Jump to content

Přívěsný vozík za Karoq - co byste si vybrali nebo už máte?


Hans5
 Share

Recommended Posts

Uvažuju o koupi přívěsného vozíku za Karouše a zatím asi vítězí značka Agados (český výrobce).

Ale pořád nevím, jaký typ vybrat. Předesílám, že nepotřebuju plaťák, ale normální vozík na odvoz

dřeva, písku, cihel apod. Tak mě zajímá, co se vám osvědčilo, co byste třeba dokoupili a nemáte.

Díky.

Link to comment
Share on other sites

Hele v práci máme několik agadosů, vezeko, a teď nový přívěs od "Přívesy HK" .. Hradec Králové.

Agados je konstrukščně zmetek. Profily jsou otevřené C, překližka leží a drží jen za malý kousek po obvodu a podepřená je jen jedním subtilním profilem uprostřed. A vršek (korba + podlážka) je chycená ke spodní konstrukci jen čtyřmi šrouby skrze tu podlážku. Když ti podlážka kolem šroubů lehce vyhnije, tak ti korba odletí. Nám se to stalo, je ale fakt, že máme plachtu, takže je tam větší namáhání.

 

Teď jsme koupili od Přívěsy HK a konstručkně je to super. KOnstrukce je z uzavřených jeklů, podlážka je podepřena mnohem lépe. Nechají si za to ale zaplatit. Vozík je ale težší, takže na něj papírově naložíš méně než na agados, který má lehkou konstrukci. Nám ta tíha ale nevadila, ned jsme kupovali bržděný 1800kg.

Link to comment
Share on other sites

Hm, zajímavý postřeh, díky.

Takhle jsem to nezkoumal.

Kolik máme u Karouše v TP, že můžeme tahat?

Počítá se to jako celková váha nákladu, tedy vozík + náklad, že?

Upřesňuju, že nebudu pořizovat bržděný.

Link to comment
Share on other sites

Pokud nebudeš pořizovat bržděný, bude jeho celková hmotnost 750 kg. To určitě za autem tahat můžeš. Od 750 kg odečti váhu vozíku a zbytek je váha, kterou podle zákona na vozík můžeš naložit.  Proto se výrobci snaží uspořit každý kg na váze vozíku. Proto ty otevřené C profily u agadosu.

 

ALE kdo ti to dokáže, že jsi ho přeložil. To by vozík, který máš naložený, museli dát na mobilní váhu.

Link to comment
Share on other sites

Akorát se všude prodávají vozíky 750+

By mi z toho vyplývalo, že bych žádný nemohl koupit, neboť bych byl o 60kg mimo limit.

Ale jak psal Koudy, zjistili by to jen převážením.

Link to comment
Share on other sites

Řešil jsem před dvěmi lety a po zhodnocení vyšel nejlépe Agados.

Provedení, cena i prázdný při 120km/h vozík v klidu proti polským co mají konstrukční rychlost 100 a nad 80 to skáče. Doložnost přes 590kg ( jel jsem i s 800). Doporučuji V oj s opěrným kolečkem, hodně to ulehčí. Za 15tis. si myslím lepší nekoupíš.

 

E01C8D79-5528-4D30-9F17-0A8751010934.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • Pawouk changed the title to Přívěsný vozík za Karoq - co byste si vybrali nebo už máte?

Proč je 120 km/h s vozejkem blbost? Pokud ho máš schválenej na 130.

 

Co já můžu srovnávat, tak doma máme tak 30i letej Agados s trubkovou ojí a super. Teď tahá za traktůrkem v lese dřevo přez louku a na to že má celkovou 750kg už vodtáhnul i 1500 kg a pohoda. Paleta 600kg na paleťáku a podlaha drží. 

V práci máme Vezeko Titbit. Dobrej, ale prázdnej má 280 kg oproti našemu Agadosu co má 148. 

Sousední firma má bytelnej Agados a co ten vodtahal po stavbách a drží pěkně. 

Kamarád má 2 nápravovej zaslav na 1500 kg papírově poníženej na 750 kg a nic moc. Podlaha slabá a když na něj najdeš s paleťákem se 600 kg tak křupe podlaha a docela se kroutí. 

Další kamarád má TanaTech s V ojí a taky nic moc

 

Záleží na preferencích. Kola vedle korby = nízko korba. Kola pod můžeš otevřít jak čela, tak by bočnice. Nebo všechno sundat a udělat plato. 

Trubková oj má výhodu, že máš větší rejd a možnost ju zasunout a postavit ho na zadek. A kolečko na ňu dáš taky. 

 

Na fotce firemní Vezeko. 

