Jump to content

Dekarbonizace motoru


rzm

Recommended Posts

Ahoj, chtel bych se zeptat zda tu mate nekdo zkusenosti/doporuceni na dekarbonizaci motoru. Nedavno jsem koupil trojkovy Superb v 110kW, co mel najeto behem 3.5 let 110 tisic (dle vseho prevazne dalnice a rad bych ho udrzel co nejdele pri zivote. Hned po koupi jsem navic vymenil motorovy olej, vsechny filtry, olej v DSG (ktery byl mmchdm po 110t km jeste pry ve velmi dobrem stavu na ten najezd) a vymenil komplet rozvody. Puvodne motorovy olej samozrejme longlife intervaly kolem 30t km (ted chci drzet 15t/1r). Nyni premyslim, jestli ma jeste smysl nejak cistit motor, nebo bude stacit obcas do nafty dolit aditivum, motor obcasne vytacet a melo by to byt ok? Dik za rady. 

Link to comment
Share on other sites

Jestli motor pěkně jezdí, neřeš to a užívej si. Tento nájezd nepředstavuje problém.  Recirkulace spalin se bere až za filtrem pevných částic,  takže jdou do sání spaliny bez sazí. Separátory olej. Mlhy jsou též kvalitní.  Dnes karbonování hrozi spíš u benzinových přímovstřiků. 

Doporučuji tankovat naftu bez bio složky u eurooilu (páč organika obsahuje popeloviny více než nafta a šetříš tím DPF) a trvale pŕidávat VIF, který čistí vstřikovače a mírně vylepšuje mazivost nafty a i další parametry.  

  • Líbí se mi 1
  • Díky 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

 Preferujem  krátke výmeny oleja 2.t ,4.t ,5 t  samozrejme pri každej+ filter .Momentálne  som na tretej výmene potom už normálne . Po tretej výmene zase nový  palivový filter  dva krát aditíva do nafty  Texaco techron . Ešte mi nedá spávať prevodovka chcem tam olej vymeniť a to mám manuál😬 S3 110kw  

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mam stejny rocnik a momentalne jsem nekde na 120 tis km, olej urcite 15 tis nebo rok, a namisto VIF bych doporucil Millers Oils Diesel Power EcoMax 500 ml, casto jezdim delsi trasy dalmice/okrsky a s VIFem jsem se pod 5l/100km nedostal, s Millers Oils okolo 4.8l/100km, parkrat i 4.6l/100km. Dlouhodobe jsem aktualne na 4.9l/100km. Tim chci pouze naznacit, ze se mi osobne Millers Oils osvedcil vic, ackoliv je lehce drazsi. 

Link to comment
Share on other sites

V rámci čistoty motoru bych určitě koukal na kvalitu paliva. Určitě prémiovou kvalitu. Od nového vozu jsem jezdil na Shell VPower Diesel. Motor super tah a zvuk. Pak jsem kolem najezdu 100 tis. km asi na 20 tis. km přešel na Vervu. Někde jsem v té době zaslechl, že je to jen čistá nafta s aditivem. Ale po ježdění na Vervu se mi zdá zvuk motoru a turba je takový dieselovější a nemá již takový jasný zvuk při plné náloži jako dřív. Zas jezdím na VPower. 
A ještě jedna zkušenost. Když tankuju na Shellu v Rakousku, auto jede ještě líp a má o 0,3l menší spotřebu. Jak je to možné říkám si. Ví někdo jak je to nyní aktuálně u prémiových paliv? Kolik tam výrobci přidávájí rostlin?

Link to comment
Share on other sites

Tankuji pravidelně u ČEPRA bez biosložky. 

Nedávno jsem se dozvěděl, že KM Prona nabízí produkt DIESEL PRO PLUS. Splňuje normu pro arktickou naftu. Tedy je v ní logicky více petroleje a neobsahuje biosložku, protože na arktickou naftu je výjimka, které KM prona jak vidno využívá. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

dfga stojí ten ravenol za tu cenu ? chcel som skúsiť Ravenol smp , alebo Petro Canada tu tak slávne ospevuje Admin  FB stránky škoda superb club . Že aký super olej  ale ešte  doň naleje aditíva od BG  ... 

Link to comment
Share on other sites

Skus VMP, mam ho druhu výmenu. 

Lepšie teploty mam na diaľnici a auto ma krásny zvuk, nehovorím, že lepší ako pri origo vw ale je v pohode. 

Podľa zlozenia a parametrov asi najlepší VW 507.00 olej. 

Ešte ma napadá Extreme AMG VR2 5W-30 GTI. 

Pripadne Redline Euro Series 5W-30.

Oba oleje ale nezoženies. 

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 1 month later...

Já nevím, mám zatím najeto jen 180tkm, ale beru jen levný Shell (ne za ceny na stojanu) a nebo aditiv Tank Ono, pokud jedu kolem, mám prázdnou nádrž a není tam řada. DPF u nového auto vypaloval někdy kolem 730-745km, potom to postupně šlo dolů někam k 700km (vždy nulu po skončení) a teď jsem to konečně protáhnul v Německu po dálnici byť se tomu moc nechtělo (do kopce a protivítr) no a ty intervaly se mi prodloužily zpátky někam k 725-735km. Olej měním tak po 32tkm. Evidentně tedy vše špatně, ale vše funguje jak má, dlouhodobá spotřeba 5.15l/100km (většina po dálnicích). Jezdím svižně a plynule, na nádrže jednou bylo i 1650km.Auto si chci nechat tak do 500tkm podobně jako ty předchozí, které byly vždy v perfektním stavu. Proč to píšu? Myslím si, že ty časté výměny oleje a tankování předražené nafty nic moc neřeší, spíš je to o tom jak se k tomu člověk chová při jízdě.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...