Přejít na obsah

Nabíjanie


Pdago

Doporučené příspěvky

Zdravím všetkých..

Potreboval by som poradiť s nabíjaním akumulátora. Mam 4-kovú octaviu combi. 2.0 tdi 85kw.

Na panely mi napísalo, že akumulátor je takmer vybitý a za tým kopec info, čo vsetko prestali pracovať. Predpokladám, ze to kvôli slabému akumulátoru. Vo štvrtok este všetko išlo bez problému. Potreboval by som akumulátor nabiť, ale neviem, či mám od neho všetko odpojiť, alebo napojiť na nabíjačku aj so všetkým, čo je k nemu pripojené. Alebo ak všetko odpojim, či nestratim všetky tie data a nastavenia.  Neviem,ako to v týchto nových autách funguje a nerád by som urobil viac škody ako osohu. Auto nemá este ani rok.

Ďakujem..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Veď práve. Skôr sa obávam, že niekde niečo prebíja. Nikdy som s tým problem nemal. A keď ho odstavím, tak všetko vypínam. Ked som doň dneska sadol a zapol zapaľovanie, tak mi nabehlo: porucha svetiel, slabý akumulátor, auto hold, asistent v pruhu, nefunkcny, automaticka brzda, nefunguje, tlak v gumách nerovnomerny,... Možno keď bude funkčný akumulator a naštartuje, tak možno budem múdrejší..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Pdago napsal:

V porucha svetiel, slabý akumulátor, auto hold, nefunkcny  automaticka brzda, nefunguje, tlak v gumách nerovnomerny,... Možno keď bude funkčný akumulator a naštartuje, tak možno budem múdrejší..

To psalo různě všechno i mě. Vadná baterie 2 řídicí jednotky, co se nevypínali. Vždy jsem ale nastartoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozno ak by som bol štartoval na druhý deň. Ale ak sa to pokašlalo niekedy v piatok na obed a stalo to do nedele, tak sa baterka vyšťavila.

Preto som chcel vedieť správny postup pri nabíjaní.. Na starom aute som všetko odpájal. Ale pri tých nových, plných elektroniky neviem, či je vôbec možné to poodpajať, ak sú na tom vsetky možné asistencie a snímače a neviem co ešte.. Ale zároveň, aby som niečo nepoškodil . Vlastne to bola prvotná otázka..

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pdago - autu myslím na 99% nič nie je. Len baterka nevydržala toľkú inteligenciu nabíjania v tomto aute. Prečítaj si niečo o tom v niekoľkých vláknach tu naokolo u oktávie ale aj fábie. Záleží ako jazdíš, ak je to po hlavne po meste tak sú to neustále rany do batérie.

Nabi tak ako ti písal kolega vyššie. Mínus sa nedáva na baterku z dôvodu že ak by na batérii bol netesnosťou výron plynov čo je väčšinou okolo pólov batérie môže dôjsť pri zaiskrení k výbuchu. Preto plus na baterku (ale niektoré autá majú aj plus vytiahnutý na špeciálny nabíjací kontakt) a mínus na kostru mimo batériu - ak nie je niečo také pripravené tak sa používa napríklad oko na zdvíhanie motora kladkostrojom.

Batériu najlepšie nabíjať na to uspôsobenou nabíjačkou - staré nabíjačky ktoré držali konštantný prúd nie sú na tieto batérie vhodné, pretože sú schopné ísť napätím veľmi vysoko, čo batériu štart/stop môže poškodiť.

Po naštartovaní šup do servisu, na toto by mohli záruku snáď uznať.

Potom urob jednu z dvoch vecí:

- buď odpoj nezmyselné inteligentné nabíjanie - viď vlákno tu vedľa

- alebo si kúp štartovacie káble - ale nie v Lidli, s tými nenaštartuješ v prípade takejto núdze. Káble musia mať veľký prierez vodičov - budú označené napríklad 1100A, predávajú ich napríklad v obchodoch s príslušenstvom pre kamiony.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, dik za radu. Posledná jazda bola cca 6hodin a 500km. Z toho 4/5 diaľnica. Ale viac menej predpisovo, žiadne premáhanie.  Mam ho skoro rok, ale toto je prvý krat. Pred týždňom bolo auto v servise kvoli vymene lambda sondy. Tak určite presiel aj nejakym scanom cez počítač. Tak by mozno ukázalo nejaký problém..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterku by museli testovať separátne - meraním baterky so záťažou.

