Jump to content

Funkce manévr brždění nyní nedostupná.


pradnik
 Share

Recommended Posts

V posledních týdnech mi při prvním ranním startu na Maxidotu naskočí hláška Funkce manévr. brzdění není dostupná. Netušíte někdo, co to vlastně znamená a čím by to mohlo být?

 

Mám podezření na nízké napětí na baterce, jelikož i stav start/stopu ukazuje Vysoká potřeba energie pro vozidlo a neaktivuje se. Když jsem minulý týden jel problém ukázat do servisu, tak jelikož servisuji auto v Praze - cca 100km, vše fungovalo OK. Asi se to cestou dobilo. Na diagnostice prý našli nějaké podpětí a něco přenastavili, ale nedoptal jsem se na přesné detaily. 

 

Druhý den po startu ráno vše vypadalo ok, ale po zastavení cca 1 km a opětovném startu se to chová zase obdobně. Další den ráno zase stejná hláška o brzdění.

 

Ještě se vyskytoval problém se světly, která sjela do spodní polohy a už se nezvedla, ale to jsem po zásahu v servisu zatím nepozoroval. 

 

Cvičně jsem zkusil voltmetrem změřit napětí na baterce v autě a ukazovalo to 12.0V, což mi přijde málo. V manuálu na Octavii III jsem našel možnost zobrazení stavu baterky rovnou na palubním počítači, ale postup mi nefunguje. Mám MR2018, tak je tam asi něco jinak. 

 

Předem děkuji za radu,. Případně jim to dám asi na pozorování, ale naposledy nevypadali, že by měli nějaký nápad, takže bych jim tam auto asi musel chvíli nechat.

 

Martin

Link to comment
Share on other sites

Tak jsem to nevydržel a jel auto projet dokud se start/stop neaktivoval, což bylo až po 50km jízdy po dálnici. Když jsem se vrátil, tak na baterce bylo 12.60V. Po dalších 8 hodinách stání při další cestě do města start/stop zase ukazuje vysokou potřebu energie pro vozidlo a nepustí se. Po 12km a návratu domů se nezapnul a na baterce jsem naměřil 12.50V

 

Včera večer na baterce bylo 12.43V, ráno 12,23V. 

 

Aby toho nebylo málo dneska jsem v motorovém prostoru objevil kus chleba, takže se začínám bát, že tam úřaduje nějaký záškodník. 

 

Ve čtvrtek holt dám auto na kontrolu do servisu.

Link to comment
Share on other sites

V 19. 11. 2017 na 13:17, pradnik napsal:

Ještě se vyskytoval problém se světly, která sjela do spodní polohy a už se nezvedla, ale to jsem po zásahu v servisu zatím nepozoroval. 

 

Cvičně jsem zkusil voltmetrem změřit napětí na baterce v autě a ukazovalo to 12.0V, což mi přijde málo. V manuálu na Octavii III jsem našel možnost zobrazení stavu baterky rovnou na palubním počítači, ale postup mi nefunguje. Mám MR2018, tak je tam asi něco jinak.

 

Re světla - stalo se mi také 1x, po odstavení vozu a opětovném nastartování při odjezdu zpráce vše OK - v servisu nic nezjistili a nikdy  o tom neslyšeli (klasika, dokonce neslyšeli ani o samovolném přenastavení z provozu vpravo na levý....)


Napětí - 12V je hraniční, ale stále v normě si myslím - ale jen pokud by Ti přes noc něco intenzivně tahalo baterku. Já mám při zapojeném "Chytrém autu" a kameře BlackVUE okolo 12.2 V, dojedu a mám okolo 12.4V. Zobrazení stavu napětí baterky není myslím možná již ani u MR17... takže jedině budťo :

- měřák nebo https://www.wish.com/search/Wireless Multimeter Bluetooth Battery Monitor#cid=577a23a672e0b3138e104ef6

- Bluetooth měřák https://www.amazon.com/Wireless-Multimeter-Bluetooth-Battery-Monitor/dp/B0184XHL1K

- OBD11 adaptér (nebo obyč EML327)

- "Chytré auto" od T-Mobile

-  nebo čína USB adaptér, např. https://www.wish.com/search/usb car adapter#cid=598b07930c85be5869a9a69f

 

:-)

Link to comment
Share on other sites

V servisu nic nenašli. Dobili baterku a pokud bude problém přetrvávat, budu tam muset nechat auto delší dobu. 

2 dny po návratu ze servisu se s/s zase neaktivuje a auto hlásí vysokou potřebu energie vozidla. Holt asi počkán až poprvé nenastartuji a pak jim to hodím na hlavu. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Zkusím oživit téma, mám podobný problém. Taky se mi nadměrně vybíjí baterka a po startu mi hlásí, že není dostupná funkce manevr brždění.

Start/stop mám deaktivovaný před Caristu.

Přišel jsi nakonec na něco? Nebo v servise? Já mám podezření taky na kunu.. 

Edited by martinaw
Link to comment
Share on other sites

Zacal bych zmerenim klidoveho odberu proudu. Zjistite, zda neco nadmerne sosa. Pokud ne, zmerit nabijeci proud pri nastartovanem motoru, ne hned po startu. Staci na to klestovy bezkontaktni proudovy meric. K tomu zmerit napeti okruhu v behu. Z toho se da udelat zakladni zaver. Jo a napeti na baterce urcite merit po par hodinach klidu a ne hned po odemceni, tam je odber, ktery stahne na chvi bez problemu hodnotu az o 0,3 V -  odemcit, otevrit kapotu, zmerit za ctvrt hodiny. 

