Přejít na obsah

Auto nestartuje


Doporučené příspěvky

Zdravim Vas, pratele a soucasne prosim o radu. Na uvod zrovna upozonuji, ze jsem zena, tudiz prosim trochu polopaticke rady :-) Mam Skodu Fabii 1.4 16v, benzin, 63kw, r.vyroby 2007, najeto 95tis.km.

Auto jezdilo do posledni odstavky v pohode. Pak jsem mela zdravotni problemy a byla nucela nechat auto vice nez rok stat na parkovisti. Po uzdraveni jsem po tak dlouhe dobe samozrejme ani nezkousela nastartovat a rovnou nechala auto odtahnout do servisu. Tam mi dali novou baterii, svicky, olej, filtry, dofoukali gumy, umyli atd. Pri vyzvednuti rikali, ze je vse ok, jen se projevila na diagnostice zavada vynechavani 1.valce, kterou smazali a nebyla trvala. Odjela jsem, asi 20km, auto jelo normalne, jen mi teda nezkontrolovali klimu a auto po vynuti motoru spustilo na par minut ventilatory. S mechanikem jsme se domluvili, ze dojedu jeste za par dni na doplneni klimy a pripadne kontrolu na diagnostice ohledne toho valce, protoze me to znervoznilo. Prej si ale nemam delat starosti, autko je ciste a v pohode. Jen jim to pry na zacatku nechtelo chytit, ale po pridani aditiva do benzinu to startovalo dobre. Za 3 dny sednu do auta a traktorovity zvuk pri startu me naprosto vydesil, nic podobneho se mi nestalo. Znovu zkusim nastartovat, zase..tak volam do servisu, ze to bude baterka. Druhy den prijeli mrknout na parkoviste, neslo jim nastartovat, ale uz to nevydavalo zvuk jako traktor, tocilo to, ale proste nechytlo. Ze si to odvezou do servisu a ze maji pocit, ze rozvody. Zacala jsem mit pocit, ze me vodi za nos, stale oddalovali odtah, vypis z diagnostiky pry smazali, uz jsem mela strach, abych se mi hluboce nevybila nova baterka, tak jsem si k nim jela vyzvednout klice od auta, ktere jsem jim dala a auto jsem nechala odtahnout jinam.

 

Po 14dnech v 2.servisu mi byla vymenena zapalovaci lista, pry zpusobovala vynechavani toho 1.valce. Kazdy den to v servisu startovali, aby si byli jisti, jinak by mi pry vymenili i vstriky, ktere se jim nelibi, ale ze jim to vzdycky chytlo, tak vymenili jen tu listu, s tim, ze ted neni co opravovat a kdyby to blblo, tak vstriky. Druhy den sednu do auta a hadejte? Ano, zase traktorovity start a nic, nejede. Takze jsem zase volala zpatky do 2.servisu a ten hned, ze to je zakon schvalnosti, ze jim to tam kazdy den startovalo a tak, ze si auto pristi tyden odtahnou a musim nechat vymenit vsechny 4 vstriky.

 

Panove, jak to vidite? Mate nekdo podobnou zkusenost? Nejak uz neverim tomu, ze je to vstrikama a obavam se toho rozvodu..ty byly delane pred 3lety, maji najeto malo.

 

Co byste mi poradili? Uz jsem z toho otravena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S traktorovitým zvukem neporadím - příčin může být asi víc, rozvody v nejhorším, ale co ty vstřiky... Kdoví jestli tam (po vypuštění) nalili nový benzín? To by bylo asi to první, co by  měli udělat, když měli info, že auto rok stálo. No nejspíš ne - když to léčili aditivem. U rozvodů nemusí hrát roli jen počet najetých kilometrů, ale i stáří a zacházení. Doufejme, že nikdo nikde v servisu to auto nerval po asfaltu se zařazenou rychlostí a podobně. Jestliže dělali celkovou údržbu, měli zkontrolovat i prověšení řemenu.

Co s tím? No těžko říct. Spíš to vidím na pokusy výměnářským způsobem, než opravu skutečné příčiny. Ano, vstřiky mohly nasát bordel (ono kdo ví, co a jak se má udělat, musí-li se vyměnit palivo, tak určitě i včetně vstřikovačů), v 95 tkm by rozhodně neměl být problém. Proč je neotestují na stolici, nezrepasují?

Třetí věc, co může způsobit špatný zvuk motoru je předstih nebo dávka paliva - časování (vadné čidlo, el. instalace).

