Přejít na obsah

Dlzka dodania novej octavie


SaHo

Doporučené příspěvky

Uvažovali jste někdo nad tím, že ty dlouhé dodací lhůty (nejenom u OIV) mohou být u Škodovky, potažmo u celého VW AG třeba  cíleně a uměle vyvolané a ona ta neustálá rétorika  ohledně pozdržených dodávek čipů apod., může být jen pouhá a dobře použitelná výmluva? Ony ty emisní pokuty nejsou zrovna malé a tak proč uměle nepozdržovat dodávky nových vozů a nepřesunout je cíleně třeba do dalšího období.  Osobně jsem byl přítomen rozhovoru dealera Dacie, který bez obalu řekl, že pro zájemce o čistě spalovací motor to není v současnosti tak jednoduché, buď vezme skladovku, nebo s krátkou dodací lhůtou  od objednávky má vůz s LPG (Dacií preferované vozy skrze emise), nebo si počká až se vyrobí určitý počet vozů na LPG a emisně se to dorovná se zbylými vozy na benzín/naftu. 

Ano teoretizuji, ale v hlavě Vám to nevrtá, nemůže  to i takto být? Dacie to asi nemá problém přiznat, koncern dobrovolně a veřejně nepřizná skoro nic, viz i ta "oblíbená" dieselgate, nebo  zprasené řetězové rozvody na TSI EA 111, kdy se to házelo na dodavatele aj..

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ano, to je známo, na druhou stranu obdobný text vyšel včera tj. 22.9. na webu "aktualne.cz" , kde je v posledním odstavci uvedeno navíc toto: 

 

 ....."Podle neoficiálních informací z automobilky už vozy z ploch zmizely, nyní se ale budou muset aktuálně vyráběné opět odkládat v nekompletním stavu, znovu se objevují velké výpadky v dodavatelském řetězci. Vyjádření automobilky zjišťujeme.".......

 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 43 minutami, DušanV napsal:

Uvažovali jste někdo nad tím, že ty dlouhé dodací lhůty (nejenom u OIV) mohou být u Škodovky, potažmo u celého VW AG třeba  cíleně a uměle vyvolané a ona ta neustálá rétorika  ohledně pozdržených dodávek čipů apod., může být jen pouhá a dobře použitelná výmluva? Ony ty emisní pokuty nejsou zrovna malé a tak proč uměle nepozdržovat dodávky nových vozů a nepřesunout je cíleně třeba do dalšího období.  Osobně jsem byl přítomen rozhovoru dealera Dacie, který bez obalu řekl, že pro zájemce o čistě spalovací motor to není v současnosti tak jednoduché, buď vezme skladovku, nebo s krátkou dodací lhůtou  od objednávky má vůz s LPG (Dacií preferované vozy skrze emise), nebo si počká až se vyrobí určitý počet vozů na LPG a emisně se to dorovná se zbylými vozy na benzín/naftu. 

Ano teoretizuji, ale v hlavě Vám to nevrtá, nemůže  to i takto být? Dacie to asi nemá problém přiznat, koncern dobrovolně a veřejně nepřizná skoro nic, viz i ta "oblíbená" dieselgate, nebo  zprasené řetězové rozvody na TSI EA 111, kdy se to házelo na dodavatele aj..

To je další z řady naprostých nesmyslů. Emisní pokuty jsou samozřejmě zakalkulované a s každým neprodaným/nedodaným autem si Škodovka snižuje tržby, ROI, obrátkovost, zvyšuje podíl fixních nákladů na každém autě atd. 

