Přejít na obsah

Brzdy, výměna brzdových kotoučů


sulva

Doporučené příspěvky

Návšteva v servise ohledně opotřebování - zvlnění u zadních brzdových kotoučů po ujetí 15 000 km, 10 měsíců od převzetí nového vozidla škoda Kamiq, dopadla nechvalně. Přebírající technik nejdřív tvrdil, že záruka na výměnu vadného dílu je pouze 6 měsíců, potom přihodil, že na brzdové kotouče je 8 měsíců (nevím, kde to vyčetl), a že jsou ty kotouče posmrti.

Výsledek byl, že to odmontují a pošlou výrobci k posouzení. Nejsem odborník, ale záruka na pojízdnost u nového auta je 2 roky, přičemž se nevztahuje na spotřební materiál, jako žárovky, stěrače a pod., ale že by se u škody počítali do spotřebáku i brzdové kotoče, které nevydrželi ani 15 000 km?

1633413787759.jpg

1633413873664.jpg

1633413920167.jpg

1633413978411.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte,

taky jsem to měl nějak podobné, ale ne tolik. Zachránil jsem to ještě přebroušením lamelovým kotoučem. Řešil jsem to myslím po roce, ale v servise mi řekli, že se na destičky vztahuje záruka nějaké km a na kotouče není taky záruka dva roky - teď už si nepamatuji přesně kolik. Tak jsem to dál vyřešil po svém. Jinak výměna svépomocí není problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poslal jsem to na zákaznícké centrum Škoda, a zde je výpis, co mně sdělili ke opotřebení zadních brdových kotoučů:

 

"Mrzí nás, že nejste spokojen s posouzením reklamace brzdových kotoučů v servisu. Váš podnět jsme pečlivě prověřili a sdělujeme následující:

 

Servis postupoval v souladu se záručními podmínkami a doporučenými opravárenskými postupy výrobce. Byla provedena kontrola jak brzdových kotoučů a destiček se výsledkem nevyhovující. Zároveň si servis při posuzování Vámi podané reklamace vyžádal odborné stanovisko specialistů Technického servisního centra ŠKODA. Ze zaslaných fotografií je patrná předchozí hloubková koroze a při pokusu o očištění tím způsobené hluboké drážky. Nejedná se tedy o  závadu ve smyslu záruky.

 

Obecně lze ke korozi brzdových kotoučů uvést, že materiál brzdových kotoučů je přirozeně náchylný na korozi, ke které stačí pouhá vzdušná vlhkost (nejedná se tedy o výrobní vadu, resp. vadu materiálu). Dle Návodu k obsluze doporučujeme – obzvláště po jízdě/před odstavením vozu -  brzdy očistit a vysušit přerušovaným brzděním, čímž se očistí zárodky povrchové koroze, aby tato dále nepostupovala a nezpůsobila případně hloubkovou korozi. V případě rozsáhlého poškození brzdového kotouče hloubkovou korozí je nutná výměna kotoučů (a destiček) za nové, a to bohužel při nižším nájezdu km než pokud by se kotouče měnily z důvodu jejich provozního opotřebení. Hloubková koroze je způsobena nedostatečným „obrušováním“ povrchové koroze bržděním. Pokud se jedná o provozní opotřebení (méně časté jízdy, styl jízdy - pouze lehké brždění) a nikoliv o výrobní či montážní vadu výrobku, není ani možno tento typ poškození zahrnout do záručního plnění. Pro doplnění uvádíme, že ze ŠKODA záruky jsou vyjmuty díly, které podléhají přirozenému opotřebení, jako např., brzdové obložení a kotouče.

 

Podáváme Vám tuto zprávu a zůstáváme s přátelským pozdravem.