Tohle je ověřený motor, problémy nemívá, pokud je o něj pečováno. Dovolím si navrhout přesunutí do sekce Fabia II, soudě dle r.v. a wattáže :)

Chápu, že šlo o přerušení provozu ze dne na den, ale snad někdo to auto mohl 1x za měsíc projet, trochu dobít a občerstvit benzín - na dlouhé odstávky doporučuji N98, OMV Maxxmotion, nebo aspoň slušnou dávku aditiva (VIF, stabilizátory benzínu...). Já vím, ono se řekne... Dnes už paliva bohužel nejsou na dlouhodobé skladování - táhne to vodu, separuje se to, nezapaluje. Proto raději eliminovat biosložku.

Navrhnul bych najít si garážníka, co ale umí dobře tipovat závady, třeba je to prkotina (repas vstřiků, vyčištění systému).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky bouchy, to bylo prvni, co mi servisak rekl, ze udela.vypustit stary benzin..dolil 10l noveho. Ale kdyz jsem koukala na mnozstvi benzinu, tak tam proste nechal i ten stary a jen pridal novy a pak aditivum :-( to ze me jeste delal blbce, kdyz jsem mu kvuli tomu volala, jestli to opravdu vypustil..tak ze ano, ze tam dal asi toho noveho benzinu vic, ze myslel, ze mam 30l tank! A ted, co clovek nadela? Fakt jsem z toho uplne nestastna. Nejradsi bych to auto sesrotovala. Clovek vrazi penize do servisu a ma z toho kulove. 

Jak to myslis, jestli to auto v servisu nervali se zarazenou rychlosti? 

Na stolici se pry testuji jen diesely, jsem nekde cetla, tak nevim.

Nemyslis, ze je lepsi poprve mrknout i na ty rozvody? Jde to nejak zjistit, aniz by se musel vyndavat cely motor? Nebo treba zkusit tlaky valcu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tom případě to jde za ním. Nechat úředně změřit množství benzínu, které tam zbylo, a srovnat to s tím, co on údajně vypustil. On se bude vymlouvat, že te benzín už je zlikvidovaný - na což má povinnost vést evidenci; PHM a další odpady jsou nebezpečný odpad, za který oni musí platit a evidovat. No a dále vést argumentaci, že vlivem jeho lži došlo na nevědomému poškození součástí motoru pod dojmem, že špatný stav vlivem odstavení byl napraven.

"Naředit" místo vypustit a vypucovat (když ne jinak, tak dalším benzínem) je běžná praxe - je to rychlé, levné (dokonce velmi výdělečné) a ve valné většině případů nikdo nic nepozná, protože benzín obvykle netrpí na nečistoty, nebo separaci tuhých složek. Jen je dole v nádrži voda, s lihem... Nejsou na to potřeba žádné nástroje, ani diagnostika.

Víc už bych se s tím servisem bavil jen přes právního zástupce. Radši dár 30k jemu, než 2x servisu. Kromě toho výlohy bude platit viník.

S rvaním vypnutého motoru přes rychlost - bylo to tu někde psáno, že nějaký dobytek někomu rval jeho zamčenou a rychl. stupněm zajištěnou Fabii TSI přes (svoje) parkoviště (možná je to někde v sekci FII/III motor TSI). Dotyčný měl auto jinde a odřené pneumatiky. Vyjádřil jsem pochybnost takové auto vůbec startovat, protože stačí natažený řetěz, nebo skočený řemen (ten je v FII 1,4) a je konec - buď traktorový zvuk, nebo ani nenastartuje, mezitím už se likviduje motor (potkané písty, zničené rozvody a třeba i hlava na vyhození). Tohle neberu na lehkou váhu, údajně se stalo, že TDI (jiná koncepce, rozvod podobný) neodjelo z hor, když se "pohoupalo" na kvaltu bez ruční brzdy ve svahu. Aspoň je to naučilo začít používat tu páku mezi sedadly... Podle mě zrovna toto je nesmysl, ale tahání o x metrů je problém. Nesmysl, pokud rozvody jsou OK a nedrží na dobré slovo (a v tom může být trocha pravdy).

Pro info - ruční brzda působí na zadní kola, neřeší to všechny pohyby, "socka odtah" je vždycky navijákem po kolech, rameno používá snad jen MP a jejich asistence. Už jsem viděl rvát na plošinu auto bez kol(a), nebo s kolem do pravého úhlu.

