Přejít na obsah

Nabíjanie


Pdago

Doporučené příspěvky

před 2 hodinami, Clerfayt napsal:

V dnešní době docela naivní představa. 

 

před 3 hodinami, Clerfayt napsal:

V dnešní době docela naivní představa. 

Je to moje třetí nové auto během posldních 4. let. S žádným jsem neměl problémy.S Kodiakem jsem navštívil poprvé servis až po ujetí 30 000 km a tři roky byl uplně bez problému. .To samé teď s  rok starým Touaregem,kde jsem měl jít až po 30 000 km ,ale šel jsem z vlastní vůle dřív . S Octávii jsem už musel dvakrat do servisu kvuli dorazum ,pak sundat kryt motoru . To bych ještě pochopil. Ale ve 4 200 km jít na výměnu oleje,protože počítač zahlasil rok pouzití vozidla  a teď baterie.....? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PetrosGR len potvrdzuje ako funguje inteli nabíjanie.

@Bouchy - to čo píšeš, že odchádzajúca baterka sa dá poznať, pretože povedzme točí lenivejšie platilo práve u starého systému, keď baterka bola neustále dobíjaná na plno.

Inteligentné nabíjanie ničí baterku tak (nemám z vlastnej hlavy ale z článkov kde baterku po určitom čase rozrezali a skontorlovali, ale mám dva rovnaké prípady z vlastnej skúsenosti) že baterka do poslednej chvíle štartuje tak že nič nepoznáš. Pokiaľ nemáš originálny palubný merač napätia nič nevidíš. Pokiaľ takýto merač máš, zistíš, že v určitom okamihu prestane fungovať inteligentné nabíjanie - t.j. pokles napätia siete a nedobíjanie baterky pokiaľ má aspoň 12.4V. Alternátor sa v tomto okamihu snaží baterku dobiť, ale ona to už má spočítané a je len otázkou dní, kedy zrazu skončí. Už som to tu písal - dorazil som k zákazníkovi úplne normálne. Po hodine už baterka len zakvílila a koniec. Naštartoval som káblami z vysokozdvižného vozíka pretože s lidlovkami motor ani necekol.

Ale netvrdím, že každá baterka takto odíde. Len je to nepríjemné, keď človek napríklad v piatok večer potrebuje doraziť domov, zastaví niekde na parkovisku na potrebu a už sa nedá odísť. V tomto momente nejaká doživotná záruka mobility môže privodiť len srdcovú slabosť.

 

Ja som odpojil konektor na batérii. občas - hlavne pri pomalom dojazde na križovatku, keď by mal vypnúť motor systémom S/S sa objaví v ľavom budíku nápis "porucha S/S" ale po sekunde zmizne. Takže mi to nevadí.

Napriek tomu moja baterka má problém - nedá sa nabiť ani nabíjačkou - nedrží napätie. Auto stálo 4 mesiace na parkovisku. Po celodennom nabití ca hodinu po odpojení z nabíjačky má baterka 12,7V ale ráno už len 12,4V. Meriam samozrejme serioznym prístrojom, nie zásuvkomeračom za 3.50EUR z Alieexpresu.

Uvidím za mesiac.

 

@PetrosGR - výmena oleja po roku je potrebná. Aj keď má auto len 4200km. Olej starne aj keď nejazdí a po roku prestáva chrániť motor pred koróziou, takže to urob v každom prípade.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to se asi nebude týkat jen oktavii. Inteligentní dobíjení mají všechny auta už bůh ví jak dlouho... 

Nicméně tu powerbanku si plánuji pořídit. Ne nutně škoda, ale může se hodit, že člověk nemusí shánět a prosit někoho aby mu pomohl nahodit auta v zimě na horách třeba. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 47 minutami, JirikHL napsal:

...může se hodit, že člověk nemusí shánět a prosit někoho aby mu pomohl nahodit auta v zimě na horách třeba. 

Ovšem pokud bude powerbanka v tom zmrzlém autě (nebo obecně dlouho ležet bez použití), může na tom být stejně jako autobaterie... popravdě mi to přijde užitečné hlavně pro karavany, offroady apod. (tím nikoho nechci odrazovat od koupě).

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Rapid1.0 napsal:

@PetrosGR a jiným co mají problém s baterkou na odlehčení. Koukejte co nově nabízí Škoda a doporučují zakoupit pro model Octavia 😀:

 

1B9558E1-ED93-44E3-B8D9-A4F030C43B57.jpeg

Mně osobně se mnohem více líbí něco jako "Bezbateriový startér s ultrakondenzátorovou technologií". Stojí to plus-mínus stejně, může to ležet v autě roky, aniž to musíte nabíjet a můžete tím nastartovat i vůz s hluboce vybitou bateríí, tj. stačí napětí na baterii 5 V. Podle mne lepší jako klasická Powerbanka.

 

https://www.bateriecepek.cz/ideal-ultra-starter-700

 

Jak a na jakém principu takový startovací kondenzátorový booster funguje se můžete dozvědět v tomto videu:

 

 

image.thumb.png.2e6bf5e964cd8bdde04f05fdcebe3b68.png

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, virtual napsal:

Ovšem pokud bude powerbanka v tom zmrzlém autě (nebo obecně dlouho ležet bez použití), může na tom být stejně jako autobaterie... popravdě mi to přijde užitečné hlavně pro karavany, offroady apod. (tím nikoho nechci odrazovat od koupě).

