Přejít na obsah

Velikost disků


mirda328

Doporučené příspěvky

Rozdíl 5mm bych neřešil, mezi kolem a podběhem musí být dostatečně velká vůle např. i na sněhové řetězy. Nehledě na to, že rozdíl 5mm pouhým okem ani vůbec nepostřehneš. Ani kdybys postavil dvě stejné fábky vedle sebe, jednu s ET38 a jednu s ET43. Stačí malý rozdíl v huštění pneu, a hned ti tam opticky lítá 5 - 10 mm...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Geometrie nepocítí nic copak děláš zásah do řízení? Neděláš jen to bude mít vliv na životnost nápravy ale ne tak zásadní aby to nevydržela a velice nepatrně se bude hůř otáčet volantem.Ta životnost bude asi rozdíl několika tisíc najetejch kilometrů.Tak že zanedbatelný.Krom toho bude to trošku širší a stabilnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Válím se smíchy, když to tady čtu...

Těch 5mm, o které bude osa disku dál od náboje nepoznáte ani okem, ani to nebude vypadat líp, ani nebude auto stabilnější, ani se nezmění geometrie, ani to nebude mít vliv na životnost nápravy, a ani se nebude hůř otáčet volantem.

Editováno: , autor: emkon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klidně se válej a hlavně si nenatluč a pak si to přečti je to jen "nepatrně" a vliv to má a hlavně pokud vymeteš pár děr co se stane každýmu a netvrď že seš takovej borec že žádnou nevymeteš.Tak ta živonost se projeví už tím že čím je kolo dál od náboje tím je větší tlak na ložisko, čím je větší šířka je vetší tlak na čepy a silentbloky atd.Tím se vše mění a tudíž i zkracuje životnost jednotlivých dílů ale to závisí zas jen a jen na tom jakej styl jízdy máš a kde jezdíš. A netvrď že to není pravda. :p

Co se týče širšího rozvoru tak to dost dobře poznáš na autě bez posilovače.Se zimákama to jde perfektně a s povystrčenejma leťákama to jde o poznání hůř. A to je taky jen několik mm. Jestli něvěříš přijeď a můžeš si to zkusit na přítelčininým twingu.

Editováno: , autor: acek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže to "nepatrně" se rovná tak 0,1%. Zkrátíš životnost nápravy o 0,1%, zlepšíš stabilitu vozu o 0,1%, atd, atd. Tedy (téměř) nijak.

(Pokud se tedy bavíme o rozdílu 5mm - ET38 - ET43)

Jediný problém vidím spíše v tom, že kdyby šlo do tuhého, např. v případě způsobené nehody, tak disky s jiným ET, než jaké jsou zapsané v TP, jsou neschválené (pro daný typ vozu) se všemi důsledky.

Editováno: , autor: emkon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To už by musela asi bejt pořádná mela aby kontrolovaly ET to by půlka republiky nemohla jezdit.Ale asi po čem půjdou je hlavní rozměr zátěžovaj a rychlostní idex.Ale po konzultaci se známím na stk na to ET nikdo nekouká jen je zajímá právě rozměr a indexy.Pokud teda nechceš zapsat do TP nový rozměr pak koukaj i na ET.A už vidím jak při technický študujou jaký ET to má když je zezadu na paprsku na takovým místě že pokud je kolo na autě tak to stějně není vidět a kolo ti tam sundavat nikdo nebude.Navíc je to tam tak zaprášený od destiček že to stejně nepřečtou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Válím se smíchy, když to tady čtu...

Těch 5mm, o které bude osa disku dál od náboje nepoznáte ani okem, ani to nebude vypadat líp, ani nebude auto stabilnější, ani se nezmění geometrie, ani to nebude mít vliv na životnost nápravy, a ani se nebude hůř otáčet volantem.

tak najprv by si si mal precitat tento clanok predtym ako zacnes tvrdit nieco o stabilite, alebo nezmeneni geometrie... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže to "nepatrně" se rovná tak 0,1%. Zkrátíš životnost nápravy o 0,1%, zlepšíš stabilitu vozu o 0,1%, atd, atd. Tedy (téměř) nijak.

(Pokud se tedy bavíme o rozdílu 5mm - ET38 - ET43)

Jediný problém vidím spíše v tom, že kdyby šlo do tuhého, např. v případě způsobené nehody, tak disky s jiným ET, než jaké jsou zapsané v TP, jsou neschválené (pro daný typ vozu) se všemi důsledky.

povedal by som ze opotrebovanie rastie kvadraticky, nie identicky...