Servisy si vymýšlí různé pohádky, u sebe jsem na "pokusu" o repas (kdyby něco) domluven. Proti kvantům dieselových motorů, co jezdí, je to prkotina, kterou ne každý musí/chce dělat. Když nic, 4x vstřikovač stojí odhaduji 6000 a je nový.

Když dělat rozvody, tak důkladně - značky vám doporučí někde v tématu FII motor - rozvody, určitě i s vodní pumpou a dalšími částmi. Motor se musí vyvěsit. Rozvody jsou spotřebka, servis tohle zvládne. Nechat si ukázat ty staré.

Tlaky válců - otázka, jestli je teď vhodné točit motorem (naprázdno).

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten problem je v tom, ze uz nejaky benzin ubyl, jak jsem dojela domu a pak domu z druheho servisu. Navic tim, jak to meli v 2.servisu, kvuli te liste a taky to furt startovali a zkouseli, tak vis, ze taky ubyva. Nicmene tam stale nejaky je. Ale to aditivum by prece vsechen ten "bordel" nejak vyrusilo, ne? Dali tam Eurosol,ci co. Ja jsem presvedcena, ze zavada byla zpusobena v 1.servisu a nechali me vedome odjet uz se spatnym autem, protoze si rikali, ze zenska jako ja, stejne nic nezmuze. A mam pocit, ze opravdu nevim, jak na ne. Kdyz jsem chtela dodatecne vypis z 1.servisu, tak ze pry uz to smazal. Po telefonu mi dokonce pred vyzvednutim auta nabizeli, jestli nechci, aby mi s tim zrovna zajeli na STK, ale ze jezdi do vedlejsiho mesta, ze tam maji kolegu, ktery to necha za uplatu projit. Coz me zarazilo, protoze jsem nikdy s autem zadne problemy nemela a chci auto co jede.Taky se pak hrozne zajimali, do ktereho servisu s tim ted pojedu. Proste vsechno nejak spatne. Vubec netusim na koho se obratit. Jak jde udelat rozbor toho benzinu? Jak uredne? Myslite, ze to nezvladne jiny autoservis? Ted premyslim, zda se mi to vsechno vyplati anebo mam to auto odvezt rovnou na vrakoviste. Fakt jsem z toho uplne na dne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevymyšlejte kraviny  s rozborem benzínu. Akorát vyhozené peníze.

Změnit servis-mechanika.

1,- jako první potom co je zde psáno bych dělal  rozvody na přípravek-kontrola

2,- svíčky -kontrola a vyčištění

3- výměna palivového filtru nikde jsem neslyšel že by ho někdo řešil

4- profouknutí potrubí do motoru při výměně filtru

5- změření tlaku paliva před startem a připadně při startu

 Potom bych teprve startoval a pochopitelně nový benzín

 

Aditivum vám zaprasený system neopraví a ani filtr nevyčistí, Vzal bych v potaz poškozenou kabeláž od zvěrě, vysypaný výfuk taky umí pěkně potrápit. zaoxidované konektory.... ale to až v dalších krocích.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojky Almo, diky za reakci.

 

svicky byly kontrolovany, jsou nove, prehazovali je, vse ok, v poradku.

Zbytek reknu, aby udelali. Jen se zeptam, jak to myslite, nechat udelat kontrolu rozvodu na "pripravek"? Omlouvam se, jak zenska nevim, co mate na mysli tim pripravkem. Jako, ze by to slo nejak i bez vytazeni motoru nebo jak?

 

Jinak mate pravdu, se soudnim znalcem jsem ted mluvila a taky me z toho rozboru zrazoval, ze to se vubec vsechno servisum tezko dokazuje, jakmile auto pri predani nastartovalo a odjela jsem, byt by to bylo 10km.

 

Moc dekuji za rady a postrehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kontrola rozvodů je velice jednoduchý úkon. není myšleno na opotřebení, ale na správné časování, tím spíš co vše se už s motorem dělalo. Zjistí se tím správné postavení mechanických částí motoru navzájem k sobě. Kliková hřídel, vačková sací a vačková výfuková musí být u každého motoru v přesném mechanickém časování vůči sobě navzajém. Pokud tomu tak není tak motor nebude správně fungovat už z principu čtyřdobého motoru.

