Přejít na obsah

Svetlá prívesu


Peter18

Doporučené příspěvky

U 7polové zásuvky proměř jeden pin po druhém proti zemi. Schema zde: https://www.elancar.cz/rady-a-tipy/jak-zapojit-zasuvku-na-vlek-/

Není jasné, co myslíš "pravou stranou" vleku.

Pokud bude na autě vše OK, propípni cestu od kontaktu zástrčky až k objímce světla. Dovoluji si upozornit na některé záludnosti běžných vleků:

1. Ze zástrčky ke světlu spoj může vést přes více krabiček, rozvodů atd. U laciných vleků je to řešeno 2 svazky "rovnou" ze zástrčky. V každém spoji (dnes dutinky, pružinky...) může být studeňák, nebo rozpojení.

2. Pokud nesvítí pravá obrysovka, tak to může být tím, že již na autě a i v zásuvce tažného má každá obrysovka svůj vodič (a tedy i pojistku) - bezpečnostní důvody. Takže pokud není něco v elektroinstalaci v pořádku, pravá strana nemusí svítit.

Pak se taky na polských světlech můžou vyskytnout studeňáky mezi žárovkou a tím kusem plechu, do kterého se na narve (na těsno vůči plastu světla, které pružením zajistí kontakt). Takže rozebrané se může jevit OK, ale po složení je tam mezírka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, bouchy napsal:

U 7polové zásuvky proměř jeden pin po druhém proti zemi. Schema zde: https://www.elancar.cz/rady-a-tipy/jak-zapojit-zasuvku-na-vlek-/

Není jasné, co myslíš "pravou stranou" vleku.

Pokud bude na autě vše OK, propípni cestu od kontaktu zástrčky až k objímce světla. Dovoluji si upozornit na některé záludnosti běžných vleků:

1. Ze zástrčky ke světlu spoj může vést přes více krabiček, rozvodů atd. U laciných vleků je to řešeno 2 svazky "rovnou" ze zástrčky. V každém spoji (dnes dutinky, pružinky...) může být studeňák, nebo rozpojení.

2. Pokud nesvítí pravá obrysovka, tak to může být tím, že již na autě a i v zásuvce tažného má každá obrysovka svůj vodič (a tedy i pojistku) - bezpečnostní důvody. Takže pokud není něco v elektroinstalaci v pořádku, pravá strana nemusí svítit.

Pak se taky na polských světlech můžou vyskytnout studeňáky mezi žárovkou a tím kusem plechu, do kterého se na narve (na těsno vůči plastu světla, které pružením zajistí kontakt). Takže rozebrané se může jevit OK, ale po složení je tam mezírka.

Príves je v poriadku lebo na iných autách funguje v pohode

před 1 hodinou, bouchy napsal:

U 7polové zásuvky proměř jeden pin po druhém proti zemi. Schema zde: https://www.elancar.cz/rady-a-tipy/jak-zapojit-zasuvku-na-vlek-/

Není jasné, co myslíš "pravou stranou" vleku.

Pokud bude na autě vše OK, propípni cestu od kontaktu zástrčky až k objímce světla. Dovoluji si upozornit na některé záludnosti běžných vleků:

1. Ze zástrčky ke světlu spoj může vést přes více krabiček, rozvodů atd. U laciných vleků je to řešeno 2 svazky "rovnou" ze zástrčky. V každém spoji (dnes dutinky, pružinky...) může být studeňák, nebo rozpojení.

2. Pokud nesvítí pravá obrysovka, tak to může být tím, že již na autě a i v zásuvce tažného má každá obrysovka svůj vodič (a tedy i pojistku) - bezpečnostní důvody. Takže pokud není něco v elektroinstalaci v pořádku, pravá strana nemusí svítit.

Pak se taky na polských světlech můžou vyskytnout studeňáky mezi žárovkou a tím kusem plechu, do kterého se na narve (na těsno vůči plastu světla, které pružením zajistí kontakt). Takže rozebrané se může jevit OK, ale po složení je tam mezírka.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je nová informace. Je tedy problém na konkrétním vozidle. Pojistky, studené spoje po cestě - svítí pravá obrysovka na autě? Doděláváné tažné může být zdrojem problémů - z obou světel se musí udělat odbočka, což ne všichni umějí čistě. Pokud nemáš multimetr, chce to žárovku 12V/5W, objímku a dva drátky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, bouchy napsal:

To je nová informace. Je tedy problém na konkrétním vozidle. Pojistky, studené spoje po cestě - svítí pravá obrysovka na autě? Doděláváné tažné může být zdrojem problémů - z obou světel se musí udělat odbočka, což ne všichni umějí čistě. Pokud nemáš multimetr, chce to žárovku 12V/5W, objímku a dva drátky.

Ťažné je namontované od výrobcu a predtým to fungovalo bez problémov. Teraz mi to dokonca signalizuje aj na prístrojovke že pravá strana vozíku vadná

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To vypadá že je závada na zásuvce auta. Nejrychlejší by bylo rozdělat zástrčku na vleku odpojit kabel z 5 tky a dát společně na 7 podle normy by to měly být hnědý a černý. Auto  sice bude hlásit poruchu ale hlavně že to bude vlek svítit! Do řádné opravy nejlépe v autorizovaném servisu aby to stálo hodně peněz 😜.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme dva vleky, starší sem tam hlásí chybu, většinou stačí jemný smirkový papír a

kontatky zástrčky zbavit zoxidované vrstvy, pak obě strany stříknout sprejem na

elektrické kontakty. Rozdělání zásuvky je též rozumný a hlavně nic nestojící pokus

najít chybu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...