Jump to content

Potrebuji pravnickou radu ohledne reklamace


Martinoslav

Recommended Posts

Takze abych vysvetlil o co se jedna...

Nedavno jsem daval na reklamaci svuj Siemens SX1. Vycet chyb a problemu byl na ctvrt stranky A5. Postupne casem odchazela klavesnice, tlacitka sla spatne mackat, zvlaste 1, 5, *, 6. Kdo vi jak na SX1 vypada klavesnice tak mu dojde, proc ta tlacitka odchazela. Dalsi problem byl, ze nepravidelne, ale dost casto, se stavalo, ze jsem nekam zavolal a druha strana nic neslysela, tak jsem musel zavesit a zavolat znovu, pak uz bylo vse v poradku. Telefon se pravidelne a dost casto sam resetoval, pripadne zasekaval, ze pomohl jen format telefonu. Take telefonni seznam vykazoval chyby a jednou mi ho telefon sam od sebe smazal. V servisu byl telefon ani ne tyden a uz mi psali, ze je reklamace vyrizena a at si pro nej prijedu. tak jsem tam volal a rekli mi, ze servis zarucni reklamaci neuznal s tim, ze v nem nasli rozlitou nejakou tekutinu.

Fundovani vedi, ze mobilni divize Siemensu zkrachovala, takze zaruka spadla na obycejne prodejce a z jejich pohledu je logicke, ze se takto budou reklamacim branit. Reknou proste - neco jsi do toho rozlil a hotovo.

S vyjadrenim servisu ale odmitam souhlasit a timto zpusobem se rozhodne odbyt nenecham. Nejsem pravnik a je mi jasne, ze jim budu tezko dokazovat ze tam zadna kapalina rozlita nebyla, ale jedine co me napada, je telefon neprevzit. Nechat si na papir napsat, ze jsem v takovem stavu telefon do servisu nedaval a at telefon daji na reklamaci a posouzeni stavu do jineho servisu, plus se obratim na Ceskou obchodni inspekci.

Mate nekdo nejakou radu, zkusenost, jak postupovat?

Takovehle ojebavani zakazniku se mi nelibi a rozhodne si sr*t na hlavu nenecham, takze za jakoukoli pomoc budu vdecny!

Link to comment
Share on other sites

Takze abych vysvetlil o co se jedna...

Nedavno jsem daval na reklamaci svuj Siemens SX1. Vycet chyb a problemu byl na ctvrt stranky A5. Postupne casem odchazela klavesnice, tlacitka sla spatne mackat, zvlaste 1, 5, *, 6. Kdo vi jak na SX1 vypada klavesnice tak mu dojde, proc ta tlacitka odchazela. Dalsi problem byl, ze nepravidelne, ale dost casto, se stavalo, ze jsem nekam zavolal a druha strana nic neslysela, tak jsem musel zavesit a zavolat znovu, pak uz bylo vse v poradku. Telefon se pravidelne a dost casto sam resetoval, pripadne zasekaval, ze pomohl jen format telefonu. Take telefonni seznam vykazoval chyby a jednou mi ho telefon sam od sebe smazal. V servisu byl telefon ani ne tyden a uz mi psali, ze je reklamace vyrizena a at si pro nej prijedu. tak jsem tam volal a rekli mi, ze servis zarucni reklamaci neuznal s tim, ze v nem nasli rozlitou nejakou tekutinu.

Fundovani vedi, ze mobilni divize Siemensu zkrachovala, takze zaruka spadla na obycejne prodejce a z jejich pohledu je logicke, ze se takto budou reklamacim branit. Reknou proste - neco jsi do toho rozlil a hotovo.

S vyjadrenim servisu ale odmitam souhlasit a timto zpusobem se rozhodne odbyt nenecham. Nejsem pravnik a je mi jasne, ze jim budu tezko dokazovat ze tam zadna kapalina rozlita nebyla, ale jedine co me napada, je telefon neprevzit. Nechat si na papir napsat, ze jsem v takovem stavu telefon do servisu nedaval a at telefon daji na reklamaci a posouzeni stavu do jineho servisu, plus se obratim na Ceskou obchodni inspekci.