Vám potom všem popsaném se hlavně zaměřit na tlak paliva během startu a běhu motoru. Tato hodnota cca 4bar se dá zjistit pouze změřením manometrem. Nijak jinak se  to ověřit nedá.

 

Motor se samozřejmě vytahovat nemusí. A při takových problémech se nic nepřehazuje, protože pokud mám např. jednu svíčku-vstřik....vadnou, tak přehozením v rámci motoru poruchu neodstaníte. Pokud mám vadnou svíčku např. v prvním válci, tak když ji vyměním třeba z druhého válce tak se nic nezmění. Ideál je přehodit z jiného 100% funkčního motoru. To pak ano.

 

Ještě jedna poznámka, ale tam si jistý nejsem-neživím se tím.  Určite máte motor 1,4 16V 63kW !! z roku 2007?

Tedy 63kW a  ten motor má zapalovací lištu? Protože tyto motory pokud vím mají zapalovací cívky na svíčkách. Ale toto berte s rezervou.

 

Editováno: , autor: Alma
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Almo, moc dekuji.

 

Prosim, napsal byste mi jeste 1x polopaticky, co jim mam rict, aby udelali? On me rposte rekl, vymeni se vsechny 4 vstriky a hotovo, ale do toho se mi nechce, pokud nevim, zda je samotny motor v poradku.

Jak byste tedy v servisu na mem miste postupoval Vy?

Me rikali, ze rozvody nepozna, ze by to museli jedine vytahnout cele ven a pak dat nove, coz je blbost, kdyz nemaji najeto. Tak ja fakt nevim.

 

Rekla bych, aby poprve vyjeli diagnostiku, pak kontrola rozvodu (ale jak-lze to nejak popsat, aby mi netvrdil, ze by to musel leda cele sundavat?) a zmereni tlaku paliva pri startu a behu.

To vynechavani 1.valce tam evidentne totiz stale je a proto to prej startuje/nestartuje jako traktor. Pri jizde ze servisu jsem zadny podezrely zvuk neslysela, auto jelo, zdalo se, normalne.

Ty vstriky bych myslela normalne zkusit prehazovat mezi sebou, jestli se zavada nepresune na jiny valec, ale to asi az po kontrole rozvodu?

Pane boze, abych se jeste ucila chapat motor...to jsou dnes sluzby :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rychle utíkejte pryč- Pokud mechanik neumí ověřit rozvody tak bych ho nenechal ani nafoukat kola. Vy nemáte co mechanikovi říkat, to musí vědět on.

Změňte servis. Pokud nechcete tak požadujte odstarnění závady za nějakou cenu. On vymění vstřiky a to není zrovná levné a když se stav nezmění kdo ty vstřiky a zbytečnou práci uhradí?

Jinak už se vtom tedy ztrácím pokud je tam diagnostikovaná zavada zapalovaní na nějakém válci tak z toho valce vezmu svíčku a zapalovací modul a dám ho do vedlejšího. To je práce tak na 10minut. Pokud se zavada přestěhuje tak máte stopu. Pokud ne tak taky. Potom se udělá to samé ale se vstřiky.  A v pořadí takovém jak píšu. Daleko jednodušší a rychlejší je prohodit svíčky a civky než vstřiky.

 

Ale říkám utíkejte pryč někam jinam. Nebo si nějak ošefujte ať z vás netahá jenom peníze.

 

Editováno: , autor: Alma
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, mam v planu nechat to odtahnout jinam, uz do 3.servisu :-( zacinam ztracet nadeji na nejaky vysledek. Ale nejak si rikam, co takhle reklamace aspon v tom 2.servisu? Predavaci protokol samozrejme nedavaji, ale mam popis zavady(auto nestartuje) na kopii od chlapa z asistencni sluzby, ktery ji podepsal, kopii dal me i servisu, je tam vsechno stav km, adresy..to jsem si prave predtim pozichrovala aspon u odtahovky. Zavada nebyla timto vyresena, dojela jsem domu, auto zase nestartuje. Co myslite? Da se reklamovat s tim, ze si ale auto dam spravit nekde jinde? Tam uz neminim jit, kdovi, co by si vymysleli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do AS, ktery je nejbliz asi 35km jsem mela naplanovane odtahnout to prave hned po tom 1.servisu, ale byla dlouha cekaci doba a me uz se vybijela ta nova baterka, tak jsem potrebovala nekoho, kam to muzu dat rychle, abych neprisla o tu baterii.