To, že si prešiel 500km, 5000km alebo 5km je u inteligentného nabíjania úplne jedno. Bude vybitá vždy - síce výrobca auta to nazýva nabitá na 80% ale ak pripojíš nabíjačku ktorá ukazuje stav batérie alebo máš niekde voltmeter uvidíš že podľa výrobcu batérie je batéria po takomto "nabití" vhodná akurát do smeti. Batéria neustále trpí nedobitím.

Navyše záleží ako jazdíš - každé pustenie plynu znamená, že inteligent čo riadi nabíjanie napáli do baterky maximálny prúd ktorý systém dovolí - to je druhý killer tohoto systému nabíjania. Čiže jazdenie s častým dojazdom napríklad do križovatiek alebo na diaľnici dojazdy k autám pred tebou dávajú doskám v baterke zabrať. Až sa zlomí niektorá doska a skratuje článok, ktorý má potom nižšie napätie a máš problém naštartovať. A vždy sa to stane tak, že jazdíš v pohode, potom prídeš niekam a už nenaštartuješ.

Tomuto sa dá zabrániť len odstránením inteligentného nabíjania. Pomôcť môžeš jazdou "vždy s plynom" a pri brzdení/dojazdoch, jazde z kopca jazdiť na neutrál. Ale kto by to neustále sledoval? Podľa mojich skúseností má batéria životnosť 80÷100tkm, nehovorme tu už o rokoch životnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za info. O takomto niečom som ani netušil..Mám manuálnu prevodovku, takze neutral využívam.. Ale že takto baterka trpí pri dojazde, tak to som ani netušil. Myslím, ze je to dosť dôležitá informácia, ktorá môže ovplyvniť životnosť baterky. 

Ešte raz ďakujem za informáciu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už len posledná prekvapujúca informácia - po nabití batérie externou nabíjačkou na 100% (ak sa to u tvojej batérie ešte bude dať) inteligentné nabíjanie urobí ako prvý zásah to, že vypne nabíjanie na prvých 20-30km jazdy podľa toho či budeš mať rozsvietené svetla, vyhrievanie sedačiek a pod. toto urobí za účelom aby okamžite baterku vybil na 80%.

Pokiaľ sa tejto inteligencie nezbavíš, môžeš večer nabíjať znova :)

daj si do vyhľadávača "auto inteligentní nabíjení" a nájdeš článok z 11.11.2018 a budeš kompletne v obraze za 2 minúty čítania.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme pomocou štartovacích káblov sa auto dá naštartovať, ale za podmienky, že tvoje káble majú dostatočnú dimenziu.

4A nabíjačku o ktorej píše kolega vyššie ani nebudem komentovať.

Čo znamená "dostatočná dimenzia":

- dostatočná dimenzia znamená, že musíš do tvojho auta dostať pri prúde, ktorý dokáže otočiť štartérom dostatočné napätie na to, aby elektronika auta bola schopná dostať motor do chodu a utiahnuť všetky spotrebiče potrebné pre štart motora

- ak si ešte zo základnej školy pamätáš Ohmov zákon tak vieš, že prúd, ktorý dokáže zdroj napätia pretlačiť káblom je tým väčší čím je vyššie napätie a čím je menší odpor tohto kábla

ak pre pomocný štart použiješ rovnaké auto s inteligentným nabíjaním, bude mať palubné napätie pri normálne naštartovanom motore 12,7V. Staré auto má pri zvýšených otáčkach 14,2V. Je to síce len 1,5V rozdiel, ale pri potrebnom prúde povedzme 300A je to významný rozdiel. Preto nižšie napätie treba kompenzovať nižším odporom káblov - teda nie kábel 2.5mm2 ale povedzme 6mm2.

- taktiež je významný úbytok napätia, ktorý vznikne na štartovacom kábli. Takže opäť obmedziť odpor káblov - veľký prierez a čo najmenšia dĺžka. Radšej 3m a autá postaviť tesne k sebe ako 5m.

 

Ak naštartuješ, do servisu ťa to určite dovezie.

Ale ešte by som dal možno baterke šancu - dve hodiny nabíjania nie je nič. Tvoje nabíjačka je pomerne slabá - píšu 2÷4A. Ak je tvoja batéria predpokladám tak 70Ah vybitá na 50% po dvoch hodinách nabíjania bude mať povedzme 60%. Na plné nabítie potrebuješ 10 hodín. Daj jej ešte šancu. Výmena batérie ťa ale zrejme nijako neminie - možno po nabití bude fungovať týždeň normálne a potom ťa nechá niekde v najhoršej situácii.

