rzm Posted September 10, 2021 Share Posted September 10, 2021 Ahoj, chtel bych se zeptat zda tu mate nekdo zkusenosti/doporuceni na dekarbonizaci motoru. Nedavno jsem koupil trojkovy Superb v 110kW, co mel najeto behem 3.5 let 110 tisic (dle vseho prevazne dalnice a rad bych ho udrzel co nejdele pri zivote. Hned po koupi jsem navic vymenil motorovy olej, vsechny filtry, olej v DSG (ktery byl mmchdm po 110t km jeste pry ve velmi dobrem stavu na ten najezd) a vymenil komplet rozvody. Puvodne motorovy olej samozrejme longlife intervaly kolem 30t km (ted chci drzet 15t/1r). Nyni premyslim, jestli ma jeste smysl nejak cistit motor, nebo bude stacit obcas do nafty dolit aditivum, motor obcasne vytacet a melo by to byt ok? Dik za rady. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clerfayt Posted September 10, 2021 Share Posted September 10, 2021 Jestli motor pěkně jezdí, neřeš to a užívej si. Tento nájezd nepředstavuje problém. Recirkulace spalin se bere až za filtrem pevných částic, takže jdou do sání spaliny bez sazí. Separátory olej. Mlhy jsou též kvalitní. Dnes karbonování hrozi spíš u benzinových přímovstřiků. Doporučuji tankovat naftu bez bio složky u eurooilu (páč organika obsahuje popeloviny více než nafta a šetříš tím DPF) a trvale pŕidávat VIF, který čistí vstřikovače a mírně vylepšuje mazivost nafty a i další parametry. 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanson Posted September 10, 2021 Share Posted September 10, 2021 Pokud auto jezdilo do autorizaku, tak olej v DSG byl menen v 60tis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rzm Posted September 10, 2021 Author Share Posted September 10, 2021 Je to uz 7kvalt DQ381, tam pokud vim je predpis az na 120tis km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanson Posted September 10, 2021 Share Posted September 10, 2021 Pardon, ja mam 6 a tam je to po 60. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heron Posted January 3, 2022 Share Posted January 3, 2022 Preferujem krátke výmeny oleja 2.t ,4.t ,5 t samozrejme pri každej+ filter .Momentálne som na tretej výmene potom už normálne . Po tretej výmene zase nový palivový filter dva krát aditíva do nafty Texaco techron . Ešte mi nedá spávať prevodovka chcem tam olej vymeniť a to mám manuál😬 S3 110kw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kemo Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 Mam stejny rocnik a momentalne jsem nekde na 120 tis km, olej urcite 15 tis nebo rok, a namisto VIF bych doporucil Millers Oils Diesel Power EcoMax 500 ml, casto jezdim delsi trasy dalmice/okrsky a s VIFem jsem se pod 5l/100km nedostal, s Millers Oils okolo 4.8l/100km, parkrat i 4.6l/100km. Dlouhodobe jsem aktualne na 4.9l/100km. Tim chci pouze naznacit, ze se mi osobne Millers Oils osvedcil vic, ackoliv je lehce drazsi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miklisek Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 A o dekarbonizaci motoru nikdo nic? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clerfayt Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 Myslíš že tyto motory mají problémy s karbonizací? EGR bere Spaliny až za DPF. Tak budou poměrně čisté.... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michaltvr Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 V rámci čistoty motoru bych určitě koukal na kvalitu paliva. Určitě prémiovou kvalitu. Od nového vozu jsem jezdil na Shell VPower Diesel. Motor super tah a zvuk. Pak jsem kolem najezdu 100 tis. km asi na 20 tis. km přešel na Vervu. Někde jsem v té době zaslechl, že je to jen čistá nafta s aditivem. Ale po ježdění na Vervu se mi zdá zvuk motoru a turba je takový dieselovější a nemá již takový jasný zvuk při plné náloži jako dřív. Zas jezdím na VPower. A ještě jedna zkušenost. Když tankuju na Shellu v Rakousku, auto jede ještě líp a má o 0,3l menší spotřebu. Jak je to možné říkám si. Ví někdo jak je to nyní aktuálně u prémiových paliv? Kolik tam výrobci přidávájí rostlin? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clerfayt Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 Tankuji pravidelně u ČEPRA bez biosložky. Nedávno jsem se dozvěděl, že KM Prona nabízí produkt DIESEL PRO PLUS. Splňuje normu pro arktickou naftu. Tedy je v ní logicky více petroleje a neobsahuje biosložku, protože na arktickou naftu je výjimka, které KM prona jak vidno využívá. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clerfayt Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 A jestli chcete vědět, kolik je v naftě biosložky, stačí obsluhu požádat o dodací list. Tam je uveden přesný obsah MEŘO v procentech. Pokud je v naftě hydrogenovaná biosložka, tak nevím, který parametr sledovat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heron Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 Ja som dal spraviť kompletnú dekarbonizaciu BG ešte na superbe 2 motor plus palivový sistem . Tlaky som nemeral neviem posúdiť ale pocitovo žiadna zmena ani placebo .. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grey Posted February 19, 2022 Share Posted February 19, 2022 Dělal jsem komplet dekarbo na 180tis. Foto měrky, jak vypadal olej po najetí několika set km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deliberator Posted February 19, 2022 Share Posted February 19, 2022 @grey jasne. Jako vtip dobry... normalne tam mas olej cisty jak ve flasce 😂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dfga Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 Vymeniť olej v intervale 3000km aspoň 3x po sebe. Chémiu by som nedával do oleja. Radšej na tie vymeny lacnejší olej nejaký Shell AV-L. Ja dávam 70eurovy ravenol 😂 😂 😂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heron Posted April 9, 2022 Share Posted April 9, 2022 dfga stojí ten ravenol za tu cenu ? chcel som skúsiť Ravenol smp , alebo Petro Canada tu tak slávne ospevuje Admin FB stránky škoda superb club . Že aký super olej ale ešte doň naleje aditíva od BG ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dfga Posted April 10, 2022 Share Posted April 10, 2022 Skus VMP, mam ho druhu výmenu. Lepšie teploty mam na diaľnici a auto ma krásny zvuk, nehovorím, že lepší ako pri origo vw ale je v pohode. Podľa zlozenia a parametrov asi najlepší VW 507.00 olej. Ešte ma napadá Extreme AMG VR2 5W-30 GTI. Pripadne Redline Euro Series 5W-30. Oba oleje ale nezoženies. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSvoboda Posted April 9 Share Posted April 9 KM prona ma u normal nafty 7% bioslozky. Ptal jsem se kdyz jsem hledal benzinku co ma naftu bez bio. Ted uz ma i KM tak beru tu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lvy Posted June 9 Share Posted June 9 Já nevím, mám zatím najeto jen 180tkm, ale beru jen levný Shell (ne za ceny na stojanu) a nebo aditiv Tank Ono, pokud jedu kolem, mám prázdnou nádrž a není tam řada. DPF u nového auto vypaloval někdy kolem 730-745km, potom to postupně šlo dolů někam k 700km (vždy nulu po skončení) a teď jsem to konečně protáhnul v Německu po dálnici byť se tomu moc nechtělo (do kopce a protivítr) no a ty intervaly se mi prodloužily zpátky někam k 725-735km. Olej měním tak po 32tkm. Evidentně tedy vše špatně, ale vše funguje jak má, dlouhodobá spotřeba 5.15l/100km (většina po dálnicích). Jezdím svižně a plynule, na nádrže jednou bylo i 1650km.Auto si chci nechat tak do 500tkm podobně jako ty předchozí, které byly vždy v perfektním stavu. Proč to píšu? Myslím si, že ty časté výměny oleje a tankování předražené nafty nic moc neřeší, spíš je to o tom jak se k tomu člověk chová při jízdě. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.