 

nevim, jakou s ni mas zkusenost.

ja takovou, ze po pul roce vozeni v kufru a 3 nouzovych startech (v nabitem stavu pred tim prvnim) mi to 1,5l motor (4 valec, benzin) v zime nahodilo bez problemu ...

(nemam tedy tu skodovackou, mam jinou ... )

 

to, co posilal @DušanV vypada vyborne ! 

Editováno: , autor: hamoun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem použil sousedovu powerbanku ,jen se mi rozsvitila palubovka a se starterem to ani nehlo. Použil jsem i kabely startovaci a take nic .Až když jsem si pujcil starší ,ale bytelne kabely ,ty potom bez problemu nastartovaly. Ono je neco jineho ,kdyz je baterka KO a nebo když je jen oslabená 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, hamoun napsal:

nevim, jakou s ni mas zkusenost.

ja takovou, ze po pul roce vozeni v kufru a 3 nouzovych startech (v nabitem stavu pred tim prvnim) mi to 1,5l motor (4 valec, benzin) v zime nahodilo bez problemu ...

(nemam tedy tu skodovackou, mam jinou ... )

Především mám zkušenost, že jsem u čtyř aut měnil pokaždé baterii pouze jednou (tedy vždy po několika letech provozu). U posledního konkétně jedna výměna za 140 000 km, nyní mám stále původní z továrny. O baterii v powerbance bude z dlouhodobého pohledu nutné se starat (pravidelně vybíjet a nabíjet), aby si udržela vlastnosti. Mnohem praktičtější se mi zdá ten kondenzátor, který není ovlivněn teplotou, dobou od posledního nabití atd., a podle popisu ho lze nabít třeba i nabíječkou na mobil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasne .. to chapu. ja to kupoval kvuli autu, ktere mi stoji mimo bydliste (na sidlisti) a najede treba 300km rocne. vyjede 3x. ano nevyplati se ho mit. ale uz ho ani prodat.

pokud si nevzpomenu, baterie je po 3 mesicich vybita. bud s tim musim co 14 dni pohnout alespon o 10km .. nebo to 1x za 2 mesice nabit (asi je tam nejaky odber, ale na nic jsem neprisel - to zde nechci resit)

proto mam v kufru tohle  a spolehlive vzdy odjedu tak, jak potrebuji. vim, ze to neni uplne ok, ale startovaci powerbanka ulozena v kufru slouzi uz 4 roky bez problemu v lete v zime. 

vybita nebyla nikdy pod 80procent. nabijim jednou rocne. startuji s mi tak asi 3x do roka. usetri to hromadu casu pri hledani jakehokoliv jineho reseni nouzoveho startu nebo neceho jineho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@hamoun Rozhodně nejsme ve při ;) takové použití chápu zase já. Odpovídá to vlastně použití u zmiňovnovaného karavanu nebo offroadu (a dalších), kde lze očekávat časté využití (časté vybití baterky třeba někde "v divočině"). Bežný uživatel to využije míň, tam mi přijde lepší a bezúdržbovější ten kondenzátor. Popravdě pořízení sám zvážím, protože start-stop a inteligentní dobíjení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
On 7/27/2022 at 4:01 PM, PetrosGR said:

Ja jsem použil sousedovu powerbanku ,jen se mi rozsvitila palubovka a se starterem to ani nehlo. Použil jsem i kabely startovaci a take nic .Až když jsem si pujcil starší ,ale bytelne kabely ,ty potom bez problemu nastartovaly. Ono je neco jineho ,kdyz je baterka KO a nebo když je jen oslabená 

Presne tak ako píšeš.

A práve pokiaľ je problém s inteli nabíjaním baterka je väčšinou komplet KO, nie "slabšia" ktorá ešte točí štartérom.

Niekedy preto stačili "lidl-káble" možno 2.5mm2 na naštartovanie, pretože staršej baterke ráno po mraze stačilo len troch upomôcť.

Auto s KO baterkou potrebuje plný prúd na štartovanie dostať cez powerbanku alebo štartovacie káble z iného auta.

Na toto je potrebné mať

- káble 6mm2 a viac, označené sú napríklad 1100A

- max dĺžku kábla 3m (5m je pohodlných ale starý Ohm tvrdí že je to špatně)

- u auta ktoré dáva pomoc zapnúť vyhrievanú sedačku. A to nie je fór, ale fakt. Naučil ma to kolega JanR a je to veľmi dobrá pomôcka ako dostať z auta, ktoré pomáha naštartovať napätie 13.7V namiesto 12.3V a tým pádom omnoho viac energie cez káble.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahojte. NEchcem zakladat dalsiu temu, kupil som teraz OIV a asi je baterka KO. Ma 11,5V, nabijam inteligentnou nabijackou aj 2 dni aj tak ma 11,9 o den zas 11,5. Auto ma 3 roky 60tis km, je tam bufik a AGM bateria. Mozem kupit a vymenit baterku sam aj ked ma nepusti do diagnostiky? MAm len car scanner, na OIII slo vsetko robit, tu nic. O blokovani RJ som cital. Diky za info. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud má pod 12V i po nabíjení tak je po baterce. Dokonce i těch 11,5 před nabíjením je už špatné. Můžeš vyměnit baterku sám, akorát je potřeba do ŘJ zapsat, že je nová. Nemusí to být hned, ale doporučují co nejdříve. Podle toho se prý k ní auto chová (dobíjí). Já si to nechal dělat přímo u prodejce baterek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...