Přejít na obsah

Zkušenosti z přechodu z Octavia III na Octavia IV


pinkano

Doporučené příspěvky

Abych nebyl negativní, začnu pozitivy:

 

- lepší umístění displeje, sice není tam, kde by měl být a to aspoň o 10cm výš, ale je to lepší než v Octavia III

- lepší konektivita přes BT pro Apple Carplay, načte se automaticky samo, konečně :) 

Negativa, věci které nechápu

- každý třetí start cca zahlásí nefunkčnost parkovacího asistenta, musím vypnout zapnout motor

- nemožnost vypnout asistenty řízení, hlídání čar napořád

- nemožnost nechat zapnutá světla, nutnost zmáčknout vždy po startu

- pouzdro na brýle nad zpětným zrcátkem - u předchozího modelu se dalo zmáčknout celé pouzdro a vyklopilo se. Teď je potřeba nahmatat část pro otevírání a naopak při zavírání se nesmí tato část zmáčknout, jinak se pouzdro zase otevře, zkoušel to vůbec u testování někdo? 

- těch pár tlačítek pod displejem, které by měly být nejvíce používáné jsou prakticky nanic, proč tam je nastavení tlaku kol? To používá člověk 3x za rok? Proč tam není programovatelná možnost nebo něco, co se používá častěji, typu teplota mínus teplota plus. 

- Než se načte displej, vychladí nebo vyhřeje se interirér tak jak nechci, funkce klimatizace vždy tak minutu nedostupná

- Škodovácká mapa je totálně mimo, často navede do protisměru nebo někam úplně mimo

- Písty u kufru, když ho nechám otevřený třeba 10 minut tak nejde skoro zavřít, je potřeba použít hrubší síly, nechápu

- Laura je prakticky úplně k ničemu, nerozumí nebo udělá přesný opak (Lauro, přitop a ona sníží teplotu.. )

- pro větší telefony je přihrádka k ničemu, když je v telefonu kabel na nabíjení, výdechy klimatizace neumožňují připevnit jakýkoliv stojan na telefon, takže se musí válet někde kolem řadící páky

 

 

Jinými slovy, vše co fungovalo u modelu III je teď nepoužitelné u modelu IV, pro mě velký krok zpět. Hlavně že svítí logo škoda pod dveřmi

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, DušanV napsal:

Tzv. ztvrdlé písty pátých dveří při delším otevření jsou i u jiných škodovek, měl jsem to a mám  na všech Fabiích, co jsem doteď měl, tedy nic nového. 

To je možné, přišlo mi, že to u modelu III fungovalo lépe, možná subjektivní pocit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, Rapid1.0 napsal:

Takže další příspěvek (a rovnou i téma, protože těch je tedy na problémy nové Octavie asi málo) jak je nová Octavie hrozné auto. 

 

Hádám, že tady se fasovalo. 

Nevím co bych fasoval, platím 8700 měsíčně za operativní leasing, nájezd 30000 ročně plus tažné zařízení.. platím ze svého, nic neodpočítávám u firmy, jsem OSVČ, neodpočítávám ani DPH

Editováno: , autor: pinkano
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, DušanV napsal:

Tzv. ztvrdlé písty pátých dveří při delším otevření jsou i u jiných škodovek, měl jsem to a mám  na všech Fabiích, co jsem doteď měl, tedy nic nového. 

To co má toto nemá žádná jiná škodovka musí si to člověk zkusit. To je něco nového. Stačí 2min na přímém slunci a člověk má pocit, že to zavírání zůstane v ruce. F3 je hračka proti tomu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, Jan R. napsal:

To co má toto nemá žádná jiná škodovka musí si to člověk zkusit. To je něco nového. Stačí 2min na přímém slunci a člověk má pocit, že to zavírání zůstane v ruce. F3 je hračka proti tomu.

Přesně to jsem zažil včera, kufr otevřenej půl hodiny, protože jsem nosil různé věci a pak to zavřít byl fakt zážitek... OK, mám si asi připlatit za automatické zavírání kufru, ale nutit mě tímhle způsobem je trošku divný

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to sis Octavii před objednáním operáku nevyzkoušel? 90% věcí co si uvedl by tě nasralo i během předváděcí jízdy. A tady na fóru už to taky zaznělo x krát.

 

A necituj přímo předchozí příspěvek, 

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemohl jsem si zvolit Octavii III bohužel, takže moc jiného nezbývalo. Nebo snad SuperB za 13000 tak to už je lepší jíž do Mercedesu. Každopádně jsem myslel, že nový model rovná se to samé co předchozí plus vylepšení. Zajímalo mě, jestli jsem sám komu tohle všechno vadí nebo zda ostatní mají podobnou zkušenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víš co znamená myslet...hov*o vědět. Přesně proto jsou předváděcí jízdy. 

 

Jak píšu, jestli tě zajímají zkušenosti ostatních, pročti si témata v sekci OIV. O problémech se SW, digitalizací na úkor mech. tlačítek atd. atd. jsou toho tady stovky příspěvků.