Nicmene, do AS jsem psala email tento tyden znova a technik mi rikal, ze je nejlepsi, kdyz to spravi tam, kde uz to bylo, protoze oni sami vi, kde uz prestali. Ze v tomto pripade nema ani origo diagnostika nejaky extra vyznam. Taky mi z AS napsali, ze to je tezko na dalku rict, ale doporucuje prehodit vstriky, jestli se zavada stehuje na jiny valec..pokud ne, je zavada nekde v motoru. A ze prvni valec se pocita od prevodovky :-)

Takze ja ted nevim, z ktere na kterou..kam s tim. Ten autorizak by byl asi nejlepsi, ale chut do toho nemaji a mozna bych cekala dlouho. Tady ovsem sami vyjeba..ci, jak vidno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Janinka napsal:

Ale to aditivum by prece vsechen ten "bordel" nejak vyrusilo, ne?

Ne, aditivum má obvykle fungovat tak, aby postupně rozpouštělo úsady tam, kde je benzín. Tohle je nepřímovstřik, takže omyté má být všechno včetně sání za vstřikovačem a i sací ventily atd. (což je dost velký rozdíl od motorů kde se vstřikuje přímo = do válce). Pak ještě má teda být vliv na stabilizaci benzínu atd. co inzeruje třeba VIF. V jiném tématu se vedou vášnivé diskuse. Vám bych radil na nějaké aditivum po vyřešení najet. Seznam "top" třeba na heurece může napovědět.

 

před 8 hodinami, Janinka napsal:

v 1.servisu a nechali me vedome odjet uz se spatnym autem, protoze si rikali,

Zhruba tak nějak. Pokud člověk není šíbr, hlavonožec se žvejkou nebo hodně neodbytný, nehnou prstem víc než musí. V tomto případě i využití situace.

Benzín se analyzovat nedá - ne za lidské peníze. Jakože by tam byla zakódovaná značka, kor při mixu - nereálné. Teď hlavně vypustit a pořádně vyšplouchat celý systém. Na archivaci auta mi doporučili třeba Aspen 4T - litr stojí 130 Kč :) - ale zase to můžete startovat i v obýváku a nemá to biosr*.

Svíčky dle VIN, nevymýšlet voloviny - sice to člověk neovlivní, ale za 800 jsem tam dostal NGK nebo Bosch patřičného typu.

Ten palivový filtr jsem předpokládal, ale u benzínu něco vydrží, snad byl v historii měněn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc Vam obema dekuji za napady. Panove, ja ted jeste premyslim, nez najdu novy autoservis, jak to udelat se servisem cislo 2? Ve ctvrtek jsem si vyzvedla auto, nastartovalo, v sobotu uz zase ani tuk, vymenena zapalovaci lista. Reklamace? Jak ji provest? Nemam zadne zkusenosti. Uz nemam chut do toho servisu znovu jit a nemuzu vyhazovat penize oknem za jejich tipovacky. Starou listu jsem si odnesla, byla-li to vubec ona. Zitra budu jeste volat na COI, abych se poradila, ale od Vas to bude mit nejspis vetsi prinos :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, a ty vstřiky by byly daleko dražší to už jsem psal. Prostě musíte sehnat myslícího mechanika a ne měniče dílů, který se možná jednou trefí. Ale do té doby budete vše platit. Bohužel toto je běžná praxe.

Tak ještě jednou a naposledy

pokud to auto jezdilo, tak by měly být rozvody OK, Pokud je tam chyba na diagnostice na nějakém jednom válci, tak by to ale mělo jít nastartovat a klepalo by to jak ten traktor.

Pokud už to nejde vůbec tak nabít zkontrolovat baterku a ověřit palivovou cestu včetně tlaku paliva při startu. Taky hodnotu napětí při startu.  To že to nestartuje je možné že aditiva a zásahy jako dolítí benzínu, čištění a  bůhví co ještě tu situaci ještě zhoršily a celé se to přicpalo. navíc že startér točí motorem ještě neznamená že řj. motoru má dostatečné velké napájení. Navíc jste těmi pokusy o start nejspíš uchcaly svíčky.Tohle jsou věci na které nepotřebujete kupovat žádné další díly. A normální mechoš si s tím poradí. Dokud nebudou ověřeny výše uvedené  věci tak nepřistupte na další kupovaní nějakých dílů. Ty vstřiky jdou taky ověřit  v garáži. alespoň orientačně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...