 

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje vyráběné kabely čekají stále na svou příležitost. No to je jedno. I mizerné kabely, pokud by se použily na "dobití" v řádu desítek minut, mají smysl. Proudy, které potečou, budou v desítkách A. Inteligentní nabíjení jde ošálit např. zapnutím výhřevu sedačky dobíjecího vozidla. Pak, společně s trochou plynu, tam bude/mělo by být těch 14V. Délku kabelů je naopak potřeba dobře zvážit, ne vždy lze auta snadno "sparkovat" akumulátory k sobě (je celkem jedno, jestli je vpravo, nebo vlevo), to nemluvím o autech, kde musejí být např. otevřené zadní dveře, aby bylo možno kabely prostrčit.

Dej pozor na zkrat, drž svorky kabelu s + a - pod napětím dál od sebe a kovových částí auta. 10-15 min dobíjení přes kabely pomůže skoro vždy, pokud není -15 a pomocné součásti jsou v dobrém stavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokiaľ je baterka len vybitá alebo stála niekde pri horskom hoteli na parkovisku v zime tak niekedy pomôže len zobrať ju na hodinu do tepla. Keď je to baterka s poškodenými a skratovanými doskami tak jej nepomôže nič. Treba naštartovať s pomocou boostra, iného auta a dobrých káblov alebo priniesť inú funkčnú batériu.

pred dvomi rokmi som takto zostal na parkovisku u zákazníka po jazde ca 200km diaľnice. Baterka do tejto chvíle fungovala bez problémov, stál som tam asi 2 hodiny. Po návrate štartér pretočil len raz a bol koniec. Mal som Lidl káble, po 15min pripojenia káblov skúška - ani cvak. Zákazník mi požičal káble na nabíjanie vysokozdvižných vozíkov. Naštartoval som na prvý šup a mazal do servisu.

Toto sa mi stalo v aute ktoré som používal 2016-2018, predtým podobný problém v aute 2014-2016.

V súčasnom aute mám na palubovke voltmeter. Dožívajúca batéria sa prejavuje podľa mojich skúseností tým, že inteligentné nabíjanie prestane fungovať a palubná sieť je neustále udržiavaná na 14,2V. toto sa mi stalo v 2020, výmena batérie bola na záruku. Odvtedy mám voltmeter zobrazený stále a snažím sa jazdiť tak, aby som sa vyvaroval prudkým zvýšeniam napätia napríklad pri jazde dolu kopcom. Či to baterku zachráni neviem. Zatiaľ urobila 100tkm, nabíjam ju každý druhý mesiac, používam u nabíjačky CETEK regeneračné nabíjanie a snažím sa nabíjať napríklad pred víkendom keď viem že auto zostane odstavené aby aspoň 2-3 dni bola batéria nabitá.

Káble som kúpil v Brne - na paralelnej ceste k výpadovke na Viedeň je v jednom z objektov obchod s autopríslušenstvom. Káble mi predali "na kamion", majú písané 1100A.

 

apropo káble cez zadné dvere auta - to asi máš na mysli Š100 s baterkou za zadnými sedadlami?

Dnešné autá nech majú baterku kdekoľvek - napr. Astra v zadnom blatníku, typicky BMW niekde v kufri - pod kapotou je vždy vytiahnutá svorka pod červenou plastovou krytkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, tak som si nechal.poradiť a dal som nabijačke šancu.nechal som ju celú noc. Rano baterka na 90% v pohode natočila. Nechal chvíľu zohriať motor, vypol, zapol nabijanie aby si systém všetko este raz načítal a naštartoval. Žiadne upozornenia a pekne naskočil. Momentálne čakám v servise...

Rád by som sa ešte raz poďakoval za rady a informácie, ktoré som tu od Vás dostal. Určite, určite užitočné nie len pre mňa..🙋🏻‍♂️

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, existuje takýto prístroj. Nikdy som ho nehľadal, ale raz mi s tým pomohol kolega vo Varšave, keď mi odišla vyššie popisovaným spôsobom prvá baterka. Našťastie ho kolegovia majú vo firme - tá jeho vyzerala ako prístroj na dofukovanie pneumatík u OMV.

Druhýkrát keď som išiel po iné auto 20.decembra v mraze a auto parkovalo vonku od septembra - ale to auto malo kklasické nabíjanie takže powerbanku nebolo treba. Auto naštartovalo na druhý ťuk a baterka sa nabila cestou a fungovala ďalších 5 rokov.

 

https://pegasdily.cz/startovaci-zdroj-banner-power-booster-pb-12v-2300a

Nehľadal som či sú aj iné veľkosti, to čo som videl bolo dosť veľké.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...