Přejít na obsah

Zkušenosti z přechodu z Octavia III na Octavia IV


pinkano

Doporučené příspěvky

@attim Skusal si ostrek kamery? Mne to pomohlo, ked som potreboval lepsie vidiet.

 

Ohladom VC by som povedal je nutnost dat si dokodovat chybajuce polozky v budikoch aj pohlady, najma sportovy RS kde je vidno aj teplota oleja... Od MR2023 je mozne menit aj prostrednu cast VC, je to super ale bohuzial asi to nebudu ponukat ako update pre starsie rocniky aut...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 11. 2021 na 21:50, Emil-Z napsal:

- jako krok zpět vidím i přesun předních blinkrů od venkovního kraje do středu k chladiči (ve výbavě bez příplatkových Matrix LED).

Toto nevidím jako krok zpět, ale právě krok vpřed. Dnes jak mají auta "kulaté" rohy, tak blinkr až na na boku nejde vidět. Běžně když se stojí třeba na hraně kruhového objezdu a auto co jede po něm - když je blinkr až na vnějším rohu, vůbec nejde vidět, že auto bliká. Naopak když je blinkr u masky, jde pěkně z této pozice vidět. Samozřejmě, ideální je, když je blinkr natažený přes celé světlo jako u Matrix světel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen doplním, že pro blinkr, stejně jako pro každou jinou funkci existují homologační předpisy a konkrétně pro blink a pozičku jsou to mimo jiné úhly, ze kterých musí být obě funkce vidět v definované intenzitě. Což by právě na vnějším okraji byl problém :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

22 hours ago, attim said:

Jo a sedačky, v O3 jsem měl ty sportovní - taky žádná sláva, ale tady mám jen základ a ty jsou fakt nic moc. Asi jsem si měl připlatit - ale 65tis za ergo seats mi přišlo fakt hodně.

to by boli vyhodené peniaze - u O4 a G8 sú všetky sedačky rovnako zlé. AGR ala škoda/VW má navyše len výsuvnú stehennú podporu. to je síce fajn ale k AGR to má veěmi ďaleko.

V sedačkách VW totálne zaspal dobu, takmer žiadna bočná opora, bedrovú oporu cítiť len keď ju človek vyfúkne - ako že tam nebola ale po vyfúknutí je tam diera v operadle. :)

O nejakom prifukovaní bočníc ako som mal v predošlom aute sa tu dá len snívať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 1. 2023 na 9:54, Nesh napsal:

@attim Skusal si ostrek kamery? Mne to pomohlo, ked som potreboval lepsie vidiet.

 

Ohladom VC by som povedal je nutnost dat si dokodovat chybajuce polozky v budikoch aj pohlady, najma sportovy RS kde je vidno aj teplota oleja... Od MR2023 je mozne menit aj prostrednu cast VC, je to super ale bohuzial asi to nebudu ponukat ako update pre starsie rocniky aut...

Ostřik kamery funguje, ale mám ho pokaždé manuálně spouštět? Nemám zadní stěrač a přitom by stačila nějaká jednoduchá automatika.

Co se týká VC, teplotu oleje tam mám (MR2023), spíš mi to přijde jako nevyužitý potenciál. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, attim napsal:

Ostřik kamery funguje, ale mám ho pokaždé manuálně spouštět? Nemám zadní stěrač a přitom by stačila nějaká jednoduchá automatika.

Co se týká VC, teplotu oleje tam mám (MR2023), spíš mi to přijde jako nevyužitý potenciál. 