IMG_20210813_161439.jpg

IMG_20210813_161455.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jj Agados to má na něm i nalepený mohu s tím v ČR tak jet. I karavan má 100, proč bych jezdil 80 za kamiony …

V práci máme Pongratz LP206 a ten v TP jen 100, skáče a podlaha se měnila po 4 letech.

 

02BF8DE6-BB36-4374-83FF-42BA4BEF5982.jpeg24DC61B4-046B-40BB-9DA9-3AD13F0A1A4F.thumb.jpeg.06d7466c1286cffaf5f45ed801c4338d.jpeg

 

Velmi dobré rady

 

Jak vybrat vozík

Edited by Jan R.
Link to comment
Share on other sites

@Luďa , @Jan R. nevim o cem myslite.... Pri velkym brzdeni z 120, 130 km/h, naklad mate vsude, v aute, v poli, na silnici atd. Druha vec. Kdyz vyskoci ti zvire na priklad srnicka. Co udelas? skoro vubec nic . Zacnes delat test lose a vozik na boku. Naklad - nic nerikam bo poleti vsude.  Nabouras srnicku a prives na boku a naklad vsude.

 

Za volantem treba myslet , chlapci. At' to bude dobra rada 🙂

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tomus: píšeš o neznalosti jízdy s vozejkem. 

Nevidím důvod proč po dálnici nejet 130 i s vozejkem pokud to okolností dovolí. ( Samo když nechumelí, nevezeš na něm dynosauří sochu.....)

To že někdo naloží vozejk bordelem a letí s ním 130 a nemá to zajištěný je druhá věc. Navíc na okreskách 130 nepoletíš a na dálnici trefit srnku je jedno jestli máš vozejk nebo ne.

Ale to už je OT. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mám vozík, ktorý je staršej výroby. Nedávno som ho komplet zrepasoval a ak je naložený na max hmotnosť podľa TP tak nemám problém s ním jazdiť aj 110kmh aj keď v TP má 80kmh. Prázdny neni problém aj 160kmh. Pneu sú na to stavané, svojou váhou ani neskáče na ceste. 

Link to comment
Share on other sites

před 13 minutami, TOMUS napsal:

@Luďa ja pise o tom co muze se stat. Chapu , ze na okresce nepoletis 130 bo je blazenstvi na maxa. Jsem trosku jezdil s privesem. Co pravda bylo davno ale bylo.

 

Taky mám pár km s vozejkem najeto a lecos odvezeno.  A ano stát se může cokoliv, ale to už není do tohodle tématu. 

Link to comment
Share on other sites

V létě jsem řešil stejné dilema, máme starý přívěsný vozík z DDR, dodnes konstrukce v perfektním

stavu, vše žárově zinkováno z bytelných prvků s plachtou, ale malými koly a rychlost 80 km. Tzn jezdit

s ním prakticky pořád s porušováním rychlostních limitů, na okresce to jde, ale na dálnici je to už dost

nad limit. Vybíral jsem s ohledem na cenu a zkušenosti v okolí. Agados se nabízí, český výrobek,

bezproblémový dostatek všech náhradních dílů, hodně volitelného příslušenství a nízká cena. Překvapilo

mě, jak výrazně nižší ceny nabízejí v OBI a Hornbachu. Nakonec jsem vzal Handy 3 s plachtou 90 cm.

Má vyšší a bytelnější klanice než základní model a opěrné kolečko. Hodnocení : zatím máme krátce,

provedení proti starému dederonovi tragické, amatérské, takové nedodělané až prasácké, ALE jelikož

vidím co s tím tahají a jak se k tomu chovají v okolí nemám strach vydrží prakticky VŠE. Zkoušel jsem

s prázdným jet krátce až 130 km/hod a sedí, neposkakuje, vše stabilní. Dodělal jsem do podlahy další

oka pro úchyt. Uvidíme co ukáže čas.

P.S. Jen pro zajímavost, chtěl jsem se na něj tento rok vykašlat a nechat to na příští rok, ale zdražování

všeho mě donutilo ho raději pořídit, kupoval jsem v Hornbachu za 17,5 a za měsíc šel na 24,5.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ano, ceny dramaticky vzrostli já za 11, teď 16.

O cenách jsem se bavil s obchodním zástupcem a řekl, že mi ho nemůže prodat bokem levněji než velké hobby markety. Mají na ceny smlouvy při jejich odběrech mají úplně jiné nákupky, vzal jsem nejlevnější Bauhaus.

Link to comment
Share on other sites

Nedivil bych se, kdyby tomu zdražování nebyl ještě konec. Výhoda v marketu byla i to, že to má

v ceně i pojištění na dva týdny a dočasnou značku, takže je možné z marketu odjet legálně rovnou

domů.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...