Mate nekdo nejakou radu, zkusenost, jak postupovat?

Takovehle ojebavani zakazniku se mi nelibi a rozhodne si sr*t na hlavu nenecham, takze za jakoukoli pomoc budu vdecny!

No rozhodně to takhle nenechávej to je jejich oblíbená věta "něco jste do toho nalil"... Asi bych se obrátil na nezávislého znalce který posoudí jak se to doopravdy stalo. Pokud vydržiš do pondělí optám se právníků ve škole.. ;)

Jinak ti pomoct nedokážu.. -_-

Link to comment
Share on other sites

Asi takhle, nezávidím ti, ale nejsi jediný takže se to praktikuje asi takhle:

-dle zákona o přijetí nebo zamítnutí rozhoduje prodejce

-ten ve lhůtě reklamaci obyčejně zamítne s tím že telefon byl používán v rozporu se záručními podmínkami

-ČOI-ky se v tomto případě prodejce nemusí bát, ta chrání zákazníky v procesních záležitostech, tj dohlíží zda prodejce splní všechny formální! náležitosti (potvrzenka, dodržení lhůt atd), no a pokud prodejce zamítne záruční opravu z důvodu mechanického poškození (oxidace, vnik tekutiny) a má to "řádně" zdokumentováno, tak ČOI v takovém případě ani nemážádnou pravomoc konat, pouze může doporučit zákazníkovi obrátit se na soud

-no a ty se teď suď, jestli máš ten telefon teď už fakt zoxidovaný.

Edited by Milda
Link to comment
Share on other sites

Asi tak, je to boj s veternými mlynmi :wacko: A navyše teraz, keď Benq-Siemens zbankrotoval... Podľa mňa sa nebudeš mať s kým súdiť. Predajca resp. záručný servis bol len záručný servis.

Zatiaľ sa mi podarilo úspešne vybojovať vrátenie peňazí len raz - za pokazený iPaq. HP bolo veľmi ústretové, bohužiaľ to bolo byrokraticky zložité, no po 2 mesiacoch mi peniaze došli do posledného haliera.

Link to comment
Share on other sites

kámoš využívá DAS (pojištovnu právní ochrany) a co říká tak asi do toho půjdu

Můžu se zaptat co je to za pojišťovnu?? Nebo spíš na co se zaměřuje??

Bratr si vzal na splátka DVD do kamionu a k tomu nějaký pojištění pojištění které se vztahovalo na špatnou manipulaci s přístrojem a udělal dobře.. Půjčil ho kolegovi do trucku a ten ho zapojil přímo na 24V a nedal to přez měič napětí tudíž ho vypálil... Pojišťovna bez problémů zaplatila...

Myslím si že je to dobrá věc a pojistka nebyla nijak drahá... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jen taková suchá formulace - Siemens dělal shit telefony vždy. A servis také vždy stál "za to". Neznám nikoho, komu by se přístroj nepodělal (včetně mě). Od tohoto výrobce ruce pryč a není to vymyšlený argument, je to argument podložený zkušenostmi (co se týče MT).

Link to comment
Share on other sites

Siemensu jsem mel nekolik, ale je pravda, ze to byly jeste ty starsi typy, kdy je snad delal poctive, a s temi jsem byl maximalne spokojen. Nove Siemensy jsem, az na SX1, uz nekupoval. Ale toje OT. Kvalitu/nekvalitu Siemensu prosim neresme.