Sice jazdim na O4 zatial kratko ale za ten cas som ostrek kamery potreboval pouzit len 1x a to je teraz vacsinu casu mokro alebo dazd. Tiez nemam zadny stierac, ale tym ze som vedel kde presne ostrek je (nastavenia jasu), tak mi to trvalo 2 sekundy a 2 stlacenia. Kazdopadne to tlacidlo mohlo byt rovno dostupne v pohlade kamery... Automat v zmysle aby sa ostrek zapol pokazde ked cuvam asi nechcem :D Podobny problem so zapatlanou kamerou od spiny/vody musi mat kazde auto s vynimkou luxusnych znaciek kde sa kamera vysuva len ak sa pouziva. Ja som rad ze tam ten ostrek je a nevidim v tom problem, ak by som to musel pustat stale uz by mi to zacalo vadit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 54 minutami, attim napsal:

přitom by stačila nějaká jednoduchá automatika

Tak to by byla první věc, kterou bych vypl :D Stačí, že ostřikovače světlometů zlejou půl auta, aniž by se je o to někdo prosil... poslední věc co potřebuji je, mít zašpiněnou celou nákladovou hranu, když to není nutné :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automatika ve smyslu např. pokud jsou zapnuté stěrače a začnu couvat tak ostrikni kameru. Prostě to lovení v menu mi vadí.

Ale jasně, nic zásadního to není. Mimochodem ostřik světel jsem neobjednal právě proto, že to je k ničemu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Porovnanie Octavie III Ambition 1,6 TDI 81 kw (2016) vs IV Ambition 2,0 TDI 85 kw (2023),

ako služobák je to auto ktoré nenadche ale neurazí :D čakal som viac :(   

 

+ predné svetlá 

+ 6 kvalt

+ držiak pohárov

+ voda v ostrekovačoch dôjde fakt rýchlo po oznámení, nie ako na III

+ motor má od začiatku záťah, není taký tupý ako to bolo u III

+ spotreba - nižšia ako pri zábehu III, priemer okolo 5,5 litra 

+ tempomat - vie brdiť z kopca, nemám adaptívny tempomat

 

- predná priehradka u šoféra - je o 1/2 menšia ako u III

- priehradka v strede - tiež menšia 

- spolujazdcova - menšia 

- veľkosť kufra plošne rovnaký, na výšku menší

- infotaiment (softwér 1756) - žije si svojím životom ... teším sa na zimu :P (aj v III zablbol ale boli mrazy, z TDI sa stalo CNG, v infotaimente fábia namiesto octavie :D)

- android auto - bez komentára, 6/10 pokusov funguje, nefunguje prepínanie pesničiek Youtube, navigácia sa sekne, hovory ... 

- bluetooth - 7/10 sa pripojí a aj funguje

- USB C - pomalé nabíjanie, bohužiaľ iba 2x, sklamanie, že není výstup pri zrkadle, riešenie redukcia z USB C na 12 V zásuvku

- výduch kúrenia - priamo na ruku

- menšia nádrž 45 l

- automatická ručná brzda - pri rozjazde drhne, 2x nefungovala pri rannom cúvaní

- výhľad cez zadné okno - veľke krídlo/spoiler zmenšuje výhľad

 

+/- podvozok - komfortní ako u III, svetlá výška je vyššia ako ako mala III

+/- sedenie za volantom - viac miesta ale kolenom trafím stredový tunel, vzadu neviem nesedím :D

 

PS: mal som aj IV 1,5 TSI 110 kw ambient v sedane

+ motor 

- veľmi tvrdý podvozok

obdobné problémy...

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velmi čerstvý přechod z O3RS po faceliftu na O4RS. Obě shodně se 180kw a automatem a DCC. Obě auta kupována ze škoda plus s +/- 30 tkm na tachometru.

 

Za těch pár set km:

+ Čtyřka je pocitově tižší (rozdíl dělají nejspíše aktustická skla, která jsem na trojce neměl).

+ Je o něco pohodlnější od kol (gumy 225/40 vs 225/45).

+ Svítí lépe.

+ Bezdrátová konektivita.

+ Pocitově větší vnitřní prostor

+ Pohodlnější sedadla

+ Lehce větší nádrž (takže třeba nebude problém udělat přes 700km na jedno natankování).

 

- Chybí nástupní prahové lišty vzadu.

- Chybí ambientní osvětlení vzadu.

- Ovládání většiny funkcí pouze dotykově.

- Menší možnosti konfigurace Virtual cockpitu. Lze dokódovat?

- U spolujezdce není samostmívací zpětné zrcátko (tady nevím, zda ho někdo neměnil za obyčejné).