2 Acek: tak napriklad disky BBS (to asi nebude tento pripad) maju sirku, priemer a ET vyrazene nielen vzadu, ale aj zpredu medzi lucmi :) Jasne, na STK sa ET nechce nikomu kontrolovat, ale ver tomu, ze poistovaci to pri nehode kontroluju VZDY (spolu s rozmerom pneu a hlbkou dezenu) :feve:

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takmalemu treba nutrilon tak elektrony nebudu :o)))..lebo keby osm chcel ten spravyn rozmer po vsetkych strankach...co by som aj chcel.....tak elias vyjde od 85eur hore a to si teraz nemozem dovoilt..takze pekne plechariny kupim ..tie vychadzaju na 37eur s ET43 ..dam tam nejake puklice a na zimu to musi stacit....a na leto vytiahnem opat 16ty elektrony :o)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

V průběhu zimy mě má dojít FII 1.2 TSI Sportline, volal jsem do škody a z TP mě nahlásily kola 195/55 R15 85H a velikost disků 6Jx15 H2 5x100 - bez řetězů..... U disků jsem pochopil jen to 6J x 15 ale co je to H2 už jsem nedohledal....Co to ve skutečnosti znamená? Popřípadě co říkáte na tento komplet:

Kola:

http://www.pneunet.cz/pneu/12183/michelin-primacy-alpin-pa3-195-55-R-15-85-H-zimni/

Disky:

katalogové označení 8000....(6Jx15 5x100x57 ET 43 )!

http://www.pneunet.cz/komplety/skoda/

Kola a jejich velikost mě byli doporučeni jedním člověkem na fóru, čímž mu děkuji...Uvažuji ještě o Barum Polaris ale názory jsou hodně rozdílné :aggressive:

Váš názor? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Válím se smíchy, když to tady čtu...

Těch 5mm, o které bude osa disku dál od náboje nepoznáte ani okem, ani to nebude vypadat líp, ani nebude auto stabilnější, ani se nezmění geometrie, ani to nebude mít vliv na životnost nápravy, a ani se nebude hůř otáčet volantem.

Tak to pardon. Nesouhlasim s tebou. Zamerne jsem kupoval ALU s mensim ET, konkretne ET38 na kolech CARMANI 5 KS a rozdil je videt i citit. Sice nepartne, ale kazdej mm pri rozsireni napravy dobre a v souctu je to uz 10mm a to se pocita. Navic u Piskota, kde ma ET 35 je krasne videt, jak mu kola krasne licuji s blatnikem, nadhera :palec2:;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebudu sem dávat vícenásobnou citaci... reaguji na víc lidí......

Samozřejmě že 5mm rozšíření nápravy na každé straně ovlivní všechno a je předmětem diskuze o kolik. Životnost jednotlivých dílů ponechme stranou. Zazněla tady geometrie. Ano i ta by potřebovala seřídit jinak. U rozšíření by kola již neměla být "jen" v rovině, ale třeba mírně sbíhavá. Také pérování bude mírně měkčí. (větší páka) Pocit z řízení??? Ten se mění řekl bych rapidně. 5mm většího rozchodu na každé straně změní rameno rejdové osy, která má veliký vliv na stabilitu a kupříkladu na samostabilizaci řízení v případě brzdění apod.

Viditelné rozšíření u Piškota... :) Piškot nemá jen o 7mm jiné ET proti předepsaným 17" diskům. Má také jinou šíři. Místo 7" má 8" což je 1/2" na každé straně... Což je skoro o 2cm.... (1/2" a těch 7mm na ET) v porovnání s nějakým diskem 15" který má 6x15 ET42 tak je to již přes 3cm ven z auta... Zális je jen místo kde je střed pneu, nebo disku pokud chcete.

A aby to nevypadalo, že jsem jen rejpal, co se po vás vozí.... Jezdím taktéž na discích 8x17" ET35 a s podvozkem o dobrých pár cm nižším... A je mi naprosto jasné, jak tímto měním střed kývání nápravy, rameno rejdu, a vůbec komplet kynematiku nápravy. Není nad to jak to vymysleli v originále, jenže tak jak to máme třeba s Piškotem to prostě vypadá lépe...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...