Nejdřív vědět, potom psát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čistě logicky máš mít pravdu, pak si ale stačí vzpomenout na elektromobilitu a logika u automobilek je někde jinde a nejenom u nich. Obecně zavedená logika, postupy a chování určitých subjektů dostávají v dnešní turbulentní a nepředvídatelné době docela na frak.   A co se týče započítávání emisních pokut do cen nových vozů? Vzpomněl jsem si na tabulku ze Světa motorů, která se objevila při zavedení emisní normy (pravděpodobně  Euro 6d) a kde polopaticky redaktoři  vypočítávali  zvednutí cen vozů o emisní pokuty od platnosti této normy, tj. dosavadní  ceny + nové emisní pokuty od doby platnosti té EU 6d. Nevzpomenu si na přesná čísla, ale tehdejší výpočty mně  šokovali, no  a dnešní ceny nových vozů jsou stále  nižší, než to redaktoři v té tabulce vypočítávali.  Znamená to snad, že tam dnes automobilka nezapočítává celou pokutu, nebo měla již dříve tzv. cenově nahrabáno do foroty, nebo to sám výrobce dotuje?

Taky si říkám, že by ten prodejce Dacie byl při tom rozhovoru (viz příspěvek výše) úplně mimo.....?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Píšu ti, jak to je v reále. Rozvíjení těhle cobykdyby fantasmagorických scénářů o tom, že si výrobní podnik záměrně zhoršuje všechny podstatné metriky, aniž by taková úvaha byla podložená byť minimální znalostí, je nesmyslné od A po Z. 

 

Na nějaká čísla z nějaké tabulky z nějakého vydání SM reagovat neumím 😄 . Zato stejně jako každý, kdo utrpěl nejzákladnější minimum ekonomického vzdělání, vím, že existuje celá řada jiných (moudřejších, efektivnějších a především běžnějších) řešení než ta tvá dvě (nezapočítává celou pokutu, má "nahrabáno").

 

Řadoví prodejci mají nulovou vazbu na strategické řízení automobilek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přikládám tabulku emisních pokut ze SM, kde jsem pro příklad našel  cenu Karoqu 2.0 TSI 140Kw DSG 4 x 4, která byla v roce 2019, tedy před platností nových emisních norem  840.900,- Kč.

Při použití tabulky  a po pouhém započtení 100% pokuty za emise od 1.1.2020 by měla být cena 983.875,- Kč, tedy pokud by tam automobilka započetla  celou pokutu za  emise. Ve skutečnosti tento vůz v roce 2020 po zavedení a platnosti nových emisních pokut  stál dle ceníku 896.900,-Kč, takže něco kolem 90.000,- Kč  lítá ve vzduchu. Ale třeba to bylo započteno u jiného typu vozu,  i když  Škodovka v té době neměla žádný ve větším množství zavedený a vyráběný vůz, z kterého by tzv. vyrovnávala emisní pokuty, tzn. tyto  by byly pod  emisním limitem.

Enyaq se ještě nevyráběl, Citigo iV v tom roce končilo a doprodávalo se pár kusů, pár iV Superbů asi taky nic moc to emisně nevytrhlo, u CNG vozů to samé, ostatní hromadně vyráběné vozy byly všechny taktéž  emisně nadlimitní.  Tak z čeho a v čem automobilka započítávala a vyrovnávala ty ceny emisních pokut?

 

Aby to nebyl jen ten Karoq, kterého se v té specifikaci taky nemuselo prodat až takové množství, tak ještě příklad u běžnějších modelů a dle srovnání přiložených ceníků a tabulky emisních pokut.

U modelu Scala 1.0 Tsi 70Kw,  lítá ve vzduchu jen cca 40.000,- Kč

To samé u modelu Fabia 1.0 Mpi 44 kW, kde lítá ve vzduchu cca 50.000,- Kč

 

Ale jak říkáš, automobilka samozřejmě zakalkulovala emisní pokuty do cen vozů a pokud ne, tak určitě  existuje celá řada jiných (moudřejších, efektivnějších a především běžnějších) řešení.........

