Jump to content

Svetlá prívesu


Peter18
 Share

Recommended Posts

U 7polové zásuvky proměř jeden pin po druhém proti zemi. Schema zde: https://www.elancar.cz/rady-a-tipy/jak-zapojit-zasuvku-na-vlek-/

Není jasné, co myslíš "pravou stranou" vleku.

Pokud bude na autě vše OK, propípni cestu od kontaktu zástrčky až k objímce světla. Dovoluji si upozornit na některé záludnosti běžných vleků:

1. Ze zástrčky ke světlu spoj může vést přes více krabiček, rozvodů atd. U laciných vleků je to řešeno 2 svazky "rovnou" ze zástrčky. V každém spoji (dnes dutinky, pružinky...) může být studeňák, nebo rozpojení.

2. Pokud nesvítí pravá obrysovka, tak to může být tím, že již na autě a i v zásuvce tažného má každá obrysovka svůj vodič (a tedy i pojistku) - bezpečnostní důvody. Takže pokud není něco v elektroinstalaci v pořádku, pravá strana nemusí svítit.

Pak se taky na polských světlech můžou vyskytnout studeňáky mezi žárovkou a tím kusem plechu, do kterého se na narve (na těsno vůči plastu světla, které pružením zajistí kontakt). Takže rozebrané se může jevit OK, ale po složení je tam mezírka.

Link to comment
Share on other sites

před 1 hodinou, bouchy napsal:

U 7polové zásuvky proměř jeden pin po druhém proti zemi. Schema zde: https://www.elancar.cz/rady-a-tipy/jak-zapojit-zasuvku-na-vlek-/

Není jasné, co myslíš "pravou stranou" vleku.

Pokud bude na autě vše OK, propípni cestu od kontaktu zástrčky až k objímce světla. Dovoluji si upozornit na některé záludnosti běžných vleků:

1. Ze zástrčky ke světlu spoj může vést přes více krabiček, rozvodů atd. U laciných vleků je to řešeno 2 svazky "rovnou" ze zástrčky. V každém spoji (dnes dutinky, pružinky...) může být studeňák, nebo rozpojení.

2. Pokud nesvítí pravá obrysovka, tak to může být tím, že již na autě a i v zásuvce tažného má každá obrysovka svůj vodič (a tedy i pojistku) - bezpečnostní důvody. Takže pokud není něco v elektroinstalaci v pořádku, pravá strana nemusí svítit.

Pak se taky na polských světlech můžou vyskytnout studeňáky mezi žárovkou a tím kusem plechu, do kterého se na narve (na těsno vůči plastu světla, které pružením zajistí kontakt). Takže rozebrané se může jevit OK, ale po složení je tam mezírka.

Príves je v poriadku lebo na iných autách funguje v pohode

před 1 hodinou, bouchy napsal:

U 7polové zásuvky proměř jeden pin po druhém proti zemi. Schema zde: https://www.elancar.cz/rady-a-tipy/jak-zapojit-zasuvku-na-vlek-/

Není jasné, co myslíš "pravou stranou" vleku.

Pokud bude na autě vše OK, propípni cestu od kontaktu zástrčky až k objímce světla. Dovoluji si upozornit na některé záludnosti běžných vleků:

1. Ze zástrčky ke světlu spoj může vést přes více krabiček, rozvodů atd. U laciných vleků je to řešeno 2 svazky "rovnou" ze zástrčky. V každém spoji (dnes dutinky, pružinky...) může být studeňák, nebo rozpojení.

2. Pokud nesvítí pravá obrysovka, tak to může být tím, že již na autě a i v zásuvce tažného má každá obrysovka svůj vodič (a tedy i pojistku) - bezpečnostní důvody. Takže pokud není něco v elektroinstalaci v pořádku, pravá strana nemusí svítit.

Pak se taky na polských světlech můžou vyskytnout studeňáky mezi žárovkou a tím kusem plechu, do kterého se na narve (na těsno vůči plastu světla, které pružením zajistí kontakt). Takže rozebrané se může jevit OK, ale po složení je tam mezírka.

 

Link to comment
Share on other sites

To je nová informace. Je tedy problém na konkrétním vozidle. Pojistky, studené spoje po cestě - svítí pravá obrysovka na autě? Doděláváné tažné může být zdrojem problémů - z obou světel se musí udělat odbočka, což ne všichni umějí čistě. Pokud nemáš multimetr, chce to žárovku 12V/5W, objímku a dva drátky.

Link to comment
Share on other sites

před 1 hodinou, bouchy napsal:

To je nová informace. Je tedy problém na konkrétním vozidle. Pojistky, studené spoje po cestě - svítí pravá obrysovka na autě? Doděláváné tažné může být zdrojem problémů - z obou světel se musí udělat odbočka, což ne všichni umějí čistě. Pokud nemáš multimetr, chce to žárovku 12V/5W, objímku a dva drátky.

Ťažné je namontované od výrobcu a predtým to fungovalo bez problémov. Teraz mi to dokonca signalizuje aj na prístrojovke že pravá strana vozíku vadná

Link to comment
Share on other sites

To vypadá že je závada na zásuvce auta. Nejrychlejší by bylo rozdělat zástrčku na vleku odpojit kabel z 5 tky a dát společně na 7 podle normy by to měly být hnědý a černý. Auto  sice bude hlásit poruchu ale hlavně že to bude vlek svítit! Do řádné opravy nejlépe v autorizovaném servisu aby to stálo hodně peněz 😜.

Link to comment
Share on other sites

Máme dva vleky, starší sem tam hlásí chybu, většinou stačí jemný smirkový papír a

kontatky zástrčky zbavit zoxidované vrstvy, pak obě strany stříknout sprejem na

elektrické kontakty. Rozdělání zásuvky je též rozumný a hlavně nic nestojící pokus

najít chybu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...