Přejít na obsah

Klepanie ventilov.


Doporučené příspěvky

Mám 1,2TSI, najazdené 72000km, pravidelne servisované, olej podľa doporučenia servisu. Teraz v lete sa mi stalo, že po dlhšom státí, (6, a viac hodín) po naštartovaní zhruba na 2, až 5 sekúnd zaklepali ventily. Myslel som, že vysoké teploty spôsobili, že skôr stečie olej zo zdvihátok  a že ochladením to prestane. Neprestalo to a naďalej to robí aj pri nižších teplotách. Viete poradiť, čím to môže byť, alebo je to normálny stav.? Prípadne čo mi odporúčate spraviť pre zlepšenie stavu. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jazdím skôr na nižších otáčkach. Jazda väčšinou len po meste, krátke trasy, bez prudkých axelerácií, skôr by som povedal, že len taká rekrečná spanilá jazda. Ročne najazdím cca 7000km. Obmedzovač otáčok vôbec nevyužívam. Skôr jazdím na 5. , 50km. 

 

 

Editováno: , autor: tibi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vo vahatkach je labyrint a ak motoru nedoprajes vacsi tlak oleja aby sa dostal vsade stecie z labyrintu a potom nema co vymedzit medzeru.

 

Na svojom benzinovom caddy s 480tkm mam povodne vahatka.motor dostava minimalne raz tyzdenne obmedzovac.Vahatka sa mi ozvu raz dva krat do mesiaca inak o nich neviem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžou ti cvakat vstřikovače, zvuk je podobný. Je na to opravná sada.

V těch to KM ti nemůžou cvakat zdvihátka kvůli tomu že by jsi to netočil, maximálně snad kdyby jsi měl totálně zakarbované sací ventily. Servis to může zkontrolovat přes kameru.

Můžeš to zkusit prohnat trochu ve vyšších otáčkách. TSI motorům nesvědčí dlouhodobý provoz s chudou směsí (otáčky do 3k)

Taková jízda na 5 stupeň při 140-150 po dálnici 15 minut by mohla napovědět. Pokud máš 5Q tak na 4, tj. držet to mezi 4 a 5K otáček.

Nebo s tím prostě týden jezdi ve vyšších otáčkách v rozmezí 3-6K

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Náš 1.2 TSI kombík to nedělá po x-hodinovém stání, ale pokud ho nechám stát déle než týden. Pak první start je jak stará singerovka, cca dvě vteřiny, pak se uklidní a běží zcela tiše a pravidelně. Myslím si, že se jedná o zvihátka ventilů, která se odtlakují a poklesnou. Olej měním 1x ročně, cca 13k km 10w40. Pokud používáš řidší, vysvětlovalo by to, proč klepe po kratší době stání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Konečne som sa trochu uvoľnil a môžem sa venovať tomuto problému. Ja si myslím, že to môžu robiť automatické zdvíhadla, stečie s nich olej a kým to znovu nenatlačí, tak klepú. To ale by asi mali klepať len niektoré, lebo zo všetkých aby naraz stiekol olej, je myslím nepravdepodobné, ale ten zvuk je ako dízlák, čiže všetky ventily naraz. Vstrekovače neviem prečo a ako by to mohli robiť. Väčším vstrekom a tým väčšie nárazy? Tým by sa ale mali zvýšiť otáčky. Otáčky sú síce vyššie, ale primerané na studený štart a sýtič. Dnes som bol v servise nabrať nejaký rozum, tam mi povedali, že je to jednoznačne reťaz. Neviem ako môže podobné niečo robiť reťaz. Mimo to mi povedali, že u týchto motoroch výrobca povoľuje klepanie až 5 sekúnd.  Uvedomujem si, že určiť "diagnózu" takto cez net asi nebude možné. Cez to všetko privítam ďalšie nápady, skúsenosti, aby som to neodstraňoval pokus-omyl.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, Lancelot napsal:

Moment, tady jsme v FIII a do těch se dávalo, co vím, 1.2 TSI 66kW nebo 81 kW a jen s řemenem, tak jaký řetěz?

