsou k tomu třeba. Otázka, zdali se neurazí/nenasere, když ho budu "poučovat".

Kdybych měl garáž, tak bych se do toho snad i pustil sám. Krok za krokem podle příručky.

Přemýšlel jsem i o tom, že bych ty přípravky koupil a nechal je ve vozu. Hledal jsem je na internetu, ale nejsem si jist, jestli jsem dohledal ty správné.

Nemáte někdo linky na e-shopy na ty přípravky?

 

Díky suri 😊👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj,

dnes jsem konečně odvezl Superba autechanikovi, který mi byl doporučen.

Téměř po dvou a půl měsících odstaveného vozu se to konečně začíná hýbat.

Jakmile budu vědět více, tak sem hodím info.

Editováno: , autor: acesky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...