ŠKODA AUTO a.s., "

Oprava stála cca 6800 Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, tady se píše o korozi. Což je naprosto běžné, ale já jsem korozi na kotoučích neměl.  Byly tam drážky. S autem jezdí manželka tak jsem si toho všiml náhodou. Takže jak jsem psal výše reklamoval jsem to už pozdě. Můj osobní názor je, že je buď špatný materiál kotoučů nebo destiček - což ostatně asi tak může být jiného,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi neumím správně používat brzdy. Mněl jsem již 3 auta a na žádném jsem se nesetkal s problémem brzdových kotoučů. Na posledním vozidle značky Fiat jsem mněnil zadní brzdové kotouče při 140 000 km, a to z důvodu již malé tloušky u kotoučů. Jsem zvědav, jak budou vypadat auta, které stojí na odstavních plochách z důvodu chybějících dílů. Výrobce bude asi standardně rozesílát podobné zdůvodnění, jak jsem obdržel k reklamaci (uvedeno výše). Je vidno, jak kvalita stoupla se zvyšováním cen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

ahoj... podobne vyzeraju aj moje zadne kotuce na mojom dvoj rocnom Kramiqu (15,5 tisic km)... proste je to vizitka Skodovky... je to kram... a pri prvej servisnej prehliadke mi servisak hovori, ze tie zadne kotuce nevyzeraju dobre, ale ze este rok vydrzia... akuratne dnes som obzeral zadne kotuce, ze kolko stoja, len este vediet ktore su tie kvalitnejsie, ktore hlavne nehrdzaveju, nepraskaju, neodlupuje sa z nich material... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tie kotúče ešte nie sú také hrozné ... bežne dávam ako som písal Ferodo kotúče aj dosky , 55eur to tuším vychádza celé a funguje to úplne normálne ... ak zase za dva roky zhnijú dám ich tam zas... mám to na pár desiatok áut vyskúšané , fungujú super , bežne aj predky na drahé autá a jazdí to OK 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Díky za info. Prošel jsem téma i foto. Mám na kotoučích taky spíš fleky. Prostě se nelesknou jako zrcadlo, ale jsou matné. Jak jsem psal, brzdy fungují dobře. Auto stojí v garáži rod. domu a po jízdě v dešti nebo mytí vždy brzdy vysuším intenzivnějším brzděním. Já jsem toto předtím neřešil, ale ta debata s kolegou v práci mě k tomu přivedla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Aleš Sluka.: Brzdí to dobře, nejsou tam vydřené, vyježděné kruhy? Pokud ne, tak neřešit. A nevím, proč by měl být lesklý povrch lepší. Sklovitý povrch naopak ukazuje na nějakou chybu. A řekl bych, že matný povrch bude mít větší koeficient tření.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 11. 2022 na 11:12, McMatej napsal:

@Aleš Sluka.: Brzdí to dobře, nejsou tam vydřené, vyježděné kruhy? Pokud ne, tak neřešit. A nevím, proč by měl být lesklý povrch lepší. Sklovitý povrch naopak ukazuje na nějakou chybu. A řekl bych, že matný povrch bude mít větší koeficient tření.

Auto brzdí dobře ani žádné vyježděné kruhy na kotoučích nejsou. Díky za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 11. 2022 na 18:16, Jan R. napsal:

@Aleš Slukatoto mi poslal před měsícem známý - 3 roky staré auto, 32 tkm. Zjistil při přezouvání.

FD2A8D24-BABE-4E0B-ABE9-B10E790DB286.jpgD124103B-D1B6-44CE-A6E6-F7B8564A80AB.jpgF57EDD5D-9693-4A04-AF61-24F016D6B450.jpgF284FC08-A5CE-45CB-95B0-D4A8E1DB2E5C.jpg

Kotouče, jak by měli vypadat stále, určitě by měli vydržet 200 tkm.

25658114-E3A0-44F0-89AF-51F83F8548F1.jpg

Kotouče vypadají jako na spodní fotce. To jenom ta diskuze s kolegou. Jinak všem děkuji za odpovědi. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

U OII a OIII kde tyhle malé brzdiče byly také, sice taky nebyly ideální, ale tak to perníkově nerezli. Je to prostě nekvalitní materiál a trval bych na RMA klidně i posudkem, obzvlášť pokud má auto pod 60K km. Škodovka tam prostě dává čínské zmetky.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...