- Pocitově se mi zdá, že reakce na plyn a celkově síla motoru není taková, jaká byla u trojky.

- Umístění výdechů ventilace na středovém sloupku.

 

Spotřeba je víceméně stejná.

 

 

IMG_1938.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne sa zdá nová štvorka menšia čo sa týka vnútorného priestoru. Možno je dosť miesta pre vodiča a spolujazdca ale vzadu je to bieda oproti trojke. 

Trojka oproti štvorke je odhlučnená veľmi biedne alebo to proste robí konštrukcia karosérie. 

To samostmievacie spätné asi nemenil aj ja ho tam nemám, myslím, že je to taký fail zo strany Škodovky. Na trojke to mám a to je RV2014 a na O4 RV2022 nie.

 

@keporkak_jedna sedačky máš rovnaké ako v trojke ?? Ja si nemôžem zvyknúť na tie klasické sedačky, žiadna bočná opora. Mám radšej tie športové z RS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zato má O4 mínusku odomňa, dosť mi to vadí večer keď mi niekto na SUVečku zasvieti do toho spätného. (dá sa to tam keď tak vymeniť, či je tam kábel nato).

Mne sa napr. Infotainemant páči, Aj tých pár tlačidiel. Žiadných 500 tlačidiel ako to majú napr. Hyunadai, Opel. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

áno, infotainment je podarený. Napríklad keď za jazdy potrebuješ listovať v telefonnom zozname s 1000 kontaktami - než nájdeš ten správny kontakt tak ca 30x vytočíš niekoho iného alebo skôr než to nájdeš tak dorazíš do cieľa a potom už môžeš vytočiť z telefonu.

 

Pravé zrkátko bez stmievania nevidím ako problém, trvá to len pár sekúnd po tom, čo to SUV predbehnem a potom je už ďaleko. a neoslňuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri telefonovaní používam na vyhľadávanie kontaktov telefon. Nerobil som to ani na O3 a nemám potrebu ani na O4. 

 

Troška som nepochopil čo si chcel tým povedať o tom spätnom. Ak ideš vo vláčiku aut a je za tebou dodávka alebo SUV tak som to myslel že oslňuje a nie že idem ho obehnúť. Vtedy mi predsa nesvieti do spätných. 

Mne Infotainment vyhovuje. Android Auto resp. AppleCar by som chcel aj do O3. A nič viac mi potom v O3 nechýba. 

 

Ešte môžem porovnať Sound systém základný. V O3 hral lepšie ako v O4. Malo to taký krajší zvuk. Canton zasa myslím, že hrá lepšie v O4.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, OpelInsi napsal:

áno, infotainment je podarený. Napríklad keď za jazdy potrebuješ listovať v telefonnom zozname s 1000 kontaktami - než nájdeš ten správny kontakt tak ca 30x vytočíš niekoho iného alebo skôr než to nájdeš tak dorazíš do cieľa a potom už môžeš vytočiť z telefonu.

 

Pravé zrkátko bez stmievania nevidím ako problém, trvá to len pár sekúnd po tom, čo to SUV predbehnem a potom je už ďaleko. a neoslňuje.

Já ti nevím, ale máš přece rychlé volby (oblíbené), nebo necháš volat Lauru. V tom nevidím trablík i kdyby jsi měl 10000 kontaktů

Editováno: , autor: Zzzzz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, JirikHL napsal:

Problém nastane ve chvíli, kdy je v autě areaview... takové pravé zrcátko se stmíváním nejde dokoupit 😕

To snad oktávka ani neměla, ne?

 

Jinak tedy poptám dodělání v servisu.

 

Ještě jeden poznatek.

 

V O3 jsem měl hudbu Canton, v čtyřce mám asi standard.

 

Canton v trojce hrál tišeji ale čistěji. Ve čtyřce audio hraje více nahlas, ale nepřijde mi tak dobré. Opět je to ale subjektivní pocit.

Editováno: , autor: keporkak_jedna
Drž se zadání tématu!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...