Přejít na obsah

Matrix LED + TOP LED, side assist - má smysl dodatečně dodělávat?


lukeluke88

Doporučené příspěvky

Dobrý den všem,

 

mám úplně nový Superb III 2.0 TDI 147 kW ve výbavě Style +. Mimo jiné tedy chybí Matrix LED vpředu a TOP LED vzadu a asistent mrtvého úhlu side assist. Chtěl bych se zeptat, jestli si myslíte, že má smysl toto si do auta nechat dodělat? Mám klasickou dvouletou záruku, což by mohlo být problematické, ale nevím, jestli by s tím mohli argumentovat i tehdy, kdy by závada byla na nesouvisející části vozu. Pokud bych do toho šel, tak bych pravděpodobně preferoval autorizovaný servis, co si o tom myslíte? Vím, že by to bylo významně dražší. Nebo byste to nechali až po dvou letech, až bude po záruce a možná i cena bude nižší?

 

Ještě bych se chtěl zeptat, jak řešíte problém s nabíjecím boxem na telefon před dsg - vždy mi to napíše, že se nabíjí a do 5 sekund, že nabíjet nelze. Telefon (iPhone 12 Pro) vkládám bez obalu, v kastlíku nic jiného není.

 

Moc díky za vaše rady a postřehy, mějte se fajn! :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Díky za odpověď, rozumím, ale z různých důvodů auto prodávat nechci/nemůžu. Spíš mi jde o to, jestli má smysl to dodělávat (je to o tolik lepší - Matrixy + TOP LED a Side Assist), jak mi to ovlivní záruku a jestli byste si to nechali udělat v autorizovaném servisu nebo radši v nějakém obyčejném.

 

Děkuji za rady :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

lukeluke - neviem či tušíš rozdiel medzi MATRIX LED a akýmikoľvek inými svetlometmi. To nie je o výmene svetlometu alebo keď niekto vymenil halogenové žiarovky za adaptér s xenonom. Toto je o celom systéme riadenia matrix svetlometov, riadiace jednotky, kamera, riadiaci software atď. Samozrejme že matrix svetlomety sú niekde inde ako akékoľvek iné svetlomety.

 

Side assist by zrejme išlo doplniť - ale napríklad cúvacie senzory sa dajú doplniť do akéhokoľvek auta (aj do žigulíka) ale so side assist sadou som sa nestretol - netvrdím že neexistuje. V tomto prípade sa jedná o senzory v zadných blatníkoch a vyhodnocovaciu jednotku, ktorá zobrazuje výstrahu niekde - nemusí to byť v zrkadle ale nejakou LED diodou.

Problém môže byť trochu, že zatiaľ čo cúvací senzor je namontovať pomerne jednoduché - sníma priblíženie pevnej prekážky u side assistu vyhodnocuje snímač mimo iné aj rozdiel rýchlostí tvojho auta a iného objektu. Snímač musí byť nainštalovaný tak, aby toto vyhodnocoval správne a nepískal ti neustále napríklad pri prejazde okolo zvodidiel, pätníkov, stromov pri ceste a podobne.

Kolegovia vyššie píšu jednoznačne - buď to prežiješ bez týchto pomocníkov alebo predaj auto a kúp nové.

Či sa ti to páči alebo nie, tvoje zadanie bohužiaľ nemá racionálne riešenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 24. 8. 2021 na 19:22, OpelInsi napsal:

lukeluke - neviem či tušíš rozdiel medzi MATRIX LED a akýmikoľvek inými svetlometmi. To nie je o výmene svetlometu alebo keď niekto vymenil halogenové žiarovky za adaptér s xenonom. Toto je o celom systéme riadenia matrix svetlometov, riadiace jednotky, kamera, riadiaci software atď. Samozrejme že matrix svetlomety sú niekde inde ako akékoľvek iné svetlomety.

 

Side assist by zrejme išlo doplniť - ale napríklad cúvacie senzory sa dajú doplniť do akéhokoľvek auta (aj do žigulíka) ale so side assist sadou som sa nestretol - netvrdím že neexistuje. V tomto prípade sa jedná o senzory v zadných blatníkoch a vyhodnocovaciu jednotku, ktorá zobrazuje výstrahu niekde - nemusí to byť v zrkadle ale nejakou LED diodou.

