Přejít na obsah

Vymena lambdy za katem


Galaxy64

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

@alistaaarr: není předepsaný interval výměny lambda sondy. Tj. měla by mít životnost srovnatelnou se zbytkem vozu. Pokud by odešla jedna, je možné, že se jednalo o vadný kus. Pokud zdechly obě najednou, měl bych obavu, že máš jiný, daleko závažnější, problém. Např. pronikání oleje do spalovacího prostoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem si jí měnil před týdnem, dělal jsem to zeshora normálně, složení nářádí následující. Nástavec na lambdu + kloub 1/2" + prodloužení 1/2" 25cm + prodloužení 1/2" 10 cm a pak už jsem tam dal ráčnu nebo momenták. Jednou rukou jsem jistil tu sestavu a druhou povoloval/utahoval. Ani dílenská příručka nepojednává o demontáži ŽÁDNÝCH komponent, je tam hezký přístup. Jsou mnohe horší motory. :)  

 

Interval tam není, ale já měl na 107 000km mrtvé obě, nejdřív měněna první a po 2 měsících druhá. A pozor! I druhý lambda má vliv na spotřebu, já měl první novou a druhá stále hlásila chudou směs a nutila motor obohatit. Z výfuku smrděl nespálený benzín a po výměně lambdy za katem je klid.

 

Editováno: , autor: retroman159
doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Johny.z: No únik oleje nezaznamenávám, růst hladiny taky ne. 
Ale myslím si podle toho, když jsem si dělal diagnostiku před odjezdem do servisu, že mi auto signalizovalo vadu na lambda sondě za katem, udělala Škodovka chybu a vyměnili nejdřív lambdu před katem a když to za pár dní naskočilo znova, tak vyměnili i za katem a řekli mi, že byly v háji obě. 
Po 20tis. kilometrech po výměně zatím OK.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@alistaaarr: Teoreticky si dokážu představit i situaci, kdy jedna vadná lambda sonda (nikoli diagnostikovaná jako vadná, ale dávající zkreslené hodnoty) dokáže ovlivnit výfukové plyny tak, že odejde i druhá. Takže jestliže je vše jinak OK a auto je ještě v záruce, tak bych zajel na měření emisí, aby zkontrolovali stav kalayzátoru a pokud i ten bude bez problémů, tak bych to asi dál už neřešil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 7. 10. 2021 na 23:28, retroman159 napsal:

Já jsem si jí měnil před týdnem, dělal jsem to zeshora normálně, složení nářádí následující. Nástavec na lambdu + kloub 1/2" + prodloužení 1/2" 25cm + prodloužení 1/2" 10 cm a pak už jsem tam dal ráčnu nebo momenták. Jednou rukou jsem jistil tu sestavu a druhou povoloval/utahoval. Ani dílenská příručka nepojednává o demontáži ŽÁDNÝCH komponent, je tam hezký přístup. Jsou mnohe horší motory. :)  

 

Interval tam není, ale já měl na 107 000km mrtvé obě, nejdřív měněna první a po 2 měsících druhá. A pozor! I druhý lambda má vliv na spotřebu, já měl první novou a druhá stále hlásila chudou směs a nutila motor obohatit. Z výfuku smrděl nespálený benzín a po výměně lambdy za katem je klid.

 

Ja to delal zespoda, jak pisu. Ale chtel jsem se zeptat co to je ten “nastavec na lambdu”? Jestli mas na mysli normalni orech na golu, tak mi cely tvuj pribeh prijde jako scifi. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...