Dacia to řekne na plnou hubu, že v pohodě dodává emisně přijatelné vozy a natahuje  dodávky emisně nadlimitních (i to se dá vyčíst z jejich  prohlášení), to jen Škodovka jedná efektivně a moudře a že by něco účelově zadržovala, tak to určitě ne. :-)

emisní pokuty v roce 2020.webp

karoq-cenik 2020.pdf cenik-Fabia-2020.pdf cenik-scala-2020.pdf

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je zřejmé že škodovka má s výrobou stále problémy. A klidně v tom může být záměr. Prodeje O IV celkově klesají, ruský trh je na nule a čínský trh je blízký nule ( je s podivem, že si údajně chybějící díly nenechají vyrobit tam a dovézt k nám...) čipy potřebné pro automobilový průmysl jejich samotní výrobci podle toho co se v médiích objevilo mají, neboť pro celkově nižší poptávku po nových automobilech o ně již není takový zájem. Polstrování také zvládli doplnit. Tak kde jsou ta auta co byla objednaná před rokem? 

 

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FORD a jeho české zastoupení se s tím taky nemaže. Na titulní webové stránce na Vás okamžitě vyskočí  tato hláška: 

 

Z důvodu vysoké poptávky a omezení dodávek jsou vozy dostupné pouze skladem bez možnosti zadání vozu do výroby. Podívejte se na nabídku skladových vozů zde

On už ten Vaculík (určitě má mnohem lepší přístup k informacím, než my všichni) ze SM, před více jak 3 roky říkával a to ještě před covidem a válkou na Ukrajině "Kupujte normální auta, nebudou", no a je to tady. Nejsou, nebo jsou, ale až za hóóódně dlouhou dobu a nakonec ani nevíme v jaké, že to výbavě oproti objednávce dorazí. Nakonec i v tomto tématu fóra jsem se dozvěděl, že zákazník co měl objednaný a již zálohově zaplacený Ford Mondeo ostrouhal, prostě na něj již nedošla řada, vrátily mu peníze a šmitec. Já vím, že zde převážně diskutují členové fóra, co mají objednanou OIV a stále na ní čekají, rozhodně tady nechci diskutovat abych je tímto naštval, prostě  občas sleduji vývoj na trhu a uvažuji proč tomu tak je, nebo může být. Bohužel, Škodovka v tomto směru na tom tedy nijak slavně není. 

Editováno: , autor: DušanV
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
  • Negativní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vaculíkovo "normální auta nebudou" ale nemělo co dělat s čekací dobou, ale s tím, že "normální" spalováky typu výkonných čtyř, šesti, osmi...-válců do budoucna nebudou a budou nahrazeny minimálně hybridy, kdy ten výkon doplní elektromotor, nebo čistě elektro auty. Takže ne, není to tady, normální auta stále jsou a budou. Sorry, ale souhlasím s @Bubaq, že jsi v tomhle mimo a hledáš v tom akorát nějaké spiknutí automobilek a konspirační teorie. Určitě by Škodovka záměrně nedodávala jejich nejžádanější model, který se v drtivé většině případů prodá v ekologicky ne tolik náročních verzích 1.0 TSI, 1.5 TSI a 2.0 TDI (tzn. pokuty za to, i dle tabulky, kterou jsi sám přidal, jsou jedny z nejnižších... a to je ještě navíc O3 a ne O4, která by na tom měla být ještě o něco lépe), protože je tam pokuta "pár desítek tisíc" Kč a ještě do toho platila své zaměstnance, které musí posílat domů, protože pro ně nemá práci. To je přece ekonomicky naprostá kravina, aby tohle Škoda dělala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 9. 2022 na 18:05, boban1108 napsal:

Tak to jsem byl jeden z posledních 😢. Podle dealera byla vyrobena už v červnu a nafasoval jsem jí předevčírem (objednána v polovině dubna 2021, tedy čekačka 17 měsíců). 

Už upravili článek z "Podrobnosti zjišťujeme" na:

Citovat

Auta od té doby firma postupně auta dokončuje, jak od dodavatelů chodí dodávky s chybějícími díly. "Nyní máme na odstavných plochách asi 20 tisíc vozů. "Mezi aktuální kritické díly patří bateriové moduly, elektrické posilovače brzd, bateriové vany nebo pohony a hlavy kol," říká pro Aktuálně.cz vedoucí komunikace Škody Auto Tomáš Kotera. Nyní se podle neoficiálních informací z automobilky znovu projevují velké výpadky v dodavatelském řetězci, a tak je pravděpodobné, že se počet nehotových vozů bude zase navyšovat.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 24. 9. 2022 na 8:33, DušanV napsal:

On už ten Vaculík (určitě má mnohem lepší přístup k informacím, než my všichni) ze SM, před více jak 3 roky říkával a to ještě před covidem a válkou na Ukrajině "Kupujte normální auta, nebudou", no a je to tady.