Problém môže byť trochu, že zatiaľ čo cúvací senzor je namontovať pomerne jednoduché - sníma priblíženie pevnej prekážky u side assistu vyhodnocuje snímač mimo iné aj rozdiel rýchlostí tvojho auta a iného objektu. Snímač musí byť nainštalovaný tak, aby toto vyhodnocoval správne a nepískal ti neustále napríklad pri prejazde okolo zvodidiel, pätníkov, stromov pri ceste a podobne.

Kolegovia vyššie píšu jednoznačne - buď to prežiješ bez týchto pomocníkov alebo predaj auto a kúp nové.

Či sa ti to páči alebo nie, tvoje zadanie bohužiaľ nemá racionálne riešenie.

Je ten Matrix o tolko lepsi ako bixenon DLA? Cital som aj nazory ze ten bixeon svieti lepsie...mas to porovnane? Len ma to zaujima.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z principu nemůže bixenon svítit celkově líp, protože mu chybí to dynamické zatmívání. 

 

Přímé porovnání LED vs xenon mám z Oktávky, kde (když pominu dynamické zatmívání) je osvit plus mínus srovnatelný, ale i tak mi LED přišly o něco jasnější a kontrastnější. Ale kdybych sednul do auta a nevěděl, jaká technologie svítí, nepoznám to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oktavka ale nema SLA/DLA,takze tam sa to zrovnavat neda.Superb s bixenonom ale SLA/DLA ma a svieti skutocne paradne,po vymene vybojok,ako tu niekto spominal ozaj az napocudovanie dobre.Jediny vyrazny rozdiel bude vo farbe svetla.Tam bude ledka s Matrixom vyrazne kralovat oproti bixenonu,ale nie v kazdej situacii a nie kazdemu to jasne biele svetlo moze vyhovovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 30 minutami, Bubaq napsal:

Z principu nemůže bixenon svítit celkově líp, protože mu chybí to dynamické zatmívání. 

 

Přímé porovnání LED vs xenon mám z Oktávky, kde (když pominu dynamické zatmívání) je osvit plus mínus srovnatelný, ale i tak mi LED přišly o něco jasnější a kontrastnější. Ale kdybych sednul do auta a nevěděl, jaká technologie svítí, nepoznám to.

Neviem ci myslime uplne to iste ale tvarovanie svetelneho kuzela na svojich svetlach mam (zatienenie ked ide protiiduce auto). Aj ked samozrejme ta mechanicka clona sa asi nebude dat porovnat s vypinanim led diod. Ja som skor myslel osvit v roznych svetlnych podmienkach LED/xenon. Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal som Superba III s xenonmi s tvarovaním svetelného kužeľa ako píšeš a najazdil som na ňom asi 10tkm. Predtým AFL bi-xenony od roku 2009. V súčasnom aute mám Matrixy.

Každá z týchto technológií má svoje výhody ale celkove je na tom určite lepšie dobre urobený Matrix, proste technologia mechanickej clony to nedá.

Samozrejme matrix a matrix môžu byť dva úplne rozdielne výsledky - počet LED diod ak zostaneme u koncernu napríklad medzi O IV a ako čítam napr. u Tuarega je mám pocit 4-násobný takže presnosť vykreslenia protiidúceho auta a teda osvetlenie zvyšku cesty, kde nikoho neoslňujem je úplne niekde inde.

Xenon má jednu výhodu a to že natáča svetelný lúč do zákruty. Preto aj v horskom teréne so zákrutami 180° vždy osvetľuje cestu. Moje AFL tiež lepšie svietili pri jazde v obci - svetlomety boli roztiahnuté a svietili na chodníky, matrixy väčšinou svietia pri nižšej rýchlosti a v obci len ako stretávacie svetlá.

LED má len určitý uhol svetla a nedokáže osvetliť výjazd zo zákruty s menším polomerom. Navyše napríklad u môjho predchádzajúceho auta bi-xenon mal ešte zabudovanú H7 ktorá svietila do strán pri prudkých zákrutách (to čo škodovka prisvetľuje akože corner funkciou hmlovky) čo bolo úplne geniálne pri jazde v zákrutách.

Čo vie zase matrix je, že prisvieti nielen na pravú krajnicu pri protiidúcom aute, ale aj na ľavú. Takže vidíš napríklad jeleňa pribiehajúceho do cesty z ľavej strany alebo pri predbiehaní osvetlí ľavým svetlometom 100m dopredu krajnicu a je jasné či tam je cyklista v protismere v čiernej bunde bez odrazky alebo nie je. To bi-xenon nevie.

Editováno: , autor: OpelInsi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...