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OIV má snad denní svícení? Tak proč světla. Denní svícení se snad zapína VŽDY když nastartuju auto a při nižší viditelnosti nebo dešti automaticky přepne na střetávací světla. NEBO SE PLETU???

Tak tohle jsem na zkušební jízdě opravdu nezkoušel, přišlo mi že to snad ani jinak nemůže být. Nestrašte že to tak nefunguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, nechat otočný knoflík na světla v poloze svícení, ty obrysy dole vepředu plus žádné svícení v zadu mi chybí. Navíc ty senzory nefungují, kolikrát je špatná viditelnost plus lehký déšť a nesepne se nic, mám rád, když jsem vidět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, pinkano napsal:

- lepší umístění displeje, sice není tam, kde by měl být a to aspoň o 10cm výš

O kterém displeji je řeč? OIII...poslední auto s infotainmentem a výdechy ventilce, kde mají být.

 

před 4 hodinami, pinkano napsal:

- nemožnost nechat zapnutá světla, nutnost zmáčknout vždy po startu

Automat nefunguje? Jsem myslel, že manuálně rozsvěcuju světla (tunely, kolony) jen já. Kolíkrát tak často (v jednom počasí, či denní dobu) nastupuješ, že ti to vadí?

 

před 4 hodinami, pinkano napsal:

- pouzdro na brýle nad zpětným zrcátkem

Věc, která se asi dělá před jízdou, tudíž se nikdo moc nezabýval "haptikou". Brýle nepoužívám, po vjetí do lesa nevidím nic.

 

před 4 hodinami, pinkano napsal:

- Než se načte displej, vychladí nebo vyhřeje se interirér tak jak nechci,

Celkem podobný stav. V zimě se tedy určitě nic nevyhřeje, v létě nechávám otevřené dveře, dokud nefoukne studený vzduch.

 

před 4 hodinami, pinkano napsal:

(Lauro, přitop a ona sníží teplotu.. )

Autě za 800k asi nebude nějak pokročilá AI s deep learningem. Jistě existuje seznam "zaručených" frází. Speech recognition není easy task.

 

před 4 hodinami, pinkano napsal:

- pro větší telefony je přihrádka k ničemu, když je v telefonu kabel na nabíjení,

Co zkusit kabel s "bočním" úhlovým konektorem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 42 minutami, pinkano napsal:

Přesně tak, nechat otočný knoflík na světla v poloze svícení, ty obrysy dole vepředu plus žádné svícení v zadu mi chybí. Navíc ty senzory nefungují, kolikrát je špatná viditelnost plus lehký déšť a nesepne se nic, mám rád, když jsem vidět.

Nechat ho mohli, ale je už od r 96 a evidentně chtěli změnu. První škodovka s opravdu desingovým interiérem, neladil by jim. Jen programátoři to celé zabili.

Já objevil, když se zapnout stěrače třeba i ta mlha aut. se zapnout potkávací. S přívěsem se ale nezapnou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u jiných aut a věřím že i u OIV pokud jsou zapnuté stěrače do polohy "snímač deště" tak po dvou-třech cyklech stěračů za sebou se zapnou automaticky hlavní světlomety a zadní světla. Ručně zapínám pouze když jedu na "tekuté stěrače" s vypnuté ty mechanické. To je většinou na dálnici a tam stejně zapínám zadní mlhovku protože ve vodní tříšti zadní světla stejně nevidět.

Pokud jde o to být viděn (a plně souhlasím že je to velmi důležité, zejména třeba proti nízkému slunci, o tom není žádná diskuze), tak denní LED světla je vidět o 3 ligy lépe než střetávací čočky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, OpelInsi napsal:

Pokud jde o to být viděn (a plně souhlasím že je to velmi důležité, zejména třeba proti nízkému slunci, o tom není žádná diskuze), tak denní LED světla je vidět o 3 ligy lépe než střetávací čočky!

Být viděn chci být hlavně zezadu při dnešních poměrech na dodržování bezpečné vzdálenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ve slunečném počasí pokud zrovna nemáš černou uvidíš dříve auto než zadní světla - ty moc přes den neuvidíš že svítí.

Co mne ovšem víc děsí u OIV - bohužel mám pocit, že škodovka, která si zakládala v éře samostatnosti na bezpečnosti teď hodně polevila - jsou brzdová světla. Pro mne jsou na dnešní poměry velkých LED ploch extrémně malá. Tenký krátký zalomený pásek lehce neviditelný... Z toho mám obavu.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, pinkano napsal:

Přesně tak, nechat otočný knoflík na světla v poloze svícení, ty obrysy dole vepředu plus žádné svícení v zadu mi chybí. Navíc ty senzory nefungují, kolikrát je špatná viditelnost plus lehký déšť a nesepne se nic, mám rád, když jsem vidět.

Za deště se to dá nastavit, po 3-4 setřeních se světla automaticky rozsvítí. V nastavení vozidla ta funkce je. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...