Milanka Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Průser. Závada se opakuje. Možná, že to není ani servem. Nemůže to být alternátorem? To už asi sám nezvládnu. Dnes jsem vyjel s rodinou na nákup a zase v tom samém místě při vjíždění na parkoviště otočím volantem vlevo a hned vpravo a už začne svítit kontrolka serva. Kdybych vypnul motor, tak už nenastartuju, startér se ozve jenom jako "uaua" a dost. Toto se mi stalo už třikrát. Dneska jsem motor už nevypínal a hned jsem jel zpátky domů. Servo samozřejmě nefungovalo. Ale když vyměním baterku, tak nastartuju normálně a servo nesvítí. Už jste se někdo s takovým problémem setkal? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
srandek Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Mě se vypínalo servo, když už byla baterka slabá, zralá na výměnu a to i přesto, že ještě v poho startovala. Takže nemáš náhodou baterku už na vyhození? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milanka Posted November 18, 2006 Author Share Posted November 18, 2006 Hned při prvním "jakoby zkolabování baterky" jsem si koupil novou, silnější. Myslel jsem, že mám vyhráno, jenže za 3 dny se mi stalo to samé i s novou baterkou. Měla zelené oko, a ikdyž nešlo nastartovat, oko svítilo zeleně. Dobil jsem starou a dal zpátky. Všechno se zdálo zase normální. Mezitím jsem dobil novou a dal do auta. Dneska, to je už potřetí, kdy se mi stalo to samé, se mi zas vybila ta nová a to tak, že už ani oko není zelené. Když jsem tam dal zase tu starou, normálně jsem nastartoval a servo šlo normálně, točil jsem volantem nadoraz doleva i doprava a vůbec žádný problém. Teď dobíjím tu novou baterku, oko stále neviditelné. A co mi zjistili v servise, když jsem tam byl při prvním případě? Kluk s kufříkem všechno proměřil a nic nenasvědčovalo problému. Tak jak vlastně mám zjistit, co mi vybíjí baterku a přitom přestává fungovat servo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas.cz Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Zkontrolovat dobíjení, uhlíky atd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 zajed si do servisu ty chytráku,vždit za ty baterky utratíš vím než jim tam nechás za opravu.Sertříš na nesprávném místě Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 ¨Treba na tom miste jsou za krovim - myslim tim UFO a pak prestane fungovat vsechno. bezte se vycurat povidam bezte se vycurat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nota Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 octavka:on ma problem a ty mas z toho srandu radsej keby si poradil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milanka Posted November 24, 2006 Author Share Posted November 24, 2006 Po posledním měření se přišlo na to, že je zrada v alternátoru. Díky, Romane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milanka Posted November 25, 2006 Author Share Posted November 25, 2006 Dneska jsem vymontoval alternátor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milanka Posted November 26, 2006 Author Share Posted November 26, 2006 A abych měl klid, tak jsem odizoloval ten svazek, co o něm všichni mluvíte, jako o největším zlu. Protože jsem nikdy nejezdil v soli, byl jsem celkem klidný. Ale tam jsem měl jít asi nejdřív. Dráty byly šíleně stáhnuté k sobě, úplně slisované. A mezi nimi samozřejmě mokro. Jeden takový oranžový tlustší je nějaký nabobtnalý. Tak jsem nalil trochu vody tou mřížkou, kudy stéká voda z čelního skla a ona tekla přímo po těch káblíkách. Sundal jsem stěrače a vyjmul tu mřížku pod čelním sklem (ty tři špunty jsem protáhnul skrz díru v plastu a pak je vykýval ven. Kolem svazku je díra a po něm a pak tou dírou stéká voda dolů po celém svazku. Na to mohli přijít fakt jen čeští inženýři, největší odborníci. Takže, kdo ještě neměl s tím problémy, určitě na něho dojde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ROMIK Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 A abych měl klid, tak jsem odizoloval ten svazek, co o něm všichni mluvíte, jako o největším zlu. Protože jsem nikdy nejezdil v soli, byl jsem celkem klidný. Ale tam jsem měl jít asi nejdřív. Dráty byly šíleně stáhnuté k sobě, úplně slisované. A mezi nimi samozřejmě mokro. Jeden takový oranžový tlustší je nějaký nabobtnalý. Tak jsem nalil trochu vody tou mřížkou, kudy stéká voda z čelního skla a ona tekla přímo po těch káblíkách. Sundal jsem stěrače a vyjmul tu mřížku pod čelním sklem (ty tři špunty jsem protáhnul skrz díru v plastu a pak je vykýval ven. Kolem svazku je díra a po něm a pak tou dírou stéká voda dolů po celém svazku. Na to mohli přijít fakt jen čeští inženýři, největší odborníci. Takže, kdo ještě neměl s tím problémy, určitě na něho dojde. Tak co už ti to nabíji???pane chytréj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milanka Posted November 26, 2006 Author Share Posted November 26, 2006 ROOMIKOVI: Zrovna nenabíjí, pane nejchytřejší. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ROMIK Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 (edited) ROOMIKOVI: Zrovna nenabíjí, pane nejchytřejší. Edited November 26, 2006 by ROMIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milanka Posted November 27, 2006 Author Share Posted November 27, 2006 Alternátor je dobrý. Tak jsem ho namontoval zpátky. Zapnu klíček, dobíjení nesvítí. Nastartuju, svítí servo - ale funguje, bliká mazání - ale určitě maže, dobíjení nesvítí, ikdyž možná nedobíjí. Zítra projdu svazek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diamant Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Mne sa vyskratoval jeden článok na akumulátore takže auto šlo len roztlačiť, ale servo fungovalo normálne. Alternátor to podržal. Takže problém by som hľadal v dobíjaní. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milanka Posted November 28, 2006 Author Share Posted November 28, 2006 Zkusím se podívat na tu žárovku, ale pochybuju. Budu mít určitě přerušené dráty ve svazku. Už jsem se orientačně díval na ceny v mototechně. Přibližně 13.000. V servisu jeho výměna příjde prý na 35.000. Už mě to fakt nebaví. Pět roků staré auto a v takovém stavu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diamant Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Samozrejme, môže byť aj chyba na vedení od alternátora k žiarovke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piaggio Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Alternátor je dobrý. Tak jsem ho namontoval zpátky. Zapnu klíček, dobíjení nesvítí. Nastartuju, svítí servo - ale funguje, bliká mazání - ale určitě maže, dobíjení nesvítí, ikdyž možná nedobíjí. Zítra projdu svazek. Sa mi zda,ze ked zapnem klucik tak ma svietit kontrolka dobijania a ked nastartujem potom pohasne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
samurai Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Sa mi zda,ze ked zapnem klucik tak ma svietit kontrolka dobijania a ked nastartujem potom pohasne. Po otočení klíčku se musí rozsvítit kontrolka nabíjení, znamená to, že se budí alternátor, jakmile se nastartuje, tak zhasne a to znamená, že alternátor je ok a nabíjí. Pokud nesvítí při otočení klíčku, musí se změřit napětí dobíjení - jestli dobíjí (14V) tak je alternátor pořád vybuzenej a nabíjí, teda vlastně ok, ale znamená to, že je v kopru svazek. Pokud nenabíjí, je problém jinde. Já mám aktuálně ten první případ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diamant Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Samurai - presne tak, tá kontrolka sa po zapnutí zapaľovania musí rozsvietiť. A dokonca ešte tuším u Felicie sa alternátor nabudil priamo cez samotnú žiarovku dobíjania. Takže ak vyhorela žiarovka, tak sa alternátor nenabudil a nedobíjalo sa. U Fabie to ale zrejme už tak nebude, nakoľko neviem o tom, že by prístrojový štít obsahoval nejaké žiarovky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pava Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 Alternátor je dobrý. Tak jsem ho namontoval zpátky. Zapnu klíček, dobíjení nesvítí. Nastartuju, svítí servo - ale funguje, bliká mazání - ale určitě maže, dobíjení nesvítí, ikdyž možná nedobíjí. Zítra projdu svazek. Na 99% svazek. Známá měla to samé na 4 a 1/2 roku starém SDi. Začalo ji svítit mazání, pak jela motor zdechnul a už nešel nastartovat. Strtér normálně točil. Měnili ji svazek, od té doby klid. To, že nejezdíš v soli je úplně jedno, nejhorší je nemrznoucí směs s ostřikovačů a podobné sajrajty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milanka Posted December 2, 2006 Author Share Posted December 2, 2006 Pro Pavu: Taky tuším, že je to svazek. Chodím po autoservisech. V jednom mi řekli že za 50 tis. mi to vymění, jinak přemostění za 3.500. Druhý servis že prý zjistí ve Škodovce, jestli bych měl ještě nárok na výměnu, ale že by to tam muselo u nich být nejmíň měsíc. Ve třetím mi řekli, jo, postavte to tu, potom se někdy na to mrkneme. Kdybych měl v ten moment těch padesát, tak to dám do toho prvního. A kolik za to zaplatila? A je teď klid? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gil Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 Napiš mail do škodovky a na 99% to bude v poho. Jedná se o výrobní vadu, která by se měla na kulanci vyřešit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pava Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 Pro Pavu: Taky tuším, že je to svazek. Chodím po autoservisech. V jednom mi řekli že za 50 tis. mi to vymění, jinak přemostění za 3.500. Druhý servis že prý zjistí ve Škodovce, jestli bych měl ještě nárok na výměnu, ale že by to tam muselo u nich být nejmíň měsíc. Ve třetím mi řekli, jo, postavte to tu, potom se někdy na to mrkneme. Kdybych měl v ten moment těch padesát, tak to dám do toho prvního. A kolik za to zaplatila? A je teď klid? Na opravu to měla v soukromém neznačkovém servisu. Měnili ji komplet svazek za nový, platila kolem 25 tKč. Má to služební, tak ji to bylo vcelku jedno. Od té doby klid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milanka Posted December 2, 2006 Author Share Posted December 2, 2006 Hoši, díky, že to řešíte se mnou. To, že bych jim mohl napsat do Škodovky a zkusit se nějak domluvit, mě jednu chvilku taky napadlo. Ještě bych to měl zkusit projet, jestli to i s těma svítícíma kontrolkama pojede. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.