Typ. model 5422F4. Asi sám neviem, čo mám. Môžete mi upresniť podľa tohoto údaju, či to je remeň, alebo reťaz? 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keby si pojazdil vo vysokych otackach urobil ny si dobre motoru a aj zistil kde hladat chybu.to je jedno ako je vymedzena medzera vsetky systemy potrebuju tlak oleja.

 

Ps.Keby som si mohol vybrat medzi autom s 70 tkm a jazdenim ako ty alebo auto s 400 tkm a vyuzivanim plneho rozsahu vykonu beriem bez zavahania 400tkm auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 8. 2021 na 20:36, tibi napsal:

Jazdím skôr na nižších otáčkach. Jazda väčšinou len po meste, krátke trasy, bez prudkých axelerácií, skôr by som povedal, že len taká rekrečná spanilá jazda. Ročne najazdím cca 7000km. Obmedzovač otáčok vôbec nevyužívam. Skôr jazdím na 5. , 50km. 

 

 

no nevim, ale na pětku 50 mi teda přijde dost málo. Já při 50 jedu na trojku. Jinak jak radili výše, občas to prohnat vůbec neuškodí.

 

V 29. 8. 2021 na 16:56, mpatrikm napsal:

Ako casto vyuzivas  obmedzovac otacok motora?Vies o tom ,ze na trojke sa da ist 110 km/h?

i 140 :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, Martab napsal:

5J 5422F4 by měla být Fabia 2. generace, tedy motor EA111 a tam je opravdu řetěz který může po startu chvíli "rachtat".

A že nevíš co máš za generaci, tak buď to vypadá jako Fabia 2. generace

File:Skoda Fabia II RS Facelift.JPG - Wikimedia Commons

A nebo to vypadá jako Fabia 3. generace

Reliability of the Skoda Fabia 3: the used maxi-sheet of Caradisiac - Byri

...

 

před 23 hodinami, Martab napsal:

5J 5422F4 by měla být Fabia 2. generace, tedy motor EA111 a tam je opravdu řetěz který může po startu chvíli "rachtat".

A že nevíš co máš za generaci, tak buď to vypadá jako Fabia 2. generace

File:Skoda Fabia II RS Facelift.JPG - Wikimedia Commons

A nebo to vypadá jako Fabia 3. generace

Reliability of the Skoda Fabia 3: the used maxi-sheet of Caradisiac - Byri

...Podľa týchto obrázkov mám Fabiu 2. 

Je to možno hanba, že ja čo som opravoval zo začiatku (roky 1965-1970)motorky Javy, robil som komplet generájky včetne karosárskych prác a laku, potom som mal trabanta, robil som taktiež všetky opravy trabantov, žigulíkov wartburgov, atď až do roku 1995, keď som si kúpil konečne nie ojazdené, ale nové vozidlo škodu 130 rapid. Od vtedy som si povedal, že na opravu sú servisy. Neskôr som si kúpil fábiu HTP, potom som už úplne prestal z opravami aj kamarátom. K novým vozom na opravu začalo byť potrebné aj počítačové vybavenie, (nakoľko dostupnosť počítačov bola na veľmi drahá), jednoznačne som z opravami skončil. Len taká perlička, keď som kupoval túto fábiu, predavač mi vysvetľoval, kde sa dolieva olej a ako sa kontroluje. Odpovedal som mu, že to ja nepotrebujem vedieť, lebo hodlám v pravidelných intervaloch auto servisovať a pokiaľ mi motor v tomto čase zožere toľko oleja, že by sa musel dolievať, tak ten motor nestojí za nič a treba ho zahodiť.  Možno som to napísal trochu kurte, ale myslím si, že terajšie požiadavky na auto sú vyššie, ako v tých dobách, keď sme na ceste opravovali a tešili sme sa, že sme sa z Rumunska vrátili bez vážnejšej poruchy. Momentálne sa tiež nie preto pýtam, že by som to chcel opravovať, ale aby som bol trochu v obraze. Dobrý motor by podľa mňa po 72000km takéto poruchy nemal mať. Cez to všetko ma zaujíma, čo mu vlastne je. Ak viete, poraďte. Niektoré názory sa mi zdajú byť dosť relevantné. Preto ďakujem za každú radu. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...