Link to comment
Share on other sites

V servise na nic nepřišli. Zatím jsem to moc víc neřešil, jelikož alespoň nemusím řešit vypnutí start/stopu. Už se mi to párkrát dostalo do stavu, že při startu problikly znovu kontrolky budíků, jak auto odpojilo ostatní systémy, ale zatím to vždy v pohodě nastartovalo. Většinou to pak radějí hodím na nabíječku, jelikož u baráku s tím nemám problém.

 

Servis hází vinu na kratší jízdy, jelikož auto občas jede delší trasu a pak stojí/popojíždí. 

 

Objednával jsem teď BT měřák/logger napětí baterie, ale ještě mí z Číny nepřišel. Pak snad budu mít nějaké prokazatelnější údaje. Měřit napětí na baterce se mi moc kvalitně nepovedlo, jelikož jsem nebyl dost trpělivý. Ale pokud nechám volmetr v cigareťáku a zamknu auto, tak to po pár minutách stoupne. Netuším, jestli při otevřené kapotě vůbec auto celkově usne. 

 

Kdyby nebylo třeba novou baterku kódovat, dávno bych tam dal AGM, která by neměla tak trpět na usazování elektrolytu, ale nechce se mi kvůli tomu do servisu. 

 

Včera jsem se vrátil z Alp (inteligentní dobíjení jsem přetlačil zapnutým vyhříváním sedaček, takže trvale auto ukazovalo okolo 14.7V) a dnes po 4 startech u 5km tras už zase start/stop vyhlásil "vysoká potřeba energie pro vozidlo". 

 

Na nějakém něměckém fóru jsem našel jak někdo tu T6 stejnou baterku (Moll EFB+) vyreklamoval, jelikož mu už ani nešla dobít. Auto měl zhruba stejně staré. Jelikož nabíječka je s ní taky nějak moc rychle hotová, asi nebude už v ideální kondici - kombinace inteligentního dobíjení a mého stylu používání auta se na ni mohla podepsat. 

 

Až budu mít nějaká nasbíraná data (tedy jestli ta hračka z číny bude fungovat), tak to sem postnu. 

 

Jinak myslím, že i přes tu hlášku o nedostupnosti manévrovacího brždění je funkce po nastartování aktivní a funkční. Asi to je jen restart během startu motoru. Už mi to jednou i po hlášce zabrzdilo, takže to snad na funkcni vliv nemá. Ale ještě jsem se nedostal k pořádnému testu.

 

M.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Tak jsem dneska jel na servis a vzal jsem i novou AGM baterku. Servisní technich při vracení vozu byl vtipný (jiný než vůz přebíral, ale stejný, který řešil můj problém již dříve), Přiznal, že 70ah Moll EFB plus baterie již Škoda uznává k reklamaci a mohl jsem si prý ušetřit peníze za vlastní baterku. Tak jsem jen s klidným tónem zopakoval, že tam auto měli předtím 3x a odmítali ji vyměnit. Prý se změnil postup Škodovky. Takže pokud někdo má podobný problém, je nyní asi cesta k nápravě snazší. 

 

3k za baterku mi není tolik líto jak všeho času, který jsem tím zabil. Snad to ale aspoň mám vyřešeno. Uvidíme v zimě. 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Takže se to bude opakovat pořád dokola? Máme na jednom autě "vyreklamovanou baterku" rok a zatím dobrý, na druhém teďka pár dní. Na obou byly stejné projevy - prapodivné vybíjení + hláška o manévr. brzdění. A servise před rokem řekli, že mění snad 49 baterek týdně na záruku. 

Edited by martinaw
Link to comment
Share on other sites

To se vzajemne nevylucuje. Mozna byla vadna, ze tech par mesicu nevydrzela. 

 

Já reagoval na skutečnost, že tohle téma se řeší již od roku 2017 a já sám sem zde přispíval se svojí zkušeností, jelikož mám také EFB AKU a měnili mi ji na záruku z tohoto důvodu (fce nedostupná). Uběhly 2 roky a z toho důvodu jsem napsal, že si nemyslím, že by 2 roky montovali vadnou sérii EFB baterií.

[mention=49715]martinaw[/mention] je to dost možné. Kolega má na Kodiaqovi typ AGM a po 3 letech je na výměnu. Bohužel. Doby, kdy AKU vydržely 8-10let jsou nenávratně pryč. Typ EFB se nehodí do vozů s rekuperací a startstopem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ahoj, poslední týden mi auto (ŠKODA Octavia III) hlásí tu samou hlášku při každém startu - fce manévrovacího brzdění nedostupná (plus občas světla zůstala ve spodní poloze nebo při zapnutí ostřikovačů se světla "ztlumí"). V servise mi řekli, že byla vybitá baterie a svedli to na kratší jízdy, že mi prý baterie nyní už vydrží a není možné, aby po 2 letech od zakoupení auta byla KO. Druhý den ráno (cca po 12 hodinách od dobití) opět stejný problém. Předpokládám, že je to na výměnu baterie, jen nechápu, že ze mě v servisu dělají debila, zkusím jiný servis. :-/

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Zdravím všechny,

 

prosím o rádu, nevím, čím to může být, ale v posledních týdnech se mi před nastartováním na Maxidotu ukáže hláška: funkce manévr brždění nyní nedostupná. Ve škodovce udělali tovární nastavení, zkoukli jestli je baterka dobitá, což byla a asi týden od toho byl klid. Dneska ranní start a stejná hláška a po ujetí asi 10 km,  kde auto stálo půl hodiny před startem zase stejná hláška. Má někdo podobnou zkušenost? Jak se to dá vyřešit? 

 

Předem díky za poznatky

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...