A uz ani kupovat nebudes :p benQ s mobilama konci

Jde o to, ze ten mobil mohli vykoupat sami, bohuzel se tak delo, nevim jestli jeste v dnesni dobe jeste deje, ale ani bych se nedivil :disgust:

Edited by TomV
Link to comment
Share on other sites

Koukam, ze ses asi stejnej na reklamace jako ja - kdyz jsi v pravu, bil by ses :) Bohuzel, vetsinou na tom jeste vic tratis. Hele, ja mel "skejtacky" kecky za 3500,- asi necelej pulrok, pak mi praskla podrazka + se zacali rozlepovat atd... Sel jsem reklamovat, kdyz jsem tam prisel, kluk si na pulte strihal papirky, ze Vase reklamace je neopravnena z duvodu nepouzivani obuvi dle navodu k osetrovani ci co - proste neco v tom smyslu. No prisel jsem za mesic a on mi dal tenhle papirek, malicko jsem se rozciloval a on na me, kdyz jsem odchazel, jeste arogantne, jestli na to chci tasku... No tak jsem si rekl, ze to budu resit. COI tohle neresi, nema s tim co delat, jedina moznost je poslat tu vec soudnimu znalci v oboru, ten vypracuje elaborat, za kterej zaplatis (ja dal asi 1200,-) no a s tim pak muzes zpet do kramu (kdyz je to ve tvuj prospech) a vymahat z nich i ty penize, co te stal ten posudek. U me to treba nevyslo, znalec tam napsal, ze jsem to nereklamoval dost vcas (hned, jak to zacalo praskat) a ze jsem pouzival obuv na ucel, ke kteremu neni urcena (tj. jsem v ni bezne chodil delsi dobu, ale ona je urcena ke sportu, tedy hodinu, dve na nohou a pak sundat). No takze jediny, co jsem si z toho odnesl je to, ze je to vzdycky o prodejci. Od te doby jsem u nich nekoupil ani jedinou vec (vim, ze se neposerou, ale kdyby to tak udelal kazdej, tahnou...) a nakupuju jinde, draz, ale vim, ze kdyz je problem, vyresi (uz overeno).

Stejnetak telefony, nakupuju u Vodafone, protoze proste kdyz je problem, nestoji jim deset tisic za to, aby si delali potize, vzdycky mi s klidem a omluvou vratili penize. Vim, ze je na to pozde, nakoupit jinde, ale proste se pouc a kasli na to, muj nazor je, ze to z nich nedostanes i kdyby do toho tu vodu meli nalejt - a pak se hadej, ze tys to neudelal...

Link to comment
Share on other sites

Noiser: Vidim to asi tak nejak jak jsi napsal ;) V podstate sdilim stejny nazor. Ale ja jsem hlava palicata a dokud nevyzkousim vsechno, co se da, tak od toho nejdu ;) Soud neresim, COIku teda asi taky ne, ale rozhodne se jeste nevzdam ;)

A jinak mas pravdu, telefony uz ted nakupuju taky jen u Vodafone ;)-_- Platim drahy pausaly, takze mam telefony za dobry ceny ;)-_-

Link to comment
Share on other sites

Noiser: Vidim to asi tak nejak jak jsi napsal ;) V podstate sdilim stejny nazor. Ale ja jsem hlava palicata a dokud nevyzkousim vsechno, co se da, tak od toho nejdu ;) Soud neresim, COIku teda asi taky ne, ale rozhodne se jeste nevzdam ;)

A jinak mas pravdu, telefony uz ted nakupuju taky jen u Vodafone ;)-_- Platim drahy pausaly, takze mam telefony za dobry ceny ;)-_-

Hele, ja tohle znam... proste mi sere pristup lidi a nechapu, ze s takovym pristupem jeste muzou podnikat... Vzdyt oni to taky neplati, posilaji dodavateli, nekdo to resi dal, tak kde je potiz? Jen tam, ze je to pro ne jednodussi... Jsou to svine. Jinak jsem stejnej, sel bych pres mrtvoly uz jenom z principu, dal bych 10.000 jen aby mi vratili mejch 3.500,- :) Proste proto, aby videli, ze nemeli pravdu a aby jim nekdo ukazal, ze takhle se proste chovat nebudou... Jenze potiz je, ze oni na tom nic neprodelaji... :( Maximalne ti daji to, co by ti meli dat hned, akorat te proste zkusi, tebe to stoji plno casu, usili a srani....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...