To je tedy hodně nepovedená manipulace Vaculíkových slov. Opravdu, co příspěvek, to perla. Zbytek viz @xmenadis výše.

 

Pojďme se spíš od těhle překroucených fantasmagorických úvah odpovídajících samozvaným "odborníkům na všechno" po 5. pivu ve IV. cenové skupině vrátit k tématu vlákna.

Editováno: , autor: Bubaq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přejete si vidět motor? Tak ten máme zrovna v tomto kousku, ale je to jenom litrové TSI pod plastem. A vy byste rád viděl i interiér, tak prosím zde, ale chybí výplně ve dveřích, na ty se můžete podívat v tom dalším, ale tam je jenom jedna sedačka. Infotainment? Ten bohužel nemůžeme zapnout, ale tady na obrázcích je to pěkně vidět. A cože? Vy se chcete projet? No to jste se zbláznil! Ale mám vzadu svou osobní trojkovou, ono to jezdí skoro stejně pane! A za kolik? No vy jste si toho navymýšlel, to máme světla která svítí, infotainment který funguje, převodovka která necvaká, tak to máme za rovné mega a hotovo to bude někdy 2025, pěkně pod stromeček. Pane, halóó pane, kam běžíte, tohle je únikovej východ, normální je támhle!!!

  • Líbí se mi 5
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, cross napsal:

Spíš se na něj bude možná chodit dívat pár týdnů přes plot k svému dealerovi, ale pořád lepší než oznámení po 2 letech, že na něj už nevyšlo, a tady pane máte nazpět svou zálohu, viz. ten FORD. 

 

Něco jako Škodovka teď uvažuje, má Mercedes již pár měsíců zavedeno:

 

Mercedes-Benz a nedostatek polovodičů: Vůz dodáme, později doděláme

Jako DO-DO se v dobách ČSSR označovaly vozy, které si po doručení museli lidé doma ještě dodělávat. Dnes automobilky plošně hledají způsoby, jak i při nedostatku polovodičů nezastavit výrobu. Některé skladují auta na letištních plochách a poté dodělávají, jiné osekají jejich výbavu či omezí dostupnost některých příplatkových prvků. A například Mercedes-Benz umožní zákazníkovi libovolnou konfiguraci vozidla, která ale v některých případech znamená zásadní prodloužení dodacích lhůt. Mnohdy však existuje možnost dříve dodat vůz, kde určité prvky výbavy nebudou dočasně fungovat. Zákazník podepíše, že s tím souhlasí, vozem jezdí a čeká na vyzvání ze servisu (nejde o svolávací, ale takzvanou servisní akci), že daný prvek už je k dispozici a bude doplněn.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, kober napsal:

Přejete si vidět motor? Tak ten máme zrovna v tomto kousku, ale je to jenom litrové TSI pod plastem. A vy byste rád viděl i interiér, tak prosím zde, ale chybí výplně ve dveřích, na ty se můžete podívat v tom dalším, ale tam je jenom jedna sedačka. Infotainment? Ten bohužel nemůžeme zapnout, ale tady na obrázcích je to pěkně vidět. A cože? Vy se chcete projet? No to jste se zbláznil! Ale mám vzadu svou osobní trojkovou, ono to jezdí skoro stejně pane! A za kolik? No vy jste si toho navymýšlel, to máme světla která svítí, infotainment který funguje, převodovka která necvaká, tak to máme za rovné mega a hotovo to bude někdy 2025, pěkně pod stromeček. Pane, halóó pane, kam běžíte, tohle je únikovej východ, normální je támhle!!!

Teď si mě fakt rozesmál :-D :-D Perfektní...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...